karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:06:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-13 08:38:34 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Priorisoituani punttitavoitteet painonpudotuksen edelle, päätin siirtyä kirjanpitoni kanssa tänne.

Minä lyhyesti: naisihminen 22v, vuosina 2011-2012 painoa heivattu karppaamalla 40kg (130kg -> 90kg). Sen jälkeen paino on seilannut viiden kilon haarukkaa tuon 90kg:n yläpuolella.
Liikuntahistoriaa mulla ei juurikaan ennen viimetalvea ole ollut. Ostin kuitenkin heräteostossukset kevättalven alennusmyynneistä ja hurahdin lajiin täysin. Tuli heitettyä 12-15km lenkkiä 3-5x viikko lumienlähtöön asti.

Pyöräilykelien myötä olen sitten ahkerasti mennyt pyörällä kouluun/töihin, n. 40km/päivä yhteensä. Nyt opiskelijan pitkän kesäloman myötä pyöräily on jäänyt minimiin, mutta syksymmällä taas jatkuu.

Punttijuttuihin päädyin hetken mielijohteesta toukokuun puolivälissä. Treenikaverina mulla on yksi vanha kaveripoika, joka on joskus harrastanut tosissaan ja lupasi alkujaan lähteä vain näyttämään mulle perusjutut vapaiden painojen kanssa - nyt tosiaan käydään yhessä 3-5 kertaa viikossa hamaan tulevaisuuteen asti.

Syömiset on toistaiseksi jotakuinkin paleota, treenipäivinä jotain hiilarisysteemejä (riisi, bataatti, palautusjuoma) ja heraprodea jauheena aina kun tuntuu että tarvii.

Tänne ajattelin yrittää kirjoittaa treenipainoja ylös. Jostain syystä mulla aina nollautuu pää salin päätteeksi enkä ikinä muista seuraavalla kerralla että mitäs sitä viimeks nosteltiinkaan, joten jospa tästä ois jotain apua.

En viitti tän viikon juttuja laittaa ylös ollenkaan, kun en kertakaikkiaan muista murto-osaakaan :D Paitsi sen, että kyyky ja mave tais mennä sarjana 55kg:lla ja penkistä nous kakkosena 45kg.

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-13 16:06:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
:smt039 Täällä myös eräs punttailun löytänyt naisihminen jolle sarjapainojen nousu on nykyään paljon mielenkiintoisempaa seurattavaa kuin se oman painon vaihtelu. ;) Hieno urakka takana, tsemppiä jatkoon!

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-14 20:44:54 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Kiitos Miffu!

Tänään tuli suru-uutinen läheisen äkillisestä (muttei yllättävästä, vanhasta ihmisestä kun oli kyse) kuolemasta. En osaa oikein suhtautua tällaisiin juttuihin, joten päätin jatkaa elämää aivan kuten normaalisti. Tää on mun tapa surra, jätän itkeskelyt muille.

Ja pääsinhän mä sinne salillekin taas! Tällä kertaa kirjoitin tarkasti kaikki painot ylös, muuten treenikaveri yrittää taas ensviikolla huijata mut nostamaan liian painavia juttuja "joo tätä sä nostit viimeviikollaki!" :lol:

Maastaveto 5x60kg, 5x60kg, 3x70kg
Kyykky 3x60kg, 4x60kg, 2x60kg
Kulmasoutu käsipainolla 10x12,5kg, 10x12,5kg, 10x15kg
Rinnalleveto 7x25kg, 8x25kg, 4x30kg, 4x30kg
Ylätalja 12x35kg, 6x40kg, 4x45kg (+muutama 55kg:lla kaverin avustuksella)

Lisäksi kaveri heitti jossain välissä "kokeiles vetää leukoja!". Tiesin kyllä etten saa itseäni senttiä enempää ylöspäin rekistä roikkuen :lol: mutta yritinpä kuitenkin. Kaveri nappasi lanteilta kiinni ja nosti mua niin että sain sen yhden leuan :lol: Oli hauskaa.

Mun alkuperäisenä tavoitteena oli nostaa maasta, penkistä ja kyykystä 70kg ennen tänhetkisen salikortin umpeenmenoa. Lähtötaso kaikissa melkolailla 0 - maastavetotavoite saavutettu kuukautta etuajassa, kyykkytavoite tulee varmasti ennen elokuun puoltaväliä. Penkki raahaa perässä mutta niin se taitaa monella naishenkilöllä tehdäkin, joten en stressaa tästä yhtään. Voisin päivittää penkkitavoitteen 50 kiloon ennen elokuun puoltaväliä, se lienee saavutettavissa ainakin tällä motivaatiolla 8)

Pitäs varmaan miettiä seuraavia tavoitteita. Vuoden loppuun mennessä jotain? 100 maasta, 100 kyykystä, 70 penkistä?

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-15 22:00:45 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Lainaa:
Puhkun ylpeydestä sillä uhrini saavutti eilen ensimmäisen tavoitteensa kuukauden ennen määräaikaa. Hyvä Eveliina!


Kylläpä tuli aivan hurjan hyvä mieli kun iltapäivällä avasin facebookin ja siellä tervehti tuollainen päivitys :)

Tänään olen miettinyt, että oiskohan musta joskus vetämään leukoja. Tai edes se yksi! Kaivelin vähän nettiä ja huomisella salikäynnillä ihan varmasti menee kokeiluun leuanveto jalat tuettuna. Avustettuun leuanvetoon ei löydy laitetta, mutta kyykkyhäkki ja penkki on kyllä. Lähtötilanne: jaksan roikkua käsieni varassa ja hilata ruhoa pari millimetriä ylöspäin :lol:

Tänään oli työpäivä. Lyhyiden päiväunien jälkeen rauhallista lenkkeilyä (kolmisen kilometriä hölkäten ja sama matka kävellen kotiin) ja matkan varrella venyttelyä.

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-16 21:37:50 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Au au au mikä järkyttävä niskajumi! Tulikohan tää eilisestä tankoapinoinnista?

Tänään salilla penkkipäivä. Nostelin 3x40kg, 5x40kg, 3x45kg (2x50kg ihan pienellä avustuksella) muistaakseni. En laittanut ylös. Punnerrus niskan takaa 8x20kg, 4x25kg, 4x25kg. Vipunostot 8x6kg, 6x7kg, 6x7kg, 4x8kg. Rintaprässi (?) kahdella 15kg kiekolla.

Jalat ei oo kipeet sunnuntain jutuista! :)

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-17 12:17:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
kiikku kirjoitti:
Tänään olen miettinyt, että oiskohan musta joskus vetämään leukoja. Tai edes se yksi! Kaivelin vähän nettiä ja huomisella salikäynnillä ihan varmasti menee kokeiluun leuanveto jalat tuettuna.
Treenaamaan vaan! :D Itse aloitin tuollaisilla, tai oikeastaan kantapäät maassa ja kroppa tikkusuorana, aloitusvaiheessa kädet suorana ja selkä ehkä kymmenisen senttiä maasta irti. Siitä sitten vedin itseäni ylöspäin. Sen lisäksi ylätaljaa, leukoja kyykkytelineessä pystysuoraan varpaat kevyesti lattiaan koskien ja joskus hiiiiiitaita negatiivisia leukoja. Tällä hetkellä menee hyvänä päivänä se yksi leuka, hieman rimpuillen. ;)

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-17 21:19:06 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Tänään jäi varsinaiset liikkumiset väliin - oli jotenkin raskas työpäivä, johtuu varmaan aivan liian lyhyiksi jääneistä yöunista. Ja tästä järkyttävästä niska/hartiajumista! Oikea puoli on todella kipeä :( Välillä töissä otti niin kipeää, että silmissä pimeni. Olisin käynyt lääkärissä pyytämässä jotain relaksanttireseptiä, muttei saanut tälle päivälle aikoja. Kun en muuta apua keksinyt, kävin ostamassa back on track -niskalärpäkkeen. Katsotaan onko tästä mitään apua. Ainakin tuntuu tosi mukavalta, lämpimältä ja pehmoiselta.

Päätin että harjoittelen vetämään leukoja. Menkööt aikaa ja vaivaa mutta haluan kyetä siihen. Ovirekki hommattu, mutten oikein tiedä, miten lähtisin liikkeelle.. ei mulla riitä voimat negatiivisten tekoon, pystyn ainoastaan roikkumaan tangossa ja nostamaan itseäni muutamia senttejä ylöspäin :shock: pitäisköhän aloittaa laihduttamalla 20kg..

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-18 10:30:25 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Lainaa:
Pitäs varmaan miettiä seuraavia tavoitteita. Vuoden loppuun mennessä jotain? 100 maasta, 100 kyykystä, 70 penkistä?


Selasin weightlifting performance standardeja ja ajattelin, että loppuvuoden tavoite voisi olla taso "intermediate". Jos kehitys jatkuu edes puolelella siitä vauhdista mitä se on tähän hetkeen asti ollut, ei pitäisi edes olla kovin vaikeaa. Mietin tässä kuitenkin, että pitäisikö pyrkiä intermediate-tasoon nykyisessä painoluokassa (90+ eli stressaamatta painonpudotuksesta) vai esimerkiksi painoluokassa 82kg jolloin noihin nostettaviin painoihin ei olisi niin paljoa matkaa, mutta painoa pitäisi sitten pudottaa. Jälkimmäinen houkuttaa sikälikin, että vähemmällä painolla leuanvedon treenaus voisi helpottua :lol: Laitan nyt tähän vielä näkyviin kummankin painoluokan intermediate-tason raudat:

90+
Penkki: 62.5kg
Kyykky: 85kg
Maastaveto: 105kg

82
Penkki: 55kg
Kyykky: 75kg
Maastaveto: 92.5kg

Tämänhetkisistä maksimiykkösistä (mitä nuo sivuston kilomäärät siis on) ei ole ihan tarkkaa havaintoa, mutta voisin kuvitella että penkki 47.5kg, kyykky 65-70kg, maastaveto 80kg. Että noihin 82-kiloisten intermediate-tuloksiin ei tosiaan olisi kauheasti matkaa, painoa vain on kymmenisen kiloa liikaa.. :lol:

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-20 10:12:21 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Tänään mä kyllä meen ja ostan jonkun vihkon, mihin saan salilla kirjoitettua painoja ja toistoja ylös! Tajusin taas, että kun tuli toissapäivänä käytyä salilla hyvin pikaisesti nykimässä jotain käsijuttuja -> en taas muista juurikaan painoja saatika toistoja. Hauiskääntöjä kp 6kg-7kg-8kg, ojentajat taljassa 15kg? hauiskääntöjä taljassa 10kg/käsi? käännöt mutkatangolla 15kg?

Kiire oli, koska sain mukavan lyhyellä varoajalla ajan hierontaan tänne. Niskajumi ei nimittäin ottanut helpottaakseen, ja ajattelin että jos 25min hieronta maksaa 25e niin se ei ainakaan ole liian kallista kokeiltavaksi. En oo koskaan ennen käynyt hierottavana.
Ensin hämmästyin kun tajusin että se tyttö, jolle olin ajan saanut, oli mua puoli metriä lyhyempi ja varmaan 50kg kevyempi, mutta jumalauta sillä oli vahvat näpit! Kokemus kaikinpuolin positiivinen, ja seuraavana aamuna niskajumi 90-prosenttisesti poissa :smt049 Päätin, että jos ikinä koskaan milloinkaan kipeytän paikkojani, meen tonne uudestaan.

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-20 17:16:58 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Pyh mikä päivä. Oli tarkoitus salilla ottaa sellainen rento kyykky-mave -päivä, katsoa kevyemmillä raudoilla tekniikkaa. Mavea ensin kevyet 6x10x50kg mutta kyykyn kanssa tulikin ongelmia. Tai toisinsanoen, en vaan vieläkään osaa. Ylävartalo kippaa ala-asennossa hieman eteenpäin, enkä vaan saa sitä pois! Kokeilin pelkällä tangollakin, mutta ei. Eikä kotona pelkän harjanvarren kanssa. Perkele.

Kaverillakin oli joku ihmissuhdedraama meneillään ja oli tosi apeana. Lähdettiin epätoivoisten kyykky-yritysten jälkeen pois ja mietitään huomenna uudestaan.

Suunnittelin tässä, että harjoittelen kyykkäämistä harjanvarren ja ämpärin (ikäänkuin jakkaraksi perseen alle) kanssa niin kauan tänään että alkaa onnistua. :evil:

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-22 10:00:49 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Noniin, jotain edistystä. Salille sattui yksi sellainen äijä, jonka kanssa on ennenkin jotain juteltu. Se ehdotti että tee etukyykkyä niin opit pois ylävartalon eteennytkähdykseltä - toimii. Vielä kun osaisi työntää lantiota vähän taaemmas. Mutta etukyykkyharjoituksin jatketaan ja kokeillaan sit sitä takakyykkyä kun alkaa tuo sujua moitteetta.

Sitten kun vielä oppisi vetämään maasta niin ettei sääret oo ihan mustelmilla niin avot!

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-22 11:06:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 16:21:53
Viestit: 341
Säärten mustumisessa maastavedossa on ainakin se hyvä puoli, että tanko on pysynyt lähellä vartaloa niinkuin sen kuuluukin :). Itse olen välttynyt pahimmilta mustelmilta pitämällä paksuja college -pökiä maastavetotreeneissä. Semmoiset pitkät, paksuhkot jalkapallosukatkin voivat myös auttaa.

Aika hyviä tuloksia ja tavoitteita sinulla, olen itse treenannut vähän vajaat 2 vuotta ja nyt vasta kolkuttelen noita intermediate tason tuloksia :) (penkki ja mave taitaa olla niissä...). Tsemppiä treeneihin!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-07-24 10:03:29 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Kiitos! Uskon että tekniikka hioutuu pikkhiljaa sellaiseksi, että sääret pysyy mustelmattomina. Pitää vaan itse oppia. Kaveri opastaa ja antaa rakentavaa kritiikkiä ja saatiin lisäksi toissapäivänä ulkopuolisen mielipide asiaan ja tultiin siihen lopputulokseen, että ihmisillä on voimansiirto niin erilaista että kaverin voi olla vaikea neuvoa mua, koska jotkut jutut mitä se tekee, voi olla mulle fyysisesti mahdottomia. Kaveri on pitkänpuoleinen mies, pitkä selkä ja pitkät kädet - mä taas olen pitkä nainen, mutta selkä ja kädet on verrattain lyhyet ja jalat sitten taas pitkät.

Toki suuri osa tekniikan puutteesta on myös lihaksen puutetta, mutta sehän tässä ajan myötä korjaantuu. :)

Eilen:
penkki 15x20kg, 15x20kg, 15x30kg, 4x40kg, 4x40kg (1x50kg, 1x50kg, ei nouse ihan omin voimin, ei)
pystypunnerrus niskan takaa tangolla 14x20kg, 10x20kg, 2x30kg, 3x25kg
vipunosto sivulle 8x7kg, 8x7kg, 6x7kg

Ja psst.. tavoitteet on nyt virallisesti sovittu. Mä sanoin että jos kaveri saa mut vuodenvaihteeseen mennessä nostamaan 55, 75 ja 92.5kg (penkki/kyykky/mave) niin mä saan itseni painamaan vuodenvaihteeseen mennessä 82kg. Ei ois muuten huono paino tänmittaiselle ihmiselle toi 82kg vaikka loppuelämäksi, kun pituuttakin on 180cm. :)

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-08-05 19:56:23 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Taukoa tuli pidettyä mökkeilyn merkeissä.

Mökiltäpaluun jälkeen muutama salikäynti, ja homma todettiin jotenkin toimimattomaksi. Aikaa menee paljon ja tehtyä tulee vähän.

Tänään testiin uusi ohjelma. Tiukka paketti tekemistä, tuntui hemmetin hyvältä. Jos ei tällä ala kyykky- ja mavetekniikka hioutua kohdilleen niin ei sitten millään :twisted:

Tän päivän työsarjapainot (suluissa vuodenvaihteeseen mennessä tavoiteltava maksimiykkönen)

Kyykky 2x6x50kg (75kg)
Penkki 2x6x40kg (55kg)
Maastaveto erittäin kevyt 1x6x60kg (92.5kg)

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-08-07 22:39:43 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Huhhuh ku rankkaa.

Kyykky 2x6x52.5
Pystypunnerrus 2x5x25kg (kuudes toisto oli vaan liikaa)
Kulmasoutu tangolla 2x6x40kg
Ylätalja 2x5x45kg (taas kuudes toisto oli liikaa)
Vatsat

Kävin ihan ylikierroksilla. Sydän hakkas ja hikoilin ehkä enemmän ku ikinä. No mutta nyt alkaa olla sopivat painot tähän ohjelmaan tiedossa, tästä on hyvä jatkaa. Kyykyt sujuu hyvin, oon ylpeä ittestäni.

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-08-09 20:31:50 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Kyykky 2x6x52.5kg
Penkki 3x42.5kg, 4x40kg :roll:
Mave 1x6x62.5kg
Vatsat

Kyykyt sujuu edelleen kivasti, mave myös - penkissä jotain häikkää. Nyt pari päivää lepoa ja sitten taas kokeillaan.

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-08-15 20:50:06 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Espan uudella salilla käyty avajaisten kunniaksi treenailemassa, olipahan prameaa verrattuna tuohon missä on tähän asti käyty :lol:

Kyykky lämmittelysarjat + 2x6x55kg
Mave lämmittelysarjat + 1x6x65kg
Penkki lämmittelysarjat + 2x6x40kg

leuanvetohärvelin kanssa säheltämistä ja pari vatsaa hassussa koneessa :D Oli kivaa!

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kiikku liikkuu
ViestiLähetetty: 2013-08-16 20:44:10 
Poissa
kitukarppi
kitukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-02 20:33:36
Viestit: 1010
Tänäänpäs kävin yksin salilla tekemässä vähän kaikkea mutten mitään. Hauikset, ojentajat, takareidet, ylätalja, vatsat, kulmasoutua, öö..

_________________
You don't get what you wish for
you get what you work for.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)