karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-14 09:25:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 118 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-28 09:18:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-08-18 07:28:02
Viestit: 1370
Sulla on oikeesti nyt hirveen hyvä draivi päällä! Ja sun tulokset kehittyy huimaa vauhtia! Tosi kiva vieläpä, että kotoa löytyy kannustaja! Mäkin odottelen, että mun takareidet alkais erottua :mrgreen: Mulla on vielä lähinnä sellanen olo, että kun miehet kattoo salilla, niin ne kattoo sellasella "mitäs toi tossa oikeen säätää" -meiningilä... Mut nyt vaihdan tuon kaavan: tottakai ne kattoo mun pyllyä!

_________________
Edustusvaimon etsikkoaika
Karkittomat päivät: 1. Ennätys tänä kesänä: 9


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-28 11:51:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-29 14:02:10
Viestit: 221
Paikkakunta: Pyttis
Jos tuntuu kevyeltä kyykkääminen, niin laita ihmeessä lisää rautaa. Kokeile ainakin.
Voimaa kun treenaat, niin vastusta saa olla sen verran, että viimeisten settien viimeisissä toistoissa saa alkaa näkyä sitä "salihymyä". :)
Mut se on vaan mun mielipiteeni..

'Olkoon Voima kropassasi', hyviä treenejä! :smt023

_________________
Kuva
169cm Ihmisapinauros Kaakonkulmalta
Hiilaritietoinen Leangains


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-28 12:43:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Kiitos, EV :) Jostain tämä hyvä tekemisen meininki on nyt tullut, ja varmasti paljon siitä on miehen ja hänen välillä jopa ärsyttävän tsemppaamisensa ja kannustamisensa ansiota. Vakavasti puhuen, olen miehelle ihan valtavan kiitollinen siitä, että hän on avannut mun silmät tän salitouhun suhteen. Tuskin olisin itsekseni tullut näitä juttuja aloittaneeksi. Niin, ja enhän minäkään siis tiedä, mitä ne miehet mua vilkuillessaan oikeasti ajattelee :lol:

Absu, pitää sitä nostoa ainakin rohkeasti kokeilla, olet ihan oikeassa, kiitos kannustuksesta :) Niin, ja oli muuten lähellä, etten antanut aikanaan tälle päikylle nimeksi "Olkoon Voima kanssani" :wink:

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-28 20:15:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Anppa kirjoitti:
mulla on tavoitteena vakiinnuttaa kaksi HIITiä kolmen salitreenin rinnalle per viikko. Loppuajan voikin sitten säätää oman mielen mukaan just vaikka venyttelyä, punnerruksia, leppoisia kävelylenkkejä ja sitten ihan lepoa. Tällä hetkellä tuollainen viiden treenin viikkotahti tuntuisi ihan realistiselta.

Sitten aion valittaa. Valituksen aihe 1: Parina viime yönä mun nukkumiset on menneet ihan pyllylleen. Illallakin painuin petiin kuuliaisesti klo 21.30, luin kirjaa noin tunnin verran, sammutin valot ja pyörin sängyssä reilun tunnin saamatta unta. Nyt, vajaan seitsemän tunnin unilla olo on kuin krapulaisella. Syytän tästä kesäaikaa, joka on sekoittanut mun pasmat unirytmien suhteen, murr :evil:


Mulla menee vähän samoin. tosin nyt on menny 4x sali 1xHIIT, mut saa nähd muuttuuko kesää kohti mennessä 3xsali 2xHIIT. 8)

Nukkumisien suhteen mulla on ihan sama! miten voikaan yhdellä vaivaisella tunnilla pilata taas monen päivän yöunet. :evil:


Ja sama täällä myös, mies avasi silmät salille. Nyt se kuumeisesti miettii, et millä yhteistä aikaa saatais, ku oon aina salilla sillon ku sillä on vapaata. :lol:

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-29 08:36:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
pähkinä^^, mun mielestä on tosi hauskaa löytää ihmisiä, joilla on suunnilleen samat tavoitteet ja tilanteet treenin suhteen :)

Eikös tuosta kesäaikaan siirtymisestä ole vaikka minkälaista tutkimusta :-k Lähinnä siitä, että se on elimistölle iso stressi ja monessa mielessä aivan turhaa touhua. Tämän viikon tuntemusten perusteella allekirjoitan nuo ongelmat täysin. Lisäksi se vielä vie kallisarvoisesta pyhäpäivästä tunnin, höh! Eilen olin vissiin jo riittävän naatti, sillä nukahdin klo 22, ja nukuin sikeästi klo 6.30 asti. Tällaisia yöunia vaan tarvitsisi vähän useammin. Onneksi huomenna on jo perjantai, ja mulla alkaa LOMA =D> \:D/ :smt044 Jospa se auttaisi lataamaan akkuja loppukevään rypistyksiin.

Eilen kävin HIITillä samalla meiningillä kuin lauantaina, eli
Lainaa:
10 minuuttia lämmittelyhölkkää, 5 kertaa 30 sekunnin kovavauhtinen ja 90 sekunnin palautus hölkäten, 10 minuutin palautteluhölkkä

Ote juoksemiseen ei ollut lainkaan niin irtonaista kuin lauantaina, vaikka keskisykkeet pysyikin matalampina ja pystyin nostamaan tempoa jokaisella kovavauhtisella. HIITin päälle kävin vielä saunassa, mikä tuntui aivan mahtavalta parin intensiivisen treenipäivän jälkeen. Näin ollen luulen, että tämän päivän lepo tulee aivan tarpeeseen. Jos olisin kiltti tyttö, niin venyttelisin illalla. Kropassa tuntuu näet muutamia jumeja, joita olisi kiva koettaa aukoa.

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-29 12:10:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-21 19:54:01
Viestit: 359
Paikkakunta: Turku
Anppa kirjoitti:
pähkinä^^, mun mielestä on tosi hauskaa löytää ihmisiä, joilla on suunnilleen samat tavoitteet ja tilanteet treenin suhteen :)

Eikös tuosta kesäaikaan siirtymisestä ole vaikka minkälaista tutkimusta :-k Lähinnä siitä, että se on elimistölle iso stressi ja monessa mielessä aivan turhaa touhua. Tämän viikon tuntemusten perusteella allekirjoitan nuo ongelmat täysin. Lisäksi se vielä vie kallisarvoisesta pyhäpäivästä tunnin, höh! Eilen olin vissiin jo riittävän naatti, sillä nukahdin klo 22, ja nukuin sikeästi klo 6.30 asti. Tällaisia yöunia vaan tarvitsisi vähän useammin. Onneksi huomenna on jo perjantai, ja mulla alkaa LOMA =D> \:D/ :smt044 Jospa se auttaisi lataamaan akkuja loppukevään rypistyksiin.


Mullakin on edelleen unirytmit sekaisin kesäaikaan siirtymisen takia. Eilen olin niin väsynyt, että jouduin ottamaan päiväunet, vaikka yleensä niitä välttelen viimeiseen asti. Illalla taas valvoin puoli kahteen, kun ei uni tullut aiemmin. :evil: Ennen tätä kesäaika-pelleilyä, uni tuli joka ilta säännöllisesti puoli kahdentoista maissa. On kyllä ihan turhaa ihmisten kiusaamista tää kellojen siirtely mun mielestä...

Hyvää lomanalkua toivottelen jo etukäteen! :mrgreen:

_________________
Laihdutusta ja kiinteytystä normaalipainossa. Tämänhetkiset mitat 157,5cm/56,5 kg, tavoite n. 54 kg ja pienentyvät ympärysmitat. :)

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-29 15:11:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Joo, turhaa kiusaamista vaan. :( vaik onhan se kiva ku illalla on valoisaa ku töistä lähtee... Mut kyllä tohon pitäs joku pakollinen viikon loma saada, et sais totutella taas :lol:

Oih, mielettömän kivaa lomaa sulle! :smt049 onko jotain kivoja suunnitelmia lomalle? :wink:

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-29 15:24:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Miten pitkä loma sulla alkaa? Pidä hauskaa ja lepää kunnolla, olet kyllä ansainnut omaa aikaa :hug:

Kesäaikaan siirtyminen on aina yhtä turmiollista. Mä olisin varmaan ihan :smt095 vieläkin, jos tolla liikunnan harrastamisella en pysyis virkeänä (salilla käyminen auttaa mulla ainakin energiatasoihin positiivisesti). Ma-ti yönähän nukuin 12h putkeen eikä tuntunut missään!

Ja joo niin, kerrohan onko sulla mitään lomapläänejä!

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-30 08:28:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Oi kiitos teille kaikille ihanille hyvän loman toivotuksista :hug: Kieltämättä tuntuu, että viime viikot olen jaksanut töissä sillä varjolla, että loma häämöttää. Palaan töihin pääsiäisen jälkeen, joten kaikkineen lomaa tulee reilun viikon verran, which is nice :) Suunnitelmia mulla on itselleni tyypillisesti mahd. vähän :lol: Maanantaina mulla on hampilääkäri, mikä vähän jännittää. Toivottavasti saan tuon lohjenneen etuhampaani fiksattua siellä. Oli mulla haaveissa myös pestä ikkunat ja tehdä vaatekaappiin vuosihuolto, mutta noin muuten ajattelin, että jos mua ei huvita olla pitkittäin, niin olen sitten poikittain. Eli teen juuri sitä, mitä huvittaa :mrgreen: Pääsiäiseksi lähdetään kuitenkin Savoon mun isän ja äidin hoiviin :smt049

Eilen en mitään hyötyliikuntoja isompia urheilusuorituksia tehnyt. Mulla on lavoissa tuntunut sellaista pientä jumia. Siihen liittyen pyörittelin eilen hartioitani tässä töiden lomassa koneen ääressä istuessani. Kesken kaiken vasemmasta lavasta kuului korviahuumaava pamahdus, ja lämpö levisi niskaa pitkin päänahkaan asti ja vasen korva helotti ihan punaisena. :shock: Jokin lukko sieltä ilmeisesti rusahti auki. Illalla kotona venytin lapaa vielä lisää, ja nyt se on täysin kivuton. Pakko minunkin on pikku hiljaa uskoa, että kyllä venyttely vaan tekee poikaa :)

Vaikka viime yönä nukuin vaihteeksi taas huonosti, tätä päivää en anna sen pilata. Tämän päivän biisi onkin ehdottomasti Queen: Don't stop me now

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-30 10:39:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-10-13 06:30:02
Viestit: 897
Ah, täydellinen loma siis! :smt049 Itse rakastan lomalla sitä, ettei ole suunnitelmia, eikä kelloon kyttäämistä 8) Kyllä sitä taas arkena semmosta ehtii harrastaa.. :evil:

_________________
"Jokainen hetki on tilaisuus muuttaa elämän suunta.."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-03-30 20:20:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-11-19 18:37:21
Viestit: 1127
Paikkakunta: Pohojanmaa
pähkinä^^ kirjoitti:
Ah, täydellinen loma siis! :smt049 Itse rakastan lomalla sitä, ettei ole suunnitelmia, eikä kelloon kyttäämistä 8) Kyllä sitä taas arkena semmosta ehtii harrastaa.. :evil:


Komppaan ihan täysillä. :smt023
Mä en kans tykkää jos on suunnitelmia, niitten mukaan täytyy sitten kaikki sumplia..
Paree kun saa olla ja mennä aivan mihin tykkää.. Se on sitä lomaa!!!
Aivan parasta lomaa sulle :hug:

_________________
~Karppaan siks ku siin'on niks~
~OnOff-karppausta jo vuodesta 2006~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-03 09:29:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Kiitos, Kontzalez :) Fiilispohjalla mennään nyt neljättä päivää ja vasta nyt huvitti istua ekaa kertaa koneen ääreen :mrgreen: Viikonloppuna vaan nautiskeltiin miekkosen kanssa toisistamme ja sunnuntaina käytiin ex tempore-hengessä kaverin houkuttelemana katsomassa KalPan peli Espoossa. Mulla penkkiurheiluinnostus tulee geeneissä, ja katson sujuvasti melkein lajia kuin lajia (paitsi ehkä tennistä ja hevosurheilua). Vaikka taas ennen peliä sanoin, että ei mua niin tämä jääkiekko kiinnosta, niin enkö vaan ollutkin ylimmäisenä kirkumassa ja repimässä tukkaani pelin tiimellyksessä :lol: Eilen oli asioiden hoitopäivä. Hammaslääkärissä meni tosi hyvin. Reikiä oli nolla :smt038 , etuhammas korjattiin ja taas kelpaa hymyillä :mrgreen: ja sain vielä kehuja hyvistä hampaistani. Hygienisti oli ihan ihmeissään, kun sanoin, etten ole syönyt karkkeja tai juonut limsaa kahteen vuoteen :D

Sitten niitä liikkumisia:

Perjantaina käytiin salilla

Takakyykky (syvä): 5*20 kg, 5*25 kg, 5*30 kg, 4*5*35 kg, 3*40 kg, 8*35 kg
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*25 kg, 5*27.5 kg, 5*30 kg, 5*32.5 kg, 5*35 kg, 5*32.5 kg, 5*30 kg
Kulmasoutu: 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 4*5*40 kg, 3*42.5 kg, 8*40 kg

Hauiskäännöt käsipainoilla: 3*10*7 kg/käsi
Ojentajapunnerrukset: 3*10*10 kg

Kommentit: Tuolla aiemmin aprikoin kyykkypainojen nostoa. Siitä saattoi saada kuvan, että mietin joko 0 kg tai 5 kg nostoa, kun itse asiassa pohdin 2.5 kg ja 5 kg väliltä. Testasin tuota 5 kg:n nostoa, ja se onnistunee. Penkissä tein vähän omia sovelluksia, ja olin kyllä ylpeä, että sain tuon 35 kg oikeasti punnerrettua 5 kertaa siten, että mies oli varmistamassa. Kulmasoudussa korjasin taas yhtä tekniikkapuutetta ja tuntuma olikin heti paljon parempi.

Lauantai meni ihan lepopäiväksi, vaikkakin siivoaminen onkin kenties lähellä hyötyliikuntaa :D

Sunnuntaina HIIT tutulla kaavalla heti aamusta. Keskisykkeet olivat 147 ja maksimi 182. Jännästi nuo keskisykkeet oat lähteneet tulemaan alaspäin. Ei kai kehitystä voi näin nopeasti tulla? :shock:

Nyt, kun olen saanut aamupalan ja -kahvin nautiskeltua, voisin lähteä tuonne ulos talviselle ( :roll: ) kävelylle. Aamusali olisi houkutellut, mutta lupasin miehelle, että odotan iltaan, jotta päästään yhdessä treenaamaan.

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-03 09:35:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-08-18 07:28:02
Viestit: 1370
Mun mittari näytti tän päivän HIITin jälkeen 182 maksimia ja 146 keskisykettä :shock: Tosin se varmasti huijas. Ehkä se lukikin sun sykevyötä?

_________________
Edustusvaimon etsikkoaika
Karkittomat päivät: 1. Ennätys tänä kesänä: 9


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-03 14:43:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Katos vaan, mehän mennään sitten ihan samoissa lukemissa, EV :D Mitä meinasit tuolla mittarin huijaamisella? Mun Polar F6 -mittari toisinaan randomisti pomppaa jonnekin 217 iskuun per minuutti, eikä mun syke varmasti ole silloin ollut noin korkealla. Mitään syytä en ole tuohon outoon käytökseen keksinyt.

Olen viime aikoina huomannut, että olen jostain syystä turvoksissa. Viikonloppuna aloitin Valmarin-kuurin siinä toivossa, että se poistaisi turpeuden. Ihmetys oli tänä aamuna aikamoinen, kun vaaka näytti 61.7 kg, joka on mun VHH-aikojen all time low. Toki olen myös nukkunut muutaman viime yön levollisesti loman ansiosta ja viimeisimmästä salitreenistäkin on kulunut muutama päivä, joten pelkkä Valmarinin vaikutus ei ole eristettävissä. Seuraavaksi voisin ihan vakavissani vieroittaa itseni vaa'asta. Pääsiäisen reissu ja sen tuoma tauko vaakailusta varmasti auttaa asiassa.

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-04 10:23:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Eilen oli liikkumisten suhteen aktiivinen päivä. Aamupäivällä kävin kävelemässä noin kolme varttia, jonka päälle vielä venyttelin. Illalla käytiin sitten vielä salilla alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti.

Takakyykky (syvä): 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 5*5*40 kg
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*25 kg, 5*27.5 kg, 3*5*32.5 kg, 5*35 kg, 5*32.5 kg
Kulmasoutu: 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 5*5*42.5 kg

Selänojennukset lisäpainolla: 3*10 toistoa
Vatsat jalannostoilla kaltevalla tasolla: 3*10 toistoa

Kommentit: Takakyykyssä tuntuma puolsi edelleen viiden kilon nostoa. Tästä eteenpäin siirryn kuitenkin 2.5 kilon viikkonostoihin. Penkissä edistystä tulee hiipimällä - eilen oli ensimmäinen treeni, jossa tein kaikki harjoitussarjat yli 30 kilon painoilla. Muutenkin olen ajatellut siirtyä penkissä tuollaiseen soveltavampaan otteeseen ja kokeilla korkeampia painoja yksittäisissä sarjoissa, jottei mene liian yksitoikkoiseksi jankkaamiseksi. Kulmasoudussa tekniikkaparannus auttoi todella paljon tuntuman saamisessa.

Tänään aamulla reippailin HIITin. Keskisykkeet olivat 148 ja maksimi 185. Kovavauhtisilla pätkillä sykkeet kohosivat aiempia lenkkejä kovemmiksi, mutta palautusten aikana ne putosivat noin 150 vielä 4. ja 5. kovavauhtisen välissäkin. Kaikkineen juoksu tuntui hyvältä ja kevyeltä koko lenkin ajan.

Tässä pääsiäisreissuun pakkaillessa olen kiinnittänyt huomiota yhteen asiaan. Valtaosa kamppeista liittyy jollain tavoin treenaamiseen. On sykemittaria, lenkkareita, tuulipukua, kerrastoa, salikamat, jopa herat ja raakakaakaot palkkareita varten. Puolitosissani mietin, onkohan tämä mennyt jo hulluuden puolelle ja pitäisiköhän tästä olla huolissaan? :-k Kun ei toisaalta enää oikein osaa olla treenaamattakaan, jos on reissun päällä pitkän viikonlopun ajan.

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-10 11:26:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Hohhoh! Täällä on pikkuhiljaa kömmitty pystyyn lomakoomasta, ja täytyy sanoa, että jälki ei ole kovin kaunista juuri tällä hetkellä. Töihin on ollut todella vaikea orientoitua ja kaikkein eniten houkuttelisi ulkoilma, kaupungilla kuljailu, leffamaratoni kotisohvalla tai ihan mikä tahansa muu paitsi toimisto. Voidaan siis sanoa, että loma on ollut todella onnistunut ja arjesta on päästy hyvin irti :lol:

Pääsiäinen ei mennyt aivan niin liikunnallisissa merkeissä kuin olin etukäteen ajatellut, mutta väliäkö hällä. Syömiset pysyivät kuitenkin säällisinä, mitä nyt kummipojan synttäreillä maistoin keksipohjaan tehtyä kakkua (siitä tuli itse asiassa vatsanpuruja :? ), joten ehkä keho tarvitsi vähän lepoa. Salilla kävin kuitenkin kerran pyhien aikana ja ulkoilin sitten, kun kelit muuttuivat pyhien edetessä aurinkoisiksi. Kaikille mukaan pakkaamilleni liikuntakamppeille tuli siis pyhien aikana käyttöä :) Ilmeisesti mun on helpompaa pitää liikuntarutiineistani kiinni kotioloissa kuin reissatessa. Kotona on ne omat tutut liikuntamaastot ja -paikat. Lisäksi arjen lomaan treenit solahtavat kuin itsestään.

Loma teki myös tehtävänsä vaakafiksaation suhteen. Tänään ei edes käynyt mielessä käydä vaa'alla, joten toistaiseksi vaaka saakin mun puolesta pölyttyä rauhassa sängyn alla. Fiksaation helpottumiseen varmasti vaikuttivat myös lukuisat mun hoikkuutta äimistelleet kommentit niiltä sukulaisilta ja ystäviltä, joita en ollut nähnyt hetkeen. Ai että teki hyvää vastata laihtumiskyselijöille, ettei mun paino ole pudonnut enää viimeisen puolen vuoden aikana oikeastaan ollenkaan, vaan muodot ovat muuttuneet nostamalla rautaa. Puntti, because I'm worth it :smt049

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-11 08:37:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Eilen kävin arkeen paluun kunniaksi salilla, jossa jumppailin seuraavasti:

Takakyykky: 5*27.5 kg, 5*32.5 kg, 5*37.5 kg, 5*5*42.5 kg
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*25 kg, 5*30 kg, 5*5*32.5 kg
Kulmasoutu: 5*27.5 kg, 5*32.5 kg, 5*37.5 kg, 5*5*42.5 kg

Selänojennus lisäpainolla: 3*10 toistoa
Jalannostot kaltevalla tasolla: 3*10 toistoa

Kommentit: Kyllä oma kotisali on vaan :smt049 Ihan eri fiilis treenata, kun on tutut puitteet ja kasvotutut treeni"kaverit" vieressä. Kyykky tuntuu edelleen kepoiselta, tosin eilen jostain syystä sisäreisiä alkoi polttaa viimeisissä sarjoissa. Polte ei tuntunut siltä, miltä lihaksen väsyminen tuntuu, vaan pahaenteisemmältä. Pitää jatkossa kiinnittää ekstrahuomiota kyykkäysasentoon. Penkissä saa vääntää ihan tosissaan tuota 32.5 kiloa, mutta jaksan sillä kuitenkin nuo viisi sarjaa tehdä.

Tänään aamulla kokeilin extreme-elämää :D Pistin kellon soimaan 5.55 ja suuntasin HIITille. HIITistä tuli ihan mahtava fiilis, ja on toden totta uskomatonta, että olen jo tämän päivän treenit treenannut. Ei tunnu tällä hetkellä ollenkaan mahdottomalta ajatukselta se, että kävisin jatkossa ainakin kerran viikossa korkkaamassa jonkin arkipäivän aamuHIITillä. Keskisykkeet olivat tänään 144 ja maksimi 179. Muuten juoksu kulki tosi hyvin, sykkeet pysyttelivät alussa ja lopussa matalina ja palautuivat hyvin kovavauhtisten väleissä, mutta viimeisen kovavauhtisen viimeisen viiden sekunnin aikana tuntui kuin olisin törmännyt seinään. Juoksu ei vienyt enää yhtään eteenpäin, vaan tuntui kuin olisin jäänyt pomppimaan paikalleni.

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-12 09:08:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Kun tässä on lähitulevaisuudessa luvassa kaikennäköisiä reissuja, niin olen hoitanut rokotussuojaani kuntoon. Eilen sain tetanuspiikin ja voi luoja, miten mun olkalihas on tänään kipeä! :? Silloin, kun käsi vaan on rentona, ei siihen koske. Heti, kun kättä nostaa vaakatasoon saati sitä ylemmäs, lihakseen alkaa koskea ja jomottaa oikein kunnolla. Nyt huomaan myös, että vasemman käden sormet ovat hassun voimattomat :shock: Hassua tässä on se, että kipu on alkanut vasta yön aikana. Pistoskohta on kyllä ihan siisti, ei punoita tai mitään. Toivottavasti tämä menisi pian ohi, vähän inha on tuo tuntuma nimittäin. Miehelle vitsailin, että kai se jomottaa, kun on tuota kokoa lihaksessa sen verran paljon :mrgreen: :lol:

Taas kerran mulla on noussut pintaan haave alanvaihdosta... :roll: Mies kannustaa tavoittelemaan haavetta, ja olisihan se kamalaa joskus 50-vuotiaana jossitella sitä, ettei koskaan kääntänyt sitä lehteä tai katsonut korttia loppuun asti. Toisaalta huolettaa raha-asiat, mutta mun haavealalla on ihan hyvä työtilanne ja töitä tarjolla muuallakin kuin PK-seudulla. Että olisiko muutaman vuoden tiukempi talous hinta, jonka voisin tuosta haaveesta maksaa - siinäpä kysymys :-k Miksi tää päätöksenteko on niin hankalaa?

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-12 09:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-08-18 07:28:02
Viestit: 1370
Voi miten paljon mulla pyöriikään saman suuntaiset mietteet päässä.. on pyörinyt jo pitemmän aikaa. Aika pitkälle menin sillä ajatuksella, että painan nyt sisulla tän tutkinnon loppuun, niin on sit ainakin jotain takataskussa. Mutta ei musta mitään hyvää taloustieteilijää oo tulossa. Heti kun saan gradun kasaan, niin mä alan tähyilemään ulkomaille. Kriisityö kiinnostaa. Ei tää läppärillä istuminen ja sopimusten hinkkaaminen.

Haluutko kertoa suunnitelmistasi tarkemmin? Ja ootko miettinyt ammatinvalintapsykologille menoa? Työkkärillä on itseasiassa aika hyväkin palvelu, siellä on nuorten akateemisten uranvaihtohaaveisiinkin perehtynyttä porukkaa. Mä oon pari kertaa jo käynyt juttelemassa, ja saanut ittelleni sitä kautta vähän selvyyttä, että mikä mua mun haaveammateissa kiehtoo, ja miten voisin päästä samantyyppisiin tehtäviin ilman miljoona vuotta kestävää uutta tutkintoa.

_________________
Edustusvaimon etsikkoaika
Karkittomat päivät: 1. Ennätys tänä kesänä: 9


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-04-12 10:17:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-06-29 12:19:26
Viestit: 628
Vaikka asia nyt ei sinällään erityisen miellyttävä olekaan, niin et EV usko, miten helpottavaa on kuulla, että muillakin on tällaisia pähkäilyjä :hug: Minä jotenkin ajattelin, että väikkärin teolla ostaisin aikaa miettiä elämäni suuntaa, mutta jo kotvan aikaa on tuntunut, että ei tämäkään ole mulle oikea valinta. Vielä vähemmän oikea vaihtoehto mulle tosin olisi ura esim. pankissa. Voi, kun olisin 9 vuotta sitten tiennyt sen, minkä tiedän nyt, niin olisin valinnut jo silloin toisin #-o

Edustusvaimo kirjoitti:
Haluutko kertoa suunnitelmistasi tarkemmin? Ja ootko miettinyt ammatinvalintapsykologille menoa? Työkkärillä on itseasiassa aika hyväkin palvelu, siellä on nuorten akateemisten uranvaihtohaaveisiinkin perehtynyttä porukkaa. Mä oon pari kertaa jo käynyt juttelemassa, ja saanut ittelleni sitä kautta vähän selvyyttä, että mikä mua mun haaveammateissa kiehtoo, ja miten voisin päästä samantyyppisiin tehtäviin ilman miljoona vuotta kestävää uutta tutkintoa.


Voin mä mun suunnitelmia vähän valottaakin, kun suoraan kysyit :) Mulla alanvaihto vaatisi uudelleenkouluttautumisen, sillä tää mun haaveala on siten säädelty, etten nykyisellä tutkinnollani voi sitä tehdä. Opiskeluaika tuohon uuteen ammattiin olisi 3-5 vuotta muutamista asianhaaroista riippuen. Opiskeluun sisältyy myös palkallista harjoittelua, mikä on plussaa. Ennen kuin haen opiskelemaan, mun kannattaisi tehdä lukiossa lisää opintoja ja käydä jopa kirjoituksissa vähän täydentämässä yo-tutkintoani. Lisäopinnoista on myös suoraan hyötyä pääsykokeessa. Mähän kävin jo syksyllä iltalukiossa muutaman kurssin, mutta sitten, kun olisi pitänyt ilmoittautua kirjoituksiin, jänistin :oops:

Kiitos muuten tuosta avo-psykologivinkistä :) Mun mies on psykologi ja on tuota mulle pari kertaa ehdottanutkin, mutta oon jotenkin sen tähän asti tyrmännyt. Jaa minäkö muka jotenkin hankala tyttöystävä ja ihminen... :oops: :roll: Kuulostaa erityisen hyvältä, että siellä on asiantuntemusta myös näihin uranvaihtoasioihin liittyen. Pitää ehdottomasti käydä tuolla vielä tässä keväällä :D

Huoh! Kun luen tätä omaa tekstiäni, niin huomaan, että tässäkin asiassa mulla isoimpana esteenä on oma pää. Sitä ei taida saada vaihdettua...

_________________
30-vuotias pienen pojan äiti. VHH:ta vuodesta 2010, juuri nyt lähinnä hyväkarppausta.

Mun päiväkirja


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 118 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)