karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 10:11:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-22 20:12:14 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Sitä mäkin, Sagu. Hirvittää nyt kun tuntuu että jos tarjoaa ohjeita niin sitä pidetään jotenkin ortodoksisena sääntökirjalla läpsyttelynä, koska tämähän ei ole mitään muuta kuin kokoelma jonkin sortin vastauksia aloittelijoiden useimmiten esittämiin kysymyksiin. Juuri siksi sanon ihan ensimmäisenä että kannattaa lukea joku kirja, koska nettipläjäyksillä selviää vain tietyn matkan. Mähän selitän vähemmän kuin se mutkat suoriksi vetävä Atkins :lol:

Tosiaan hyvää hyvyyttäni tän tein. Jos tiedän jostain asiasta jotain niin kerään siitä ihan pirusti tietoa ja soveltelen, ja jos joku kysyy asiasta niin sitten jaan sitä tietoa (tämä on vain meikäläisen luonteenpiirre; olen just se ärsyttävä höpöttävä nörtti joka alkaa luennoimaan heti kun keskustelun aihe siirtyy johonkin josta hän on ahminut tietosanakirjamaisen määrän tietoa--eikä se höpöttävä nörttikään aina oikeassa ole, ei missään nimessä; se tieto yhdistettynä lähes refleksinomaiseen auttamisen haluun on se mikä tätä tekee). Ei ole mitään tarvetta päteä tai guruilla, vaan tämä on siinä mielessä hyvä olla olemassa jos ei jaksa aina kirjoittaa samaa vastausta kymmenen kertaa päivässä. Ja sellaisena se kannattaa ottaakin. Ei missään nimessä minään karppiraamattuna, koska sellaista ei ole olemassakaan, ei edes niitten kattavimpien kirjojen muodossa. Tämä on vain vinkkiläjä jonka on kasannut kaikenlaisia sudenkuoppia kokenut VHH:lainen joka ei missään nimessä ole mikään malli-ihminen (jos nyt sellaista on olemassakaan--mietin just tässä että kuinka paljon kiloja tässä nyt sitten muka olisi pitänyt pudottaa jotta tietäisi että miten se teoria toimii :shock: Kun kaikillahan tämä toimii eri tavalla). Jaan keräämäni tietoa ja kokemuksia. Joillakin voi olla ihan päinvastaista tietoa ja kokemuksia. Ja oikeasti, hyvä niin.

Kyseenalaistakaa kaikki!

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-22 20:26:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
jussi kirjoitti:
snowgrouse kirjoitti:
Hei, mä oon atkinssonilla ku kaverit kehu sitä! Auttakaa mua ny ku en tajuu...


Miten mää nää kaikki jutut niinku lasken? Tarviiks laskea?



No saanks mä sit syyä yhtään hiilareita? En oo uskaltanu vetää muuta ku pekonia! Apua!




Mutku tässä on kamalasti kaloreita!



Mulle ei nyt oikein aukee nää prosentit...



Apua, nyt tuli jumi! Siis täh?
.


Jos Atkinssin tyyli on loukkaavan alentuvaa, niin mitä tämä sitten on?

Auttamisen, opastamisen ja opettamisen erottaminen toisistaan on kovin vaikeaa. Tämän foorumin hienous onkin siinä, että näkemyseroista on pyritty keskustelemaan ja aloittelijoita tukemaan ei opettamaan.
Foorumin ulkopuolelta on aina joskus nostettu ilkeämielisesti ja tarkoitushakuisesti keskustelijoitten seasta guruja ja vaikuttajia, vaikkei sellaisia täällä todellisuudessa olekaan. Tämä on edelleenkin vertaistukifoorumi.

:lol: :lol:

Mutta tämä oli kyllä hyvin kirjoitettu jussi! Vertaistuki!
Pitää itsekkin miettiä miten tyrkyttää omaa tyyliä!!
Opastamisen ja opettamisen ero!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-22 21:05:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-15 12:45:33
Viestit: 839
jussi kirjoitti:
snowgrouse kirjoitti:
Hei, mä oon atkinssonilla ku kaverit kehu sitä! Auttakaa mua ny ku en tajuu...


Miten mää nää kaikki jutut niinku lasken? Tarviiks laskea?



No saanks mä sit syyä yhtään hiilareita? En oo uskaltanu vetää muuta ku pekonia! Apua!




Mutku tässä on kamalasti kaloreita!



Mulle ei nyt oikein aukee nää prosentit...



Apua, nyt tuli jumi! Siis täh?
.


Jos Atkinssin tyyli on loukkaavan alentuvaa, niin mitä tämä sitten on?

Auttamisen, opastamisen ja opettamisen erottaminen toisistaan on kovin vaikeaa. Tämän foorumin hienous onkin siinä, että näkemyseroista on pyritty keskustelemaan ja aloittelijoita tukemaan ei opettamaan.
Foorumin ulkopuolelta on aina joskus nostettu ilkeämielisesti ja tarkoitushakuisesti keskustelijoitten seasta guruja ja vaikuttajia, vaikkei sellaisia täällä todellisuudessa olekaan. Tämä on edelleenkin vertaistukifoorumi.


En jaksanut lukea kaikkea mistä on kirjoitettu, sori. Enkä puutu tuohon alentuvuuteenkaan millään tavalla, mutta totta nuo otsakkeet on.
Samat kysymykset toistuu päivästä toiseen, usein jo samana päivänä monesti. Itse nostan hattua, että joku jaksaa vastata, minä en. Saatan merkata ketjun ja katsoa jos on jäänyt vastausta vaille, niin sitten vastaan. En edes mielelläni vastaile, ei ole kokemusta ja säädän vain omaa ruokailuani.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-22 21:17:47 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Yhden vertaistuki on toisen saarnaamista ja toiselle sama on lässytystä. Lähinnä vitsailuahan nuo otsakkeet olivat, mutta ainakaan mä en sano kuten Atkins että "no ei sun tarvitsekaan tietää miks tää toimii" :mrgreen: Mutta pointti, pointti. Voin ne muuttaa jos ne ahdistavat. Mutta edelleenkin, kaikestahan ollaan täällä eri mieltä, joten miten tahansa nuo jutut kirjoittaisinkin niin ne vaikuttaisivat aivan varmana jollekin ylimieliseltä vittuilulta. Riippuu ihan katsojan paradigmasta--jos on omaksunut sen ajatuksen että tiedon jakaja=opettaja=auktoriteetti, niin siihen on sitten vaikeampi puuttua. Ne vinkit on vertaistukimielessä ja kanssavaltamielessä tarkoitettu eikä auktoriteettimielessä, ja jos eivät jo nämä mun tän päivän vakuuttelut siihen auta niin tuskin sitten enää mikään, joten turha kaiketi tätä vakuuttelua on enää jatkaakaan.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-22 23:45:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-13 22:57:52
Viestit: 498
Paikkakunta: Turku
Tiedon jakaminen sinällään on hyvä juttu, mutta se, mikä ei välttämättä ole niin hyvä, on pystyttää aloittelijoiden puolelle pitkä ohjethreadi spesiaaliryhmälle. Threadit ovat ylipäätään huono formaatti jakaa tietoa muutoin kuin vuoropuhelu- ja kysymys-vastaus-vertaistukimuodossa. Kaikki disclaimerit ym. hukkuvat aivan takuulla sinne alkuun ja tietoa on vaikea suhteuttaa muuhun olemassaolevaan informaatioon. Yhteistä tietopankkia, kuten wikiä, käytettäessä saataisiin eliminoitua myös mahdolliset subjektiivisuusharhan aiheuttamat häröt, kaikki juniorit saavat niin oikeaa infoa kuin mahdollista ja siihen on helppo viitata eri yhteyksissä. Kun kaikki informaatio on samassa paikassa, ihmiset oppivat myös, mistä sitä kannattaa etsiä.

Tällä foorumilla ketoilua ei koeta mitenkään niin radikaaliksi asiaksi, etteikö siitä olisi aineistoa myös foorumin wikissä.... Kokemukseni tästä foorumista, ja suomalaisesta karppausskenestä yleensäkin, on, että se on varsin ketomyönteinen - näin silti, vaikka ketoilijoille onkin olemassa oma foorumiosionsa. Pitkääkään ketoosia ei pelätä ja kropan kykyyn viestittää omista tarpeistaan luotetaan - kunhan ensin on saatu liiat hiilarit edestä häiritsemästä ja aiheuttamasta turhia himoja. Huomiota jaksetaan kiinnittää oman hyvinvoinnin ja ruuan terveellisyyden lisäksi myös ruuan ekologisuuteen, kotimaisuuteen, lisäaineettomuuteen ja jopa epäkaupallisuuteen - kaikki varsin positiivisia arvoja.

Olen aika hämmentynyt väitteestä, että täällä ei olisi tuotu esille insuliinin toimintaa. Tietenkin pitkä aikajänteeni tällä sivustolla saattaa hiukan myös vääristää perspektiiviä, mutta joka tapauksessa asiasta on mielestäni puhuttu ja annettu opastusta paljonkin - niin täällä kuin muissa tätä sivustoa sivuavissa medioissa. Tällaisista asioistahan voi aina onneksi laittaa pystyyn pollin, jotta nähdään ihmisten reaalinen tietotaso asiassa.

Näkemykseni on, että mikäli aloittelijoita neuvoo, minkään suuntauksen - miltei jopa minkään asiankin, oli se sitten vaikka jugurtti - dissaaminen on pahasta. Joka ainut epävarma aloittelija etsii gurua. Joka ainut positiivinen ja negatiivinen asia, jonka joku juniorin gurahtavana kokema henkilö sanoo, saa merkitysvahvuuden potenssiin kymmenen. Se on vain inhimillistä.

Tästä syystä pitäisi kyetä tarjoamaan selkeää mutta sovellettavissa olevaa faktaa sellaisessa muodossa, joka rohkaisee opettelemaan, kokeilemaan ja ajattelemaan itse... Mieluummin tosiaan prosentteja ja laskukaavoja mahdollisimman isoin joustovaroin kuin grammoja. Näin varsinkin, jos jostain syystä info on haluttu koota threadiin, jossa disklaimer nököttää siellä alussa - kun ei se tuore innokas pikkukala välttämättä valitettavasti edes katso asiakseen lukea koko threadia... - eikä siis välttämättä edes tajua mille "erityisryhmälle" tai millä ehdoin se aloittelijoiden osuudessa nököttävä info on tai kenen ja millaisesta tuolista siinä saarnataan.. :?

_________________
"Ei oikeutta maassa saa ken itse sit' ei hanki" -Kramsu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-23 01:36:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-22 18:13:15
Viestit: 10
Voi, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä. Aloittelevalle Karpille tämä ketju esiintyy vaan sellaisena "tässä on tiivistetysti tärkeet jutut"-threadina, ja moni ei taatusti lue kokonaan ketjua! Mä esim. törmäsin tähän monta kertaa kun Googlailin karppauksesta syksyllä.

Siis on hyvä että on koottu tietoa nippuun, täälläkin on niin hirveästi asiaa, että moni ei lue kuin sellaisia yleisohjeistuksia tai aivan triviaaleja juttuja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-23 02:05:06 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
No kuten jo sanoin niin kaikkia ei missään nimessä voi miellyttää, ja pyrin kyllä neutraaliuteen. Maitotuotteet ja liikaprode ovat ylettömiä jumittajia joista on jo monta keskustelua täälläkin käyty, joten olisi hölmöä olla mainitsematta niitä. Jos mainitsen ne mahdollisina jumittajina (koska ne sitä todistetusti olevat) ei tietystikään tarkoita sitä että kaikkia ne jumittaisivat. Siinähän se onkin--miten kirjoittaa tietopläjäys ilman että liian alentuvasti joka hiton kappaleen jälkeen kirjoittaa että "kuuntele kehoasi ja kyseenalaista ja harjoita älykästä lähdekriittistä lukemista"? Ja just rautalankaa monet haluavat. Miten kirjoittaa yhtään mitään ilman että omat vaikutteet paistavat läpi? Tämähän on akateemisessakin maailmassa hankalaa. Ja miten kirjoittaa mahdollisista ongelmatekijöistä ilman että joku älähtää siitä että a) hormonihäikkäisiä ei ole otettu huomioon tai b) pelataan hormonihäikkäisten säännöillä? You know? Jostain näkökulmasta ne jutut on kirjoitettava ja joku valittaa aina että nyt sorretaan joko vähemmistöä tai enemmistöä. Ja hormonihäikällä tarkoitan lähinnä muuten insuliiniresistenssiä, joka monella ylipainoisella on jo kehissä, enkä välttämättä siis edes rankempia sairauksia. Lihavuushan on jo itsessään hormoniepätasapainon merkki.

Ja tuolla insuliinijutulla meinasin sitä että harmittaa etten alun perinkään kirjoittanut tähän siitä osiota. Koska tärkeä juttuhan se on. Samoin se paleonäkökulma, jotteivät ihmiset pitäisi karppausta ihan huuhaana.

Ja loppupelissä siihen eivät mitkään disclaimerit eivätkä tekstityylit auta jos joku lukee puolella silmällä eikä viitsi vaivautua ottamaan mistään selvää. Se on harmittavaa. Mutta niihin ihmisiin eivät kirjat eivätkä nyrkkisäännötkään auta.

P.S. Mutta mää yritän olla kattava! Ei hätiä vielä. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-23 16:58:36 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Loikkanen kirjoitti aiheesta melkein tuhatsivuisen kirjan. Heikkilä on kirjoittanut monta kirjaa. Jokaisessa vähintään parisataa sivua. Atkinsin kaikissa painoksissa on noin 300 sivua. Mun mielestä ei kukaan pysty kattavasti kirjoittamaan sääntöjä yhteen forumpostaukseen vaikka nostan hattua pyrkimykselle. Aina jää joku asia huomiotta ja siksi pieni täsmennys otsikkoon oli ihan paikallaan. Näitä asioita ei vaan voi kokonaisvaltaisesti käsitellä yhellä A-nelosella, vaikka se olisikin tavoite.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-02 23:56:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-28 14:43:32
Viestit: 2883
Pitkä ketju, joten pahoittelen jos tästä on jo keskusteltu, mutta tuo linkkaamasi kulutuslaskuri antaa ainakin 300 kcal korkeamman kulutuksen kuin ne, joita olen itse käyttänyt :shock: (tai vaikka Kalorilaskuri.fi painon perusteella). Tämähän pistää kaloreita alati pyörittelevän pääni ihan sekaisin.
Mutta ehkä siis tosiaan luokkaa 85 kg / 164 cm (paino on worst case scenario, vaakaa ei ole ) voi tosiaan syödä 2000 kcal päivässä ja toivoa laihtuvansa? Ehkä nälkä vaivaa koska olen oikeasti syönyt liian vähän? Ehkä siksi tänään meni 2300 kcal kunnon ruokaa kun annoin mennä? :shock:

_________________
"Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away."

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 09:40:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Kalorilaskurit on vain suuntaa antavia. Ei niiden takia tartte päätänsä sekaisin saada. Ilman laskemistakin pärjää hyvin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-15 11:54:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-11 09:26:21
Viestit: 170
Paikkakunta: Tampere,Nekalahood..
Kulutuslaskureiden ongelma on mulla se,etten todellakaan tiedä onko vartin vaivainen kävely kahdesti päivässä vielä kevyttä liikuntaa? Kuitenkin kannan mukanani vajan kilon mötikkää jalassa joka tietenkin nostaa kulutusta jokaiselle askeleelle.

_________________
Vaikeuksien kautta voittoon!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 15:25:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-30 19:48:16
Viestit: 30
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kiitos Riekko! =D>

Huh, mitä tässä ketjussa onkaan! Itse olen sitä mieltä, että kirjoittajalla on oikeus jättää joitakin asioita myös lukijan vastuulle. Monta OMASTA MIELESTÄNI kummallista neuvoa on välillä vilahdellut näitä selaillessani. Eipä niitä ole korjailtu ja pelätty että "joku saattaa ymmärtää jotain nyt väärin". Sitä joko laihtuu tai lihoo tai ei tapahdu mitään. Sitä on nälkä tai sitten ei. Jos jokin ei sovi, siitä sitten muokkaamaan itselle sopivaksi!

Oli miten oli, viime syksynä aloitellessani karppausta, sain todella hyvän avun juuri nyrkkisäännöistäsi! Sai aloittaa "nyt heti" ilman, että piti odotella tilatun kirjan saapumista ja käyttää tunteja ja päiviä etsien vastausta mitä ja minkä verran ja miksi. Itselläni oli helppoa ja mukavaa sitten "fiilailla" noita määriä itselleni sopiviksi kun alkuvaikeudet oli ylitetty.

Nyt uudelleen aloittaneena etsiskelin tämän ketjun ja taas sain puhtia ja pikaisia vastauksia unohtuneisiin asioihin.

Ja kaikki ei vissiin ole näiden kuukausien aikana unohtunut... paino on kuitenkin tippunut ilman laihdutuskuureja, ruokavalionmuutoksia, lisääntynyttä liikuntaa ja ilman, että olen laskenut tippaakaan hiilareita, prodeja, rasvoja 2 kiloa. Vähän, mutta ainakaan ei ole noussut josta olen erityisen iloinen. Jotain on siis selvästikin jäänyt jonnekin takaraivoon! Joten suuret kiitokset vielä kerran ja onnea tälle vuodelle! :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKzdTfw/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 11:29:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-09-20 14:44:24
Viestit: 93
Kiitos :)

Takaisin ruotuun motivaationa toimii hyvin ja muistutuksena asioista.
Lisäksi todella todella paljon uutta :)

kiitos ja niiaus =D>

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wMVKfio/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 14:03:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-05-07 20:02:32
Viestit: 123
Vadelma82 kirjoitti:
Mua vähä mietityttää ottaa kovin tarkkoja ohjeita ihmiseltä, joka on tiputtanut vasta 5kg ja 30kg vielä pudotettavaa... Ei pahalla, mutta vähän se syö uskottavuutta. :)


En ole jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta tää oli perin törkee kommentti! Asioista ja mielipiteistä voi väitellä ja olla eri mieltä, mutta musta tuo menee jo pahasti henkilökohtaisuuksiin!
Voisiko arvon Vadelma sitten kirjoittaa meille nyrkkisääntöjä? Ja voisitiko samalla Vadelma kertoa kuinka pudotettu painon määrä korreloi tiedon määrään? Sun mielestä ilmeisesti aika paljon.

Musta Riekon nyrkkisääntöjen oikeellisuutta/uskottavuutta ei todellakaan syö hänen pudottamansa kilomäärä. Riekko on vaan viitsinyt vääntää rautalangasta ne asiat, joita täällä palstalla jatkuvasti kysytään. Ja musta hän ennemminkin todistaa että on ottanut asioista selvää, toisin kuin monet täällä palstalla.

Joten kiitos vaan Riekko hyvistä nyrkkisäännöistä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 12:16:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-26 18:20:16
Viestit: 6
Jos täällä olis tykkää nappi, niin painaisin sitä Rempan kommentille!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-20 14:06:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-05-24 21:07:30
Viestit: 19
Kiitos, tämän selkeän kirjoituksen toivon kaikkien uusien karppajien löytävän. Mitenkähän sen saisi paremmin esille, tai säännöllisesti linkkeihin.
Vaikka olen jo useamman vuoden ruokavaliota viilaillut, en ole aineksia mittaillut tai taulukoita tutkaillut.
Mutta repsujen jälkeen on tsemppiä taas terästäytyä.
Korostaisin järjen käyttöä välipaloihin - määrät ja tiheys lihottivat minua 5 kiloa. :evil:
Varottaisin hedelmistä, eineksistä ja esim. salaatin kastikkeista. Isoilla lorauksilla käyttämä herkkuni Hesen paprika-curryn 100 gr:ssa on 18,3 gr hiilareita, joista 13,5 gr sokeria.

Ja toi hormoniosio jumin syynä on niiiin itkettävän totta mullakin nelikymppisellä.

Pääsiäiskortteihini pulleiden tipujen viereen merkkaan tämän linkin ohjeita kyseleville kavereilleni. Kortti toki ojennetaan tumman suklaan levyn mukana.

_________________
"Meidän on unohdettava se, mitä luulemme olevamme, voidaksemme olla sitä mitä todella olemme".- Paolo Coelho


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-27 21:20:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-25 14:44:13
Viestit: 9
Paikkakunta: Vantaa
=D> Aivan mahtavaa!!! Kiitos

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wLTfgtq/]
Kuva

"Dream it, Do it!"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-11 11:02:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-05-06 06:52:01
Viestit: 2
Tuhannet kiitokset kasaamastasi tietopläjäyksesta! =D>

Sain taas lisäuskoa omaan yritykseeni! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-14 22:45:47 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Tuhannesti kiitoksia. Nämä vinkit selvensivät monta pähkäilemääni ongelmaa. :D

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-14 23:19:29 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Tjaa, näpätäänpä merkki, et joskus jos muistais vaikka palata astialle! :D

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)