karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 15:05:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 340 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 12:10:41 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Äidin miesystävä särki selkänsä, kun työvoimatoimistosta laitettiin sellaisiin töihin, että se oli selälle liikaa. Mutta kukaan ei siis oo vastuussa. Muuten ois iskenyt karenssi päälle.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 20:37:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-12 21:27:10
Viestit: 230
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Todella ikävä vaiva, kokemusta on. Istuminen seisominen ja makaaminen on myrkkyä selälle, rauhallinen kävey olis parasta hierontaa selälle kun kipu helpottaa sen verran että pystyy lähtemään ulos. Mutta ei niistä helposti tiedä onko kysymys lihasrevähtymästä tai esimerkiksi välilevytyrästä jota itselläni oli parikymmentä vuotta sitten. Kunnon tutkimuksiinkaan ei päässyt kuin yksityislääkärin kautta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-24 09:46:20 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Kiitos kaikille tsempityksille...

Mutta nyt mulla on vähän pähkäilyjä mielessä, enkä oikeen tiiä missä mennään... :roll:

Kun on rasvapolttoinen ja syö esim. reilun palan mansikkakermakakkua, niin mitä aineenvaihdunnalle tapahtuu :?:
Siis onko niinku pistäs diiseliautoon bensiiniä?

Eli katkeaako rasvapolttoisuus ja kuinka pitkäksi aikaa?

Onko tyhmiä kysymyksiä :?:
Pitäskö jo ite tietää :smt013

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-19 14:41:57 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
tuulimumma kirjoitti:
Kiitos kaikille tsempityksille...

Mutta nyt mulla on vähän pähkäilyjä mielessä, enkä oikeen tiiä missä mennään... :roll:

Kun on rasvapolttoinen ja syö esim. reilun palan mansikkakermakakkua, niin mitä aineenvaihdunnalle tapahtuu :?:
Siis onko niinku pistäs diiseliautoon bensiiniä?

Eli katkeaako rasvapolttoisuus ja kuinka pitkäksi aikaa?

Onko tyhmiä kysymyksiä :?:
Pitäskö jo ite tietää :smt013


hei. tätä oon itsekin miettinyt. että kun on rasvapolttoinen niin mitä ne reilummat satsit hiilaria esim. kakunpala/jäätelö tekee. eli jos syön 50g hiilaria kerralla enemmän kuin ennen tai vielä enemmän. niin kauanko kestää, että se hiilari on mennyt tai kulunut johonkin? Tai mitä keho mahtaa tehdä siinä tapauksessa.
Ja onko siitä haittaa että keho on jatkuvasti siinä ketoosin rajamailla? Oon vaan huomannut että vkl menee jotain 50-100g hiilaria. (ei siis mitään kauheesti) ja sit taas maanantaina vaan 30-40 ja taas tiistaina sama juttu(+ke,to,pe). huomaan vaan jo maanantai illalla ja varsinkin tiistaina että PÄÄTÄ SÄRKEE ja kuvottaa, ja keskiviikkona henki haisee ja torstain olo helpottaa. Tää on ollut nyt tätä sen jälkeen kun oon siitä 20g/pv rajasta luopunut.

eli siis mitähän keho tykkää? vai onko mitään merkitystä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-19 14:55:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-15 13:19:55
Viestit: 219
Paikkakunta: Ulkosuomalainen
Muistan jostain lukeneeni että keho polttaa sokerit loppuun 48 tunnissa, ottaen huomioon siis että lisää ei tänä aikana tule. Sokeririippuvuushankin loppuu 2 vrk:ssa eikö se niin ollut. Mutta kai se riippuu varastossa olevista määristä ja itse kunkin aineenvaihdunnasta, mutta nyrkkisääntö pahimmassa tapauksessa on kai se 2 vrk:ta, jota olen menestyksekkäästi noudattanut. Korjatkoot joku viisaampi jos olen väärässä.

Haluaisin myös vahvistuksen itseäni askarruttaneeseen kysymykseen, että jos on rasvapolttoinen ja syö sen normaalin rasvapitoisen aterian, joka ei normaalisti siis lihota, mutta jos tämän aterian päälle huitaisee sen hiilaripommin (viipaleen kermakakkua) niin muuttuuko tämä syöty rasva-ateria samantien läskiksi? No vähän karrikoitu esimerkki, mutta idea oli tuo.

_________________
- joskus pitää osata pitää suu kiinni ja olla hiljaa ja vaan kestää ja kestää
- mietteitä 92 v: jos olisin tiennyt eläväni näin kauan niin olisin tehnyt vaikka mitä. Aina kannattaa aloittaa.


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-19 16:36:44 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
yasmeli kirjoitti:
Muistan jostain lukeneeni että keho polttaa sokerit loppuun 48 tunnissa, ottaen huomioon siis että lisää ei tänä aikana tule. Sokeririippuvuushankin loppuu 2 vrk:ssa eikö se niin ollut. Mutta kai se riippuu varastossa olevista määristä ja itse kunkin aineenvaihdunnasta, mutta nyrkkisääntö pahimmassa tapauksessa on kai se 2 vrk:ta, jota olen menestyksekkäästi noudattanut. Korjatkoot joku viisaampi jos olen väärässä.

Haluaisin myös vahvistuksen itseäni askarruttaneeseen kysymykseen, että jos on rasvapolttoinen ja syö sen normaalin rasvapitoisen aterian, joka ei normaalisti siis lihota, mutta jos tämän aterian päälle huitaisee sen hiilaripommin (viipaleen kermakakkua) niin muuttuuko tämä syöty rasva-ateria samantien läskiksi? No vähän karrikoitu esimerkki, mutta idea oli tuo.


Joopa joo...kun siirrytään sokeripolttoisesta rasvapolttoseksi, niin alkuun menee n. 48h, kun ketostix värjäytyy :oops:

Muttamutta...kun on ollut pitkään ketoosissa/ vähäisilllä hiiraleilla ja tekee kermakakkupoikkeeman... :?:(Atkins selittää, että jos yhen tunnin aikana repsahtaa, se ei heitä ojasta allikkoon....paitsi jos on aineenvaihdunnallista vastarintaa...ei pitäs repsuu)
Omalla kohdalla ketoosiin takasin mennään alle vuorokaudessa, jos hiilarimättö loppuu...

Taas rasvat mun ainakin pitää rajottaa n. 100g/vrk, muuten paino nousee vaikka hiilarit olis lähellä nollaa...
Samoin liika proteiini nostaa painoo hetimmiten..
Mulle sopiva proteiiniannos (ikä, kulutus) n.70g päivässä... :roll:

Eihän niitä yleensä niin tarkkaan syynätä, mutta jos jumittaa ja on epävarma, kannattaa pistää parinviikon kurikarppaus, ettäs annoskoko hahmottuu oikein...esim finelin ruokakori on jees :smt026

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 09:55:30 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Kolmas päivä rasvapaastolla :!:
Piti ruveta taas ryhtiä hakeen tähän hommaan...

Kolmet rasvat päivässä
Kcal n. 1000, prot. n. 25-30g ja hiilareita 5g...

Koostuu manteleista, kookosöljystä, kermajuustosta ja tonnikalasta...
Kerralla noin 300 kalorii ja rasvat n. 30-35g, hiilareita parisen grammaa...
Vichyy kaks-kolme litraa

Ketoosi oli illalla kasissa, yöllä ei nukuttanut...
Aamulla ketoosi nelosessa....ei enää niin ylivirittynyt olo kun illallla ja yöllä...
Paino tippunut sunnuntaista lähes kaks kiloo :!: eli nyt 72.3
(Lauantaina siskonpojan kolkytvuotisjuhlat, joten sunnuntain lukema vähä isohko)

Ulos lenkille nyt elukan kanssa...semmosta lepposaa talsimista 3-4 kilometrii :mrgreen:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 13:16:03 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Sain kookosöljyy...CocoVi...
Rinnakkaismaistiaiset siitä ja virilosta....
Täytyy kyllä todeta, että virilo maistuu raikkaammalta :oops: :!: :roll:

Siis mun rasvapaastolounas...cocovi-öljyy 10g ja mantelimuffini (rasvaa 21g) ja kahvi :mrgreen:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 17:37:50 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
tuulimumma kirjoitti:
Sain kookosöljyy...CocoVi...
Rinnakkaismaistiaiset siitä ja virilosta....
Täytyy kyllä todeta, että virilo maistuu raikkaammalta :oops: :!: :roll:

Siis mun rasvapaastolounas...cocovi-öljyy 10g ja mantelimuffini (rasvaa 21g) ja kahvi :mrgreen:


Ai sitä netistä sitä UUTTA(?) alennuksella tilattua? vai mistä tilattua? ku itse tilasin (muistaakseni) Cocovi- merkkistä, mutta en oo viä saanut.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 18:19:10 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
etanainen kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:
Sain kookosöljyy...CocoVi...
Rinnakkaismaistiaiset siitä ja virilosta....
Täytyy kyllä todeta, että virilo maistuu raikkaammalta :oops: :!: :roll:

Siis mun rasvapaastolounas...cocovi-öljyy 10g ja mantelimuffini (rasvaa 21g) ja kahvi :mrgreen:


Ai sitä netistä sitä UUTTA(?) alennuksella tilattua? vai mistä tilattua? ku itse tilasin (muistaakseni) Cocovi- merkkistä, mutta en oo viä saanut.


Tuli jakeluun eilen illalla...postitus varmaan käynnissä :lol:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 19:21:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Joo, soitin tänään CocoVi´iin , ja sanovat että tulossa on. Tänään saa vielä ennakkoalennuksen, sen 20%, sitten on taas norm (?) hinnat.
Otin riskillä isomman satsin, kun sai vielä edullisesti. Katsotaan nyt sitten miltä maistuu...
Tuulimumma: kiva jos viitsit kirjottaa ruokapäiväkirjaa nyt kun oot rasvapaastolla, ehkä mäkin vielä innostun kokeilee sitä. :smt045

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 19:24:57 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
veera45 kirjoitti:
Joo, soitin tänään CocoVi´iin , ja sanovat että tulossa on. Tänään saa vielä ennakkoalennuksen, sen 20%, sitten on taas norm (?) hinnat.
Otin riskillä isomman satsin, kun sai vielä edullisesti. Katsotaan nyt sitten miltä maistuu...
Tuulimumma: kiva jos viitsit kirjottaa ruokapäiväkirjaa nyt kun oot rasvapaastolla, ehkä mäkin vielä innostun kokeilee sitä. :smt045


Ruokapäiväkirjan tapasta kirjottelen "syysmumman tuulikuu"ssa

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 09:55:47 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Aamulla ketoosi kasissa :roll: :?:

En ole rasvapaastolla, mutta mun syömiset nyt kovasti taitaa olla induktion tasolla...hiilareita ei tuu yli 20g päivässä...eilenkin söin illalla kaks hapankorppuu, että edes johonkin yltäis...
Päivällä olin syönyt paprikapaistosta, kukkakaalimuusii, puolukoita, tuoretta kurkkuu ja vihersalaattii :oops: ehkä yhteensä reilut parisataa grammaa :?:

Taitaa aineenvaihduntaa vauhdittaa päivittäin nautittava kookosöljy :roll:

Nyt mulla on yks favorite-uutuus-----
Teen lasagnee----kookosjauholevyn paistan ensin uunissa ja jäähtyneenä jaan kahteen uunivuokan kokoseen palaan....tosi hyvä systeemi :idea:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-07 21:24:43 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Nostetaanpas tätä vanhaa ketjua kun tästä rasvapaastosta, tai lähes sen kaltaisesta, on kyselyä.
:wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 09:52:12 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Pitikin tässä kysellä josko uskaltais muutaman päivän rasvapaastoo....
Jotta sais puntarin lukemat taas alaviistoon...
Joulullisia kun tuli melkein kaks kiloo :oops:

Mikähän vaikutus moisella olis esim. verensokereihin :?:
Ens viikon alussa vois alottaa...kun macadamioitakin on sopivasti purkki kotona....

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 10:22:13 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Samat on mietteet täälläkin, mummasein!
Eilinen menikin ihan sanonkomämiten!!
Pitää nyt vähän kerrata, jospa sitten ensi viikon alusta lähtisi tälle linjalle! :roll:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 17:37:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-08-04 18:29:22
Viestit: 54
Paikkakunta: Eurajoki
Minkälaisia tuloksia olette saaneet tuolla Rasvapaastolla?? Minkä verran tippunut kiloja jne????

_________________
TaruOlento Fairytale







Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 20:53:28 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Tässä ketjussa on rasvapaastoviikko tuloksineen ja jälkihoitoineen :roll:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-15 09:30:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-11 19:52:59
Viestit: 342
Kuule Tuulimumma, miksi juot vettä vain ruoka-aikoina? Onko minulta mennyt jotakin ohi.

Meillä täällä kun kerran kävi yksi nainen joka sanoi ettei vettä pitäisi juoda ruuan kanssa vaan ennen tai jälkeen. Ruuan kanssa pitäsi juoda maitoa, mehua, yms. (ei ollut kyse karppailusta vaan yleensäkkin painonhallinnasta)

Voi tätä olemisen sietämätöntä keveyttä....


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-15 09:53:15 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
teppana22 kirjoitti:
Kuule Tuulimumma, miksi juot vettä vain ruoka-aikoina? Onko minulta mennyt jotakin ohi.

Meillä täällä kun kerran kävi yksi nainen joka sanoi ettei vettä pitäisi juoda ruuan kanssa vaan ennen tai jälkeen. Ruuan kanssa pitäsi juoda maitoa, mehua, yms. (ei ollut kyse karppailusta vaan yleensäkkin painonhallinnasta)

Voi tätä olemisen sietämätöntä keveyttä....


Luin elsin "juhliva soturi"- osion ja oon muutenki muuttananu ruokailuja
warrioorin suuntaan, johon kuuluu juominenkin vain kolmesti päivässä, ainenvaihdunnallisista syistä :!:
Siis munuaisetkin saa välillä levon.........

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 340 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)