karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2018-11-15 22:10:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-10-08 20:07:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Kiitos kannustuksesta. Tänään leuanvedossa uusi ennätys, 16 toistoa. Kohta voinee jo ottaa lisäpainoja käyttöön. Huomenna lähtee kokeiluun Denise Mingerin esittelemä Walter Kempnerin riisi-hedelmä-sokeri-dieetti. Saa nähä kuis käy. http://rawfoodsos.com/2015/10/06/in-def ... ht-part-1/

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-12 12:54:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
En pysynyt riisidieetillä edes kokonaista vuorokautta sillä iltayhdeksältä saunan jälkeen oli pakko saada lihahyytelöä ja kermajuustoa. Helpotti. Pahimmat vaivat olivat päänsärky ja varjojen mailla hiippailu. Vaimo epäili että voisi johtua riisin myrkyistä. Toinen syy voi olla etten pystynyt juomaan kahvia ilman rasvaisia ainesosia, eli kahvin vieroitusoireet voivat illa osasyy. Mutta ei varmasti ainoa tekijä. Mutta vaikka kokeilu jäi lyhyeksi, sen jälkeisinä päivinä treenit ovat kulkeneet varsin hyvin. Ei mitään uusia ennätyksiä mutta hyvä tsemppi on ollut. Maastaveto alkaa pikkuhiljaa sujumaan vaikka vielä ottaa ne heti kämmeniin. Kyykkyjä teen nyt vapailla paikoilla samat mitä aiemmin Smithissä. Glute Ham Raisessa luovuin kuminauhasta. Semmoisia pieniä edistymisiä.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-12 13:23:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 638
Tankkasin ennen hiilareita tuhdimpaan sporttailuun riisipuurolla. Nyt olen vetänyt samaan tarkoitukseen kaurapuuroa. Täytyy sanoa, että itselle kaurapuuro sopii huomattavasti paremmin. Sitten vielä tuli vastaan näitä tietoja riisin arseenipitoisuuksista niin valinta oli selvä.

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-09 22:28:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Melkein kolme kuukautta edellisestä postista. Mitään sen ihmeempiä ei ole tapahtunut, ruokavalio ei ole muuttunut ja treeni-into on pysynyt. Painokin aika vakio. Penkissä enkka on nyt 9*100kg ja 4*110kg. Leuoissa 7*15kg lisäpainolla, dipissä 9*25kg lisäpainolla. Pystypunnerruksissa ja mavessa myös edistystä. Glute-Ham-Raise menee semmoiset kahdeksan kertaa ilman jeesejä ja takareidet tuntuu kasvavan. Maven painomääristä ei sen enempää... Kaveri sanoi että vedän "liian" puhtailla. Stoppaan heti kun selkä vähänkin taipuu. En tiedosta sellaista asiaa, itsestä vaan tuntuu että nyt on liikaa, pitää päästää irti/laskea alas. Mutta kaveri huomasi että ihan selkeä synkka siinä on selän asennon kanssa. Jotta saan enemmän kehitystä aikaan, pitäisi opetella runttamaan. Pitää yrittää tehdä pienemmillä painoilla oikein pitkiä, väsytyssarjoja. Jos se itsesuojeluvaisto vähän hellittäisi.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:25:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Ihmettelinkin missä olit. Minä en välttämättä vetäisi väsytyssarjoja.60-70% vitosia olisi parempi. Sillä saa hierottua tekniikkaa. Ei se ole lainkaan huono jos pitää selän suorassa. Jos vetää kapealla niin alaselkä pitääkin olla suora, yläselän pyöristys lapojen kohdalta ja siitä ylöspäin sitä vastoin on sallittua ja tavoiteltavaakin. Kädet rentona ja yläselkä rentona kun lähdetään irrottamaan maasta. Jos vedetään ilman vyötä niin keskityn ilman vetämiseen alavatsaan ja sen jälkeen jännitän pakarat, ikään kuin pilates tyyliin. Näin saadaan paras suoja alaselän vammoja vastaan. Vasta viime aikoina olen huomannut kuinka tärkeää on pakaroiden jännittäminen siten, että ikään kuin olisi kolikko pakaroiden välissä joka ei saa tippua.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:37:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Sehän se kun mavet on asennon puolesta puhtaita ja vähänkin kun meinaa selkä taipua niin itsesuojeluvaisto iskee. Pienemmillä painoilla olisi tarkoitus harjoitella runttaamista turvallisemmin. Mulla on balanssi penkin kyykyn ja maven välillä ihan hukassa vaikka eristetyissä liikkeissä voimatasot on kohillaan. Eikä mun jalat oo ihan sen näköset että ois jalkapäivät jääneet välistä.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 20:41:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Saisitko tänne hieman videota laitettua, olisi mielenkiintoista nähdä tuo veto edestä sivusta kuvattuna, siinä näkee sekä irroituksen maasta että selän asennon.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 20:58:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Kesällä koitin lisätä posekuvaa eikä sekään onnistunut...

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-11 14:55:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Oon muuten pohtinut että juuri se maasta irrotus on mulle se pahin. Romanialainen tuntuu suhteessa paljon kevyemmältä. Mutta. Juuri tänään näin Ketogains - ryhmässä kun joku nosteli traktorinrengasta trap bar - kahvoilla renkaan toiselta laidalta. Voisi olla irrotukseen hyvä harjoitus?

Edit. Laitteelle ei ilmeisesti ole omaa nimeä, mutta sen on tarkoitus imitoida vahvamies-kilpailujen autonnostoa.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-11 20:49:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Tuo trap bar ei ole ihan sama asia, koska kahvat on ilmeisesti sivussa, vedossa tanko edessä. Juuri hetki sitten kuulin luotettavalta taholta, että trap bar:illa eräs nostaja sai huomattavasti isompia rautoja nosteltua, mutta normi vedossa ei juuri mitään. Maasta irroituksen parantamiseen on monta eri keinoa. Ensin kannattaa varmistaa, että tekniikka on kunnossa ja että osaa jännittää lihaksia oikein, erityisesti vatsalihasten käyttö. Jos on, niin veto seisten korokkeella on parhaita apuliikkeitä irroitusta parantamaan. Juutubesta löytyy vaikka mitä opetusvideoita. Kannattaa keskittyä voimanostoon, tai kavereihin jotka oikeasti ovat vahvoja.
Kannattaa muutenkin pohtia miten leveä jalka- asento on myös kapealta vedettäessä ja osoittavatko jalkaterät suoraan eteen tai hieman ulospäin. Kokeilemalla selviää. Ratkaisevaa irroituksessa on joka tapauksessa se, että saa hirveät jännitykset päälle ja sitten on vedettävä kovaa ilman, että rykäisee ja paineet särkyy.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-11 22:28:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Juu enpä vielä kertaakaan ole saanut aikaiseksi kokeilla trap baria. Salilla vaan isot pojat puhuvat että sitä voisi kokeilla. Ajatuksella että kun saa 250kg liikkumaan trap barilla niin 225kg suoralla tangolla tuntuisi kevyeltä. Pistän korvan taakse ettei näin välttämättä tapahdukaan.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-12 17:41:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Sen verran vielä, että mikä vaan mikä vahvistaa vetolihaksia samoin kuin veto, parantaa vetoa. Etenkin silloin kuin kehitys ei ole pysähtynyt , vaan kehitystä tapahtuu koko ajan. Pointtini oli se, että joku liike parantaa enemmän kuin joku muu. Vatsalihaksetkaan eivät voi koskaan olla liian vahvat, niihin kannattaa panostaa. Lisäksi hyvät vatsalihakset suojaavat selkävaivoilta. Tietenkin jossain kohtaa tule aina raja vastaan, mutta pitää pyrkiä siirtämään sitä aina tuonnemmaksi. Heikoimman lenkin vahvistaminen parantaa aina tulosta, mutta aina ei ehkä tiedetä mikä se on. Vetoa kannattaa treenata kovaa vain joka toinen viikko, kyykystä taas palautuu nopeammin.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-12 18:16:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Samoilla linjoilla. Toinen mikä on rajoittanut mavea on heikko ote. Ristikkäisote ei tuntunut hyvältä ja kun voimanostoa en treenaa kilpalajina niin ajattelin jatkaa myötäotteella.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-12 18:59:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Kannattaakin vetää myötäotteella mahdollisimman paljon, kilpaili tai ei. Osta ihmeessä vetoremmit.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-12 19:26:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Olet ensimmäinen joka on vetoremmien kannalla. Kaikki sanoo että mave pitää tehdä ilman apuvälineitä. Remmejä, vöitä, kahvoja yms. Löytyy salilta varsin kattavasti.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-12 20:34:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Vetelin vielä reilu viisi vuotta tai olisiko lähemmäs 10 paljon ristiotteella ja alaselkä vaivasi toiselta puolelta. Perehtynyt voimailija sanoi, että vedä paljon myötäotteella ja käytä remmejä. Tein näin ja selkävaivat hävisi. Vedossa kehitetään koko kehon takaosastoa+ vatsaa, selkää ei kannata rikkoa näppivoimien kustannuksella. Näppejä voi treenata erikseen vaikka grippereillä tai tekemällä leuanvetoa ilman remmejä. Itse käytän leuanvedossakin remmejä, jotta kyynervarret ei tulehdu, jatkuvista tulehduksista kyynervarsissa pääsin eroon remmejä käyttämällä. Kyykky käy isoilla painoilla myös jonkun verran kyynervarsiin ja myös hauiskääntö levytangolla.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-13 15:41:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Noista tulehduksista on tullut myös kärsittyä. Gripperitlin löytyy, hommasin juurikin otteen parantamiseksi. Hyviä pointteja sulla jälleen, kiitoksia!

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-17 18:49:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Laitoin omaan treenipäiväkirjaan kolme linkkiä vedon tekniikasta. Käy katsomassa.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-17 21:05:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Hyviä videoita Patrik. Ja hienoa että olet myös aktivoitunut oman päiväkirjasi kanssa. Ajattelin tänään tehdä kevyttä maastavetoa mutta kun tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua sumovetoa niin piti kokeilla ihan maksimiakin kun tuntui niin hyvältä. Tuolla tyylillä nosto tuntui paljon luonnollisemmalta. Jos nostaisin jotain raskasta esinettä maan tasolta niin enemmän sumon kaltaista asentoa hakisin. Vaikka vain viikko väliä edellisistä kovista nostoista niin saman tien sain ennätystä sivuavat nostot. Ja tunne on huomattavasti kevyempi. Tällä tavalla pystynee nostaa useammin kovilla painoilla -> enemmän kehitystä.
Samassa treenissä myös sivuvipareita rinnoille ja dippejä sekä lopuksi reilu kymppiminsa hiittejä juoksumatolla. Haasteellisinta noissa kovissa spurteissa on vauhdin tiputtaminen... Hankala asento kun pitää painaa miinusnappulaa juoksumaton rullatessa huippunopeudella.

edit. katselin taas tilastotietoja Strength Standardseista ja tulikin vähän parempi mieli. Kyykky ja mave onkin intermediate-tasolla, eli muutaman vuoden harjoitelleen tasolla. Ihan hyvä huomioon ottaen että mavet aloitinkin elo-syyskuussa. Ja kyykkyä aikaisemmin lähinnä Smithissä. Penkki on advanced-tasolla, niinkuin pitääkin. Onhan sitä tullut tehtyä 25 vuotta.

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-20 13:52:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Patrik, ehkäpä instagramin kautta näkyisi: https://www.instagram.com/p/BArYotLp4F8/

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)