karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 11:52:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-06-19 09:49:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-26 18:09:14
Viestit: 48
Helou..

Siivoilin tuossa keittiön kaappeja ja löysin kaapin perälle unohtuneita Fastin fat burnereita peräti 3 purkkia, voiko niitä käyttää karpatessa? Syy miksi minulta näitä löytyy on se, että olin viime kesänä "juttalainen". Homma toimikin ihan hyvin ja painoa lähti, mutta ruokavalioon tyssähti, kun oli liian rajoittava. Osaksi oli sitä mitä normaalistikin söin, mut esim. silmät alkoivat kuivua yms. kun rasvaa tuli kohtuu vähän.

_________________
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-06-19 09:52:28 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Siihen en kommentoi voiko niitä käyttää karpatessa vaiko ei mutta henkilökohtaisesti en käyttäisi [-X Miksi pitäsi syödä jotain keinotekoisia mömmöjä jos sulla rasvan palaminen toimii jo luonnostaan karppaamisen myötä?

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-06-19 10:10:08 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Onko sulla antaa tuoteselosteeseen/kotisivuille linkkiä kun ei googlettamalla selviä että mitä noi on?

Siis sinänsähän rasvanpolttajia ei tarvita jos ketoosikin toimii. Mutta tietty riippuu ihan pillereitten koostumuksesta että ovatko ne sitten kuinka haitallisia. Esimerkiksi jotkut karnitiini ja kromi eivät ole nyt niin hirveän vaarallisia ja kofeiinikin tuntuu toimivan eri ihmisillä eri tavoin. Ja sitten jos puhutaan vain jostain chili-ja valkosipulihommista niin en usko että nekään olisivat hirmu vaarallisia. Jotkut hurjat amfetamiinin tapaiset tökötit ovat sitten vähän eri asia. Mutta tietty nuo rasvanpolttajat ovat parhaiten avuksi niille joilla on jo aikamoinen metabolinen resistenssi kehissä, eivätkä ne välttämättä ole tarpeellisia suht lähellä normaalipainoa oleville joilla ei ole esim. hiilarinsietokyky ihan mäsänä. Riippuu tosiaan ihmisestä ja ainesosista...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-06-22 09:40:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-26 18:09:14
Viestit: 48
[quote="snowgrouse"]Onko sulla antaa tuoteselosteeseen/kotisivuille linkkiä kun ei googlettamalla selviä että mitä noi on?

Miulta löytyy siis kahta erilaista purkkia. Ensimmäinen on tämä:

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artikla ... 0-kapselia

Ja toinen on tämä:

http://www.fast.fi/special-products/burner

Lisäksi löytyy noita palautusjuoma/dieettijauheita, kuten http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artikla ... shake-2-kg ja http://www.fast.fi/dietmix.

Nää on siis siltä ajalta, kun "juttailin" ja siinä käytettiin noita fat burneita, Omega3, Green Tea-kapseleita sekä toi Diet mix oli joko ateriankorvikkeena tai treenin jälkeen palautusjuomana.

_________________
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-06-22 10:28:12 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Oletko kokenut ne sitten toimiviksi? Kai sitä voi purkit loppuun syödä jos ei kauhea olo tule. Onhan tuossa yhdessä Diet Shakessa kuitenkin aika paljon hiilareita, joten tiedä sitten että onko se nyt niin hyvä. Karnitiini on ainakin joittenkin karppigurujen suosiossa ja olen itse tykännyt siitä, mutta otan sitä ennen liikuntaa ennemmin kuin jälkeenpäin (tuntuu että antaa mukavasti puhtia ja liikunnan jälkeen kuumottaa selvästi enemmän). Ja fosfatidylseriinin pitäisi olla hyvää aivoille. Lisäkalsiumia karppi ei tarvitse koska riittävä prode ja tasainen insuliini estävät osteoporoosia, päinvastoin lisäkalsium voi olla VHH:lla haitaksi suolatasapainoa ajatellen. Kalsiuminimeytymisongelmathan kun tulevat lähes kokonaan hiilaripitoisen ravinnon/hyperinsulinismin puolelta eikä niitä ihmisillä kummemmin tavattu ennen maanviljelykseen siirtymistä.

Joten loppupelissä varmaan halvemmalla pääsee sillä että ostaa pari erillistä lisäravinnetta jos niitä mieli tekee, mutta periaatteessahan niitä ei tarvi jos ei ole hirmuisia metabolisia ongelmia ja syö monipuolisesti--ketoosi on pirun tehokas rasvanpolttaja jo itsessään :D Joten ainakin sulla säästynee vastaisuudessa fyffeä... :mrgreen:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-24 19:29:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-22 17:23:48
Viestit: 12
Tämä on valitettavasti varmaan hölmö kysymys, mutta kun en kaikkea ymmärrä käytäntöön saatettuna. Tiedän että

-ketoosi tavoittelee aivan tiettyä metabolista tilaa, joka on ammatistani tuttu kyllä (terveydenhuoltoala) joten tarvitsen vain tietoa tästä:

- mitä kuuluu ketokarppaajan perusruokavalioon? Vai poikkeaako ruoan määrä, ateriarytmi, en millään jaksaisi punnita joka suupalaa?

- Aloitin itse karppauksen pari viikkoa sitten, ja nyt hylkään sitten apteekin myymät Nutrilett-patukatkin, otan evääksi vaikka kylmää, paistettua pekonia, se on herkullista niin.

- Kuinka se eroaa siitä karppauksesta joka itselleni kaveri ohjeisti: Syö voita, hylkää kevyttuotteet, syö pekonia, kananmunaa, jauhelihaa - hyvä hinta-laatusuhde) kukkakaalia sen kanssa, kalaa, vaikka sardiineja, vihreitä vihanneksia, tomaatteja, älä kärsi nälästä, siitä tulee vain syömähimo. Olin aikanaan hentorakenteinen pikemmin kuin lihava, eräs epilepsialääke (Neurontin) aiheutti yli 30kg painonnousun, piti lopettaa siksi. Lääkitykseen kuuluu bentsoa muistuttava lääke, josta nyt en tietty voi luopua. Paasto ei käy taudin takia.

- Menopaussi ohi, eli perusaineenvaihdunta hidastunut, oli vähän itavallista nuorempana ja nopea, kuuluu sukuun.

- olen lyhyt, oikein ns hukkapätkä, alle 160cm, vaaka muutossa kadonnut, työssä on jos ehtii käyttää, mittanauha ja vaatteet neuvovat hyvin. Ainut mokaus on olleet Nutrilettin brownie-proteiinipatukat, jotka siis lopetan tänään. Olen sarjaa "minkä kirjoitin sen kirjoitin" eli minähän en ikinä muuta mitään itteäni koskevaa päätöstä ellei ole kuoleman pakko jos edes silloin.

Karppausta mietin vuoden, kirjoja en enempää viitsi lukea, kun sitä sarjaa saa lukea ammattityökseen. Ajattelen oppimani perusteella ja kysyn kokeneilta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-24 20:23:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Paikkakunta: Etelä-Karjala
leenapieni: lukisit nyt kuitenkin vaikka Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous nimisen kirjan. Terveydenhoitoalan ammattilaiselle se voisi olla aivan erityisen mielenkiintoinen lukukokemus. Epätietoisuus vie enemmän energiaa, kuin sen kirjan lukeminen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-24 21:46:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-22 17:23:48
Viestit: 12
No, jos leenapieni koettaa... vaikka tärkeimmät kyllä kaveri referoi ja jonkin minä muistaakseni luin. Se oli ohut. En muista muuta. Eniten todella kiinnostaa psyyke ja ravinto-teema. Siitä olisi kutistajalle suora hyöty. Ja epilepsia ja ravinto eli kaikki keskushermosto ja ravinto-jutut. Ne hullaannuttaa leenapienen. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-24 22:22:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-10-25 01:17:20
Viestit: 81
Paikkakunta: Helsinki
leenapieni: Jos et muuta jaksa lukea, niin tosiaan Eenfeldtin Ruokavallankumous olisi hyvä hyvä valinta siksi ainoaksi kirjaksi!! Aivan mahtava opus. Kyllähän kaikesta, karppauksestakin, saa enemmän irti ensikäden tiedolla kuin toisen käden tiedolla (kaverin referoimana). Ja kun sulla oli paljon noita kysymyksiä ketoosista ja näin, niin käypä katsomassa tuo nimimerkin snowgrouse allekirjoituksessa oleva linkki Riekon ketoiluohjeisiin! Mun mielestä oli ainakin melko kattava paketti tietoa :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-24 22:50:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-15 17:34:20
Viestit: 357
Itse vetäisin kaikki purkit tyhjiksi , tosin voisin kokeilla pienempää annostusta ja jos olo veemäinen voisin vaikka lopettaa tai pitää tauon . Kevyttä kokeilua tää muutenkin kun kaikki uutta ja koko aika kaikki muuttuu. 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-24 23:52:28 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Mä taas suosittelisin Protein Poweria yli muiden mutta se on enkuksi. Tosiaan kannattaa lukea kirjoja jotta saa enemmän tolkkua näistä yksityiskohdista koska netissä on mahdotonta antaa sen verran tietoa kuin mitä kirjasta voi löytyä (saatikka sitten yhdessä paketissa). Ei me täällä ilkeyttämme sanota että kantsii lukea kirjoja, mutta pariin foorumiviestiin on paha tiivistää monisatasivuisia opuksia :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-25 00:01:04 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Lisäravinteissa kannattaa katsoa mitkä sopii, esim kun itsellä on hitaanlainen kilpirauhanen niin jättäisin karnitiinin purkkiin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-25 07:58:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-15 17:34:20
Viestit: 357
snowgrouse kirjoitti:
Ei me täällä ilkeyttämme sanota että kantsii lukea kirjoja, mutta pariin foorumiviestiin on paha tiivistää monisatasivuisia opuksia :D


Komppaan . Ja itse lukeneena todennut et koklaa joutuu aina , mikään valmis kirjoitettu juttu ei vaan tunnu sopivan mulle .


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-26 07:16:15 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Jep, kirjoja kannattaa lukea, mieki lukenut monta ja kuitenkin atkisn oli se, joka kolahti ja jonka ohjeita oli helppoa alkaa noudattaa...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-26 08:15:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-22 17:23:48
Viestit: 12
Juu. Minä lupasin jo kaverille joka tämän alunperin esitteli lukea justiin tuon Ruokavallankumouksen kun se on kuulemma ohut. Jollakin tapaa minua kiinnostaa tämä ketokarppaus eniten. En kaipaa hiilareita, pärjään pekonilla, ainakin näin kesällä. Talvella kylmällä ja pimeällä on usein eri tilanne. En ajattele ainoastaan nopeutta, vaan yksinkertaisuutta myös, ja sen psykoneurologiset vaikutukset kiinnostaa kokeilla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2011-07-26 08:48:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-27 07:32:03
Viestit: 826
Paikkakunta: Pälkäne
leenapieni kirjoitti:
- Kuinka se eroaa siitä karppauksesta joka itselleni kaveri ohjeisti: Syö voita, hylkää kevyttuotteet, syö pekonia, kananmunaa, jauhelihaa - hyvä hinta-laatusuhde) kukkakaalia sen kanssa, kalaa, vaikka sardiineja, vihreitä vihanneksia, tomaatteja, älä kärsi nälästä, siitä tulee vain syömähimo. Olin aikanaan hentorakenteinen pikemmin kuin lihava, eräs epilepsialääke (Neurontin) aiheutti yli 30kg painonnousun, piti lopettaa siksi. Lääkitykseen kuuluu bentsoa muistuttava lääke, josta nyt en tietty voi luopua. Paasto ei käy taudin takia.
Minusta tuossa on ketokarppaajalle ihan hyvät ohjeet. Kevyt tuotteet hylätään koska niissä on rasva jota haluamme, korvattu hiilareilla joita emme halua. Rasvaista pitää syödä sen verran että pärjää kolmella aterialla päivässä, jos ei pärjää on rasvaa todennäköisesti liian vähän. Mielestäni tärkein laskettava makro on se hiilari, pysyäkseen ketoosissa ja niitäkään ei kovin pitkään tarvitse laskea kun oppii jo ulkoa että minkälaisilla aterioilla ketoosi säilyy. Rasvan ja proteiinin suhde on kiistelty ja jokaisen itse kokeiltava millä homma toimii.

_________________
» Koltta karppaa - blogi
» Koltta karppaa - reseptit
» Koltta karppaa - FaceBook


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2012-06-20 19:31:24 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-08-05 18:46:36
Viestit: 26
Paikkakunta: Joensuu
Minuakin kiinnostaisi tietää, käyttääkö kukaan ketoosilla enää rasvanpolttajia.

Minulla pyörii kaapissa tuo samainen stacker black burn ja vielä kaksin kappalein.

Tuossa vaan sanotaan että rasvanpolttaja yhdistettynä vähäkaloriseen ruokavalioon. Samaan aikaan ei kofeiinia tai energiajuomia.
Muistan että mulla loppu noiden syöminen, kun niistä tuli niin paha olo, mutta toimi, kun ei voinut syödä mitään.
Kyllä sitä on jossain mielenhäiriössä mennyt noitakin ostamaan, ehkä ovat jo menneet vanhaksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2012-06-26 21:43:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-24 18:34:56
Viestit: 54
Paikkakunta: Turku
Itse käyttelen tällä hetkellä rasvanpolttajaa (http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artikla ... ro-90-caps) lähinnä testimielessä. Painoa on normaalipainon sisällä tippunut melkein kilo viikossa (siis yhdessä VHH:n kanssa, HH alle 30g päivässä). Kofeiinia noissa on aika lailla, huomasin vaikuttavan nukahtamiseen jos samanaikaisesti käyttelee kahvia/kolaa. Muuten ei mitään huonoa kerrottavaa, olo on hyvä ja kaikki pelaa. Eikä noita tosiaan saiskaan käytellä kuin joku nelisen viikkoa putkeen.

_________________
Don't wish for it - work for it!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2012-06-27 07:20:34 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Mikä idea noissda on? Miksei vain syö sitten hiukan vähemmän?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvanpolttajat
ViestiLähetetty: 2012-06-27 09:00:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-24 18:34:56
Viestit: 54
Paikkakunta: Turku
En tiedä onko ees mitään varsinaista ideaa, ite halusin vaan kokeilla tosiaan että onko mitään iloaapua/haittaa. Enemän kai niiden teho on korvien välissä...

_________________
Don't wish for it - work for it!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)