karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 19:47:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Heriman tiivistysprojekti
ViestiLähetetty: 2014-08-29 10:17:39 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Hei vain kaikille! Täällä voi ilmeisesti pitää tällaista omaa ketjua missä voi höpötellä omasta painonpudotuksesta?

Minulla on ollut aikuisiän ikuisena haaveena painaa n. 65kg. Olen pohtinut että naiselle ns. unelmapaino olisi pituus miinus 110, joten minulla tuo tarkoittaisi 65 kiloa. Lähelle olen päässyt erinäisten laihdutusprojektien avulla, mutta tavoite on aina jäänyt saavuttamatta. Karppaamisen aloitin syksyllä 2011 tavattuani nykyisen avomieheni. Hän oli karpannut jo pidemmän aikaa ja totesi sen olevan hyvä ja terveellinen tapa syödä. Itsekin huomasin tämän vähän aikaa karpattuani, oloni oli paljon parempi. Alussa putosi myös painokin, mutta sittemmin se nousi takaisin ja jäi jumittamaan. Nyt rankan kevään ja kesän takia paino on vain noussut ja noussut :( Alkupunnitus yllätti ja minun onkin pakko todeta että tämän kampanjan aikana tuo 65kg jää pakostakin saavuttamatta, 8kg sadassa päivässä olisi liian rankan urakan takana. Mutta jos pääsisin alle 70kg olisin jo tyytyväinen!

Laihdutusurakkaa hankaloittamassa on sairastamani ms-tauti. Taudin oireina minulla on ajoittainen kova väsymys ja myös fyysiset vaivat. Lenkillä käydessäni jalat käyvät heikoksi ja niitä alkaa särkeä. Tästä huolimatta yritän liikkua mahdollisimman monipuolisesti ja saada kroppani hereille. Syömisten suhteen aion olla suht tiukkana, kuitenkin ilman mitään tarkkaa hiilarimäärän laskemista. Tällä karppihistorialla uskon että tiedän jo tarpeeksi hyvin mistä ne hiilarit kertyvät :)

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-29 10:25:05 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
herima kirjoitti:
Täällä voi ilmeisesti pitää tällaista omaa ketjua missä voi höpötellä omasta painonpudotuksesta?

Kyllä vaan. Tervetuloa ja menestystä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-29 10:31:29 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Kiitos! :smt026

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-30 05:59:01 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Ja tietysti pukkaa FLUNSSA heti alkuun :smt013

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-01 08:16:45 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Otin myös parit mitat itsestäni että niitäkin voi seurailla

Mitat 1.9.2014:
Vyötärö 77cm
Reiden paksuin kohta 62cm
Käsivarsi 27cm
Lantio 103cm

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-01 11:14:34 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Tässäpä vielä alkutilannekuvia tältä päivältä. Tarttis kyykätä! :lol:

(Muoks. Kuvat poistettu)

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-01 11:17:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-26 08:33:38
Viestit: 48
:smt039 :smt039 :smt039 tsemppiä myös sinulle tässä projektissa :smt006


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-01 14:53:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-09-01 14:31:17
Viestit: 3
Tsemppiä paljon! Itsellä on aika samanlaiset lähtölukemat, joten on kiva seurata samanlaista projektia mitä itsellä on :)

Kyllä ne kilot karisee vielä! :twisted:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-02 11:03:27 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Pyy ja Kiera7 :smt039

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-05 09:27:34 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
En ymmärrä :smt089 Paino ei tipu sitten ollenkaan... päinvastoin. Alkuviikosta kävin puntarilla ja huomasin että oli tullut parisataa grammaa lisää ja se on tullut jäädäkseen. Ruokavaliota olen tiukentanut, lisännyt rasvaa, lisännyt liikuntaakin... Kaiken pitäisi olla kunnossa. Niin ei. Onko se tämä tauti joka saa aineenvaihdunnan lakkoilemaan? :cry: Lisään punnitustuloksen vasta sunnuntaina niin joskohan sinne nyt olisi saatu es jotain liikettä aikaiseksi...

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-05 10:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Katsoin noita sun kuvia ja mietin, että onko ne varmasti lähtötilanne, eikä tavoite...

Toki ihmeessä karppaa jos se saa olosi tuntumaan hyvältä, mutta minkäänlaista laihdutustarvetta en näe.

Näen kauniin, hoikan nuoren naisen vartalon.

Sun paino-ongelma on korvien välissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-05 11:22:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Näiden kuvien perusteella en minäkään näe tarvetta pudottaa painoa ja ehkäpä keho ilmoitteleekin siitä nyt 'kiukuttelemalla' muutamalla sadalla grammalla plussaa ! ?
Jaa,että pituus miinus 110,ehkäpä se nuorille sopiikin tai riippunee kehon rakenteesta.Minä olen H-mallinen vai mikä se on,kun lantio on kapea ja hartiat leveämmän sorttiset ja vyötärö pursuuu...
Minulla olisi tavoitteena tuon laskutavan mukaan 50kg,mutta 64-vuotiaana naisena näyttäisin kaiketi sairaalta. Tavoittelen joskus tollasta 58kg-60kg...siis sitten joskus,terveys on tärkeintä ja hyvä olo.
Tsemppiä sinulle herima ja tervetuloa foorumille. :smt061
P.S. Täytyykin tarkistaa omaa allekirjoitusta !!

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-06 12:49:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Hei vain vierailijoille :smt039 Ja kiitos kuvakommenteista! Tottahan se on etten minä nyt mikään ylipainoinen ole ja olen ihan normaalivartaloinen tällä hetkellä. Totuus kuitenkin on se, etten koe olevani paras mahdollinen minä. Kun bmi huitelee normaalipainon ylärajoissa, on oloni tukala. Silloin minulla on ylimääräistä kauttaaltaan kropassa, ja vaikkakaan ei runsaasti, niin minulle liikaa. Olen siitä onnellisessa asemassa että minulla paino jakaantuu hyvin tasaisesti. Tästä painosta kun ottaisi 5kg pois ei ulkonäköni muuttuisi mitenkään radikaalisti, mutta tuntisin sen olossani kivana kevyempänä fiiliksenä.

Tuo pituus miinus 110 sopii varmasti paremmin nuoremmille, kuten Pikkusisko50 totesi. Uskon myös että kun itse olen vaikka yli 60, olisin varmasti todella tyytyväinen painaessani vaikka 75kg. Tuo tavoitteeni sopii tämänhetkiseen elämääni ja se pohjautuu aiempiin tuntemuksiini. Esimerkiksi pari vuotta sitten painoin 67kg ja tunsin oloni kivaksi. En myöskään ollut minkään nälkäkurjen näköinen vaan ihan normaali.

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-06 18:25:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Minä veikkaisin että liikkumalla pääsisit siihen "kuvaan" mitä ehkä haluat, et välttämättä dieetillä niinkään, eli ei painonpudotuksella.. Lihaskuntoharjoittelua ja pian ei enää ole vaa'alla ja sen lukemilla merkitystä :wink:

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-08 10:33:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-09-01 14:31:17
Viestit: 3
Juu ethän sinä lihavassa kunnossa ole kyllä, normaalipainoinen kuten minäkin, mutta tiedostan myös tuon tukalan olon. Itsellä jos alkaa lähentyä paino 70kg, olo tukaloituu ja peilikuva ei vaan näytä enää hyvältä. Vaatteet alkaa puristamaan ja tuntuu että on löllö olo.
Kokeilin joskus pari vuotta sitten tosi tiukkaa karppia ja liikuntaa, paino putosi 63kiloon, se oli hyvä, mutta ihmiset moittivat liian hoikaksi silloin. Liikunnalla ja hiilidydraattitietoisella linjalla menikin sen jälkeen hyvin ja paino pysyi 65kg tietämillä. Se on varmaan se optimi!

Mielestäni tiukka karppaus on hyvä jos paino on päässyt karkaamaan liikaa, mutta pitkää aikaa sillä ei kannata mennä jos ylipainoa ei ole paljoa.. Omaa kehoa pitää kuunnella :) Kun vaihtaa höttöhiilarit hyviin ja syö hyviä rasvoja ja pitää hiilarit 50-70g/pvä tietämillä, se on ollut tosi hyvä itselle.. Nyt kun sen vaan saisi pidettyä taas kokonaisvaltaisena ruokavaliona eikä vaan "pikadiettinä".. :D

Oliskohan siulla mennyt keho vähän shokkiin näin alkuun jos olet aloittanut tosi tiukasti? Ja olethan muistanut juoda nesteitä? :)
Tsemppiä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-08 10:33:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-09-01 14:31:17
Viestit: 3
Juu ethän sinä lihavassa kunnossa ole kyllä, normaalipainoinen kuten minäkin, mutta tiedostan myös tuon tukalan olon. Itsellä jos alkaa lähentyä paino 70kg, olo tukaloituu ja peilikuva ei vaan näytä enää hyvältä. Vaatteet alkaa puristamaan ja tuntuu että on löllö olo.
Kokeilin joskus pari vuotta sitten tosi tiukkaa karppia ja liikuntaa, paino putosi 63kiloon, se oli hyvä, mutta ihmiset moittivat liian hoikaksi silloin. Liikunnalla ja hiilidydraattitietoisella linjalla menikin sen jälkeen hyvin ja paino pysyi 65kg tietämillä. Se on varmaan se optimi!

Mielestäni tiukka karppaus on hyvä jos paino on päässyt karkaamaan liikaa, mutta pitkää aikaa sillä ei kannata mennä jos ylipainoa ei ole paljoa.. Omaa kehoa pitää kuunnella :) Kun vaihtaa höttöhiilarit hyviin ja syö hyviä rasvoja ja pitää hiilarit 50-70g/pvä tietämillä, se on ollut tosi hyvä itselle.. Nyt kun sen vaan saisi pidettyä taas kokonaisvaltaisena ruokavaliona eikä vaan "pikadiettinä".. :D

Oliskohan siulla mennyt keho vähän shokkiin näin alkuun jos olet aloittanut tosi tiukasti? Ja olethan muistanut juoda nesteitä?
Tsemppiä !


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-08 12:12:21 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Kroppa on ollut kyllä ihan juntturassa ja syyksi olen ajatellut stressiä. Elämäntilanne on tällä hetkellä sellainen ettei stressiltä voi välttyä, sen kanssa pitää vain opetella tulemaan toimeen. Tänä aamuna sain monen päivän ummetuksen laukeamaan ottamalla ummetuslääkettä... Sitä tavaraa tulikin sitten aikalailla :smt044 Yleensä pärjään hyvin syömällä probiootteja säännöllisesti, mutta nyt ilmeisesti stressin taso oli ihan liian korkea ja tuli jumi.

Mielestäni en ole syönyt liian tiukasti. Käytän esim. kahvissa kermaa ja syön lämpimällä aterialla juureksia (porkkanaa, lanttua, punajuuria ym). Lähinnä olen miettinyt että pitäiskö kiristää entisestään? Liikunta on myös yksi murheenkryyni kun liian rankkana se väsyttää minua tosissaan ja paikkoja alkaa särkeä. Liian löysä liikunta taas on yhtä tyhjän kanssa... Pitäisi löytää tasapaino kaiken tämän kanssa.

Niin ja nesteitä kyllä tankkaan!

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-09 07:07:34 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Hah! Paino tippui melkein kilolla :lol: Melkoinen jumi :shock:

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-16 17:17:31 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Päätin vetää itseni ketoosiin. Tuntuu että vaikka mitä teen niin paino sahaa ees taas ja tällä hetkellä olen lähtöpainossa taas #-o En ole aiemmin edes tainnut olla virallisesti ketoosissa, sen verran tarkkaa syömistä tämä näköjään vaatii.

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-09-19 08:48:36 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2014-08-27 11:39:26
Viestit: 30
Hohhoijaa.... Oon niin kärsimätön :roll: Kolme päivää takana hh alle 20g päivässä ja paino on tippunut ihan hitusen. Tajusin juuri myös että nyt on neljäs viikko meneillään laihdutusta enkä ole oikeastaan saanut aikaan mitään tuloksia?? En ymmärrä. Kaiholla muistelen aikoja kun laihdutin kalorinlaskennalla 7kg suht nopeassa ajassa. Toki joo kärsin nälkää ja tuntui pahalta, mutta se tunne kun vaaka näytti melkein joka aamu hieman vähemmän, oli ihana! Toivottavasti sunnuntaina vaaka näyttää parempia lukemia [-o<

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)