karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:01:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-31 19:53:53 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
lillamaria kirjoitti:
Tuolla aiemmin kun oli puhe mielialalääkkeen ja Dee2":n yhteyteydestä, niin serotoniinia oli ne miun mielialalääkkeeni. Mahtaaneeko niillä olla yhteyksiä dibetekseen ja sen puhkeamiseen?


Muistan lukeneeni että masennus altistaa diabetekselle mutta enää en muista oliko siinä selitetty miksi ja miten ja liittyikö se jotenkin lääkitykseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 20:03:39 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Kirrimirri kirjoitti:
lillamaria kirjoitti:
Tuolla aiemmin kun oli puhe mielialalääkkeen ja Dee2":n yhteyteydestä, niin serotoniinia oli ne miun mielialalääkkeeni. Mahtaaneeko niillä olla yhteyksiä dibetekseen ja sen puhkeamiseen?


Muistan lukeneeni että masennus altistaa diabetekselle mutta enää en muista oliko siinä selitetty miksi ja miten ja liittyikö se jotenkin lääkitykseen.


Stressihormonien hurja määrä ja huonolaatuinen uni/väsymys--->inskat aivan päin seiniä. Tossa on ainakin yksi karvalakkiselitys. Ja lääkitys on todella paha diabetesriski, ainakin antipsykooteilla. Niillä on niin hirveät sivuvaikutukset muutenkin että niiden pitäisi olla se ihan vihoviimeinen vaihtoehto, etenkin masennuksen hoitoon.

Mutta joo, nyt menee jo asian vierestä...

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-01 07:33:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-18 08:18:00
Viestit: 223
Paikkakunta: Kreikka
lillamaria kirjoitti:
Tuosta paljon puhutusta jumista sanoisin sen, että kehon muisti on ihmeellinen. Jos jo laihdututtuaan jonkin verran huomaa jäävänsä "jumiin" johonkin painoon, se voi hyvinkin olla paino, jossa joskus on pisemmän aikaa ollut. Silloin ei taida olla muuta keinoa kuin odotella rauhassa vaan.


Just tämän asian olen huomannut monta kertaa, jojottelija kun olen... ja yleensä se lannistumiset onkin noitten pysäkkien syytä.

Olen saanut kolme lasta viimeisen 11v aikana, ja joka kerta se raskausaikani yläpaino on muodostunut stopiksi - joka kerta vähän enemmän, tietty. Aina imetys ym. kulutus on laihduttanut siitä, muttei aivan normaaliin, joten lähtöpaino oli joka raskauden alussa vähän korkeampi, mutta lasten jälkeen lihotessa selvästi ne stoppipaikat pysäyttivät myös lihomisen joksikin aikaa, saati sitten laihtumisen.

Tää tarkoittaa sitä, että nyt n.5kilon pudotuksen jälkeen olen eka stopissa, ja odottelen...,
ellei sitten ole niin, että nyt 2viikon jälkeen kaikki mennyt on nestettä, ja tästä alkais rasvan kulutus..enpä osaa sanoa..hmm

_________________
Kuva

Toinen yritys aloitettu 16. elokuuta 2011

'Etsiskelyjä, kokeiluja' : viewtopic.php?f=13&t=48941


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-01 10:30:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 10:10:23
Viestit: 563
Paikkakunta: Out of This World
kirrimirri kirjoitti:
Mitä jos lopettasit ketokarppailun niin vois ruokahalukin korjautua? Vanhana karppina tiedät varmaan että laihtua voin ihan hyvin myös ilman ketoosia.

snowgrouse kirjoitti:
rsisko: jos laihdut ilman ketoilua niin voihan niitä hiilareitakin kaiketi nostaa? Ja se on totta että ketoosissa on helvetin vaikea syödä tarpeeksi kun tulee siihen nälättömyysvaiheeseen. Jos pystyt vähentämään liikunnan määrää niin sekin auttaa. Ja tietysti auttaa se rasvalla läträäminen (creme fraichea ja smetanaa lihamössöihin, voisulaa rehujen päälle, kookosta suoraan purkista...) Mulla on just hirveä säätäminen tällä hetkellä liikunnan ja kaloreiden suhteen kun aloitin astangajoogan uudestaan ja se nostaa mun kulutuksen tuonne 3000 kaloriin myös :shock: Tuntuu välillä mahdottomalta että saisi kalorit noin korkealle, mutta yritys on kova ja nyt mun on ainakin pakko vetää ne neljä ateriaa päivässä jotta tulee tarpeeksi ravintoa. Heti huomasin astangaa aloittaessa että ok, nyt ne 2000 kcal mitkä mulle normaalisti riittää eivät todellakaan enää riittäneet (yksi settihän voi kuluttaa about 600 kcal ja on verrattavissa lihaskuntotreeniin). Tuohon on vaikea sinänsä sanoa että mikä auttaisi koska sehän riippuu siitä millä hiilarimäärällä laihdut ja missä kunnossa se metabolia muutenkin on. Jotkuthan tarvitsevat miinuskaloreita ja liikuntaa jotta läski lähtisi.


Kiitoksia molemmille vinkeistä ja vastauksista. Sehän se siinä on, että ilman ketoosia en oikein laihdu. Eli joko olen ketoosissa ja syön liian vähän, enkä laihdu, tai en ole ketoosissa, enkä sittenkään laihdu. Mulla on pcos ja kilpparin vajaatoiminta, ja toiseen tehoaa ketoosi parhaiten, toisen kanssa ei vissiin saisi ketoosiin asti päästääkään. Koeta nyt sitten tässä... :shock:
Mun liikunta on tosi vähäistä, mitä nyt koiran ja miehen kanssa käyn maleksimassa ympäriinsä, ja sitten kesällä mökkeillessä puita teen ja vettä kannan. Nyt olen pari päivää syönyt semmoiset 2000 kcal melkein väkipakolla, ja olo on ollut ihmeen tyytyväinen, eikä nälkä kurni. Talvella ei tuota mökkeilyn fyysistä työtä sitten ole, mutta lumityöt ja -lajit pukkaa tilalle. Lienee pakko yrittää lisätä syömistä. =P~


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-15 14:05:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-09-08 08:43:51
Viestit: 21
Kovasti kiitoksia myös minunki puolestani Riekolle viitseliäisyydestä :respect:


Vaikka olenki "jo" 2008 aloittanu, oli tässä välissä kausi ku ei karppailtu,(ja sen kyl huomasi :oops: ) ny palasin diabeteksen takia uudestaan. 2 viikon jälkee sokerit oli eilen ennen ateriaa 5,4, tätä ennen on huideltu 10 molemmin puolin. Että heti helpotti siihe puoleen :D

_________________
Ajatuksemme ovat kaikkein tärkeintä. Meistä tulee sitä mitä me ajattelemme.
- Buddha


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-16 17:07:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-14 12:04:03
Viestit: 218
tästä ketjusta löytyi kyllä todella selventävä vastaus moneen kysymysmerkkiini, kiitoksia valtavasti linkistä =D> ... ja seuraava etappi on sitten kirjasto ja Atkinsin kirja :wink: =P~

_________________
aloitus BMI 28.7 nyt noin 22

Kuva Kuva Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-19 12:29:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-19 11:57:51
Viestit: 3
varmaan tyhmä kysymys mutta mitä on parta äijä? :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-19 12:53:09 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Partaäijä on täysrasvainen turkkilainen luonnonjogurtti. Tämä kaveri. Katsele maitokaapista tarpeeksi kauan että missä näkyy karvainen naama :mrgreen: Nimitys "partaäijä" on vähän harhaanjohtava koska äijän karvoitus on ennemminkin muhkea viiksi/pulisonkiyhdistelmä. Tosin itse pidän enemmän Lidlin Eridanouksesta kun siinä on vähemmän hiilareitakin (ja käsittääkseni partiksesta on hiljattain vähennetty rasvaa joten sen hiilarimäärät ovat nousseet). Makukin on pehmeämpi.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-19 13:07:44 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Samat määrät näyttävän olevan edelleen partiksessa, niin rasvan kuin muidenkin osalta.

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-19 13:33:38 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Nonni, nyt lisäilin vähän infoa sinne tänne tuohon ekaan viestiin, mm. pari ylimääräistä vinkkiä makromäärien hahmottamiseen ja selvennystä tuohon prodeasiaan ja kommentoin vielä noita kalorimäääriä ja liikuntaa. :D Toivottavasti näistä on apua.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-19 13:36:07 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
jäbä kirjoitti:
Samat määrät näyttävän olevan edelleen partiksessa, niin rasvan kuin muidenkin osalta.


Siinä on ollut joskus kolme hiilaria ja risat ja nyt on about viisi. Ketoilijalle tekee vähän tiukkaa (kahteen grammaan hiilariahan saa aika ison läjän kasviksiakin) mutta onneksi ei ole tuon suurempi ero, etenkin jos sitä vetää vain tuommoiset 100 g aterialla. Erkistä tykkään silti enemmän kun se on niin pehmeää :mrgreen:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 11:45:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-25 07:21:03
Viestit: 1
Kiitoksia loistavasta infopaketista vasta-alkajalle!! =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 12:04:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-20 20:54:42
Viestit: 138
Kiitos minunkin puolestani :)

_________________
Kuva

Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 12:38:18 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
snowgrouse kirjoitti:
jäbä kirjoitti:
Samat määrät näyttävän olevan edelleen partiksessa, niin rasvan kuin muidenkin osalta.


Siinä on ollut joskus kolme hiilaria ja risat ja nyt on about viisi. Ketoilijalle tekee vähän tiukkaa (kahteen grammaan hiilariahan saa aika ison läjän kasviksiakin) mutta onneksi ei ole tuon suurempi ero, etenkin jos sitä vetää vain tuommoiset 100 g aterialla. Erkistä tykkään silti enemmän kun se on niin pehmeää :mrgreen:



Kyllä se mulla meni hyvin kun ketoilin ja hiilaritkin pysyi helposti alta 20..

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 13:04:57 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Pistänpäs tännekkin tämän jutun, olen huomannut että olet suositellut aloittelijoille kaliumlisiä.

Oletko tietoinen että kaliumin määrä kehossa on tarkoin säädelty ja kaliumilisiä ei saa syödä ilman että sen määrä on tutkittu ja vain lääkärin määrääminä annoksina niitä voi syödä.

On aika huolestuttavaa jos suositellaan aloittelijoille jotain lisiä, ilman sen suurempia tausta tietoja.
Liika kaliumi aiheuttaa mm. Rytmihäiriöitä ja on hengen vaarallista suositella moisia aloittelijoille, joku huono sydämminen saattaa menehtyä pahimmassa tapauksessa.

Hieman taustatietojen tutkimista, ennenkuin suosittelet moisia.

Parsakaalissa on paljon kaliumia, magnesiumia ynm.. Kaliumin tarve tulee tyydytettyä syömällä parsakaalia parikertaa viikossa.
Huomattavasti parempi kaliumin lähde kuin vissy.


P.s ei millään pahalla, mutta vähän alkoi huolestuttamaan, jotkut aloittavat eivät välttämättä itse tarkista asioita..

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 19:24:21 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Etenkin aloitellessa ketoillessa lähtee kaliumia. Se lisäkalium ja magnesium on ihan yleinen suositus. Tämä kaliuminpuute on juuri se syy jonka takia jalat alkavat krampata ja tämän takia lisäkalium on hyvä juttu. Liikaa sitä ei kuitenkaan tietystikään kannata syödä. Pienet määrät, esim. just vissystä saatavat ovat ihan riittäviä. Parsakaali ei itsessään riitä, ja kaliumin vähyydestäkin tulee kamalia sydämentykytyksiä. Eli on kuule taustatutkimukset tässä suoritettu joten eipä olla ylimielisiä siellä ja oleteta että meikäläinen jotenkin automaattisesti puhuisi läpiä päähänsä. Voisitko jäbä ihan oikeasti pistää mut vaikka vihamieslistallesi niin ei tarvitse aina tulla sanomaan täällä vastaan joka kerta kun aukaisen suuni, kun sulla on ihan selvästi joku asenne että kaikki mitä mä sanon on väärästä. En ihan oikeasti halua ruveta täällä tappelemaan sun kanssas joka viikko jostakin. Kun sulla on joku ihan pakkomielle muhun kun tuntuu että seuraat koko ajan perässä ja koko ajan kuittailet jostakin. Oletko huomannut etten tule sun kokkausketjuusi urputtamaan koska ei kiinnosta kinastella? Pyydän siis että blokkaat mun viestit niin pysyy rauha maassa koska en ihan oikeasti jaksa. Kiitos.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 19:50:24 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Tota noin... Äläpäs nyt itseesi ota... Käsittääkseni sä et ole mun vihamies, mutta luultavasti olen sun..
Sulla on hyviä neuvoja ja tarmoa neuvoa aloittelijoita. Mutta tämä kalium asia on oikeasti semmoinen mihin on pakko kommentoida, ettei kukaan niitä ala syömään urakalla...


Lainaa:
Parsakaali ei itsessään riitä, ja kaliumin vähyydestäkin tulee kamalia sydämentykytyksiä.


Sydämmen tykytys on aivan ihan eriasia kuin rytmihäiriöt. Toinen on vaan vaarattomampi kuin toinen..
Muita mukavia oireita on mm.kammiovärinä ja hengitysvaikeudet.

Lainaa:
Se lisäkalium ja magnesium on ihan yleinen suositus. Tämä kaliuminpuute on juuri se syy jonka takia jalat alkavat krampata ja tämän takia lisäkalium on hyvä juttu. Liikaa sitä ei kuitenkaan tietystikään kannata syödä. Pienet määrät, esim. just vissystä saatavat ovat ihan riittäviä.


Vaikka olisi kuinka yleinen suositus, niin ei niitä nappeja kannata aloittelijoille / asiaan vihkiytymille suositella, varsinkin kun kerta tiedät kaliumin liika-annostuksesta, joka tulee yllättävän helposti ja seuraukset saattavat olla vakavatkin.
Kalium ei ole samanlainen lisä kuin magnesium.. Katsos kun siitä magnesiumin yliannostuksesta ei ole niinkään vaaraa..

Se kalium lisä kannattaa ottaa kasviksista taikka sitten siitä sun vissystä jos ei muita ravinteita halua.. Mutta ei missään nimessä nappeja vetämällä, niitä nappeja kun vetelet joka päivä, niin ei ole hajuakaan kehosi kaliumtasosta ja seuraukset voi olla ihan hauskoja...

Vaikka juonkin vissyä niin silti syön ravinnerikasta parsaa, sillä se sisältää mm. magnesiumia, kalsiumia, kaliumia.. ynm...

Lainaa:
En ihan oikeasti halua ruveta täällä tappelemaan sun kanssas joka viikko jostakin. Kun sulla on joku ihan pakkomielle muhun kun tuntuu että seuraat koko ajan perässä ja koko ajan kuittailet jostakin. Oletko huomannut etten tule sun kokkausketjuusi urputtamaan koska ei kiinnosta kinastella?


:?:


Edit: kirjoitus virheit

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 19:56:59 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
Täällä täytyy tottua siihen, että virheet korjataan.

Kaliumia ei missään nimessä pidä mennä syömään omin päin pillereinä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 20:00:34 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Sorry, nyt olen vähän ulalla keskustelussa, piti tulla vaan
moikkaamaan Riekkoa, en ole lukenut kaikkea ja kaikkia kommentteja,
missä mättää Jäbä ja Riekko?

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-26 20:13:01 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Mun oli pakko tulla tänne kommentoimaan kun huomasin että oli suositeltu syötäväksi kaliumlisää nappeina.
Kun tuo kaliumim määrä on kehossa erittäin tarkka ja saattaa olla terveydelle vaarallista, noin ominpäin nautittuna!
Välttämättä ei kaikki tarkasta suositeltuja asioita, saattavat luottaa toisen sanaan ja ottavat neuvosta vaarin... Kaliumia saa kuitenkin ilman reseptiä, vaikkakin ammattitaitoinen farmaseutti kyseleekin lääkärin määräyksistä.

Ei siinä sen kummempia.


Edit: En mä millään pahalla / vittuilulla / muullakaan mutta tää asia pisti silmiin ja alkoi huolestuttamaan...

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)