karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:33:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: untuvikko ketosissa
ViestiLähetetty: 2011-06-03 20:46:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-03 20:26:02
Viestit: 1
Aloitin laihduttamisen viime kesänä sairaala - ja lentoemäntädieetillä josta siirryin karppaamaan montignacilla. Tulos - 10 raskauskiloa ja 4 kiloa hoikempi nyt kuin ennen raskautta! :D

Välillä olen pitänyt lyhyitä karppitaukoja, mutta palannut aina ruotuun. Nyt olen soveltanut montignacia ja atkinsia ja muita karppaustyylejä oman mielen mukaan. Nuo hyvähiilari ateriat ja aamiaiset joita montilla saa syödä olen jättänyt pois, mutta hedelmiä, marjoja ja kasviksia ja 70% suklaata sun muuta syön sen kummemmin pohtimatta. Olen ihmetellyt aina satunnaisesti ilmaantuvaa outoa oloa. Pää menee jotenkin sekavaksi. Epäilin niskoja, mutta hain nyt kokeilumielessä ketotikkuja ja tikutin tänään korkean ketoosin.

Haluaisin rutistaa 2-3 kiloa vielä nopeasti pois kesäksi, mutta kuinka tervettä on pitää ketoosia yllä kun bmi on tällä hetkellä noin 20, eikä ylipainoa varsinaisesti ole mahamakkaroita lukuunottamatta? Urheilen myös nykyään melko paljon.

Onko ketoosissa urheilu suotavaa, onko normipainoisena ketoilu ihan tervettä ja kuinka nopeasti ketolla paino tippuu? Onko haittaa jos ketoosi lukema on korkea vai pitäisikö pyrkiä pysymään kohtalaisissa lukemissa? Yleensä jos olo on mennyt huonoksi olen syönyt enemmän hiilareita, mutta nyt en ole niitä lisännyt ja parin päivän päänsärky ja huonovointisuus on kadonnut, mutta pää humahti vähän sekavaksi. Onko normaalia tai ylipäätänsä tervettä? Haluaisin koittaa ainakin hetken ketoosissa oloa, mutta hieman mietityttää voiko olla haitaksi?Auttakaa nyt untuvikkoa mäessä!Minulla on häät heinäkuussa ja haluaisin vielä vetää itseni huippu kuntoon! :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: untuvikko ketosissa
ViestiLähetetty: 2011-06-05 07:48:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Ketoosi ei ole vaarallinen tila. Mutta jos olo on huono, kannattaa lisätä pieni määrä hyviä hiilareita (esim 5g/vrk kasviksilla). Ketoosi ei välttämättä laihduta. Heinäkuun häihin mahamakkaroiden positoon olis varmaan tehokkain callanetics tai vastaava syviin lihaksiin keskittyvä jumppa. Kilot saattavat nousta, mutta sentit tippua - sitähän sinä haluat :wink: ?

Liikkua voi. Jotkut on kokeneet, et paukut on loppu, eikä kroppa jaksa nopeita, pitkiä vetoja etc. Menee kuukausien kuluessa ohi kyllä. Tai vaihtoehtoisesti tähänkin maltillinen hiilarilisä voi helpottaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: untuvikko ketosissa
ViestiLähetetty: 2011-06-14 09:23:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-27 07:32:03
Viestit: 826
Paikkakunta: Pälkäne
Tuzlu1 kirjoitti:
Onko ketoosissa urheilu suotavaa

Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Janne Toivanen -90 luvulta.
Toivanen voitti SM-kisat ja MM-kisat 1995 voimanostossa sarjassa 90kg.
Vuonna 1996 hän voitti SM, PM, EM, Worl games ja MM-kisat sarjassa 100kg, juoksi yli 100 kiloisena Cooperin testissä tuloksen 3600m., hyppäsi seisomasta spagaatiin jne.
Toivanen harjoitteli 13krt viikossa, kovaa!
Hänen ruokavalionsa sisälsi tähän aikaan todella vähän hiilihydraateja! Päivän aikana maidosta ruokajuomana tulevat hiilihydraatit, jonkin hedelmän, yleensä mandariinin ja jotain marjoja mahdollisesti. EI muuta!

_________________
» Koltta karppaa - blogi
» Koltta karppaa - reseptit
» Koltta karppaa - FaceBook


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)