karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:45:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-05-17 15:34:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-13 09:35:38
Viestit: 12
Voimailua harrastava 45-vuotias nainen täällä. Karppaus foorumin löytänyt jo vuosia sitten, mutta nyt vasta rekisteröityneenä käyttäjänä. Paastosokereiden kanssa ollut vähän hämminkiä, joten painon pudotus tavoitteena. Ja terveys edellä muutenkin. Tiedän, että voimatason ja laihduttamisen kesken ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta niin kauan kuin 75 kiloisiin on vielä matkaa, teen ainakin lihaa ylläpitävää reeniä.

Menossa on 11 viikon reenijakso, joista kaksi ensimmäistä jo takana. Päivitän eilisestä reenistä eteenpäin tekemisiäni ja syömisiäni :D ihan vain omaksi iloksi ja jos vaikka joku muukin haluaa matkaani seurata ja vaikka saada itselleen vinkkiä / kipinää tai ihan mitä vain :lol:

LAUANTAI 16.5.15

Pääliike:
Maastaveto
1x8x50 kg
1x6x60 kg
1x6x70kg
1x2x80 kg
1x1x100 kg

Apuliikkeet:
Reverse hyperextension
1x10xvapaa kelkka
2x10x10kg

Box-kyykky
3x8x50kg

Voimapyörä
2x10

_________________
Shut up and deadlift!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-17 15:37:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-13 09:35:38
Viestit: 12
SUNNUNTAI 17.5.15

Aamupala:
Puolukkapuuroa 300 g (ohje Heikkilän kirja Diabeetikon ruokavalio)
Välipala (kun tuli nälkä, johtuen varmaan eilisistä reeneistä) 300 g turkkilaista jugurttia ja loraus kermaa
Lounas / Päivällinen 500 g kaalilaatikkoa (ohje sama Heikkilän teos)
Iltapala: Mantelileipä (ohje Heikkilä), salaattia, kurkkua, tomaattia ja 150 g keittokinkkua

Liikunta:
Jooga 1 h

Huomenna kova penkkipäivä, joten ruokaa tänään vielä ehkä lisätään, jotta paukkuja riittää huomiselle.

_________________
Shut up and deadlift!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-19 06:30:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-13 09:35:38
Viestit: 12
MAANANTAI 18.5.2015

Kova penkkipäivä. Sarjat 6x5x50 kg meni aika mukavasti ja apuliikkeetkin ranskis 4x8x20 kg ja pystypunnerrukset 4x8x10 kg käppäreillä kun oli oikeat safkat alla (pystypunnerrus olis mennyt isommillakin, mutta tuo vasen olkapää on vähän tässä kiukutellut). Otin ennen salia proteiinidrinksun ja sillä tuntui olevan iso merkitys. Samoin vettä olin lipitellyt ennen reeniä noin 2 litraa. Pissalla juostiin, mutta vaikuttipa se kyllä reenin jälkeisiinkin fiiliksiin positiivisesti. Väsynyt olin tänä aamuna, eli perille on reeni mennyt. Tänään on lepopäivä reeneistä, kehon huoltoa illalla venytellen ja putkirullaillen. Ehkä vähän voimapyörää vatsoille ... :smt023

Eiliset ruuat

Puolukkapuuro 300 g
Kaalilaatikko n. 500 g (söin kahdessa erässä)
Proteiinidrinksu 40 g
Savuloha 170 g
Kukkakaalia intialaisittain 100 g (blenderissä muhjuksi kukkista 400 g, cashewpähkinöitä n. 200 g, mausteita)
Iltapalalla vähän vielä casheweita

Mulla tuppa tuon salin jälkeen iskee aina jäätävä nälkä! Mikään muu urheilumuoto ei tee mulle koko päiväksi ihan järkkyä nälkää. Ja periaatteessa karpatessa / VHH ei edes tule nälkä. Mutta punttipäivän jälkeen TULEE! :lol:

Mutta ruokaa palautumiseen, ei palkkareita tai muitakaan hilavitkuttimia. Ruokaa mahdollisimman puhtaassa muodossa.

Niin, painoa ei ole lähtenyt kuukauden aikana mitenkään ihmeemmin. Ehkä kilo. Mua vähän ärsyttää, kun muilla se tuntuu lähtevän niin helposti, mutta mulla se tuntuu junnaavan. Kaipa sitä on tämän kokoiseksi sitten tarkoitettu. Tiedän vain, että jos tällä painolla lähden penakisoihin, niin tulos pitäisi olla ihan jotakin muuta kuin nyt mitä havittelen....no se jää nähtäväksi ... toivottavasti paino tippuu pikkuhiljaa

Hei taas hetkeksi :smt039

_________________
Shut up and deadlift!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-21 08:37:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-13 09:35:38
Viestit: 12
KESKIVIIKKO 20.5.2015

Maastavedon kova päivä
Mave 4x4x70% maksimista
Jumppapallolla takareidet:
3x10 jalat koukussa
3x10 jalat suorana
Ylätalja 3x10x40,6 kg

Päivän aikana tuli lisäksi tarvottua se 10 000 askelta.

Aamupala:
Puolukkapuuro 300 g
Lounas:
Kaalilaatikko 300 g
Cashew pähkinät noin 100 g
Päivällinen
Mantelileipä 1 kpl
Kananmunat 2 kpl
Iltapalaksi vielä turkkilaista jugua, loraus kermaa ja sokeroimatonta kaakaojauhetta

Luulen, että mulla saisi kalsut olla ylempänä, mutta painoa pitää saada alas. Joten pidetään ne niukkoina. Täytyy kuulostella roppaa ja lisätä safkaa sen mukaan. Tähän saakka sarjat ja painot on kulkenut suunnitelmien mukaan, sekä penassa että mavessa.

Täytyy sanoa, että nälkä oli hirvee kyllä koko päivän. Aamun sali tekee metkan efektin, että nälkä kurnii mahassa koko päivän! Toisaalta, jos käyn tekeen iltapäivä / iltapuntin, nälkä on seuraavana päivän. Eli kyllä toi puntinveivaaminen ihan työstä käy :lol:

Reipasta päivää!! :smt026

_________________
Shut up and deadlift!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-26 10:57:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-13 09:35:38
Viestit: 12
PERJANTAI 22.5.2015

Kevyt penkkipäivä, jona huomasin vanhan vaivan tulevan takaisin. Vasen olkapää. Se todettiin viime syksynä "jäätyneeksi olkapääksi", johon suositeltiin liikuntaa kivun sallimissa rajoissa. Vaiva meni ohi, mutta nyt tulossa uudelleen. Lisäksi vasen kyynerpää on alkanut kipuilemaan.

Olkapäävaiva ei ole niin paha kuin syksyllä. Silloin en pystynyt edes lattiapenkkiä tekemään. Nyt pystyn tekemään ihan reippaasti ohjelman mukaan, mutta esim. pystypunnerrukset täytyy vaihtaa toiseen liikkeeseen. Harmittaa kyllä. :smt013

Tämä on pienoinen takapakki kisoja ajatellen.

Reenit menivät kuitenkin hyvin. Käppäreillä penkkiä, taljassa ojentajat ja pystypunnerrusta. Lisäksi vatsoja pallolla.

LAUANTAI 23.5.2015

Kävelyä vitonen + tädin 80-vuotisjuhlat, jossa hiukan punaviiniä. Huomasipas senkin, että mitä vanhemmaksi tulee sitä huonommin juhlista ja etenkin valvomisesta enää toipuu :lol:

_________________
Shut up and deadlift!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-26 11:02:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-13 09:35:38
Viestit: 12
MAANANTAI 25.5.2015

Kova päivä penkissä. Tiukat vitosen toistot seuraavasti:
1x5x50 kg
1x5x52,5 kg
1x5x55 kg
1x5x52,5 kg
1x5x50 kg

Pystypunnerruksia 3x10x20 kg
Ranskalainen 4x8x20 kg

Olin syönyt enemmän hiilaria ja tankannut pienen välipalan ennen reeniä sekä join pitkästä aikaa palkkarin reenin jälkeen. Olo ihan erilainen. Joudun vähän nostamaan hiilareita, olotila ei ole ollut mun hiilarimäärällä hyvät mulle. Mutta edelleen viljat, potut ja riisit ovat pannassa. Kasviksia lisää ja hyvin vähän hedelmää.

Saattaa olla, että penkkikisaan tähtääminen venyy, mutta yritän ainakin päästä tänne kirjoittelemaan fiiliksistä ja reeneistä ja etenkin ravinnosta, jonka kanssa olen taistellut jo vuosia. Olisi jo pikku hiljaa aika päästä siihen optimaaliseen tilanteeseen ruuan suhteen .... :smt076

Lav and piis :smt055

_________________
Shut up and deadlift!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-27 09:25:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Kovaa settiä vedät, itsehän olen ihan höyhensarjalainen sinuun verrattuna. :lol: Vielä ei esim. riitä rahkeet siihen, että jos on takakyykkyä ja selänojennusta, niin siihen vielä jotain muuta kyykkyvariaatiota. Voimatasot eivät ihan riitä vielä. Mutta jostain on aloitettava. :mrgreen:

viikat kirjoitti:
Olin syönyt enemmän hiilaria ja tankannut pienen välipalan ennen reeniä sekä join pitkästä aikaa palkkarin reenin jälkeen. Olo ihan erilainen. Joudun vähän nostamaan hiilareita, olotila ei ole ollut mun hiilarimäärällä hyvät mulle. Mutta edelleen viljat, potut ja riisit ovat pannassa. Kasviksia lisää ja hyvin vähän hedelmää.


Itse en saa normikasviksista riittävästi hiiliä, jos pitää ekstrahiiliä vähän saada. Vaikka mukana olisikin juureksia. Siksi itse syön ihan puhtaasti perunaa, riisiä ja kauraakin jonkun verran. Lisäksi tulee syötyä jonkun verran palkokasveja, jotka on aika hiilaripitoisia. Sopisiko ne sulle?

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-13 13:42:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2015-05-30 00:21:09
Viestit: 94
Morjensta Viikat! Mites on viime aikoina sujunut? Sen verran tuttu olet muilta foorumeilta että kova tsemppi ainakin on edelleen päällä. Itsekin aloittelin täällä nyt päiväkirjan... Tässä vaan on ollut paha tapa että päiväkirjan aloittaminen ennakoi innostuksen lopahtamista... Vaikka ajatus onkin päinvastainen. Haaveena joskus CBB... ja ketokarppaamalla :-)

_________________
http://breakingmuscle.com/nutrition/ket ... erformance


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)