karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-27 02:03:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-02-02 17:16:32 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Ei varmaan hyvä idea kirjoittaa päikkyä kahdessa paikassa, mutta tästä tulee semmoinen kuiva treeni-juttu maustettuna joillakin tunnelmilla salilta. Muualle sitten kirjoitan enenpi sitä höpön-höpöä. Toki oikeasti treenaavien mielestä mun räpellykset on just sitä höpön-höpöä joka tapauksessa mutta yritän olla välittämättä, pää-asia että teen jotain. Kunhan en riko mitään, on suunta aina oikea :)

Taustaa:
1.Neljänkympin toisella puolella, naispuolinen, malliltaan ei-ihan-kananluinen + lihasmassan kasvattaminen ei ihan mahdoton juttu. Turhamaisesta naisnäkökulmasta katsottuna olen onnekas = satun tykkäämään lihaksista, sopivissa määrin. Ja mikä on se sopiva määrä... Minä kun olen tavan tallaaja niin en tule koskaan olemaan liian lihaksikas. Ei siis rajoituksia. Juu, ja olen nainen, ei ne muskelit noin vain pompsahda esiin. Valitettavasti.
2.Aloitin torstaina. Siis menin salille tauon jälkeen. Olen ollut varsin aktiivinen, jopa liian aktiivinen mutta siitä on jo 20 vuotta. Vuonna 2011 oli kuukauden kokeilujakso salilla joka loppui terveysongelmiin jotka on nyt korjattu. Hauska huomio sinänsä, pää on unohtanut kuinka homma toimii, mutta kun tarttui punttiin niin kroppa kertoi kuinka se tehdään. Pitää ihan kehua itseään, opettelin silloin parikymppisenä hyvän tekniikan treeniin ja nyt "vanhana ja raihnaisena" hyödyn siitä.
3.No olen toki liikkunut joulukuun alusta asti, ensin hikisiä kävelylenkkejä 40min 4-7 krt/vk, sitten otin ohjelmaan lihastreeniä kotikonstein, kyykkyjä, punnerruksia, dippejä ja vatsiksia ilman apuvälineitä ja maastavetoja ja soutua jumppakuminauhojen avulla. Tammikuussa tiukentui tahti kävelyillä ja tein netistä löytämääni rääkkiä ja aloitin ihan ajatuksella karppaamaan. Syömäpuolen korjaus on auttanut toistaiseksi niin että energiaa riittää paremmin ja keskivartalon pöhötys on asettunut, jäljellä on enää rehellinen läski. Vielä on ongelmaa syömisessä, tarttee lisätä että jaksaa, mutta suunta on jo hyvä. Pienesti siis aloitin mutta aika asiallisesti kun nollakuntoinen olin.
4.Ja kyllä, haluaisin kapeamman vyötäron ja ryhdikkäämmän kropan ja kiva ois jos ei peppu roikkuisi... Mutta salille menen koska se on kivaa. Ja "kivaa". Joskushan treenit on ihan persiistä mutta silti... Juuh, toki mulla on nykyisin myös ulkonäköön liittyviä tavoitteita/haaveita mutta niistä ei ole motivaattoriksi treeniin. Mutta tulevat siinä sivussa, toivottavasti!

Enkä mä aina ole näin lörppö. "Puhun" nyt lähinnä itsekseni ja kirjoitan samalla. Auttaa meikäläistä lajittelemaan omia ajatuksia oikeaan lokeroon. Sovitaan että tämä aloitusviesti on kilometrin mittainen mutta jatkossa pysytään asiassa, eiks vaan?

No niin. Torstaina ja perjantaina kävin salilla tutkailemassa tilannetta. Pariin juttuun kysyin neuvoa ja hyvä niin. Aikaisemmin kerkesin viettää muutaman unettoman yön ja aivoverenvuoto jo uhkasi kun mietin hyvää treeniohjelmaa ennenkuin annoin kunnon korvatillikan itselleni (niinkuin virtuaalisen) ja käskin itseni järkevöityä. No ei se ihan korvatillikkaan jäänyt mutta taistelun jälkeiset tunnelmat ovat nämä:
* Tärkeintä on että tekee (edes)jotain, menee salille ja hikoilee
* Kun sinne salille on päässyt niin on hyvä olla suunnitelma että koko kroppa tulee huomioitua. Joskus vahingossa jää joku osa treenaamatta. Tai "vahingossa".
* Tekniikka etusijalle, toiselle sijalle tekniikka. Hyvänä kolmosena tulee tekniikka. Melkeinpä niin että mitä pienemmällä painolla saa tietyn lihaksen treenattua niin sen parempi. Jos tehdään hauista niin tehdään tasan hauista eikä mitään koko vartalolla heijaavaa liikettä hirmu punteilla. Ja kun tehdään niitä maailman parhaita "yleisliikkeitä", kyykkyjä, maastavetoja ym., niissäkin pitää muistaa mennä sen heikoimman lihaksen ehdoilla näin alussa. Ehkä myöhemminkin?
* Vaikein asia on varmaan se oman kropan kuuntelu. Ei saa pelätä irvistyksiä ja puhinaa mutta pitää tunnistaa liika rasitus. Omalla kohdalla fyysinen työ on pitänyt yllä tuntumaa lihaskipuihin mutta nivelten kohdalla olen ehkä hieman vainoharhainen.

Yritän lopettaa tämän vuodatuksen. Jatkossa laitan ylös tekemiäni treenejä ja jos joku huomaa että metsään menee niin saa sanoa. Treeniohjelma on ihan itse tehty kaksijakoinen. Kaksijakoinen siksi että käyn nyt alkuun salilla n. 4krt viikossa, haluan tehdä treenini huolella ja vaikka viihdyn salilla niin en tahdo jäädä sinne asumaan. Matkat kuljen kävellen joten koko suoritukseen menee 2 tuntia. Ohjelman jaoin karkeasti ojentaviin/koukistaviin. Yritän saada liikettä kaikille isoille lihaksille, erikoishuomio mulla on yläselällä, sille tulee ylimääräinen liike. Ei ehkä viisasta tehdä kaksijakoista alussa, en tiedä. Ja hassua kun salilla neuvotaan naisille reiden lähentäjää ja loitontajaa eikä maastavetoja ja kulmasoutua :?

Jatkuu ensi viikolla...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-02 22:04:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-10-31 13:11:47
Viestit: 215
Paikkakunta: Turku
La Moche kirjoitti:
Ei varmaan hyvä idea kirjoittaa päikkyä kahdessa paikassa, mutta tästä tulee semmoinen kuiva treeni-juttu maustettuna joillakin tunnelmilla salilta. Muualle sitten kirjoitan enenpi sitä höpön-höpöä. Toki oikeasti treenaavien mielestä mun räpellykset on just sitä höpön-höpöä joka tapauksessa mutta yritän olla välittämättä, pää-asia että teen jotain. Kunhan en riko mitään, on suunta aina oikea :)

Taustaa:
1.Neljänkympin toisella puolella, naispuolinen, malliltaan ei-ihan-kananluinen + lihasmassan kasvattaminen ei ihan mahdoton juttu. Turhamaisesta naisnäkökulmasta katsottuna olen onnekas = satun tykkäämään lihaksista, sopivissa määrin. Ja mikä on se sopiva määrä... Minä kun olen tavan tallaaja niin en tule koskaan olemaan liian lihaksikas. Ei siis rajoituksia. Juu, ja olen nainen, ei ne muskelit noin vain pompsahda esiin. Valitettavasti.
2.Aloitin torstaina. Siis menin salille tauon jälkeen. Olen ollut varsin aktiivinen, jopa liian aktiivinen mutta siitä on jo 20 vuotta. Vuonna 2011 oli kuukauden kokeilujakso salilla joka loppui terveysongelmiin jotka on nyt korjattu. Hauska huomio sinänsä, pää on unohtanut kuinka homma toimii, mutta kun tarttui punttiin niin kroppa kertoi kuinka se tehdään. Pitää ihan kehua itseään, opettelin silloin parikymppisenä hyvän tekniikan treeniin ja nyt "vanhana ja raihnaisena" hyödyn siitä.
3.No olen toki liikkunut joulukuun alusta asti, ensin hikisiä kävelylenkkejä 40min 4-7 krt/vk, sitten otin ohjelmaan lihastreeniä kotikonstein, kyykkyjä, punnerruksia, dippejä ja vatsiksia ilman apuvälineitä ja maastavetoja ja soutua jumppakuminauhojen avulla. Tammikuussa tiukentui tahti kävelyillä ja tein netistä löytämääni rääkkiä ja aloitin ihan ajatuksella karppaamaan. Syömäpuolen korjaus on auttanut toistaiseksi niin että energiaa riittää paremmin ja keskivartalon pöhötys on asettunut, jäljellä on enää rehellinen läski. Vielä on ongelmaa syömisessä, tarttee lisätä että jaksaa, mutta suunta on jo hyvä. Pienesti siis aloitin mutta aika asiallisesti kun nollakuntoinen olin.
4.Ja kyllä, haluaisin kapeamman vyötäron ja ryhdikkäämmän kropan ja kiva ois jos ei peppu roikkuisi... Mutta salille menen koska se on kivaa. Ja "kivaa". Joskushan treenit on ihan persiistä mutta silti... Juuh, toki mulla on nykyisin myös ulkonäköön liittyviä tavoitteita/haaveita mutta niistä ei ole motivaattoriksi treeniin. Mutta tulevat siinä sivussa, toivottavasti!

Enkä mä aina ole näin lörppö. "Puhun" nyt lähinnä itsekseni ja kirjoitan samalla. Auttaa meikäläistä lajittelemaan omia ajatuksia oikeaan lokeroon. Sovitaan että tämä aloitusviesti on kilometrin mittainen mutta jatkossa pysytään asiassa, eiks vaan?

No niin. Torstaina ja perjantaina kävin salilla tutkailemassa tilannetta. Pariin juttuun kysyin neuvoa ja hyvä niin. Aikaisemmin kerkesin viettää muutaman unettoman yön ja aivoverenvuoto jo uhkasi kun mietin hyvää treeniohjelmaa ennenkuin annoin kunnon korvatillikan itselleni (niinkuin virtuaalisen) ja käskin itseni järkevöityä. No ei se ihan korvatillikkaan jäänyt mutta taistelun jälkeiset tunnelmat ovat nämä:
* Tärkeintä on että tekee (edes)jotain, menee salille ja hikoilee
* Kun sinne salille on päässyt niin on hyvä olla suunnitelma että koko kroppa tulee huomioitua. Joskus vahingossa jää joku osa treenaamatta. Tai "vahingossa".
* Tekniikka etusijalle, toiselle sijalle tekniikka. Hyvänä kolmosena tulee tekniikka. Melkeinpä niin että mitä pienemmällä painolla saa tietyn lihaksen treenattua niin sen parempi. Jos tehdään hauista niin tehdään tasan hauista eikä mitään koko vartalolla heijaavaa liikettä hirmu punteilla. Ja kun tehdään niitä maailman parhaita "yleisliikkeitä", kyykkyjä, maastavetoja ym., niissäkin pitää muistaa mennä sen heikoimman lihaksen ehdoilla näin alussa. Ehkä myöhemminkin?
* Vaikein asia on varmaan se oman kropan kuuntelu. Ei saa pelätä irvistyksiä ja puhinaa mutta pitää tunnistaa liika rasitus. Omalla kohdalla fyysinen työ on pitänyt yllä tuntumaa lihaskipuihin mutta nivelten kohdalla olen ehkä hieman vainoharhainen.

Yritän lopettaa tämän vuodatuksen. Jatkossa laitan ylös tekemiäni treenejä ja jos joku huomaa että metsään menee niin saa sanoa. Treeniohjelma on ihan itse tehty kaksijakoinen. Kaksijakoinen siksi että käyn nyt alkuun salilla n. 4krt viikossa, haluan tehdä treenini huolella ja vaikka viihdyn salilla niin en tahdo jäädä sinne asumaan. Matkat kuljen kävellen joten koko suoritukseen menee 2 tuntia. Ohjelman jaoin karkeasti ojentaviin/koukistaviin. Yritän saada liikettä kaikille isoille lihaksille, erikoishuomio mulla on yläselällä, sille tulee ylimääräinen liike. Ei ehkä viisasta tehdä kaksijakoista alussa, en tiedä. Ja hassua kun salilla neuvotaan naisille reiden lähentäjää ja loitontajaa eikä maastavetoja ja kulmasoutua :?

Jatkuu ensi viikolla...



Ei tarvi välttämättä niin usein kuin 4krt viikossa lihastreenata. Ei ainakaan jos lihakset vielä kipeät ja eivät ole toipuneet. Aerobista voi ja kannattaa kyllä tehdä kipeilläkin lihaksilla. Eli riippuu mitä salilla tekee. :D :D

_________________
Virallisia ravitsemussuosituksia vastustava Ruokakapina on alkanut facebookissa. Löytyy osoitteesta: http://www.facebook.com/pages/Ruokakapi ... 36?fref=ts

(Tarkoitus ei ole mainostaa. Kyseessä on voittoa tavoittelematon liike.)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-03 17:48:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-11-23 11:34:05
Viestit: 567
Paikkakunta: Siellä sun täällä
Hyvä vuodatus - jäähäänpäs seuraileen

_________________
Mihinkäs sitä kiire valmiissa maailmassa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-03 17:54:25 
Poissa
Pusukala
Pusukala
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 09:57:53
Viestit: 8956
Tää ei oo ihan vielä saavuttanu neljääkybää, mut kroppa on yli 50-vuotiaan kunnossa.

Tää jää seuraamaan kehittymistä - mie-len-kiin-tois-ta ;)

Ps. Olipa hiano vuodatus!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-06 22:58:38 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Jatketaanpas tuumailuja, ei oikein ole runosuoni sykkinyt pariin päivään.

Tohon 4 kertaa viikossa salille olisi varmaan voinut lisätä sanan enintään, katsastelen tilannetta kun pääsen vauhtiin. Palautuminen ei varmaankaan ole samaa luokkaa kuin parikymppisenä ja muutenkin täytyy löytää se oma hyvä rytmi treeniin.
Viime viikon kahdella "vanhojen aikojen muistelu-treeneillä" sain takareidet aivan tukkoon, muu kroppa ei juuri ollut moksiskaan. Lauantai oli totaalilepopäivä, sunnuntaina rento kävelylenkki, vatsiksia ja venyttelyä. Vatsoja olen tehnyt viimeiset pari kuukautta kolmisen kertaa viikossa ja toistaiseksi jatkan kotona niiden veivaamista. Salilla teen jotain apuvälineitä vaativia juttuja vaihtelun vuoksi. Ja hyvin huomaa kuinka keskikroppa työskentelee salilla vähän joka liikkeessä. Mulla on pikkuruinen rakennevirhe alaselässä joten tein mitä tahansa, ensiksi "asennan" selän hyvään asentoon ja vedän tukikorsetin tiukalle.
Tai heh, ei tuo kovin tiukka ole, vielä :lol:

Nyt alkuun teen sarjoja 3-4 X 15. Kun menee kaikki suht helpolla, lisään painoja, jos ei ensimmäisellä kerralla saa edes kymmentä, on painoa liikaa.
1. päivä= Jalkaprässi, reiden ojentajat, rintaprässi, vipunostot kulmassa, ojentajat taljassa, sivutaivutukset kahvakuulalla
2. päivä= Maastaveto suorin jaloin, reiden koukistajat, kulmasoutu, ylätalja selälle, hauikset, selän ojennukset
+ vatsat kotona, vaihtelevaa settiä huolella

Aerobinen puoli on vähän niin ja näin, enimmäkseen kävelyä niin että tulee hiki ja keskisyke on jossain 115 tienoilla. Mun peruslenkki on varsin mäkinen ja olen kahdessa kuukaudessa kasvattanut pohkeiden ympärystä niin etten kohta saa pitkiä saapikkaitani jalkaan :? Tai en keksi muutakaan selitystä kuin lihasten kasvun ellei sitten mahafläsät ole valuneet pohkeisiin kun tuo vatsamakkara on kutistunut useamman sentin.
Salilla olen veivannut vartin verran kuntopyörää reippaaseen tahtiin, ja sinne salillehan menen kävellen, n. 25 minuuttia.
Sadepäivinä joskus vemputan Zumbaa kotona, ei ihan ole mun laji mutta sykkeet kyllä pysyy yllä ja keskivartalo saa kyytiä.
Joskus olen miettinyt että voisihan se kai olla mahdollista oppia tykkäämään hölkkäämisestä mutta epäluulo on vielä niin voimakas etten ole kokeillut :roll:

Siinäpä kai tärkeimmät, huomenna ja perjantaina salipäivät, viikonloppuna rennonpaa liikkumista ja venyttelyä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-07 23:34:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Ykköspäivä. Jalkaprässiin lisää 10 kiloa, rintaprässiin vitonen. Sain kaikki toistot silti tehtyä mutta en ilmaiseksi 8) Mutta just hyvä tekemisen meininki.
Muihin en tehnyt muutoksia. Vipunostot on hankalia, en oikein saa tuntumaa. Tai no tuntuuhan se, epäkkäissä. Ihan hyvä saada niihinkin liikettä, liikaa tietokoneella kun aikaani vietän huonossa ryhdissä ja viime aikoina olen harrastanut myös neulomista ( :shock: ) ja siinä menee niskaosasto ja hartiat jumiin.
Lämmittelin vaihteeksi crosstrainerilla, oli ihan jees, keskikropalle tein sivutaivutusten lisäksi jalkojen nostoja siinä semmoisessa "telineessä".
Ai mitenkä niin en muka tiedä asioitten nimiä...

Takareidet ovat ihmeen hyvässä kuosissa vaikka niitä tiistaina treenasin. Toki tuntee että jotain on tehty, mutta verrattuna sunnuntai-aamuun (jouduin kävelemään polvet hieman koukussa) olo on ihan toinen. Muutenkin olen ollut hieman yllättynyt palautumisesta, en oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Varmaankin teen treenini turhan kevyesti, toisaalta ehkä paremmin syöminen saattaa auttaa. Joka tapauksessa odotin olevani totaalisesti tukossa ja vaivainen :mrgreen:
Vaan enpä valita! Salilla puhisen, puhkun ja puhallan, kotimatka on piiiiitkä treenin jälkeen ja tuntuu vanhalta ja väs... eiku vanhalta ja onnell... eh, väsyneeltä ja onnelliselta? Joka tapauksessa tunnen tehneeni jotain, eiköhän se riitä. Näin nollasta aloittavalla kuntokin kasvaa ajatusta nopeammin, ei hassumpaa!

Avattareksi vaihdoin "ennen"-kuvan vasemmasta käsivarresta, tuosta pitäisi jotain koittaa rakentaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-08 06:58:45 
Poissa
Pusukala
Pusukala
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 09:57:53
Viestit: 8956
Millaiset venyttelyt teet reenipäivinä?
Itelläni on tapana lyhyet venyttelyt salilla ja pitkät illalla himassa :)

_________________
Asiallisia juttuja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-08 11:29:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 16:21:53
Viestit: 341
La Moche kirjoitti:
. Ihan hyvä saada niihinkin liikettä, liikaa tietokoneella kun aikaani vietän huonossa ryhdissä ja viime aikoina olen harrastanut myös neulomista ( :shock: ) ja siinä menee niskaosasto ja hartiat jumiin.


Selälle menevät vetävät liikkeet ovat hyväksi tämmöiselle konttorirotallekin :D. Mutta hyvän kuuloista treeniä, pitääpä seurata näitä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-08 23:15:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-11-23 11:34:05
Viestit: 567
Paikkakunta: Siellä sun täällä
:lol:

_________________
Mihinkäs sitä kiire valmiissa maailmassa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-08 23:37:17 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Et kai naura mun pinkille sykemittarille... Se on tosi hiano :mrgreen: Mikä lie mielenhäiriö iski, olisi ollut tarjolla ihan asiallisen musta malli.

Tänään kakkospäivä, ylätaljaan lisäsin vitosen mutta muut jutut ennallaan. Paitsi maastavedossa kokeilin 2 sarjaa suorin jaloin ja 2 polvet hieman koukussa. Jälkimmäinen tuntui paljon enenpi pakaroissa. Mahtaako olla ihan tavallista vai onko vika tekniikassa tai ylettömän kireissä takareisissä? Suorinjaloin tehtävä tuntuu lähinnä takareiden alaosassa. Treeni meni mukavasti, pientä väsymystä havaittavissa varsinkin kun kotiin pääsin. Vaan onko ihmekään, suuri muutos aikaisempaan laiskotteluun.

Venyttelyt teen ihan Zeen malliin, pikkuisen salilla ja kunnolla kotona. Itse asiassa nyt alkaneena vuonna olen venytellyt enenpi kuin koskaan, olisikohan siinä parantuneen ruokavalion kanssa salaisuus yllättävän hyvään palautumiseen. Taka- ja sisäreisissä on työsarkaa, samaten "lapaluita" joutuu venyttämään ihan urakalla.

Viikonloppu rentoillaan, paitsi tietty tiukka vatsatreeni luvassa. Muuten runsaasti venyttelyä ja varmaankin se ikuinen kävelylenkki tai kaksi. Saattaa olla yksi täysin liikkumaton päiväkin, mutta parhaiten koen palautuvani kävelyillä.
Meille on ensi viikolle luvattu melkoista vesisadetta joten ehkä senkin takia kannattaisi ulkoilla. Muutenhan mua sää suosii, ei ole pelkoa jäästä, lumesta tai pakkasesta mitä nyt joskus saattaa pari astetta miinukselle mennä :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-08 23:50:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-11-23 11:34:05
Viestit: 567
Paikkakunta: Siellä sun täällä
:lol: pinkki on ihan jees.. saattas olla aika hitti muutens se pinnki kulmahiomakone.. jonkin sortin lady shave tosi mimmeille :wink:

Tuo sjmave periaatteessa (..siis oikeesti..) tehdään vähän jalat koukussa - ei polvet lukossa takana, muuten venyttelee vaan just niitä pohkeita ja helposti sitten niitä reisien takaosia. Se sun oma tuntuma on ollut juurikin oikea.. intuitiota siis kehiin vaan :lol:

_________________
Mihinkäs sitä kiire valmiissa maailmassa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-09 00:11:49 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Hittolainen, minä kun pelkäsin että se on se naisen logiikka joka puhuu eikä intuitio... Mutta polvet hitusen koukussa sain alaselänkin turvallisen oloiseen tuntumaan ja koko maastaveto oli ihan toista. Mutta opetellaan, opetellaan...
Salilla on ihan kivaa mutten mä tahdo siellä aikaani tuhlata tehottomiin vemputuksiin ja toisaalta en tahdo rikkoa mitään kun ottaa liikaa aikaa korjailla vahingot.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-09 15:06:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Perusliikkeet kunniaan :resp: Tuntuman mukaan treenaaminen on varmasti järkevää pitkän tauon jälkeen, niin saa ne liikkeet taas sinne selkäytimeen muistiin eikä niin helposti loukkaannu. Tuohon suorinjaloin maastavedon (tarkemmin romanialainen maastaveto)treenaamiseen pari linkkiä: http://www.allthingsgym.com/2011/06/mark-rippetoe-explains-the-romanian-deadlift-rdl/ erittäin arvostetun voimavalmentajan hiukan ykstityiskohtaisemmin selitetty juttu, ja hiukan lyhyempi toisen valmentajan juttu romanialainen maastaveto, yksi parhaista takareisi/pakaraseudun liike mielestäni.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-14 00:05:05 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
ellae kiitos linkeistä! Mulle nämä neuvot ja linkit ovat tosi tärkeitä. Tietty salillakin voin kysyä mutta huonolla kielitaidolla ei asiat aina valkene. Onneksi mulla kai on kohtuullinen... ööh, apinointitaito. Vakoilen naapuria tai katson videon netistä ja melko helposti pystyn liikkeen toistamaan. Toki nuorena ja notkeana oli paljon helpompaa, nyt on kankeampi ja muutenkin suorituskyky heikko.

Tämä viikko on mennyt hieman vasenkätisesti, en tiedä missä mättää muttei ole sataprosenttinen olo. Ruokakaan ei ole oikein maistunut ja se on iso paha. Vararavintoa toki löytyy lanteilta muttei se paljon treenatessa auta. Maanantaina jopa luistin salitreenistä kun heräsin tuntuvaan päänsärkyyn. Hikilenkin kyllä kävelin, tein vatsat ja venyttelin ja olo parani.
Tiistaina salilla ykköspäivä. Lisäsin taas jalkaprässiin kympin, meni yllättävän hyvin, ehkä extra lepopäivä auttoi. Rintaprässiinkin laitoin vitosen lisää, siinä tekikin tiukkaa eikä tarvitse muutamaan kertaan painoja lisäillä, nyt tähtään siihen 3X15. Muut jutut vanhaan malliin. Eikun sivutaivutuksiin otin 12kg kahvakuulan, ennen oli kasi. Ehkä turhan iso nosto mutta tuntui hyvältä. (enkä löytänyt kymppiä) Teen sivutaivutuksen "rutistamalla", vaikea kuvailla mutta se ei ole vain sivuttain heijaamista. Meni hetki ennenkuin sain sen rutistustuntuman, kotonakin kuivaharjoittelin jonkin kerran. Heh, luultavasti ihan sama, ero on vain pääkopassa.

Tänään sitten kokeiluun maastaveto uusilla ohjeilla. Olin hurja ja laitoin painoa kympin verran lisää. Suunnitellut toistot menivät hallitusti, tiukkaa toki teki, sopivasti. Tuntuma peräsimessä on semmoinen että tämän tädin persus ei kauaa roiku :mrgreen:
Kulmasoutuunkin lisäsin monta kiloa. Neljä kokonaista! No joo, tuossa on vielä tekniikan opettelua. Taidan vetää liikaa käsillä, "lapaluitten" liikuttelu ei ole helppoa. Takareisissä tuntui maastaveto/eilinen jalkaprässi, ei todellakaan tarvetta lisätä painoja. Noista haukkareista en ihan tiedä. Ne kun rasittuu noissa selkäliikkeissä niin en niin hurjasti ole niihin keskittynyt, aika kevyesti olen treenannut. Toisaalta, eipä ole selkätreenin jälkeen voimiakaan. Sama juttu ojentajilla, teen viimeisillä voimilla jotain.
Painojen lisäämisessä mulla on semmoinen juttu että haluan tehdä liikkeet hallitusti/puhtaasti. Varmaan voisi joskus kehittyä nopeammin pienellä "pakkopuristuksella".

Viikon ohjelma siis sekaisin mutta vielä huomenna salille. Perjantai saattaa jäädä väliin, riippuu ihan miehen työpäivästä. Yritetään lähteä pitkän viikonlopun viettoon tavallista aikaisemmin. Luvassa siis paljon kävelyä mutta myös painon nostoa. Jos ei kuitenkaan ihan sinne ylipainon puolelle menisi...

Ensi viikko myös "vajaa", maanantaina vasta kotiudun joten saattaa jäädä kolmeen treenikertaan. Paitsi että kolmesti salilla viikossa on ihan toista kuin ei salilla ikinä. Joku outo juttu siinä että muka pitäisi käydä X kertaa ja tehdä 100 sitä ja 200 tätä. Tämmöiselle nollakuntoiselle kaikki on plussaa :wink:

Semmoinen huomio; Silloin joskus parikymppisenä veivasin painoja ihan hullunlailla (jossain vaiheessa ilman lepopäiviä monta kuukautta), toki olin innokas ja opettelin tekniikat ja omasta mielestäni tein muutakin kuin "tyttöjen juttuja". Ehkä teinkin osittain koska suosin vapaita painoja useimmissa jutuissa. Mutta kun ominpäin treenasin ja varmaan luin liikaa jotain naisten treeniohjeita, en koskaan oppinut niitä parhaita yleisliikkeitä. Nyt on meiniki toisenlainen. Toki olen tyypiltäni enenpi bodari kuin voimanainen. Pikkulikkanan juoksin kylmiltäni kilpaa piirinmestaruuksiin pikamatkoilla, kestävyyttä mulle ei ole suotu. (näillä ei ehkä ole yhteyttä, kunhan tässä jorisen turhia)
Mutta nyt on tavoitteena koko kropan kuntoutus ja ryhdin parantaminen, tarttee siis tehdä raakaa ja monipuolista lihastyötä. Ihan kiva plussa on jos saan takaisin hauikset ja varsinkin olkapäät jotka mulla on ollut. Kuulemma liikaa naiselle mutta minä tykkäsin! Ja kun otin noloja kuvia itsestäni niin huomasin että mulle on kehittymässä rimppakintut sivulta katsottuna. Takareidet tarttee siis saada kuntoon.
Ja juu, olen osittain allerginen naiselliselle turhamaisuudelle mutta kun puhutaan lihaksista niin...

Näyttää siltä että pitäisi kirjoitella päivittäin niin että pysyisi asiassa. Tarkoitus todellakin oli kuivakkaasti kirjoittaa; tein X kertaa Y ja sitten X kertaa Z
Mutta toisaalta, nämä mun "treenit" ovat vain osa mun tämänhetkistä elämää ja niihin sekottuu kaikki muut jutut. Varsinkin se naisellinen turhamaisuus jonka olen löytänyt 40+ ikäisenä.

Vatsatreenit kotona ovat muuttuneet, nyt on lankkupäivä/rutistuspäivä. Lankkuihin kuuluu myös L sit-liike joka ei suju mutta yritys on kova :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-14 08:20:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Moikka! :smt039 Mun mielestä on kiva lukea myös niitä ajatuksia mitä liikunnasta sun muusta johtuen päässä pyörii. Mielenkiintoisempaa ja antoisampaa kun pääsee myös sisälle niihin treenitunnelmiin, eikä vaan pelkkää numeroa ja faktaa, joten jatka omaan tyyliin jos siltä tuntuu. ;)

Jes, säkin yrität L sittiä! Mä kehittelin oikein suunnitelman itelleni: ensin tuolilla/penkillä istuma-asennossa ylös suorille käsille, heti kun pystyn niin siirryn lattialle jalat koukussa, sitten toinen jalka suorana jne. Lisätreeninä lankkua, myös sivuille. Jos ei tällä onnistu niin en tiedä millä. :D

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-14 15:48:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Miffu kirjoitti:


Jes, säkin yrität L sittiä!


täältä kans pisteet el shitille. monet voimisteluliikkeet tuo vaihtelua ja tyydytystä kun ne saa tehtyä. etenet tuosta käsilläseisontaan ja bboy juttuihin.

http://www.youtube.com/watch?v=hEr6xnTa ... =endscreen
How to do a Press Handstand

noin helppoa se on :wink: oikeesti älä telo ittees.

siitä sitten tähän http://www.youtube.com/watch?v=7OuQe-brvqY
The Urban Movement Tour 2011 Phily | Silverback Bboy Events | YAK FILMS

jooo!
oikeesti mää osaan aika vähän noita, mutta pitäähän sitä olla tavoitteita? ha?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-15 15:17:15 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Hui hurja :shock: Toistaiseksi mulle riittää akrobatiahaasteeksi tuo L sit...

Torstaina taasen salilla, sama setti kuin tiistaina. Yllättävän hyvin meni. Tänään olen heilutellut lähinnä pölynimuria, tein vatsat ja pikkuisen venyttelin. Laukku on pakattuna viikonloppureissua varten, liikunnan riemuihin palajan taasen tiistaina.

Yläselässä, kyljissä ja varsinkin pakaroissa on vallan muikea tunne, tietää treenanneensa muttei mennyt yli niinkuin ensimmäisellä kerralla takareisiä/pakaroita treenatessa. Siis kävelen ihan normaalisti :mrgreen:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-25 22:21:21 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Back in business, viimeinkin. Viikonloppureissu oli oikein onnistunut mutta iltapäivädrinkit tuulisella merenrannalla tekivät temput ja kotiuduttiin pikku kuumeessa. Minä pienessä, isäntä isommassa kuumeessa. Pari päivää huilailua, viikonloppuna pari kävelyä maisemankatselu-vauhdilla, tänään salille.

Kakkospäivä, hieman veto pois mutta kaikki tuli tehtyä. Hauikset ja takareidet jaksoin paremmin pitkän huilin jälkeen. Huomenna taasen raudan pariin, torstaina sitten katson joko on aihetta nostaa painoja maastavetoon ja kulmasoutuun.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-26 22:58:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Ykköspäivä, jalkaprässi helpohko, etureisille nostin painoa vitosella ja teki sopivan tiukkaa. Muu treeni entiseen malliin paitsi että nyt tein pari liikettä suorille vatsoille, tykkään vaihdella vatsatreenia kun se on olevinaan niin tappavan tylsää.

Huomenna kotihommia, venyttelyä ja vatsoja hieman, lankkuja ja jotain L sit liikkeeseen vivahtavaa. Jos iskee hikoilu-into, saatan vemputtaa vähän Zumbaa tai sitten teen joogaa. Mullon semmoinen video jonka mukaan olen tehnyt muutaman kerran ja se on aika ovelaa. Muka rauhallista ja venytystäkin tulee, mutta sykkeet nousee kummasti. Toistaiseksi olen seurannut videota orjallisesti mutta ajattelin opetella liikkeet ulkoa ja tehdä vielä rauhallisempaan tahtiin.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-03 17:50:14 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-01-02 16:06:14
Viestit: 37
Paikkakunta: Eteläisenpi Eurooppa
Kerpeles :( Aloin riekkumaan liian aikaisin ja tauti teki kostoiskun. Ei tässä ihan petipotilaita olla mutta... En jaksa edes hissuttelu-kävelylle vaikka aurinko paistaa ja ilma on mitä ihanin.

Yritän pitää mielessä että olen vallan hyvällä alulla, treenin ilo on löytynyt, ja koska alkuperäinen idea koko hommassa oli itsestä huolehtiminen niin nyt sitten huolehditaan. Huolella. Ja sitäpaitsi kerkesin maksaa 113 ekua että päästävät mut punttien kimppuun vielä kolmen kuukauden ajan...

"Vanhan" naisen mietteitä nämä. Hittoako haittaa jos hukkaan viikon tai kaksi, kerkesin hukata parikymmentä vuotta ilman että tein mitään itseni vuoksi. Ja kun toiveissa on olla hyväkuntoinen ennen viisikymppisiä niin eipä siinä pikku viivytys mitään haittaa, enenpi hyötyä kunnon huilista.

Tässä odotellessa ja toipuessa kaivan ompelukoneen esiin ja paikkaan treenihousujen irvistelevät saumat ja etsin netistä treenihanskoja. Hassua ehkä tämmöselle silloin-tällöin-mitenkuten treenaajalle mutta kädet on kovilla. Melkein nolottaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)