karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:32:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 11:40:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
misukisu kirjoitti:
Vrt. "Olet lihava, koska olet syönyt liikaa" vs. "olet lihava koska et ole ollut rasvakäyttöinen".

Misukisu, veit sanat suustani!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 12:42:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Mirka kirjoitti:
Eikö se nyt ole vähän eri asia, siis kyvyttömyys rasvanpolttoon lisää taipumusta lihomiseen, mutta entäs jos obeesi karppaa ja laihtuu ollen yhä ylipainoinen, niin ei muka polta rasvaa vai?


No tässä nyt oli kyse aloittajasta eli tietenkin obeesi karppatessaan ja laihtuessaan polttaa rasvaa, mutta ei juurikaan, ennen kuin on saanut sen rasvanpolton käyntiin. Eli huonosti muotoiltu minulta tuo. Mutta jos olisi ollut tehokas rasvanpolttaja niin tuskin olisi niin helposti kerännyt liikakilojaan.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 12:50:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-07 19:59:06
Viestit: 2539
Minun mottini oli rasvapolttoinen kolmekymppiseksi asti. Sen jälkeen on ilmeisesti virranjakajassa ollut vikaa...

_________________
Kuva

Carpe diem, carp in dies


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 13:17:47 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2007-03-11 15:09:13
Viestit: 34
Ymmärsin kyllä hyvin mitä Elka tarkoitti, eipä sitä rasvaa kerry vartaloon josse vartalo on rasvapolttoinen. Rasva tulee silloin kulutettua.

_________________
Karppaus aloitettu 11.3.2007 / paino 165kg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 13:59:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Se oli lähinnä papalle osoitettu, joka taas kerran ymmärsi tahallaan väärin. :lol:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 21:56:01 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Ei ymmärtänyt tahallaan väärin. Ihminen on käytännössä aina osittain rasvapolttoinen. Jos sitten poltettava (hiilaria, rasvaa tai proteiinia) tulee enemmän kuin palaa tuppaa se kertymään...

En tiedä mistä nämä tahalliset asioiden hämärtämiset sikiää. Ja voihan niissä lausahduksissa olla hivenen sellaista "ammatillista silmäpilkettäkin sanaveivauksineen". Ehkä kirjojen myyntitarve menee joskus totuuden edelle ja halutaan sen myötä sanoa jotain "sopivaa". Rosedale tietää kuitenkin aivan varmasti kuinka asia ihmisen aineenvaihdunnassa menee silloin kun asiaa ei tarvitse "populisoida" markkinoille sopivaksi.

Asia on myös aika helppo todentaa. Joten ei jaksa siitä paljoa edes alkaa vääntää. Jo yksinomaan yksinkertainen RQ mittaus antaa viitettä siitä mikä polttoaine palaa. (glukoosilla se on noin 1 ja pelkällä rasvalla palttiarallaa 0,7. Kun tavanomainen laiskimusarvo pyörii 0,85 tuntumassa syödään sitten sian silavaa tai ruisleipää ja pottua on kokolailla satuilua esittää että ollaan rasvapolttoisia tai ei olla rasvapolttoisia. Sellaisia satuja voi tietenkin kehitellä markkinataloudellisista näkökulmista mutta ei se enää ihmisen reaalifysiologiaa ole. )

"Rasvapolttoinen" voi erinomaisen hyvin kerätä sitä myös varastoon! Mikä sen estäisi.

Aloitetaan vaikka tästä (ja jatketaan sitten tarvittaessa vaikkapa joillakin tutkimuksilla joissa on muun muassa mitattu sitä mitä elimistö kulloinkin polttaa):

Thermodynamics of weight loss diets

"A calorie is a calorie" violates the second law of thermodynamics

Ja tästäkin löytää jotain soveliasta dataa jos sitä haluaa nähdä siellä jutun seassa:
Weinsier & al: Free-living activity energy expenditure in women successful and unsuccessful at maintaining a normal body weight (taulukon 2 uumenissakin on jotain)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-03 19:38:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-14 21:09:09
Viestit: 31
Lainaan aloittajan ketjua vähän. En ymmärrä miten voin saada näin paljon proteiinia, vaikka syön ihan normaalisti mielestäni. Esim. tänään söin 200g lihaa yhdellä aterialla ja 150g kanaa toisella, onko tämä teidän mielestä kauhean paljon? Näiden lisäksi proteiininlähteistä olen syönyt yhden kananmunan ja 50g pähkinöitä. Noista tulee proteiineja yhteensä 123.1, joka on aivan liikaa mulle, kun tavoitepaino on 51kg.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wi3mAmU/]
Kuva
[/url]

Karppina since 10.3.07


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-03 20:14:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Minusta nuo sun lihan annoskoot tuntuu isolta. Itse syön yleensä pari munaa aamulla ja lihaa/kalaa aterialla n.100g lounaalla ja päivällisellä päivässä. Yritän pitää proden siinä 60-70g:ssa. Proteiinia tuppaa tuleen helposti liikaa jos ei siihen kiinnitä huomiota. Sit tietty jos liikkuu paljon voi prodea syödä enemmänkin.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-03 20:46:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-14 21:09:09
Viestit: 31
Mutta en tule kylläiseksi tuota pienemmällä määrällä. Esim. yksi broilerin fileepihvi painaa tuon 150g, eikä puolikas kyllä riitä. Viikonloppusin tilanne on parempi, kun syön vain yhden kunnon aterian, arkisin on pakko syödä kaksi. Mutta myös yläkarppina söin tuon määrän lihaa, joten ei se ainakaan enempää ole, mitä nyt pähkinöistä ja munista tulee vähän ekstraa. Kai sitä täytyy yrittää pikkuhiljaa vähentää sitten kun tuo nälänhallintakin onnistuu paremmin.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wi3mAmU/]

Kuva

[/url]



Karppina since 10.3.07


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-03 22:39:52 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
LittlePretty kirjoitti:
Esim. tänään söin 200g lihaa yhdellä aterialla ja 150g kanaa toisella, onko tämä teidän mielestä kauhean paljon? Näiden lisäksi proteiininlähteistä olen syönyt yhden kananmunan ja 50g pähkinöitä. Noista tulee proteiineja yhteensä 123.1---

Lihassa on runsaat 20 grammaa proteiinia / 100 g, joten ei tuon lopputuloksen pitäisi noin paljon olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-04 07:51:42 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
LittlePretty kirjoitti:
Mutta en tule kylläiseksi tuota pienemmällä määrällä. .


Minkä verran sulla menee sit rasvaa? Mä syön aika rasvaista ruokaa ja kylläisyys tulee siitä. Entä miten sulla menee kasviksia? Mä syön niitä tosi paljon just rasvassa paistettuna. Tietysti on yksilöllistä miten kukin tulee kylläiseksi mutta kylläisyys ja ähky on eri asia. Mä tulisin jo ähkyyn noista lihamääristä.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-04 11:38:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-13 20:32:40
Viestit: 94
LittlePretty kirjoitti:
Lainaan aloittajan ketjua vähän. En ymmärrä miten voin saada näin paljon proteiinia, vaikka syön ihan normaalisti mielestäni. Esim. tänään söin 200g lihaa yhdellä aterialla ja 150g kanaa toisella, onko tämä teidän mielestä kauhean paljon? Näiden lisäksi proteiininlähteistä olen syönyt yhden kananmunan ja 50g pähkinöitä. Noista tulee proteiineja yhteensä 123.1, joka on aivan liikaa mulle, kun tavoitepaino on 51kg.


Minäkin sain tuosta pikaisesti laskemalla noin 90 grammaa proteiinia, ei 123. Minusta 150-200 grammaa lihaa aterialla ei ole paljon vaan sopivasti, mutta nämä lienevät henk.koht. asioita.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-04 16:39:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-14 21:09:09
Viestit: 31
Finelin mukaan nuo on laskettu. Söin siis eilen 150g broilerin fileepihvin ja n.200g porsaan sisäfilettä. Ja siihen tosiaan se kananmuna ja pähkinät päälle. Miten voi olla mahdollista, että proteiineja olisikin vain 90g? :shock:

Se riippuu vähän lihastakin mistä tulen kylläiseksi, esim. tänään söin 100g tonnikalaa lounaalla ja 150g jauhelihaa päivällisellä, ja riitti ihan hyvin.

Kasviksia söin esim. eilen: Lounaalla 100g salaattia (paprika-sipuli-kurkku-lehtisalaatti), päivällisellä 100g salaattia ja 100g vihanneksia (kukkakaali-parsakaali). Eli käsittääkseni ihan riittävästi induktiolla?

Rasvaa en varmaankaan syö tarpeeksi, olenkin alkanut laittamaan oivariinia vihannesten joukkoon ja syömään enemmän juustoa, josko siitä olisi apua.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wi3mAmU/]

Kuva

[/url]



Karppina since 10.3.07


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-04 20:44:57 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 20:56:26
Viestit: 1439
Paikkakunta: Hki
Elka kirjoitti:
Laitan tähän Rosedalen "lyhyen oppimäärän". Hänen ohjeillaan lähtisin liikkeelle.


Tilasin itselleni Rosedalen kirjan, aion perehtyä siihen perusteellisesti. Kärsin myös mm. paniikkihäiriöistä ja olin yllättynyt kun paniikkihäiriön hoitoon kuuluu mm. sokerista sekä piristävistä aineista kuten kofeiinista ja nikotiinista luopuminen, intresting...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-04 21:12:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-07 19:59:06
Viestit: 2539
Ummu kirjoitti:
Kärsin myös mm. paniikkihäiriöistä ja olin yllättynyt kun paniikkihäiriön hoitoon kuuluu mm. sokerista sekä piristävistä aineista kuten kofeiinista ja nikotiinista luopuminen, intresting...


Minä olen "entinen" paniikki-Paavo enkä ole ollenkaan yllättynyt. Paniikkihäiriöinenhän elää ylivireässä tilassa, tavallaan koko ajan sekunnin edellä. Jos juot paljon kahvia ja poltat, ota neuvoista vaari: vähennä rutkasti.

Pahimmillaan paniikkihäiriö on invalidisoiva sairaus. Minä olen vihdoinkin lähes 20 vuoden jälkeen selättänyt sen, mutta sitä ennen täytyi virrata vuolaasti vettä Vantaassa ja menovettäkin kului kurkusta alas, kun mikään muu ei enää auttanut. Eipä ennen puhuttu ruokavaliohoidosta paniikkihäiriön yhteydessä mutta onneksi tänä päivänä on toisin. Olisi jäänyt muutama lääkekoukku kokematta, jos heti alkuunsa olisi opetettu elämään paniikkihäiriön kanssa (siitä ei nimittäin koskaan kokonaan parane) ja kiinnittämään huomiota elintapoihin ja ruokavalioon sen sijaan että olisi koko ajan ylikorostuneesti tarkkaillut itseään.

_________________
Kuva

Carpe diem, carp in dies


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-05 08:43:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-13 20:32:40
Viestit: 94
LittlePretty kirjoitti:
Finelin mukaan nuo on laskettu. Söin siis eilen 150g broilerin fileepihvin ja n.200g porsaan sisäfilettä. Ja siihen tosiaan se kananmuna ja pähkinät päälle. Miten voi olla mahdollista, että proteiineja olisikin vain 90g? :shock:

Rasvaa en varmaankaan syö tarpeeksi, olenkin alkanut laittamaan oivariinia vihannesten joukkoon ja syömään enemmän juustoa, josko siitä olisi apua.


Laskin että lihassa on noin 20 % proteiinia ja pähkinöissä suunnilleen saman verran (tuo siis maapähkinöillä, esim. saksanpähkinöissä on vähemmän). Yhdessä kananmunassa on suunnilleen 7 grammaa protskua. Heittelin nuo myös Fineliin ja tulos oli 96 grammaa proteiinia. En tiedä mistä ero johtuu.

Rasvaa lisää vaan, pitäisi auttaa! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-05 16:02:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-14 21:09:09
Viestit: 31
Outoa..

123g mulla tulee: http://www.fineli.fi/foodbasket.php?action=calc&lang=fi

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wi3mAmU/]

Kuva

[/url]



Karppina since 10.3.07


Ylös
   
 Viestin otsikko: Liika proteiini
ViestiLähetetty: 2009-12-11 02:30:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Elka kirjoitti:
Älä ihmeessä syö liikaa proteiinia. Tuon painomäärän keräämiseksi on täytynyt insuliiniresistenssiä syntyä.

Hiilareita ei tarvitse laskea, kunhan pysyy sallituissa. Proteiini 60-75 grammaa päivä, mihin antaa nyrkkisäännön: proteiini”annos” 15 grammaa, joka on noin korttipakan kokoinen annos lihaa/kalaa/kanaa ja niitä sitten 4-5 päivässä. Ja kaksi kananmunaa on yksi proteiini”annos”.

Huomenta
hyvin sanottu Elka.
liian paljon proteiiniä vrk tai liian paljon kerralla ei ole hyväksi laihduttajalle.

induktion alussa ehkä voi syödä proteiiniä "liikaa" tai laihtuu vaikka syö proteiiniä aika tavalla. mutta myöhemmin on proteiinin määrää rajoitettava että laihdutus efekti jatkuu. Jos ikää alkaa olla yli 40v ja ei paljonkaan liikuntaa, voi aloittaa jo tuolla Elkan prot määrällä.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio/liika proteiini
ViestiLähetetty: 2009-12-26 23:58:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Elka on kyllä tehnyt melkoisen työn tuossa ketjun alussa. Hatunnosto.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Induktio/liika proteiini
ViestiLähetetty: 2009-12-28 07:01:11 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Tosi hyvä A-lista, Elka. Kiitos siitä. =D> Siinä selvisi sekin proden määrä/vrk. Olen sitä yrittänyt kysellä tuolla yleisellä siinä meneillään olevassa suuressa prodekeskustelussa, mutta ei oo tullut vastausta. On kovin "tieteellistä" tuo ns. keskustelu siellä.

Mainitsit jossain kohtaa, että voisit naputella joskus ne B- ja C-listankin.
Mitä luulet, voisitkohan? Sitä Rosea ei taida suomeksi olla ja lontoo ei okein suju...

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)