karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 05:16:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketokarppaus ja pahoinvointi
ViestiLähetetty: 2012-02-07 21:58:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-10 12:37:38
Viestit: 5
Moikka kaikille!

Korkkaan palstan kysymyksellä, johon vastausta ei löytynyt hakemalla, nimittäin pahoinvoinnilla. Tai pahoinvoinnista kyllä puhuttiin monessakin aiheessa, mutta niissä pääasiassa korostettiin, että pahoinvointia on esiintynyt, vaikka ei ketoile. No, mä ketoilen, mutta ei kait se silti asiaan kuulu? :P

Mä olen siis ollut ketoosissa nyt reilun kuukauden ja pikkuhiljaa on alkanut esiintymään ajoittaista pahoinvointia. Luulin sen johtuvan liian pitkistä ruokailuväleistä ja yritin vähän tihentää välejä, tuloksetta. Mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseenkaan en ole sitä saanut rajattua. Esim. tänään paha olo tuli juuston ja lihapullien jälkeen, joita tulee syötyä usein. Ketoosini on sujunut pääosin ihan hyvin. Mulla ei mitään älytöntä energianlisäystä ole ollut, olo on sen suhteen ollut ihan normaali. Välillä väsyttää, mutta väsytti se samalla tavalla ennen ketoosiakin...

Suolalisiä en käytä, mutta mun ruokavalioon kuuluu paljon juustotuotteita (esim. fetaa), maustettua lihaa, eineslihoja sekä vichyä lähes päivittäin. Eli en oikein usko pahoinvoinnin johtuvan siitä. Juonutkin olen varmasti joka päivä yli 2 litraa, eikä senkään lisääminen auta pahoinvointiin.

Jos nyt esimerkkinä laittaisin vaikka tämän päivän ruokapäiväkirjan, mikä on aika hyvä läpileikkaus mun ruoista, ehkä kasvikset on jääneet vähän vähälle tässä, mutta on niitä onneksi kuitenkin vähän:

aamupala noin klo 11
100 g kurkkua
60 g salaattia
100 g fetaa
100 g kanan koipireisi
10g salaattikastike

välipala klo 15
juustosiivuja (50 g?)
pari lihapullaa
(tämän jälkeen tuli paha olo, joka ei oikein mennyt pois ollenkaan

iltaruoka klo 18
lihapullia (100 g?)
60 g paprikaa
60 g mozzarellaa

iltapala klo 21
80 g partista
50 g mustikoita
steviaa

Päivällä napostelin lisäksi varmaan noin 30 g saksanpähkinöitä. Nestettä olen juonut ainakin kaksi litraa. Vichyä lähes litran, lisäksi tavallista vettä ja herkuksi lasillisen Sprite Zeroa.

Makrot:

hh 17,8 g
prot 104,5 g
rasva 158 g
ckal 1928

Mä oon 32 -vuotias perusterve nainen, jolla lievää ylipainoa (169,5 cm/73 kg).

Osaisiko joku auttaa? En haluaisi luopua tästä ketoosista, koska tällä pidän makeanhimoni kurissa (paitsi menkkoja ennen) ja tulostakin tuntuu tulevan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-07 22:02:33 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Jos toi on jotain muuta kuin ketoosijuttua sit? Koska eivät noi makrot oikeasti hullummilta näytä, nälkää et varmaan näe ja vissyn luulisi pitävän suolot kunnossa. :-k Ihan ookoolta näyttää, IMHO. Jos sulla on joku tietty ruoka-aine mikä vääntää vatsaa (maito?) Onko sulla käytössä särkylääkkeitä tms. mitkä aiheuttaisivat vatsanviiltelyä? Tulevatko ne pahoinvoinnit nimenomaan just ruokailun jälkeen ja jos on ollut pitkä ruokailuväli? Ne nimittäin kertoisivat närästyksestä/mahahaavanpoikasesta. Tai ehkä mahan suolahapon puutteesta (hapon puute voi paradoksaalisesti tuntua poltteluna).

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-07 22:17:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-10 12:37:38
Viestit: 5
snowgrouse kirjoitti:
Jos toi on jotain muuta kuin ketoosijuttua sit? Koska eivät noi makrot oikeasti hullummilta näytä, nälkää et varmaan näe ja vissyn luulisi pitävän suolot kunnossa. :-k Ihan ookoolta näyttää, IMHO. Jos sulla on joku tietty ruoka-aine mikä vääntää vatsaa (maito?) Onko sulla käytössä särkylääkkeitä tms. mitkä aiheuttaisivat vatsanviiltelyä? Tulevatko ne pahoinvoinnit nimenomaan just ruokailun jälkeen ja jos on ollut pitkä ruokailuväli? Ne nimittäin kertoisivat närästyksestä/mahahaavanpoikasesta. Tai ehkä mahan suolahapon puutteesta (hapon puute voi paradoksaalisesti tuntua poltteluna).

Kiitos, olen mä läksyni lukenut, vaikka en ole kirjoitellutkaan tänne. :D Kiitos vain kaikille aktiivisille kirjoittajille tietopaketista, ahkerasti täällä surffasin ennen aloittamista.

Kyseessä ei oikeastaan ole vatsanväänteet, eikä mun mielestä mikään närästystunnekaan (olen nimittäin siitäkin joskus kärsinyt ja pienestä mahahaavastakin). Ei siis polttelua, röyhtäyksiä, eikä vatsanväänteitä, vaan puhdasta ällötystä ja ehkä lievää heikotusta siinä samassa. Niinkuin raskauspahoinvointi (en ole) tai oksennustaudin alku. Oksentamiseen asti en onneksi ole joutunut.
Mä en oikein usko, että se on mikään tietty ruoka-aine, koska mä olen syönyt tosi simppelisti tämän ekan kuukauden ja oikeastaan vain tuttuja ruoka-aineita. Eli jos paha olo johtuisi jostain tietystä ruoka-aineesta, niin se tulisi useammin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-07 22:30:52 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Aika jännä sit. Noita happojahan vois tietty kokeilla? Mä syön noita 1-3 kpl aterialla. Suht halpoja ovat. Mutta muuta en tohon oikein keksis. Paitti ehkä sappi? :-k

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-07 22:59:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-10 12:37:38
Viestit: 5
Sappi :?:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-07 23:01:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-27 16:33:56
Viestit: 413
Itsellä kans oli jossain vaiheessa tosi usein pahaolo ja sen takia jäi syömisetki usein väliin, uskon että se johtui ketoosista, koska kun taas nostin hiilareita, ei sitä oloa ollut, nytkun taas on vähän syömiset menny liian vähähiilarisiksi, kuvotuksen tunne on palannut..

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-07 23:13:48 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Salaatti ja kurkku on lähes pelkkää vettä. 97-98% kun ihan lonkalta muistelen. Syö ihmeessä enemmän kasviksia!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-09 01:09:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Konnasintti kirjoitti:
Syö ihmeessä enemmän kasviksia!

Huomenta
kyllä.
eli reilusti kaikkea vihreää mitä kaupasta löydät.

kuvassa Romaine salaatin lehtiä
Kuva

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-11 09:40:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-15 08:26:52
Viestit: 407
Paikkakunta: Espoo
Mulla on myös ollut pahoinvointia kun hh jäi 30g hujakoille. Välillä voin niin huonosti, että tietsikallakin ollessa jouduin yhtäkkiä menemään sohvalle pötkölleen.
Sit luin täältä, että suola auttaa joskus pahoinvointiin ja kokeilin sitä: ripsutin ihan tavallista suolaa hitusen kämmenselälle ja nuolaisin veks. Ei mennyt kauaa kun tuli parempi olo :shock: Ihme homma mutta toimii mulla ainaskin. Nykyään syön hh noin 50-60g eikä ole yökkioloja enää tullut. Juon päivittäin myös 1-1½L novellea kun uppoo paremmin kuin pelkkä kraanavesi.
Tosin aamuisin on vielä vähän huono olo mutta se menee ohi. Ja ei, en ole raskaana :lol:

_________________
"Sing, sing blue silver"


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-11 10:28:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-01-12 13:51:09
Viestit: 26
Mulla oli viimeksi eilen tuo kuvotusolo ja haukkasin miehen varastoista proteiinipatukasta(hh 14,5g) suupalan, joka auttoi melkein heti :shock: . Illalla tuli hörpättyä pari lasia punkkua ja tänään ei ole tietoakaan kuvotuksesta =D>

_________________
Tavoitellaan pysyvyyttä, tanssitaan muutoksen kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-19 11:04:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-21 12:27:58
Viestit: 107
Paikkakunta: Pori
Olen marraskuun puolivälistä alkaen noudattanut ensi alle 10 hhgramman ja sittemmin alle viiden hhgramman ruokavaliota. Tätä ennenkin olen kylläkin ollut vhh:lla n. 7 vuotta.

Itse ketoosi ei ole minulle tuottanut pahoinvointia, mutta kookosöljyn runsas nauttiminen on aiheuttanut kuvotusta ja oksenteluakin. Yritin välillä nauttia 5 ruokalusikallista kookosöljyä Bruce Fifen suosituksen mukaisesti, mutta se ei ole ottanut onnistuakseen.

Marraskuussa aloitin viiden kilon pudotusprojektin. Onnistuakseen se lopulta vaati alle viiden hhgramman dieettiä usean viikon ajan. Vuosikausia sitten tiputin 18 kg vain lopettamalla tärkkelyksen syömisen, koska vatsani ei sitä siedä.

Homma pulkassa:

http://lenawiksten.fi/blogi/2012/02/19/40

_________________
Hyvä rasva pitää nälän loitolla! - Ät rätt fett och bli mätt!

http://www.lenawiksten.fi/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-05 14:24:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-25 13:36:40
Viestit: 44
Itse luulen, että olen ketoosissa. Viime yönä heräsin pahaan oloon, kun jotenkin jäi illalla nälkä, mut en vaan jaksanut syödä tai sitten olin juonut liian vähän. Tai sitten on suolan puute. Yöllä sitten ajattelin, että pakko syödä jotain ja nopeasti, etten oksenna. Söin banaanin ja hyi kun se maistu ihan törkeen makealle. Yhhh ei tartte enää toista kertaa syödä kyllä se on niin makeaa. Söin myös puolikkaan mozzarella pallon sekä join lasillisen sellaista kivennäisaine d-vitamiini litkua (restorate). Pahaolo meni ohi ja todella korkea pulssikin rauhouttui. Tai sitten mulle ei sovi alle 20 g hiilarit/vrk. Eilen oli tällaiset makrot P 75g, HH 19g R 161g ja 1820 kcal. Tänään meneekin pakostakin hh määrä korkeammalle kun yöllä söin banaanin... :roll: Itse olen ajatellut, että hiilarit ois tuolla 40 g kieppeillä korkeintaan, mutta olen yrittänyt alempiakin hh määriä. Ja nyt kävi sitten näin. Mä oon tykännyt kookosrasvasta kahvin seassa kerman kera, mut nyt ei tarvitse kuin avata kookosöljyputeli niin se kuvottaa. Pitää tuota suolaa kokeilla. Mul on itsellä himalajan vuorisuolaa. Taidan sitä vähän maistaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-05 18:24:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56077
Paikkakunta: Kerava
Kaikille ei tosiaankaan sovi kovin alhaiset hiilarimäärät. Kannattaa kuunnella elimistöä ja nostaa hiilarimäärää itselle sopivalle tasolle.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-05 19:47:31 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-07 08:55:22
Viestit: 1755
Paikkakunta: Turku
Tiukkaketoilessa ku hh oli about 10ghh ni äklötti syöminen ja sen ajatteleminenki oksetti, tuntui, että oksentaisin jos söisin lusikallisenkin vielä. meni ohi ku hh about 20 ja alle 5 sekä rasvan vähentäminen auttoi myös.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-08 19:59:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-31 09:17:16
Viestit: 355
Paikkakunta: Lohja
Itse tän päivän kärsinyt pahoinvoinnista. Nyt yrittänyt juoda enemmän, se tahtoo unohtua.
Luultavasti ketoosi alkaa jo olemaan sen verta syvällä koska ruokakaan ei oikein maistu eikä nälkäkään ole. Väkisin söin äsken uunilohta, pinaattimuhennosta ja broccolimixiä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-08 20:33:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Mulla lähinnä päänsärkyä, mutta hh:t ollu tänään todella alhaalla kun ei oo ollu nälkä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)