karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:45:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 433 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 118 19 20 21 22 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-02-03 10:08:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 494
Vieras kirjoitti:
Martti Syväniemi kirjoitti:
...
Virhe on vaikutukseltaan olematon.

Kiista siitä, onko tämä virhe vai ei jää Valtsun ja Heikkilän väliseksi asiaksi.



Heh, meinaatko että virhe poistuu kun poistat tekstistä tuon lauseen eli poistat virheen niin virhettä ei ole. Se muuten on totta, kun tekstissä ei ole tuota lausetta niin tekstissä ei ole virhettä.

Hauska kehäpäätelmä, kirjoitat rasistisen kirjoitukset. Käräjillä sitten selität, että eihän tuossa ole mitään rasistista kun kuvittelet jättäväsi nuo kyseiset lauseet pois niin tekstissä ei ole enää rasistaista. No tuomio tulee.


Virheen vakavuudesta voidaan tehdä arvio. Sen minä tein.
Suurimmillaan virhe olisi voinut johtaa siihen, että koko kirjan sanomalta olisi pudonnut pohja pois. No, nyt ei pudonnut yhdeltäkään muulta lauseelta.

Kehäpäätelmä väitteesi on huuta ja haata.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-03 20:09:43 
Niin Martti R, leikitään tiedekirjaa niin sitten niiden viitteiden kannattaisi olla oikein, virhe ei poistu sillä että ei vaan välitetä siitä. Helpointa varmaan olisi ollut korjata kirjan tekstiin se mitä oli tutkittuilmeisesti aika sairaiden, olivatkos jo saattovaiheessa olevien elinaikoja. Mielenkiintoisampaa olisi ollut tieto kuinka monta prosenttia hoidossa olevista selvisi yli 5 vuoden.

Brittiläisessä tutkimuksessa lähteenä olisi kannattanut käyttää lehtijuttua, joka käsitteli brittiläistä tutkimusta. Toki siinäkin olisi kannattanut mainita, että joukkona ei ollut kaikki sytostaatteja saaneet vaan...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-03 23:17:22 
Martti Syväniemi kirjoitti:
Kehäpäätelmä väitteesi on huuta ja haata.

Kehäpäätelmäväite on muuten yhdyssana. Kielitaidottomuutesi lyö minut ällikällä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 17:33:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 494
Valtz0r kirjoitti:
Lainaa:
Sanoivat, että aiheuttaisin pelkoa sekä vastustaisin syöpähoitoja ja suosittelisin pelkästään ravintoa hoidoksi.

Tämä on juttu, joka edelleen hämmentää minua. HS:n juttu Lääkkeettömästä elämästä mielestäni antoi riittävän realistisen kuvan kirjan syöpähoitoja koskevista väittämistä. Tässä on keskeiset lainaukset Helsingin Sanomien kritiikistä:

"KOVIMMAT väitteensä Heikkilä esittää syövästä. Hän kirjoittaa 'brittiläisestä arviosta', jonka mukaan sytostaattihoidot tappavat kolmanneksen niitä saavista potilaista."

"Hän sanoo, ettei vastusta lääketieteellisiä hoitoja vaan antaa ainoastaan tukihoitoja. Toisaalta hän kuitenkin kertoo, että osa potilaista pärjää hyvin pelkällä ruokavaliohoidolla, ja väittää, että C-vitamiini tehostaa sytostaattihoidon tuloksia ja on tehokkaampaa kuin uudet syöpälääkkeet."

Olisi mukavaa, jos joku voisi eritellä minulle sen kohdan HS:n uutisjutusta, joka antaa selvästi harhaanjohtavan kuvan Heikkilän väitteistä koskien syöpähoitoja. Tuo maininta että "osa potilaista pärjää hyvin pelkällä ruokavaliohoidolla" on ainakin lähes suora lainaus Heikkilän kirjasta, tosin kirjassa käytettiin ilmaisua "jotkut potilaat" eikä "osa potilaista" eikä puhuttu "hyvästä" pärjäämisestä vaan "erinomaisesta", mikäli ollaan pikkutarkkoja.


Korjataan ensin tekstin virheet. Kirjassa (1.painos) sanotaan:
En puutu viralliseen hoitoon, annan vain tukihoitoa.
Jotkut potilaat eivät ole halunneet virallisia hoitoja, ja tätä päätöstä olen kunnioittanut. Jotkut ovat pärjänneet erittäin hyvin pelkällä ruokavaliolla.

Maailmalla on menossa tutkimuksia C-vitamiinin ja sytostattihoidon yhteisvaikutuksista ... Hoito pidensi näiden potilaiden elämää 4-6 kuukautta. C-vitamiini osoittautui yli kaksi kertaa tehokkaammaksi kuin uudet syöpälääkkeet ja hintakin on vain murto-osa, mitä nuo lääkkeet maksavat. Kenen etu on, ettei C-vitamiinia edes kokeilla syövän hoidossa Suomessa?

Valtsu:
Onko HS:n teksti mielestäsi peräisin kirjasta vai lukijan mielikuvituksesta?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 18:00:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Martti Syväniemi kirjoitti:
Valtsu: Onko HS:n teksti mielestäsi peräisin kirjasta vai lukijan mielikuvituksesta?

Kuten tuosta edellisestä kommentista voi nähdä, niin Helsingin Sanomat kuvailee asioita melko hyvin alkuperäistä kirjaa mukaillen.

HS: "Hän sanoo, ettei vastusta lääketieteellisiä hoitoja vaan antaa ainoastaan tukihoitoja. "
AH: "En puutu viralliseen hoitoon, annan vain tukihoitoa."

HS: "Toisaalta hän kuitenkin kertoo, että osa potilaista pärjää hyvin pelkällä ruokavaliohoidolla"
AH: "Jotkut ovat pärjänneet erittäin hyvin pelkällä ruokavaliolla."

HS: "ja väittää, että C-vitamiini tehostaa sytostaattihoidon tuloksia ja on tehokkaampaa kuin uudet syöpälääkkeet"
AH: "C-vitamiini osoittautui yli kaksi kertaa tehokkaammaksi kuin uudet syöpälääkkeet"

Ainakin näissä Helsingin Sanomien lainauksissa sisältö mukailee ihan hyvin Lääkkeetön elämä -kirjaa.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 18:02:08 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
No kerropa mitä vaarallista yllämainituissa väittämissä on?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 18:37:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Mua vieläkin ihmetyttää missä Valtz0rin esittämä 400 asiavirhettä sisältävä lista on ja pari päivää sitten Valtz0r sanoi että niitä on 800 jos tarkaksi rupeaa eli pilkkuja viilamaan, kun lisätään viellä ne 400 pilkku ja piste virhettä niin toi on jo 1200 virhettä kirjassa, jos siinä olisi vaikka 120 leipäteksti sivua niin se tekee 10 virhettä per sivu, onko kukaan soittanut Guinnessin Ennätysten Kirjaan.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 18:49:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Lainaa:
onko kukaan soittanut Guinnessin Ennätysten Kirjaan


:smt043

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 19:22:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Greda Carpo kirjoitti:
No kerropa mitä vaarallista yllämainituissa väittämissä on?

Ei nuo väittämät itsessään ole vaarallisia, mutta esimerkiksi "brittiläisen arvion mukaan lähes kolmannes potilaista kuolee sytostaattihoitoihin ensimmäisen kuukauden aikana" -väite yhdistettynä väitteeseen siitä, että jotkut pärjäävät erinomaisesti ilman syöpälääkkeitä, voi johtaa kirjan väitteitä uskovan syöpäpotilaan sellaiseen tilanteeseen, jossa tämä tulkitsee syöpähoidot niin vaarallisiksi tai turhiksi, että esimerkiksi merkittävästi viivästyttää omien lääkkeellisten syöpähoitojensa aloittamista.

Jos itse sairastuisin syöpään ja lukisin, että kolmasosa kuolee syöpälääkkeisiin heti ensimmäisen kuukauden aikana, en ehkä ottaisi niitä syöpälääkkeitä koska pelkäisin niihin kuolemista.


MotionK kirjoitti:
Mua vieläkin ihmetyttää missä Valtz0rin esittämä 400 asiavirhettä sisältävä lista on ja pari päivää sitten Valtz0r sanoi että niitä on 800 jos tarkaksi rupeaa eli pilkkuja viilamaan, kun lisätään viellä ne 400 pilkku ja piste virhettä niin toi on jo 1200 virhettä kirjassa

Nyt et kyllä kuvaile kritiikkiäni vaan jotakin keksimääsi olkiukkoa. Kritiikkitaulukossani on reilut 80 kohtaa Lääkkeetön elämä -kirjasta ja yhteensä noin 400 kohtaa Heikkilän tuotannosta. Nyt yrität väittää, että koko kirjassa voisi olla tiukemmalla tarkastelulla 1200 virhettä, mikä olisi melkein 15-kertainen määrä tuohon reiluun 80 virheeseen verrattuna.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 19:38:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-29 19:52:49
Viestit: 697
Paikkakunta: Stadi
Hän kertoo: Jotkut potilaat eivät ole halunneet virallisia hoitoja, ja tätä päätöstä olen kunnioittanut. Jotkut ovat pärjänneet erittäin hyvin pelkällä ruokavaliolla.
HeSa: Toisaalta hän kuitenkin kertoo, että osa potilaista pärjää hyvin pelkällä ruokavaliohoidolla.
Ihan kuin HeSa tarkoituksella irrottanut tuon lauseen siitä asiayhteydestä, missä se sanottiin ja eiköhän se muuta sisältöä aikalailla, vai miltä ylläoleva näyttää?

_________________
Kuva
aloitus 21.6.2010


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 19:38:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Et siis pelkäisi syöpään kuolemista?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 20:58:12 
Valtsu kirjoitti: Jos itse sairastuisin syöpään ja lukisin, että kolmasosa kuolee syöpälääkkeisiin heti ensimmäisen kuukauden aikana, en ehkä ottaisi niitä syöpälääkkeitä koska pelkäisin niihin kuolemista.

Mutta jos oikeasti sairastuisit, haluaisitko tukihoitoa ruokavaliolla?
Sitä eivät taideta suositella muuta kuin esim AH toimesta. Moni ei ole koskaan kuullutkaan. Hyvä että joku siitä huutelee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 20:59:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Greda Carpo kirjoitti:
Et siis pelkäisi syöpään kuolemista?

Jos syöpälääke tappaisi lähes kolmanneksen käyttäjistään kuukaudessa, sehän olisi paljon tappavampi kuin keskimääräinen syöpä. Tämä on juuri se ongelma Heikkilän väitteessä brittitutkimuksesta. Hän maalailee kemoterapiasta erittäin vaarallisen kuvan kirjassaan. Ja kun hänen väitteitä yritetään oikaista, hän hyökkää kritiikin esilletuojia vastaan, valehtelee heistä ja kiistää virheet: "Heiskanen on kuiskutellut lapsellisista, tuulesta temmatuista löytämistään virheistä" & "Heikkilä vastaa kritiikkiin todeten, että kirjasta ei ole pystytty osoittamaan virhettä"

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 21:11:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Valtz0r kirjoitti:
MotionK kirjoitti:
Mua vieläkin ihmetyttää missä Valtz0rin esittämä 400 asiavirhettä sisältävä lista on ja pari päivää sitten Valtz0r sanoi että niitä on 800 jos tarkaksi rupeaa eli pilkkuja viilamaan, kun lisätään viellä ne 400 pilkku ja piste virhettä niin toi on jo 1200 virhettä kirjassa

Nyt et kyllä kuvaile kritiikkiäni vaan jotakin keksimääsi olkiukkoa. Kritiikkitaulukossani on reilut 80 kohtaa Lääkkeetön elämä -kirjasta ja yhteensä noin 400 kohtaa Heikkilän tuotannosta. Nyt yrität väittää, että koko kirjassa voisi olla tiukemmalla tarkastelulla 1200 virhettä, mikä olisi melkein 15-kertainen määrä tuohon reiluun 80 virheeseen verrattuna.


Mun moka noissa numeroissa tuli vissiin tuosta allaolevasta ja sitten iltasanomissa taisi olla että 400 kirjoitus virhettä jotta 700 virhettä max.
Valtz0r kirjoitti:
Voidaan me mennä hiustenhalkomislinjalle toki, mutta siinä tapauksessa Lääkkeetön elämä -kirjassakin olisi ehkä 300 asiavirhettä


Hyvä nähdä taulukko muodossa

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-04 21:13:33 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Mä en säikähtänyt mitään Antti Heikkilän kirjassa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-05 06:41:16 
Maailmalla on menossa tutkimuksia C-vitamiinin ja sytostattihoidon yhteisvaikutuksista ... Hoito pidensi näiden potilaiden elämää 4-6 kuukautta. C-vitamiini osoittautui yli kaksi kertaa tehokkaammaksi kuin uudet syöpälääkkeet ja hintakin on vain murto-osa, mitä nuo lääkkeet maksavat.

Parantavatko uudet lääkkeet elämänlaatua varmaan pitäisi kysyä. Ilmeisesti uudet lääkkeet pidentävät elinaikaa 2 - 3 kuukautta. Seuraavaksi testaamaan uusia lääkkeitä C- vitamiinin kanssa -> lisääntyykö elinaika 6 - 9 kk?

Mitenköhän näitä vertailuja tehdään?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-05 07:45:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Mitenköhän joo, olisi vissiin eettisesti aika hankala vertailla vaikka silleen että pelkkä C vitamiini ja pelkkä uusi lääke, loogista se voisi kuitenkin olla, sen verta paljon tutkimuksia C vitamiini syövän parantajana / hoitajana.

Periaatteessa mua ei ihmetyttäisi ollenkaan jos paljastuisi että nämä uusimmat lääkkeet perustuisivatkin kehossa olevan C vitamiinin käyttämiseen ja niiden teho loppuu kun luonnoliset C vitamiini varastot loppuu, siksi lisäys tarve, tolleen vaan ufo heittona.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-05 09:54:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Valtz0r kirjoitti:
voi johtaa kirjan väitteitä uskovan syöpäpotilaan sellaiseen tilanteeseen, jossa tämä tulkitsee syöpähoidot niin vaarallisiksi tai turhiksi, että esimerkiksi merkittävästi viivästyttää omien lääkkeellisten syöpähoitojensa aloittamista.


En ole lukenut kyseistä kirjaa, mutta siltikin, en ainoastaan viivästyttäisi syöpähoitojen aloittamista, minä kieltäytyisin niistä ihan kokonaan.

Syynä on se, että syövän hoito nykyisellään on oireiden hoitoa: Se kasvain on oire siitä, että kropassa on jo pitkään ollut jotain nurvallaan. En todellakaan ryhdy hoitoon, joka itsessään on karsinogeeninen (kaikki sytostaatit ovat) hoitaakseni OIREITA taudin sijaan.

Jos nyt niin ikävästi nappaa, että meikäläiseen tuo tauti iskee, ketogeeninen ruokavalio on se mitä kokeilen (nyt karppaan rasvapolttoisena ilman ketoosia) ja jos se ei auta, niin kun satun reinkarnaatioon muutenkin uskomaan, se on sitten oikea hetki vaihtaa uuteen terveeseen kehoon. Siihen asti teen parhaani pitääkseni mitokondrioni terveinä - välttämällä siemenöljyjä, fruktoosia ja suurta hiilarikuormaa - jotta solujen mutaationkorjausjärjestelmä pysyisi toiminnassa. Olen nimittäin itse sillä kannalla että siitä kaikki on lopulta kiinni. (Siis tästä: https://en.wikipedia.org/wiki/Warburg_hypothesis)

Että meitä syöpäteollisuuteen kriittisesti suhtautuvia on olemassa ilman että luemme Heikkilän kirjaa lainkaan. Ketä pitäisi syyttää minun syöpähoitovastaisuudestani?
Minun kohdallani pitää varmaan syyttää herra Warburgia, tätä foorumia, internettiä ja ihan vaan sitä että olen lukutaitoinen. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-05 09:57:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Kokeilisin kyllä vielä paastoa ennen reinkarnaatiota...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-05 10:16:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ketogeeninen tuottaa kyllä saman edun kuin paastoaminenkin. Ja kun rasvapolttoisenaki pätkäpaastoan joka päivä ihan vaan sen vuoksi että ei ole nälkä, niin veikkaanpa että ketogeenisella luontaiset paastojaksot pitenisivät ihan itsestään.

Mutta etupäässä kuitenkin keskityn pitämään ne mitokondriot terveinä ja onnellisina. Minä jopa juttelen niille joka päivä. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 433 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 118 19 20 21 22 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)