karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-09-19 17:42:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-07-31 09:29:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-01 11:56:07
Viestit: 123
Moiks! Yritin tuonne yleisketjuun laittaa kyselyä aiheesta, muttei tuntunut kiinnostavan ketään (muuta kuin minua...). Mutta oikeastaan kiinnostaisikin kuulla juuri kuinka kuulailijat olette rytmittäneet syömisen ja treenaamisen. Tapoja on varmasti vaikka kuinka, ja olisikin kiinnostavaa kuulla juuri erilaisia käytäntöjä, varsinkin ennen ja/tai jälkeen treenin: hiilaria vai ei ja jos, niin millaista? Vai vetääkö joku esim kunnon karppiaterian treenin päätteeksi?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-01 22:06:17 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs
Avatar

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2111
Paikkakunta: Kuopio
Tämä hyvä kysymys. Itse en kuulaile, mutta muuten kiinnostaa, kun olen alakarppaaja, niin jalat tuntuu niin pirun raskaalta lenkillä taivaltaa/puntilla tehdä kotona. Toivottavasti joku ihana ihminen vastaisi kyssäriin jotain vinkkejä:)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-02 23:00:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-15 06:09:00
Viestit: 8
Mä tykkään kahvakuulatreenit pitään semmosina alle 30min kestävinä rykäyksinä, missä ei välttämättä kyllä hiilareita tarvita, joten en niitä silloin edeltävällä aterialla otakkaan. Mutta jos lähden juokseen ja tiedän et lenkki kestää yli 30min, niin silloin aterialla tempasen vähä hiilaria kuontaloon. Siihen aterian kylkeen otan siivun ruisleipää ja jonkun hedelmän, yleensä omenan tai banaanin. Oon tuon "hiilaritankkauksen" kokenut hyväksi, koska jos lähen normikarppiruokailulla tekeen jotain tunnin lenkkiä, niin yleensä kolmen vartin jälkeen tulee sellanen voimattomuuden tunne.

Ruokailen yleensä 1-2h ennen treeniä. Treenin jälkeen syön aikalailla välittömästi, kun pääsen jääkaapin iskuetäisyydelle. Jos treeni kestää yli 45min niin yleensä ensitöikseni sekoittelen Fast Reco2-palautusmisjuomaa, kun yleensä tollasten jälkeen kroppa huutaa ravintoa, mutta ei oo kuitenkaa sellanen fiilis et pystyis alkaa sisäfileellä herkutteleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-03 16:24:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-11-01 11:56:07
Viestit: 123
mokomaa, millaisia hh-määriä ja -laatuja tuossa FastRecossa on? Mulla on just tuo sama, että kroppa huutaa ruokaa treenin päälle, mutta ei todellakaan tee mieli mitään rasvaisia lihoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-04 21:13:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-15 06:09:00
Viestit: 8
Henrica kirjoitti:
mokomaa, millaisia hh-määriä ja -laatuja tuossa FastRecossa on? Mulla on just tuo sama, että kroppa huutaa ruokaa treenin päälle, mutta ei todellakaan tee mieli mitään rasvaisia lihoja.


Yksi annos (65 g) sisältää:

Energiaa 1025 kJ / 240 kcal
Proteiinia 21 g
Hiilihydraattia 38 g
- josta sokereita 6,6 g
- josta laktoosia 0,2 g
Rasvaa 0,3 g
- josta tyydyttynyttä 0,2 g
Ravintokuitua 0 g
Glutamiinia 3,3 g
- josta lisättyä L-glutamiinia 2,0 g
Natriumia 0,1 g
Kalsiumia 119 mg
Kaliumia 101 mg
Magnesiumia 14 mg

100 g jauhetta sisältää:

Energiaa 1580 kJ / 370 kcal
Proteiinia 32 g
Hiilihydraattia 59 g
- josta sokereita 10,2 g
- josta laktoosia 0,3 g
Rasvaa 0,5 g
- josta tyydyttynyttä 0,3 g
Ravintokuitua 0 g
Glutamiinia 5,0 g
- josta lisättyä L-glutamiinia 3,0 g
Natriumia 0,1 g
Kalsiumia 183 mg
Kaliumia 155 mg
Magnesiumia 21 mg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 15:22:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-19 21:00:35
Viestit: 132
Paikkakunta: Turku
Minä oon ottanut hera80-sheikin osaksi elämääni, mulla se palauttaa riittävästi normi reenin jälkeen.
Eli siinä enempikin proteiinia kun hiilareita.

_________________
hiilaritietoista elämää 28.9.2010 alkaen. Tavoite nro 1: -10kg uudelleen. Takaisin ruotuun 27.12.2012
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-27 15:50:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-18 19:50:37
Viestit: 374
Paikkakunta: Espoo
Minulla kuulatreenit on pituudeltaan vain 10-20 minuutin luokkaa mutta suht intensiivisiä. Treenin pyrin tekemään mahd tyhjällä vatsalla. Treenin jälkeen heraproteiinia (mulla on Manninen Whey overdirve tms). Ja hiilarit mahdollisimman vähissä. Tämä "taktiikka" perustuu lukemisiini intensitiivisen treenin jälkeisestä "window of oppourtunity":sta jolloin kasvuhormonitasot pitäisi olla korkeimmillaan. Proteiini auttaa hormonitasojen nousussa ja toisaalta hiilarit saattavat sitä hidastaa.
Käytännössä oma treenin jälkeinen ruokailu nyt vähän vaihtelee riippuen siitä missä kohtaa päivää treenin tekee. Eli kyllä hiilariakin vähän mukaan toki eksyy.
Mercolan sivuilta olen muunmuassa lukenut aiheesta. Ohessa http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2011/01/05/best-way-to-prevent-inevitable-muscle-wasting-as-you-age.aspx


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-02 11:50:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-05-02 11:43:59
Viestit: 10
Itse oon välillä treenin päätteeks vetässy Oriflamen Wellness shaken, veteen tehtynä 6g hiilareita satsissa..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-05 23:28:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-01-12 02:11:06
Viestit: 111
Paikkakunta: Jyväskylä
Treenin jälkeen (kesto 30-60 min) otan välittömästi palkkarin (muscle+) ja siitä n. 1-2 h päästä syön aterian jossa on jonkin verran myös hiilihydraatteja esim. 50 g pastaa (kuivapaino) tai 1-2 perunaa, sen lisäksi kasviksia ja lihaa/kalaa tai kanaa.

_________________
Sivin karppiruokia ja -reseptejä: viewtopic.php?f=11&t=62609


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)