karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:45:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-14 17:15:06 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Ja tänne kaikki keskustelemaan Eadesiin & Protein Poweriin liittyen!

Aloitan kertomalla, että laitoin sähköpostia blogisivujen yhteystiedoista löytämääni osoitteeseen, olipa muuten harvinaisen hirveetä yrittää vääntää tekstiä englanniksi. Luulin kääntämistä suht työlääksi välillä, mutta kyllä englanniksi kirjoittaminen päihittää sen kuus - nolla...

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-15 17:02:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä olen lukemassa ja ainkin alusta pidän. Tuttua kauraa tämä alku. Sama kuikilla. Bantingit ja muut. Mutta kiva se vain on niistä lukea.
Itse ohjelmaan en ole vielä päässy, kun menny aika villasukkaa kutoessa :)
Mutta minua kiinnostas se life plan. onko järkee ostaa sekin??

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-15 21:08:21 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
^Lifeplan on helvetin hyvä rasvajuttujen ja kaiken maailman hapetusjuttujen ja suolihommien suhteen, joten sanoisin että kyllä.

Ja seuraavaksi oma henk. koht pikakatsaukseni Eadesien teoksiin (tästä tuli nyt vähän vaahtoamista, mutta) :lol: :

Muut Eadesien kirjat ovat jääneet pettymyksiksi, etenkin tuo 6 Week Cure (joka jää tosi pika/ihmedieetti/pirtelöpelleilyksi eikä siinä kerrota biologisesta puolesta yhtään mitään, eikä se alun pöyristyttävä darwinistinen ulkonäköfasismiläppä ole mitenkään erityisen rakentavaa--syömishäiriöiset ja pitkäaikaissairaat välttäköön, samoin oikean ruoan ystävät). Low-Carb Comfort Food Cookbook on lähinnä korvikkeilla kikkailua niille jotka kaipaavat leipää ja makeaa (ja on täynnänsä aika epäkarppeja roska-aineksia). Pohjoismaistyylinen oikean ruoan puolesta paasaava karppi kiljahtaisi kauhusta :lol: 30 Day Low-Carb Diet Solution on myöskin aika lailla "low carb for dummies"-osastoa eikä siinä selitetä hirveästi että miksi ja miten tämä toimii; se on tasoltaan ehkä joidenkin palikka-Atkinsien luokkaa. Elikkä periaatteessa vain Protein Power ja Protein Power Lifeplan ovat oikeastaan niitä tietopaketteja joilla Eadesit nousevat keskivertokarppikirjailijoita korkeammalle. Ne ovat Eadesien perusteokset ja edustavat sitä fiksua, perinpohjaista ja tieteellisiä juttuja kaihtamatonta linjaa josta heidät tunnetaan (muistan kuinka se nainen joka alkujaan minulle PP:tä suositteli sanoi että "PP on fiksun ihmisen VHH-kirja"). Muut Eadesien opukset ovatkin sitten valitettavasti sitä tyhmennettyä pikadieettiosastoa koska (Eadesien itsensäkin mukaan) kustantajat vaativat palikkaversioita :roll:

Mutta PP ja PPLP ovatkin sitten ihan omaa luokkaansa mitä tulee VHH:n biologisen ja antropologisen puolen selvittämiseen ja ne ovat parhaimpia VHH:n perusoppimääriä mitä voin kuvitella. Olen viimeisen vuosikymmenen aikana lukenut kymmeniä ja taas kymmeniä VHH-kirjoja eikä missään kirjassa ole vielä ollut yhtä hyvää (ja nimenomaan VHH:n logiikasta vakuuttavaa) tietopakettia kuin PP:ssä (niin harvassa peruskarppikirjassa kun on siitä biologisesta/paleopuolesta yhtään mitään). Sen luettuaan ei varmaan ketään vaivaa "uskonpuute" eikä tarvitse kysyä että "häh, kuinks paljon protskuu ja hiilarii mä saan niinku syyä" taikka ihmetellä muita näitä ikuisuuskysymyksiä :D Oikeastaan vain rasvajutut jäivät vähemmälle PP:ssä ja antioksidanteista on tullut uudempaa tietoa, mutta niitä taas käsitellään sitäkin paremmin PPLP:ssä.

Ainoa Eadesien heikkous on IMHO se että he keskittyvät vain muutamiin hormoneihin ja esimerkiksi kilpparijutut ja naishormonijutut sivuutetaan lähinnä olankohautuksella. Tosin se on sinänsä hyvä koska em. hormoneihin liittyy usein muussa kirjallisuudessa aikamoista mutuilua ja suorastaan taikauskoa. Eadesit eivät mutuiluun sorru, ja se mitä he kirjoittavat insuliinin käyttäytymisestä (PP) ja rasvojen laadusta (PPLP) onkin sitten erinomaista. Oikeastaan vasta PPLP:n luettuani tuntui että pääsin kunnolla jyvälle niistä yksityiskohtaisista syistä miksi tietyt rasvat ovat hyväksi ja eivät--tiesin tietty perusteet ja että nuo ja nuo rasvat hapettuvat helpommin ja nuo ja nuo rasvat vastaavat ihmiskehon omia rasvoja, mutta Eadesit selittivät nuo jutut solutasolla, toisin kuin monet muut karppilääkärit. Esim. Dahlqvisthan hehkuttaa tyydyttyneitä rasvoja mutta siteeraa vain muutamia tutkimuksia ja ihmisten kokemuksia, mutta siitä rasvojen toiminnasta kehossa ei puhuta hirmu paljon--lähinnä puhutaan niiden rasvojen toiminnan tuloksista. PPLP:ssä taas selitetään yksityiskohtaisesti että millä tavoin rasvahapot voivat pilaantua ja mitä ne tekevät verisuonille ja miksi, kemiallisia kaavoja myöten (ei tarvi pelätä, ei se ole ihan täyttä munkkilatinaa) :mrgreen:

Elikkä tiivistettynä: Eadesien jutuista kiinnostuneille suosittelisin PP:tä, PPLP:tä ja Miken blogia. Niissä on parhaimmat tietopaketit ja parhaiten vastinetta rahalle. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 05:40:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-10-17 14:26:45
Viestit: 159
Paikkakunta: Helsinki
Mä luen PP:a tällä hetkellä, tosin etenee hieman hitaasti, sillä mulla on pari muutakin alan kirjaa sekä yksi romaani samaan aikaan luvun alla. :D Varsin mielenkiintoiselta vaikuttaa, tosin ainakaan toistaiseksi en ole huomannut tuota Snowgrousen hehkuttamaa ylivertaisuutta muihin karppikirjailijoihin verrattuna. Itse asiassa alkupään juttuja hyppelin jonkun verran yli, sillä monet jutut olivat niin tuttua kauraa, joskin PP ehkä on kirjoitettu ennen kuin monet muut lukemani kirjat, mutta kun olen lukenut Bantingit ja eskimot ym. jo niin moneen kertaan, niin hyppelin suosiolla sellaisten kohtien yli. Kyllähän tästä varmasti jotain uuttakin jää taas korvan taakse. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 06:15:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Mielenkiintoista Riekko! Nyt harmittaa, kun en ostanu samalla lifeplania :x Tykkään kuitenkin omistaa hyllyssä näitä "alan" kirjoja :)

Pitää koittaa tänään edetä eteenpäin kirjassa, että pääsee keskusteleen.
Mukava lukupiiri!! :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 09:40:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Mäkin liityn tänne.

Luin eilen ekaa kertaa Protein powerin ja yön tunteina taisi jäädä mielikuva että hiilet olisi 30-40 luokkaa? Pääseekö tällä ketoosiin kaikki?

Mitkä teidän prodemäärät/rasvamäärät on?

Kysymyksiä tulvii mieleen, olen aiemmin ollut atkinsilla ja nyt mielessä pyörii nämä kahden eri valion erilaisuudet ja samankaltaisuudet.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:12:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Sapfo.
yritän just määrittää itse.

Aloitin laskemalla rasvaprosentin

mittasin
lantion 110cm
vyötärön 104,5cm

pituus 168

110+104,5=214,5

214,5-pituus= 46,5 pyöristys ja prosenttini on 47%

menikö oikein???

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:16:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Mä taidan olla ihan kedolla nyt tämän homman kanssa.

Mittojen mukaan kuulun L-kokoon mitä prodeihin tulee Eadesin taulukossa (30-day low-carb -kirja). L-koon nainen voi syödä lihaa 140g, kalaa 140g, 3 munaa, tofua 198g jne. Voinko syödä 280g kalaabg

Miksi ei voi missään lukea että voit syödä näin paljon prodea yhtenä päivänä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:26:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:?: enosaa sanoa.

Nyt sitten jatkoin. Eli kirjassa käsketään laskea rasvan paino

kerro nykypaino rasvaprosentilla ja jaa 100

86,5 x 47= 4065,5 /100 =40,7

eli mulla on 40 kiloa läskiä :shock:

Ja nyt pitää miinustaa painosta läskin paino

86,5-40,7= 45,8

Eli minun rasvaton paino on pyöristettynä 46 kiloa.
En käsitä mitä tällä tiedolla teen... Pitää lukea eteenpäin

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:31:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Mä taidan olla vähän vähä-älyinen mutta mulle sopisi parhaiten sellainen selkeä ohje tyyliin älä syö 120g enempää prodea tai yli 30g hiilareita päivässä.

Mutta tässä taitaa olla jotain älykästä laskua mukana jota tällainen taviskarppi ei tajua :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:39:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Sapfo! Tykkään samasta tyylistä. MUTTA just sain laskettua loppuun ja tiiäkkö. Se antaa just minun omastakin mielestä mun ihanne painon.
58-63 silloin olisin just oikeen hoikka.
65 painoin kun tapasin mieheni ja silloin oli just muutama kilo liikaa.
Nyt riittäs 70 kiloa ja olisin ikionnellinen.


eli lasku jatkuu

taulukosta katsotaan ikäiselle sopiva rasvaprosentti.
nainen 31-40vuotta se on 21-27%

prosentin alin luku miinustetaan 100sta ja saadaan 79% ja ylin luku miinustetaan sadasta saadaan 73%

Tämän jälkeen jaetaan
rasvaton paino luvuilla näin

46/79=0,58 46/73=0,63

luvut kerrotaan sadalla ja saat oman ihanne painosi

58-63 :lol: :lol: olipas monimutkaista, dementiani siirtyi vuodella tän jumpan jälkeen :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:47:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Mut mut, mua ei kiinnosta oikein se ihannepaino nyt vaan tarkat määrät näille proderajoille.

Mistä tuo nimi Protein power oikein tulee? Eades painottaa proteiinia juuri eikä niinkään rasvaa mitä tekee taas Atkins? Tai siis toki rasvaa pitää saada mut Atkins puhuu siitä enemmän kuin proteiinista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:50:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Nyt määrittelen proteiinia.
Koska minulla on niin paljon ylipainoa saan laittaa itseni heti aktiivisuudessa astetta ylemmäksi.

ei aktiivinen 0,5g per rasvaton painokilo

seuraava olisi 0,6

ja sitä seuraava 0,7

Laitan itseni 0,7g aktiivisuuteen.

keroon luvun rasvattomalla painolla 46x0,7=32,2
32,2g
Tämä on siis ehdoton minimi päivässä.
kolme ateriaa päivässä ja yhdellä annoksella 10g prodea.

Nyt yritän lukea eteenpäin ja löytää maksimin. kauheen vähältä kuulostaa tuo :shock:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 11:55:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Laskenkohan jossain väärin koska esimerkkitaulukotkin alkaa 20g per ateria???
Ja mulla tulis tän mukaan vaan 10g per ateria...???

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 12:00:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Jännästi hämää kyllä tämä kirjan otsikko. Luulin, että tässä syödään paljon enemmän prodea kuin normaalisti. mutta ihan normi määrältä kuulostaa. Minimi on suorastaan vähän.

Minä taidan silti kokeilla jonkun viikon.
Mutta jos pidän hiilarit 20 niinkuin yleensä, ja syön vain 20g prodea aterialla, niin mun töytyy ottaa loppu energia rasvasta. ja silloin tulee syötyä tämä kuuluisa JÄRJETÖN määrä rasvaa.
Aion silti kokeilla pitää prode maksimissaan 20g per ateria.
Ja vetää ripulinkin uhalla loput rasvasta :lol:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 12:01:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Laskenkohan jossain väärin koska esimerkkitaulukotkin alkaa 20g per ateria???
Ja mulla tulis tän mukaan vaan 10g per ateria...???


Ei tuo voi pitää paikkaansa. Kolme ateriaa päivässä ja 10g prodea per ateria?

Ei mitenkään voi olla totta. Tämähän on valio joka painottaa juuri proden saantia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 12:02:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Tarkistin laskut jo kerran... Pitää vielä kerran tarkistaa.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 12:08:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Jännästi hämää kyllä tämä kirjan otsikko. Luulin, että tässä syödään paljon enemmän prodea kuin normaalisti. mutta ihan normi määrältä kuulostaa. Minimi on suorastaan vähän.

Minä taidan silti kokeilla jonkun viikon.
Mutta jos pidän hiilarit 20 niinkuin yleensä, ja syön vain 20g prodea aterialla, niin mun töytyy ottaa loppu energia rasvasta. ja silloin tulee syötyä tämä kuuluisa JÄRJETÖN määrä rasvaa.
Aion silti kokeilla pitää prode maksimissaan 20g per ateria.
Ja vetää ripulinkin uhalla loput rasvasta :lol:


Mutta ei tuo pidä paikkaansa prodemääräsi nimittäin. Kannattaako tehdä väärin?

Ellet sitten syö monen monta ateriaa päivässä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 12:11:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Jospa joku konkari osaisi selittää tämän mulle.

Kyse on siis edelleen näistä prodemääristä. Jos Eadesin mukaan on essential määrittää oma prodetaso niin kai se on sitten määriteltävä kunnolla.

Mutta jos kyse on jostain prodekituuttelusta niin tää ei ole mun juttu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-16 12:12:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-13 09:09:58
Viestit: 295
Paikkakunta: Nokia
Rasvaprosenttini:

lantio 102 cm
vyötärö 78 cm

pituus 165

102+78=180

180-pituus=15 eli rasvaprosenttini on 15%

jotain häikkää kaavassa, kun paino on 65 kg??? Rasvaton massa olis tän mukaan 55,25 kg...

_________________
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla, meiltä puuttuu heikkouret!

iHerbin 5 $:n alennuskoodi uusille tilaajille PUK081

http://Vitacost.com is my fave place for health. Shop thru my link and get $10 off! http://bit.ly/uWuFCB


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)