karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-06-06 11:48:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 248 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1113 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-04 17:01:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 4.3.13 selkä

-leuanveto 2x8xop, 8xop+20kg, 3xop+30kg, 7xop+20kg, 2xop+35kg, 8xop+15kg
-sternum leuat 5,4,5
-yhdenkäden kulmasoutu käsipainolla 10x31, 2x8x34,5
-face pull 15,20, 2x15x25

Hyvä treeni, vaikka sternumeihin ei ollut kunnolla paukkuja jäljellä. Lisäksi kokeilun paria "uutta" liikettä, vinopenkissä väärinpäin tehtävä kulmasoutu takaolkapäille/yläselläkke ei onnistu tuon mallisella penkillä. Myöskään pulloverin tapainen liike vinopenkissä selkä taljaan päin ei onnistunut ainakaan ylätaljassa, täytyy testata vielä ristikkäistaljassa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-05 18:50:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ti 5.3 kädet

-hauis käsipainoilla vinopenkissä fatgripz 10x12,5, 8x16, 6,6,6,6,5,4x18,5
-ranskalainen punnerrus vinopenkissä 2x12x10, 10x30, 8x35, 5x8x40

-Zottman hauis fatgripz 2x5x12,5

Pikatreeni käsille noin 1,5min tauoilla, n.4s negatiivisilla osalla. Jätin dipin ja kapean penkin väliin kun kiristeli olkapäitä jo edellisen rintatreenin jälkeen, ja hiukan eilisen selkätreenin jälkeen myös. Vinopenkin kulma hauiksessa 65 ja ranskalaisessa 35, about suurinpiirtein :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-07 18:40:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
To 7.3.13 jalat

-takakyykky 2x20x20, 12x40, 6x60, 6x6x70
-jalan koukistus 7x10x15
Vuorotahtiin noita, hitailla negatiivisilla. Vähän liikeratojen palauttelua jalkoihin, viimeksi etukyykyssä tuntui pohkeet kiristävän kun ei niitä ole tullut venyteltyä kun ei ole treenannutkaan. Tyhjällä tangolla kiristi etureisiä vielä lauantain etukyykky, vaikkei ne silloinkaan koville ottaneet. Ei onneksi tuntunut enää "isommilla" :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-08 22:14:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 8.3.13 rinta, olkapäät

-kiertäjät istuen 15x2, 15x3, 15x4, 3x15x5
-vipunosto etunojassa istuen 12x6, 3x12x8
-vinopenkki käsipainoilla 10x21, 8x25, 6x31, 6x34,5, 4x6x37,5, 5x37,5
-penkki 10x60, 4x5x80 nopeustreeniä
-vipunosto sivulle istuen peukalot ylöspäin 10x6, 3x10x7
-vatsat ylätaljassa 15x20, 15x25, 15x30, 15x35, 15x40
-vatsat koneessa "linkkari" 15x30, 12x35, 12x40

Ei muuta ihmeellistä kuin jumit ojentajat, penkkiä tehdessä tuntui kuin olisi paineilmakoneella punnertanut, kun loppuojennuksessa ei kädet meinannut suoristua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-09 08:18:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Kun noi ojentajat menee tollee juntturaan, niin aika hankala on käsiä suoriksi saada.
Mulla menee käppäripenkissä aika usein, jos loppuun asti vääntää. Tsemppiä paranteluun!

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-11 15:10:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Jep eiköhän voiton puolella olla kun pääsee ottamaan perusliikkeitä mukaan treeniin takaisin.

Ma 11.3.13 selkä
-maastaveto 10x20, 10x60, 5x80, 100, 110, 120, 120
-leuanveto 10xop, 5xop+15kg, 3xop+25kg, 2x3xop+30kg
-kulmasoutu vastaote remmeillä 10x50, 8x80, 3x8x90
Maven otin 20kg:n lätkän päältä,myötäotteella. Varmaan 30mm paikkeilla tuo limpun korkeus. Huomasi että mavelle tarvetta kun jo nuo painot venytti niskaa. Ajatuksena tehdä maastaveto tuolta pieneltä korokkeelta ja myös myötäotetta käyttää, siitä sitten peukalolukkoihin siirtyminen isommilla painoilla(ainakin nyt tuntuu hyvältä idealta :D )


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-12 17:55:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ti 12.3.13 kädet

-kapea penkki fatgripz 20x20, 10x40, 10x50, 5x60, 5x65+ketjut, 7x5x65+2xketjut
-hauis scotti fatgripz 15x10, 10x30, 8x6x40
vuorotahtiin nuo 1,5min palautuksella, 4sek negatiivisella vaiheella

-ranskalainen punnerrus istuen käsipainolla 10x18,5, 10x25, 10x31
-hammer seisten fatgripz 2x6x18,5
-jalkojennosto 3x12

Kapea penkki loppua kohti helpottui, aika yllättävää. Pitkästä aikaa hiukan testasin käsipainolla ranskalaista, tämän päivän maksimi tuo 31kg, en muista onko isommilla ikinä tullut sitä kokeiltua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-14 19:48:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
To 14.3.13

-etukyykky 2x12x20, 10x40, 10x50, 6x60, 6x6x70
-romanialainen veto 20x20, 2x12x60, 6x8x80
nuo vuorotahtiin 1,5min palautuksella, hiki alkoi tulla.

-pohkeet smith-koneessa 3x12x60 totutellen liikkeeseen pitkästä aikaa.
Vähän normaalia enemmän sarjoja mutta jää varaa että tekniikkaa saa hiottua kuntoon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-16 12:08:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 15.3.13 rinta, olkapäät

-kiertäjät kyljellään 15x2, 3x15x3 istuen 15x3, 2x15x4
-face pull ristikkäistaljassa 15x20, 3x15x25
-vinopenkki käsipainoilla 12x13,5, 10x21, 8x25, 6x31, 6x34,5, 6x37,5, 2x5x42, 3x6x37,5
-vipunosto tasapenkillä 3x8x18,5
-vipunosto sivulle istuen 10x5, 3x10x7
-vatsat koneessa "linkkari" 15x30, 15x40, 12x50, 15x40
-kyljet käsipainolla 12x21, 2x12x31

Vinopenkin tein pykälää(5.) jyrkemmässä kulmassa kuin yleensä, ei jäänyt varaa noihin tänään, etuolkapäät tuntui väsyneiltä ennen treeniä jota ne sitten olikin, kevyt viikko olisi paikallaan. Vatsoissa sai lisätä painoa, vielä matkaa riittäviin voimatasoihin kyykkyä/vetoa varten.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-17 12:40:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
La 16.3
Kevyen treeniviikon alkamisen kunniaksi jotain erilaista, eli perinteistä hiihtoa 20km aikaan 1h 35min (12,6km/h). Tuli tämän talven hiihdot melkein tuplattua tällä vedolla. Sports trackerin laitoin päälle ennen hiihtoa, oli juminut niin ei sykkeitä tiedossa, lopuksi laitoin päälle niin oli muutaman minuutin levon jälkeen 130, veikkaisin keskisykkeen olleen 150-155 välillä. Luisto ja pito kohtuullinen, hiukan nihkeä keli, roskia ladulla muttei pahemmin häirinnyt.
Aamupalalla 5 kananmunaa+kinkkua+lisäaineetonta nakkia+ saksanpähkinöitä 40gr, päivällä sitten vain juustoa maksamakkaralla n 150gr yhteensä+ suolapähkinöitä 40gr. Lisänä kahvia ja kookosöljyä. Ennen hiihtoa sitten bcaa:ta 10gr, kuten myös jälkeen. Hiihdon jälkeen sitten kukkakaali-parsakaalimuusia, valkosipulikanaa creme fraichella ja jotain reilurasvaista porsasta. Viikolla hiilarit olleet 30-50gr:n välissä, protskua 150gr:n paikkeilla ja rasvaa sitten reilusti. Piti tehdä ihmiskoe kun tuolla toisessa ketjussa oli ettei ketoosissa jaksa laturetkellä. Mahdollista ketoosin tasoa en ole mitannut verestä kun ei ole mittaria, oletuksena että olisin koska jonkinlaisia punttitreenejä 4 tällä viikolla, 97kg:n paikkeilla nyt aamupaino. Hyvin jaksoi tuon hiihtää, eikä tuntemukset muuttuneet hiihdon aikana, toki jalat ja ojentajat kipeät edellisten päivien treeneistä.
Tänään toki tankkausta vuorossa jonka kokenut tarpeelliseksi vain punttitreeniä varten, toki korkeasykkeisempään hiihtoon yms. olisi tarpeellinen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-21 00:05:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 18.3.13 selkä kevyt

-mave 2x10x60, 6x80, 5x100, 5x120, 2x5x130 myötäotteella 20kg:n wrangen limpun päältä
-alatalja lapio-ote n.60cm leveä 12x60, 3x12x75
-ylätalja kolmiokahvalla "yates" 12x55, 3x12x65
Kevyt treeni, mavea hiukan kovemmin kun vain yhden treenin sitä tehnyt syksyn jälkeen,


Ti 19.3.13 Ihmiskoe VOL II

Hiihto perinteinen 30 km 2h 20min (12,8km/h), sykkeitä en taaskaan saanut kun tuo sports tracker ei nyt pysynyt millään päällä, 155 paikkeilla keskisyke arvauksena. Sukset ok, pito alussa hyvä, ei mikään superluisto, ladulla roskia. Lopussa pitoalua jäätyi kun alempi pitovoidekerros tuli esiin. Lauantain koetta jatkoin: hiilarit alhaalla, aamulla 4,4%rahka, 50gr saksanpähkinää, kermaa kahviin ja kookosöljyä 15gr. Ruuaksi karjalanpaistia, 100gr hapankaalia, 100gr puolukoita. Pekaanipähkinöitä välipalaksi. Pari tuntia ennen hiihtoa juustoa, maksamakkaraa, voita, kurkkua ja pari grammaa suolaa. Bcaa ennen ja jälkeen hiihdon 10gr. Edellisen päivän hiilarit myös alle 40gr:n. Ei ollut ongelmia jaksamisen suhteen, ilman evästystä menin vaikka casheweita oli mukana.

http://eatingacademy.com/how-a-low-carb-diet-affected-my-athletic-performance
Peter Attia:n kirjoitukset ja ihmiskokeet olleet todella mielenkiintoista luettavaa, hänellä 600gr:n päivähiilareilla siirryttiin pääasiallisesti käyttämään sokeria 104 sykkeellä, ketoosissa(ei millään easy diet-kaloreilla :D ) nykyisin 162 sykkeellä vasta sokerivarastoihin. Kirjoittelen mahdollisesti hukan lisää ajatuksia toisella kertaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-24 17:08:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
To 21.3.13 kevyt jalat+rinta

-takakyykky 2x15x20, 10x40, 10x60, 3x4x80
-romanialainen veto 12x40, 10x60, 4x6x80
-kiertäjät istuen 15x2, 15x3, 3x15x4
-penkki fatgripz 2x20x20, 12x40, 10x60, 5x80, 3x5x90
-ojentaja ristikkäistaljassa köydellä 15x20, 3x15x25
-face pull ristikkäistaljassa 3x15x20

Muka kiirettä ettei ehtinyt aikaisemmin merkkaamaan tätä kevyttä treeniä :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-26 10:54:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ma 25.3.13 selkä, hauikset

-mave 2x12x60, 2x5x100, 3x120, 3x130, 4x3x140 myötäotteella 20kg:n limpun päältä
-leuanveto leveä myötäote 8xop, 6xop+10kg, 3x4xop+15kg
-leuanveto sternum 3x5xop
-hauis tangolla fatgrip 12x20, 10x40, 6x50
Mavessa 140kg:n kaksi viimeistä sarjaa peukalolukoilla, kun tuo paino tuntui tuolla melko sileällä tangolla raskaalta pitää. On tuolla ihan uusi eleikon voimanostotanko ja joku vanhempi leokon voimanostotanko joissa sitten reilummat karhennukset, voisi seuraavalla kerralla tehdä jommalla kummalla niistä. Leuat ei niin kevyitä olleet, sarjoihin niissä jätin varaa. Hauista otin pari sarjaa pikaisesti loppuun. Treenijako hiukan mietinnässä, josko tekisi kolmijakoisella nyt hetken...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 22:18:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ke 27.3.13 jalat

-etukyykky 2x12x20, 10x40, 6x60, 7x5x80
-romanialainen veto 12x20, 10x60, 8x80, 7x8x90
Vuorotahtiin 1,5min tauoilla, romanialainen oli kevyttä, etukyykky painoi sitten enemmän. Pientä kiristelyä leikatun nivusen alueella nyt illalla, ei lähelläkään että tarvitsisi kipulääkettä ottaa. Yläselkä todella maukkaasti jumissa maanantain selkätreenistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-29 13:38:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pe 29.3.13 rinta, olkapäät, ojentajat

-kiertäjät istuen 15x2, 15x3, 2x15x4
-vipunosto etunojassa 12x6, 12x7, 2x12x8
-vinopenkki käsipainoilla 12x21, 10x25, 6x31, 6x37,5, 8x42,5, 2x6x42,5
-kapea penkki fatgripz 10x20, 10x60, 6x70, 5x80, 4x3x80+ketjut
-vipunosto sivulle istuen 12x6, 10x7, 10x8, 8x8
-jalkojennosto puolapuissa 3x15

Vinopenkki meni hyvin, jätin määrät pieniksi ettei vedä kevyen viikon jälkeen totaalijumiin. Kapea penkki ei nyt sitten yhtä hyvin mennyt, loppua kohti helpottui. Jalkojennosto puolapuissa venytti yläselkää todella paljon, ja huomasi että vatsalihasten voimatasoja on vielä parannettava.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-01 10:47:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Su 31.3.13 selkä, hauikset

-sternum leuat 4x6xop, 5xop
-leuanveto 8xop, 7xop+10kg, 5xop+15kg, 3xop+20kg, 7xop+15kg, 3xop+25kg
-maastaveto n.12cm korokkeelta myötäotteella 10x60, 8x80, 5x100, 3x120, 3x140, 5x1x150 minuutin palautuksilla
-hyvää huomenta 2x10x60
-hammer käsipainoilla vinopenkissä fatgripz 10x12,5, 3x6x18,5
Talviloman kunniaksi treeniohjelman tiivistäminen kuuden päivän kiertoon. Sternumit vei voimia mukavasti, niissä parannusta verrattuna aikaisempiin kertoihin. Maastaveto oli helpompaa kuin edellisellä kerralla 140kg:lla, vaikka selkeästi korkeammalta korokkeelta. 150kg:lla lyhyehköllä palautuksella ykkösiä, karheammalla tangolla pysyi ihan hyvin käsissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-03 12:24:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Ti 2.4.13 jalat

-1 ja 1/4 kyykky 2x12x20, 10x40, 5x5x60
-glute ham raise 5x5negatiivista

-takakyykky 10x60, 5x80, 3x6x90
-takareidet maaten koneessa 10x15, 10x20, 6x25, 8x30, 6x30, 4x30
-pohkeet smith-koneessa seisten 15x60, 2x12x80

1 ja 1/4 Kyykky ja glute ham raise:n tapaiset :D 1,5min tauoilla vuorotahtiin. Kun tuohon GHR:ään ei ole penkkiä salilla niin tein jalat penkin alla ja muutama kahvakuula painona ettei penkki nouse ylös. http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/floor-glute-ham-raise Tuotahan voi myös tehdä puolapuitten alla jalat tai sitten http://www.kvusa.com/wl/floorghr.htm pehmustetun tangon alle jalat kiinni. Ei ole vielä pelkoa että pääsisi ylös ilman käsillä auttamista :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-04 14:01:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Toi glute ham on ihan ykkösliike ja tosi hyvä.Munkin piti aikonaan keventää kun on niin rankka. :D

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-04 14:51:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
To 4.4.13 rinta, olkapäät, ojentajat

-kiertäjät istuen 15x3, 15x4, 2x15x5
-kiertäjät kyljellään 3x15x3
-penkki 2x20x20, 10x40, 10x60, 5x80, 3x90, 3x100, 3x105, 4x3x110
-vinopenkki 60, 45, 35 asteinen ilman taukoja 5,5,5x31, toinen sarja 5,4,4x31
-Bradford press 10x20, 10x30, 10x35(vuoronperään eteen ja niskaan)
-california press fatgripz 2x10x20, 5x30, 5x35, 5x40, 5x45, 2x5x40

Vasen olkapää jumissa, penkki tuli varoen tehtyä eikä ehkä siksi kulkenutkaan. Vinopenkissä tuo jumi tuntui sitten helpottavan, joka tuli tehtyä erilailla kuin yleensä, selkänojan kulmaa laskien sarjan edetessä. Olkapäille kevyttä jumppaa tangolla, ojentajat oli aikalailla loppu california pressiä tehdessä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-08 16:11:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
La 6.4.13 selkä, hauis

-korkea veto 2x5x60, 5x80, 5x3x90 remmeillä rintalastan korkeudelle
-kulmasoutu reverse grip 10x60, 10x80, 6x100, 2x8x110, 10x100
-ylätalja kolmiokahvalla "yates" 12x60, 3x12x70
-hauis tangolla fatgripz 12x20, 8x40, 8x45, 8x45+3x40

Ma 8.4.13 jalat

-takakyykky 2x12x20, 2x10x60, 6x80, 6x100, 5x5x110
-jalan koukistus 12x15, 5x8x25

Nuo vuoronperään parin minuutin tauoilla.
-1 1/4 kyykky 5x60, cyclist squat 2x8x60 kantapäät kakkosnelosen päällä, kapea jalka-asento

Mukavasti menneet treenit. Korkeassa vedossa tekniikka vielä hakusessa, ei tule vedettyä tarpeeksi loppuun(kantapäät+hartiat ylhäällä, kädet alkamassa koukistua). Kyykky oli jonkinlainen positiivinen yllätys näihin treeneihin nähden mitä tehnyt lähiaikoina, teknisesti ok.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 248 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1113 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)