karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:16:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-07-21 11:05:48 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
Olen nyt katsellut usean ketokarppaavan ihmisen ruokapäiväkirjoja ja huomannut, että siinä vaiheessa kun ketoosi iskee, ja ruokahalu poistuu seuranaan jonkinasteinen kuvotus ja vastenmielisyys ruokaan, laihduttajat pelästyvät.

Ruohakalun poistuminen on ETU. Jos ei tee mieli syödä, voi syödä hieman proteiinia, se normaali nälkä palaa takaisin varmasti. Ei siis kannata vain jotain alas saadakseen korkata partaäijäpurkkia, mikäli on esimerkiksi Atkinsin induktiolla.

Se, että on muutaman päivän vähälläkin ravinnolla, ei vetäise ketään säästöliekille.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-21 11:11:40 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
PS. Ymmärrän hyvin mistä tuo johtuu, semmoinen ruokahaluttomuus ja kuvotus yhdestetään helposti sairauteen. Muistan, että olin itsekin ekoilla ketoilla hädissäni, ja tuntui, että olisi PAKKO syödä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-21 11:16:16 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Erittäin hyvä muistutus!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-22 10:42:38 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
:wink: Juu, niin on... iteki muistaa alun ja sen ihmettelyn, kun ei ollukkaa nälkä... :shock: Mut sillei siitä wanhasta syömistavasta pääs eroo ja huomas, et on muutaki elämää ja sitä löytyy muualtaki kuin jääkaapista... :oops:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-22 15:30:27 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
KristiinaR kirjoitti:
:wink: Juu, niin on... iteki muistaa alun ja sen ihmettelyn, kun ei ollukkaa nälkä... :shock: Mut sillei siitä wanhasta syömistavasta pääs eroo ja huomas, et on muutaki elämää ja sitä löytyy muualtaki kuin jääkaapista... :oops:


Täältä! :lol:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 13:40:40 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
:wink: Mirka, hyvä pointti!!! :smt024 :smt023 :smt026 :respect:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 13:48:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-18 09:10:05
Viestit: 2296
Mulle tulee siks ahistus, koska mun bodarikamut on aivopesseet mut.
Mielessä kummittelee, et jos en syö, lihakset kurpistuu :lol:

_________________
I can only please one person per day. Today is not your day and tomorrow doesn't look good either...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-07-23 15:19:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
hoover kirjoitti:
*clip*
Ruohakalun poistuminen on ETU. Jos ei tee mieli syödä, voi syödä hieman proteiinia, se normaali nälkä palaa takaisin varmasti. Ei siis kannata vain jotain alas saadakseen korkata partaäijäpurkkia, mikäli on esimerkiksi Atkinsin induktiolla.

Se, että on muutaman päivän vähälläkin ravinnolla, ei vetäise ketään säästöliekille.

Kommenttina: ruokahalun poistuminen on etu, jos laihduttaa. Ja tässäkin piilee pikku kuoppa, kiihkeästi laihduttava voi ilahtua huomatessaan pärjäävänsä vaikka 800kcal/päivä ilman nälkää niin, että ryhtyy kitukuurille. Muutamaa tällaista kitukarppia olen seuraillutkin, kuukausikaupalla alle 1000kcal-kuurilla. Minusta vaarana on paitsi ravintoaineiden riittämättömyys, myös oikean syömisenhallinnan heikentyminen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-07-23 15:48:09 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Louska kirjoitti:
hoover kirjoitti:
*clip*
Ruohakalun poistuminen on ETU. Jos ei tee mieli syödä, voi syödä hieman proteiinia, se normaali nälkä palaa takaisin varmasti. Ei siis kannata vain jotain alas saadakseen korkata partaäijäpurkkia, mikäli on esimerkiksi Atkinsin induktiolla.

Se, että on muutaman päivän vähälläkin ravinnolla, ei vetäise ketään säästöliekille.

Kommenttina: ruokahalun poistuminen on etu, jos laihduttaa. Ja tässäkin piilee pikku kuoppa, kiihkeästi laihduttava voi ilahtua huomatessaan pärjäävänsä vaikka 800kcal/päivä ilman nälkää niin, että ryhtyy kitukuurille. Muutamaa tällaista kitukarppia olen seuraillutkin, kuukausikaupalla alle 1000kcal-kuurilla. Minusta vaarana on paitsi ravintoaineiden riittämättömyys, myös oikean syömisenhallinnan heikentyminen.


Niin on.

Ja kun otetaan nimenomaan tuo "kiihkeästi laihduttava" mukaan ja kytketään siihen koko hommaan mahdollisesti liittyvä psyka niin tiettyjä vaaroja on. Toisaalta onneksi kuitenkin hyvinkin alhainen "karppi" ruokamäärä jo turvaa elimistölle auttavasti riittävän proteiinin ja rasvan saannin toisin kuin sama tehtynä runsashiilihydraattisella kitulla jossa on rasva vedetty minimiin.

Mutta pidempi karppikitu ei kuulu terveeseen ravitsemukseen. Siinä, kuten muissakin kiduissa, voi tulla tehtyä hyppy ojan yli allikkoon. Kokonaan eri asia on sitten se että mikä on kitua ja mikä ei. Mutta, kun se edes kohtuudella oikeiden tietojen hankkiminen on niin kamalan tylsää... kun jokainenhan syödä ossaa..

Anorexiapuolen tai jopa a.n. vaara on kuitenkin olemassa kaikilla äärilaihdutuskeinoilla (ja myös ääriurheilukeinoilla). Ja ravinnon puutokset voivat (yhtenä) sen laukaista. (se karoliinisen instituutin tarina siitä kumpi tässä olikaan muna ja kumpi kana... saati se kumpi tuli ensin)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-07-23 16:26:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-07-02 19:52:24
Viestit: 915
Paikkakunta: Espoo
Louska kirjoitti:
Kommenttina: ruokahalun poistuminen on etu, jos laihduttaa. Ja tässäkin piilee pikku kuoppa, kiihkeästi laihduttava voi ilahtua huomatessaan pärjäävänsä vaikka 800kcal/päivä ilman nälkää niin, että ryhtyy kitukuurille. Muutamaa tällaista kitukarppia olen seuraillutkin, kuukausikaupalla alle 1000kcal-kuurilla. Minusta vaarana on paitsi ravintoaineiden riittämättömyys, myös oikean syömisenhallinnan heikentyminen.


Minä olen kitukarpannut silloin tällöin parantaakseni tahtia. Silloinkin pysyttelen kuurilla korkeintaan reilun viikon ja huolehdin, että kaalisopassa on tosissaan lihaa ja rasvaa myös. Pätkäpaastoilua ja warrioritouhua soveltaneena en voi sanoa, että joka päivä söisin vähintään jonkin määrän, mutta 1700 kcal on varmaan aika lähellä pienintä päiväannosta.

_________________
- ferrix


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 17:01:36 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Mulle ns. kitu-tai kurikarppailu oli avain omaan painonhallintaan....rajuinkin keinoin...

Mutta opinpa että tällainen reilu kuuskymppinen hitaasti liikkuva otus ei kauheesti kuluta ...
Omat rajat on hyvä löytää...kiitos Papan ohjeistuksen...
Ja kun ei oo nälkä, ei oo pakko syödä :oops:

Ja kun tiukasti kurittaen ketoilee, elämä helpottuu ja annoskoko löyttyy itelle sopivaks silmämäärällä ....

Finelin ruokakorin hyvän säätötoimen jälkeen...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 17:43:42 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
tuulimumma kirjoitti:

Mutta opinpa että tällainen reilu kuuskymppinen hitaasti liikkuva otus ei kauheesti kuluta ...


Se on yksi olennainen seikka ja siksi yksilöpuolella on oltava tarkkana että huomioi nämä yksilölliset seikat kun arvailee onko se itseasiassa kitua vai ei.

Jollekin yksilölle 1600 kcal voi olla todella ankaraa kituilua ja jollekin 800 kcal ei vielä juuri mitään kituilua. (sensijaan ravinnon hyötyravinnetiheyden vaatimukset jälkimmäisellä sattavat korostua vrt tuolla jossain se keskustelu ikääntyneiden aliravitsemuksesta.)

-------------

Yksi varoituksen sana noin yleisesti. Joskus epätoivoinen "väkisin" laihduttaminen voi johtaa siihen että paino putoaa ja ollaa tyytyväisiä että hei tää onnistuu ja lujaa mennään. Ilo saattaa olla hyvin lyhytaikainen jos sammutettiin väärin. Siksi joskus karmii se kaiken arviointi mittavälineenä lähinnä vaaka. Kuka ihme kulkee painotarra otsassa. Mikä on nopeampi tapa menettää painoa kuin tekemällä lihaksesta sokeria. Proteiinista joka on noin kilossa ihmisen lihasta saa noin reilut 100g sokeria!

Eli metabolisen jumin kanssa kannattaa olla tarkkana samoin kuin ruuan koostumuksen kanssa jos tosiaan ihan on pakonomainen tarve keventyä.

Joskus se on myös jossain tapauksissa niin että pitäisi "lähes kieltää" laihduttaminen ensialkuun ja alkaa ensin aineenvaihdunnan kunnostaminen noin suunnilleen ehkä jopa kulutusta vastaavalla ravinnolla (ääritapauksessa jopa hivenen ylikalorisella) mutta siis tiukasti karpilla.. mutkun siinä tulee ongelma... tuloksia, ja näkyviä, pitää tulla heti tai mieluiten eilen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 18:32:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-07-02 19:52:24
Viestit: 915
Paikkakunta: Espoo
Pappa kirjoitti:
Yksi varoituksen sana noin yleisesti. Joskus epätoivoinen "väkisin" laihduttaminen voi johtaa siihen että paino putoaa ja ollaa tyytyväisiä että hei tää onnistuu ja lujaa mennään. Ilo saattaa olla hyvin lyhytaikainen jos sammutettiin väärin. Siksi joskus karmii se kaiken arviointi mittavälineenä lähinnä vaaka. Kuka ihme kulkee painotarra otsassa. Mikä on nopeampi tapa menettää painoa kuin tekemällä lihaksesta sokeria. Proteiinista joka on noin kilossa ihmisen lihasta saa noin reilut 100g sokeria!


Tämä on tosiaan olennainen muistaa. Painon putoaminen toppasi kuin seinään salikäyntien astuessa kuvioihin. Mittanauha, rasvaprosentti ja vaaka ovat kumppaneita, joilla koostumuksen pitäisi selvitä. Eräs herra Karelin tuskin on huolissaan yli satasen painostaan, kun rasvaprosentti on neljä.

_________________
- ferrix


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-07-25 06:07:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-05-10 21:18:25
Viestit: 144
hoover kirjoitti:
Olen nyt katsellut usean ketokarppaavan ihmisen ruokapäiväkirjoja ja huomannut, että siinä vaiheessa kun ketoosi iskee, ja ruokahalu poistuu seuranaan jonkinasteinen kuvotus ja vastenmielisyys ruokaan, laihduttajat pelästyvät.

Ruohakalun poistuminen on ETU. Jos ei tee mieli syödä, voi syödä hieman proteiinia, se normaali nälkä palaa takaisin varmasti. Ei siis kannata vain jotain alas saadakseen korkata partaäijäpurkkia, mikäli on esimerkiksi Atkinsin induktiolla.

Se, että on muutaman päivän vähälläkin ravinnolla, ei vetäise ketään säästöliekille.


Tämä oli hyvä lukea, olen asiaa muutaman päivän ihmetellyt. Aloitin elämässäni toisen kerran karppaamisen ja vähäisellä hiilariimäärällä. Paino on pudonnut, olo on hyvä mutta kuvotus syömistä kohtaan on ihmetyttänyt. Eka kerralla en muista tälläistä tapahtuneen.
Syön toki jonkin verran päivän kuluessa eli ihan syömättömänä suinkaan ole.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Keto-nälkä
ViestiLähetetty: 2007-08-01 17:01:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-16 12:10:24
Viestit: 40
Odottelen tässä sitä, että nälkä tosiaan katoaisi. Nyt huikea toinen päivä vähillä hiilareilla menossa. Ja olo kamala. Jalat painaa 1000 kg ja välillä heikottaa ja välillä OK. Nälkä saa vain välillä vähän liikaakin ajatuksia. Olen tottunut syömään epäsäännöllisesti ja ahmimaan sitten kokoajan. Koitan nyt hankkia sen säännöllisen rytmin, mutta ketokaa kauanko kestää, että pääsen siihen hemmetin ketoosiin ja olo olisi hyvä. :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Keto-nälkä
ViestiLähetetty: 2007-08-03 13:03:17 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Pene kirjoitti:
Nälkä saa vain välillä vähän liikaakin ajatuksia.



Nälkä EI kuulu induktion alkuun!

Jotain on pielessä ruuan osalta jos tässä vaiheessa on nälkä!

Kai nyt sallittuja olet sentään suuhun laittanut senverran ettei nälkä ole. Siis proteiinin ja rasvan lähteitä reippaasti eikä mitään "lentäjän eväitä". Induktion alussa syödään niin paljon ettei ole nälkä. Elimistölle osoitetaan ettei nyt tarvitse säätellä vaan on "kulutus juhlat" (paitsi hiilarien osalta)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Keto-nälkä
ViestiLähetetty: 2007-08-10 23:19:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-08-22 16:38:31
Viestit: 644
Pene kirjoitti:
Odottelen tässä sitä, että nälkä tosiaan katoaisi. Nyt huikea toinen päivä vähillä hiilareilla menossa. Ja olo kamala. Jalat painaa 1000 kg ja välillä heikottaa ja välillä OK. Nälkä saa vain välillä vähän liikaakin ajatuksia. Olen tottunut syömään epäsäännöllisesti ja ahmimaan sitten kokoajan. Koitan nyt hankkia sen säännöllisen rytmin, mutta ketokaa kauanko kestää, että pääsen siihen hemmetin ketoosiin ja olo olisi hyvä. :oops:


Kunhan se kroppa on polttanut ne hiilarivarastonsa niin eiköhän se olo siitä parane. Mutta syödä pitää kun on nälkä ja kunnolla, muuten sitä repsahtaa syömään sellaista mitä ei pitäisi, vaikka sitten näin alkuun epäsäännöllisesti. Jos syöt kunnolla ja paha olo jatkuu niin ketoosi ei välttämättä ole se paras vaihtoehto sinulle ja joillakin on myös alussa pahat hiilarivierotusoireet.

Mulla on eka ketoosiviikko ja nälkä hävinnyt. Piti ottaa näin kesän repsujen jälkeen tiukka linja, että pääsee takaisin ruotuun. En ole huolestunut tuosta nälän tunteen häviämisestä, karppiruoka on vaan niin hyvää, että pystyn sitä syömään ilman nälkääkin ;), kuvotusta en ole missään vaiheessa tuntenut. Ja ennenpitkään se säännöllisyys sieltä tulee mukaan. Hassua miten näin karpatessa voisi olla vaikka kokonaan syömättä, mutta hiilariajoilta muistan heikotuksen, vatsanväänteet ja päänsäryn jos ei parin tunnin välein ahtanut jotain suuhunsa.

_________________
Kuva




Uusi startti 06.01.2014


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-11 10:10:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-09-13 18:02:56
Viestit: 169
Haa, mulla on todelliset "kulutusjuhlat"!! (nälättää oikeasti!)
Eilinen oli toinen pväni, jolloin pidin hh alle 20g ja olo oli vähän hutera (tosin takuulla särkylääkkeellä ja antibioottikuurin aloittamisella viisaudenhampaanpoiston takia oli osuutta asiaan! Inhottaa kaikki lääkkeiden syönti, mutta onneksi karppauksen myötä esim. antihistamiinit on voinut jättää apteekin hyllylle :o ) ja olen syönyt niin juutanasti! (pienissä erissä tosin, 5 kertaa eilisen aikana) Rasvaa, kanaa, munia, juustoa, saksanpähkinöitä on kulunut... (ja vihanneksista on tarkasti kyllä kerätty ne 20g hh myös!) Elimistöni tuntuu suorastaan kyllä huutelevan tällaista ruokaa!

Tänään olo on jo mitä mahtavin!! En kyllä jaksa ketoosin mittausta varten liuskoja ostaa, mutta eikös se olotila ole pääasia? (Varsinkin kun ei varsinaisesti laihtumisen takia ketoile.) Janottaa kyllä ihan huimasti, ja vessassa tulee hypättyä. Eiköhän tämä hillitön RUOKAHALUKIN tästä tasaannu! :shock:

Lisäksi varsin iloinen huomio: nyt kun syö taas vaihteeksi reippaan rasvaisia ja proteeinipitoisia ruokia, ei helposti hermostuva vatsani (vaikka pelkäsin että se antibioottien takia menee täysin sekaisin) ole kiukutellut! Ja tämä on vasta 3. alakarppipäivä!! Tämä antaa motivaatiota! 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 13:50:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-16 12:10:24
Viestit: 40
Voisin korjata aiempaa viestiäni sen verran, että mahannälkää ei ole vaan suunnälkä. Ja sorrun sitten syöpöttelemään pähkinöitä, oliiveja, kaalia, ihan mitä vain. Kalorilaskurin mukaan eilen meni mm. 3500 kcal. Ihan hullua! En kykene jatkamaan näin lihoamatta kaksinkertaiseksi. Oleellisesti painoa tullut lisää. Ja en saa millään hiilareita pysymään 20g/päivä. Jop noista yllämainituista herkuista pelkästään tulee hiilareita liikaa siihen nähden paljonko syön niitä. Tiedän, että itsekuri pitäisi ottaa nyt käyttöön >> eihän tästä näin mitään tule. Ihmettelen vain kun kaikki toitottaa sitä ihanaa ja kevyttä oloa. Minulla se on ihan päinvastainen kokoajan ja paino vain nousee. Olen huomannut, että vaikka söisin kuinka paljon rasvaa, suunnälkä ei heru ennen kuin olen saanut sen 50g/hh/pv. Olen lakto-ovo-vegetaristi. Voiko sillä olla vaikutusta tähän? Olen nyt päättänyt, että ketoilu varmaankin saapi jäädä. Kokeilen "uutta" (monennettakohan) strategiaa: prot 2g/painokilo, hh 40-50g/pv ja rasvat 80g. Nyt paino on tasaisesti noussut pari kiloa kolmen viikon aikana, kun keskimääräisesti olen syönyt: prot 92g/pv, hh 40g/pv ja rasvoja 200g/pv. En tiedä kehtaanko lukea edes kommenttejani.... :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 18:57:37 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
kokeilisit kuitenkin pysyä siinä alle 20 g:ssa hiilareinesi, se helpottaa oloa kovasti jo parissa päivässä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)