karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 20:07:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 481 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 121 22 23 24 25 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-01-14 07:11:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-08-21 07:58:07
Viestit: 479
Minulla ketoilu vasta alkumetreillä, joten nähtäväksi jää millaista säätämistä vaatii, että saa painonkin laskemaan. Välillä olen kyllä kaloreita laskeskellut ja kalotit yleensä 1600-1800 välissä ja koomakulutus oli yli 1600 kaloiria kun täältä tarkistin. No ei auta nyt hosua, vaan minun ainakin rauhassa mennä, muuten on kohta ihan sekaisin siitä mikä toimii ja mikä ei. Paino ei kuitenkaan nouse ja se on jo iso asia :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-01-15 17:10:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-01 17:03:06
Viestit: 135
suopursu kirjoitti:
Jos haluaa oikeasti laihtua, niin kaloreita on meidän monien laskettava, ainakin minun, ei edes 20g hiilareita auta ilman kalorienhallintaa! :(


Mulla ihan sama juttu, vaikka hiilarit on siinä 20 tuntumassa. Jossain foorumilla ihmiset valittaa, kun ei meinaa saada syötyä riittävästi, jää kuulema kalorit liian vähille. :shock:
Mulla taasen tulee liikaakin joka päivä. Tästä johtuen pano ei ole tippunut yli vuoteen yhtään. Tosin ei ole kyl noussutkaan. :)

_________________
Häntä pystyssä vaikka nastalla! =)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-15 21:25:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-02-20 21:16:14
Viestit: 406
Paikkakunta: Kuopio
Heipähei :) Nyt tuun kyselemään vähäsen, jos joku osaisi neuvoa :)

Aloitin karppauksen tasan 3 viikkoa sitten. Viikko sitten keskiviikkona mittasin tikulla ketoosin ja vahvaa ketoosiahan se näytti. Nyt kuitenkin viime sunnuntaina tikku näytti negatiivistä ja syykin siihen oli tietenkin selvä, meillä oli muutto enkä päässyt aina syömään karpisti.

Lähtöpainoni oli 3 viikkoa sitten 133 kiloa eikä siitä oikeastaan hävinnyt ekalla viikolla kuin noin 1kg pois, ja kiitos korkeampien hiilarien viime viikolla ja viikonloppuna, paino näytti nyt maanantaina 134,4kg. Eilen aamulla vaaka näytti 131,4kg eli 3kg pöhö oli veks.

Mutta. Mun mittanauha ei näytä mistään kohtaa pienempää centtimäärää. Kilot on mulle ihan ok, mutta eikö tuon jo edes muutamalla sentillä pitäisi näkyä esim vatsan seudulla? Käsittääkseni kuitenkin mittanauha on yleensä se tehokkaampi kertomaan tuloksia...

Ketoosissa siis olen. Syön noin 10g-14g hiilaria maks päivässä, proteiinia reilu 100g ja rasvaa on ollut nyt noin 160g per päivä. Voiko maitotuotteet ( käytän kermaa teessä ja syön lidlin kreikkalaista erkkiä lähes päivittäin nykyään ) jarruttaa noinkin paljon pudotusta?

Mullahan on aika paljon siis pudotettavaa, olen vain 159,9cm pitkä.

Yhteenvetokysymyksenä siis, pitäisikö jotain rukata vai ihmetteleekö kroppani vaan niin paljon vielä tätä muutosta että sille ei ole muutosta tullut mitoissa.

_________________
Karppaajan elämäntapa aloitettu 11.3.-13.
Tavoitteena uusi eloisampi elämä ja terve kroppa.

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-05 15:51:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 18:54:25
Viestit: 1077
Viesti siirretty ketjuun; Mitä karppaukseen kuuluu sivulle 40

_________________
viewtopic.php?f=13&t=57311

http://karppaus.barnochvuxen.com/#home


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-19 19:52:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 15:02:48
Viestit: 745
Paikkakunta: Oulu
Ketokarppaus alkoi tänään ja pudotettavaa on näin alkuun n. 5kg, mitä olen vielä joululta varastoinut ja koko vuoden 2013 repsuilla aiheuttanut. Sitten vielä toiset samanmoiset pois ja zumba kuvioihin. Jospa saisin elämäni ensimmäistä kertaa nähdä vatsalihakseni!

Laitan sitten ennen-jälkeen -kuvia jos on aihetta! :lol:

_________________
SPLASH!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-06-30 16:06:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-26 11:04:24
Viestit: 50
Paikkakunta: Oulu
Vihdoin ja viimein - huomenna alkaa ketokarppaus osa 2. Ensimmäisellä pudotin 29 kiloa ja nyt on tavoitteena 12 kiloa - jännittävää nähdä miten käy, mutta ainakin on pari hyvää tavoitetta syynä tuohon pudotukseen!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-16 12:38:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-26 11:04:24
Viestit: 50
Paikkakunta: Oulu
APUA!

Nyt lipsahdin ihan totaalisesti. Aloitin karppauksen pari viikkoa sitten, mutta sitten iski totaalinen lipsuminen ja kilot tulivat heti takaisin! Nyt sitten haluaisin vinkkejä seuraavaan:

käyn jumpalla pari kertaa viikossa ja molemmat niistä kestävät tunnit. Molemmissa tehdään aika paljon askelsarjoja sekä vatsalihasliikkeitä. Lopussa on tietenkin venyttelyt. Ketokarppauksella

tuli molemmilla tunneilla huono olo eli kuinka minun tulisi syödä ennen ja jälkeen näiden jumppatuntien? Painoa on tullut kesän aikana takaisin melkin 10 kiloa ja tavoitteeni olisi pudottaa ainakin

15 kiloa ennen elokuuta 2014, jolloin menen naimisiin...AUTTAKAA!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-16 13:07:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Paikkakunta: pirkanmaa
takkev01 kirjoitti:
APUA!

Nyt lipsahdin ihan totaalisesti. Aloitin karppauksen pari viikkoa sitten, mutta sitten iski totaalinen lipsuminen ja kilot tulivat heti takaisin! Nyt sitten haluaisin vinkkejä seuraavaan:

käyn jumpalla pari kertaa viikossa ja molemmat niistä kestävät tunnit. Molemmissa tehdään aika paljon askelsarjoja sekä vatsalihasliikkeitä. Lopussa on tietenkin venyttelyt. Ketokarppauksella

tuli molemmilla tunneilla huono olo eli kuinka minun tulisi syödä ennen ja jälkeen näiden jumppatuntien? Painoa on tullut kesän aikana takaisin melkin 10 kiloa ja tavoitteeni olisi pudottaa ainakin

15 kiloa ennen elokuuta 2014, jolloin menen naimisiin...AUTTAKAA!


Olen aika huono vastaamaan. Karppausta on takana noin puoli vuotta. mutta liikuntaa en ole
harrastanut juurikaan aiemmin (aikoihin). Tänä syksynä olen käynyt kahvakuulatunnilla ja kuntosalilla vasta muutamia kertoja ja olen kovasti jännittänyt, miten osaan syömiseni ajoittaa ja koostaa, että jaksan liikkua. Olen ottanut tavaksi liikuntapäivinä syödä hiilareita melko vapaasti, mutta muuten olen sitten tiukemmalla linjalla. Esim ennen kuntosalia olen syönyt aamupalalla riisi- tai kaurapuuroa, voita, munia, KÖ-kahvia+kermaa. Aamiaisen lisäksi en ole oikein muuta kerennyt syömään kun (ohjattu) sali on jo klo 13. Olen ottanut sitten vähän ennen vaikka puolikkaan banaanin ja pari palaa prossasuklaata. Salin jälkeen en ole voinut heti syödä (ei ole heti aikaa + ei maistukaan), niin olen ottanut sinne mukaan palautumisjuomaa (heraproteiinia). Tämän olen sekoittanut kulutusmaitoon ja sukraloosiakin tuosta mansikanmakuisesta jauheesta löytyy. Hiilareita saan siis siitäkin jonkun verran. Olen kokenut näillä eväillä jaksavani yllättävän hyvin, jopa mennä vielä uimaan ja saunaan kuntosalin päälle.
Yritän siis sanoa, että ei varmaankaan kannata liikuntapäivinä tiukistella liikaa, jos ei sitten jaksa liikkua normaalisti (niin kuin kussakin lajissa pitäisi jaksaa). Kokeilemallahan se selviää, minkälaisella ravinnolla olo on hyvä liikkuessa. Pari viikkoa karppausta jos on vasta takana, niin elimistä on varmasti muutenkin vielä aika ihmeissään, että mistä se energia pitäisikään repiä. Minun mielestäni tämä liikuntapäivinä vapaampi hiilarien syönti on toiminut ihan hyvin eikä mulle siitä ole mitään ahmimisia jäänyt päälle. Muistat vaan syödä tarpeeksi karppiruokaa sitten muina päivinä, ettei mene hiilareilla ahmimiseksi. Neuvokaa viisaammat lisää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-09-18 17:01:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-26 11:04:24
Viestit: 50
Paikkakunta: Oulu
Kiitos vastauksesta. Olen jo aika kyllästynyt tähän "plösöön oloon" (koko ajan siis väsyttää, turvottaa, yms.). Muistin tässä juuri, että kun aikaisemmin ketokarppasin (silloin lähti vuodessa 29 kiloa), niin kyllä kävin lenkillä, uimassa, kuntonyrkkeilyssä ja zumbassa. Ehkä noina jumppapäivinä kannattaakin tankata hiilareita varastoon enemmän kuin "tavallisina" päivinä. Eiköhän tämä tästä lähde taas ensi maanantaina hyvillä mielin - en ole varmaankaan yksin tämän ongelman kanssa :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-07 11:40:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Täällä sitä ollaan. Kiloja ketoilulla lähtenyt reilu 20kg. Nyt pitäisi viimeset rasvakerrokset saada hätisteltyä. (168cm/60kg, 85kg paino ollut suurimmillaan).

Aamu alkaa munavoilla ja kermakahvilla. ;)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 13:38:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-10-09 13:22:01
Viestit: 25
^

Hienoa! Saako udella missä ajassa tuo kilomäärä on lähtenyt? Oletko koko tuon ajan ollut ketoosissa?

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 18:41:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
20kg lähti reilussa vuodessa (aloitin tammikuussa 2012 karppauksen), loput siinä hiljalleen. 10kg lähti heti alkuun muutamassa kuukaudessa ketoosilla, hh siinä 50g paikkeilla. :) En ole kokoaikaa mielestäni ollut ketoosissa, mutta siinä rajamailla. Ketostixeillä olen mitannut ja aina näyttä hieman punertavaa ja välillä todella punertavaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 18:49:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-10-09 13:22:01
Viestit: 25
Mahtava saavutus! =D>

Itellä nyt kuudes viikko ketoosilla eli hiilarit alle 20g. Olen kans Ketostixeillä testaillut ja välillä on se toisiks vaalein väri ja kerran pari ollut se siitä seuraava väri. Mut jotenkin jännä juttu, että kun parina päivänä on hiilarit menny tonne 30g tienoille niin ketoositikuissa väri on tummempi? Onkohan mun kroppa sit sellainen, että menee ketoosiin isommilla hiilareilla kuin vähemmillä. Olen ollut myös 15g hiilareilla tässä ajan jaksona.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 20:15:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 22:36:58
Viestit: 1400
Se on niin yksilöllistä, toiset menee ketoosiin 20g toiset 50g. Parasta on kun kuuntelee omaa kroppaa ;)

Meniköhän tänään hh yli 50g kun vetäsin tomskua mozzarellasalaatin muodossa sekä kirsikkatomaatteja suoraa rasiasta...niin ja punkku. :o

Paino tänään 59,1kg eli nesteet lähteny liikkeelle. Voi kun toi löllökin alkais sulamaan vyötäröltä (mittasin 87cm).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-15 19:39:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-26 11:04:24
Viestit: 50
Paikkakunta: Oulu
Apua! Mulla on ollut vaikeuksia aloittaa ketokarppaus, kun aina tulee vastaan jonkinlainen este / tekosyy.

Olen siis 155 senttiä pitkä ja painan 68 kiloa. Laihdutin vuonna 2012 ketokarppauksen avulla 29 kiloa eli painoni putosi 89 kilosta 60 kiloon ja

kesällä niitä tuli takaisin 8 kiloa (ei paha). Menen naimisiin vuonna 2015 eli sellaiset 10 kiloa tulisi saada pois ennen häitä, mutta en halua

pudottaa painoa sillä ihan "tiukimmalla" (20g hiilareita / päivä) ateriamatriisilla. Jotekin taas tuo leipä on alkanut kyllästyttämään ja valmisruoat

varsinkin. Lisäksi on aina sellainen turvonnut ja väsynyt olo.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-24 10:25:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-06 18:11:51
Viestit: 34
Ketoadaptaatioon voi mennä kahdesta viikosta pariin kuukautta. Hiilareita ei todellakaan kannata syödä yhtään enempää treenipäivinäkään, sillä vaan pilaa koko homman.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-24 10:34:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-06 18:11:51
Viestit: 34
FatSquat kirjoitti:
Mahtava saavutus! =D>

Itellä nyt kuudes viikko ketoosilla eli hiilarit alle 20g. Olen kans Ketostixeillä testaillut ja välillä on se toisiks vaalein väri ja kerran pari ollut se siitä seuraava väri. Mut jotenkin jännä juttu, että kun parina päivänä on hiilarit menny tonne 30g tienoille niin ketoositikuissa väri on tummempi? Onkohan mun kroppa sit sellainen, että menee ketoosiin isommilla hiilareilla kuin vähemmillä. Olen ollut myös 15g hiilareilla tässä ajan jaksona.


Johtunee siitä, että syödessäsi enemmän hiilihydraatteja keho poistaa ylimääräiset ketoaineet eli mittaat itseasiassa sitä osaa joka heitetään pois.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-20 10:14:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-10-09 13:22:01
Viestit: 25
inhiminen kirjoitti:
Johtunee siitä, että syödessäsi enemmän hiilihydraatteja keho poistaa ylimääräiset ketoaineet eli mittaat itseasiassa sitä osaa joka heitetään pois.

Ah kiitos tästä tiedosta! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-22 03:59:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-06 16:55:41
Viestit: 4713
Paikkakunta: Wonderland
Tietääkseni toimii myös päinvastoin.. Vahvassa ketoosissa ketoaineet on käytössä eikä niitä tule niin paljoa pissan mukana pois eli voi näyttää vaaleampaa. Sen perusteella sanon mitä täältä olen lukenut.,

_________________
~Smiling is my favorite exercise~
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-24 11:11:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Tämäkin ketju on täällä vielä :D Voisinpa sitten jatkaa tähän.

Eli olen ketjun aloittaja ja nykystatus paluukarppi. Oikeastaan ainoa huono puoli ketoilussa on tämä alkoholin surkea sietokyky: mulla meni täysin muisti juhannusaatosta. Muuten on olo virkeä ja ruoka maistuu.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 481 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 121 22 23 24 25 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)