karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:57:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 329 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2014-12-18 18:59:53 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Vieras kirjoitti:
Tietojeni mukaan Jäntin harhaisuus on seurausta karppauksesta [-X

Jäntti? Mikämikämaasta, mitäniitäon, trolleja? Uljas, Rohkea, Veli, Karvainen. Jäykkä, Hotti, Pena... Hobitti kuiteskii.
Pakko kysyä, kun ei tiedä!

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2014-12-22 14:05:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Vieras kirjoitti:
Tietojeni mukaan Jäntin harhaisuus on seurausta karppauksesta [-X

Ilmeisesti sattu kohdalle

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2014-12-28 19:58:19 
Vieras kirjoitti:
Tietojeni mukaan Jäntin harhaisuus on seurausta karppauksesta [-X


Jäntti on ainoastaan hyväuskoinen eikä tajua kuinka vainoharhainen hänen "tietolähteensä" Maarit on.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-01-03 10:51:21 
artoheikki kirjoitti:
Tietojeni mukaan olet kahden lapsen äiti.


Ei kannattaisi sokeasti uskoa kaikkea mitä Heikkilän vaimo sinulle sepittää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-01-07 13:55:57 
artoheikki kirjoitti:
Tietojeni mukaan olet kahden lapsen äiti.


Ai minkä "tietojen" mukaan? Kyseessä on anonyymi kirjoittaja, jonka sukupuolesta tai perheestä et sinä tiedä mitään, kunhan arvailet.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-25 11:44:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29269
Antti Heikkilä on timmissä kunnossa. Sen voi todistaa auditoriollinen väkeä, joka oli kuulemassa hänen luentoaan Keravalla torstaina.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-25 13:46:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Pari viikkoa sitten otin Heikkilästä kuvan. On hieman epätarkka kiireessä otettu kuva, mutta näkee, ettei hän ainakaan ylipainoinen ole.Kuva

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-27 09:34:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
no ei tuon kuvan perusteella ole kyllä ylipainoinen.Timmi on varmaan väärin sanottu,mutta ei taatusti ylipainoinen.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-27 11:02:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
RaahenTiikeri kirjoitti:
no ei tuon kuvan perusteella ole kyllä ylipainoinen.Timmi on varmaan väärin sanottu,mutta ei taatusti ylipainoinen.

Olen samaa mieltä ja kun ottaa huomioon, niin Heikkilä on kohta 70 v
Onko hänen ikäiselle ihmiselle edes hyväksi olla riisitautisen näköinen?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-27 13:36:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
en tiedä missä menee "riisitautisen" raja,mutta esimerkiksi jonkun vuoden Heikkilää vanhempi (ja rajun elämän elänyt) Mick Jagger on todellakin "timmissä" kunnossa.Ja ilmeisen terve ja hyvin voivakin,kun taas kohta lähtee yli 50 vuoden uran jälkeen kiertueelle.
En muista miehen kokoa (eli riisitautisuuden astetta),mutta on muistaakseni jotakuinkin 80-kiloinen vajaaseen 180 sentin mittaansa.

kuva taitaa olla viime vuodelta (2014 Jagger on täyttänyt 71 vuotta)

Kuva

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-27 14:03:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
Just luin Hanna Partasen jutun jossa hän sanoi että 70v BMI normaalipainon raja on 29 ja ihan varmasti Antin ei oo sitä. Ikääntyneenä pieni pyöreys on hyvästä. Ja tää on ihan virallisterveellistä tietoa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-27 15:02:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Kirrimirri kirjoitti:
Just luin Hanna Partasen jutun jossa hän sanoi että 70v BMI normaalipainon raja on 29 ja ihan varmasti Antin ei oo sitä. Ikääntyneenä pieni pyöreys on hyvästä. Ja tää on ihan virallisterveellistä tietoa.


-tuo on näin vapaasti ajateltuna vähän jännä ajatus.Jos haetaan (niinkuin yleensä haemme) tartuntapintaa luonnosta ja ihmisen menneisyydestä,niin bmi 29 haittaa jo nuorempien mukana pysymistä.Siis metsästäjä-keräilijäkulttuurissa.Tosin,metsästä-keräilijäkulttuureissa ei taidettu elää 70 vuotiaaksi.Ja jos joku sattui elämäänkin,eikä pysynyt nuorempien tahdissa,niin BMI29 taatusti haittasi jo omaakin metsästämistä(eli saaliitten kiinnisaamista/väsyttämistä).

Toisaalta taas,70 vuotta ei ole nykyisissä maailman vallitsevissa olosuhteissa vielä edes "ikääntymistä" sanan varsinaisessa merkityksessä,vaan hyvää sujuvaa työskentelyikää monissa sivistyneissä maissa.
Mutta ei meillä,koska a) kansantaudit ja b) suurien ikäluokkien vääristämät työmarkkinat(eli siis suuret ikäluokat pystyivät maksamaan nuorempina eläkkeille siirtyneitten vanhempiensa eläkkeet kun niitä oli niin vähän+nyt suuret ikäluokat ovat olleet suurin äänestäjäkunta vuosikymmeniä,eivätkä ole halunneet korottaa omaa eläkeikäänsä)

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-27 18:14:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Heikkilä on ehkä minun mittainen, mutta hieman tanakampi, niinpä vertailen häntä itseeni. Minun PM on 23,56.
Tri Amen sanoi kirjassa "Power of Female Brain", että vyötärön mitta pitää olla alle puolet oman pituudesta.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 07:02:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56058
Paikkakunta: Kerava
RaahenTiikeri kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
Just luin Hanna Partasen jutun jossa hän sanoi että 70v BMI normaalipainon raja on 29 ja ihan varmasti Antin ei oo sitä. Ikääntyneenä pieni pyöreys on hyvästä. Ja tää on ihan virallisterveellistä tietoa.


-tuo on näin vapaasti ajateltuna vähän jännä ajatus.Jos haetaan (niinkuin yleensä haemme) tartuntapintaa luonnosta ja ihmisen menneisyydestä,niin bmi 29 haittaa jo nuorempien mukana pysymistä.Siis metsästäjä-keräilijäkulttuurissa.Tosin,metsästä-keräilijäkulttuureissa ei taidettu elää 70 vuotiaaksi.Ja jos joku sattui elämäänkin,eikä pysynyt nuorempien tahdissa,niin BMI29 taatusti haittasi jo omaakin metsästämistä(eli saaliitten kiinnisaamista/väsyttämistä).

Toisaalta taas,70 vuotta ei ole nykyisissä maailman vallitsevissa olosuhteissa vielä edes "ikääntymistä" sanan varsinaisessa merkityksessä,vaan hyvää sujuvaa työskentelyikää monissa sivistyneissä maissa.
Mutta ei meillä,koska a) kansantaudit ja b) suurien ikäluokkien vääristämät työmarkkinat(eli siis suuret ikäluokat pystyivät maksamaan nuorempina eläkkeille siirtyneitten vanhempiensa eläkkeet kun niitä oli niin vähän+nyt suuret ikäluokat ovat olleet suurin äänestäjäkunta vuosikymmeniä,eivätkä ole halunneet korottaa omaa eläkeikäänsä)


HP selitti tuota ainakin osittain sillä että jos sairastuu niin on paremmat mahdollisuudet selvitä kun ruipelolla ikätoverilla. Mun mielestä BMI 29 ei vielä vaikuta hidastavasti liikkumiseen.90- luvulla oli normaalin BMI:n yläraja kaikilla 27.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 08:51:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Kirrimirri kirjoitti:
HP selitti tuota ainakin osittain sillä että jos sairastuu niin on paremmat mahdollisuudet selvitä kun ruipelolla ikätoverilla. Mun mielestä BMI 29 ei vielä vaikuta hidastavasti liikkumiseen.90- luvulla oli normaalin BMI:n yläraja kaikilla 27.


-minä jättäisin HaPan sanomiset omaan arvoonsa kaikessa.TOsin,osuuhan se oikeaan tuossa,että tukevampi selviää sairastumisesta paremmin,tai ainakin kestää sairauden tilaa pisempään.

Mutta väitettä,että BMI 29 ei vaikeuttaisi liikuntaa,en usko.Minä olen ollut korkeimmillani jossain BMI 24-25:ssä ja en kyllä kovin ketterä ollut,tuolloin joskus 23-24 vuotiaana.Peruskävely kyllä jo riitti.Ja melko helposti sai jäsenet kipeeksi.
Nyt 36 vuotiaana (ja jossain BMI 20,5-21 välissä) juoksen,kiipeilen puissa,seison käsilläni,ja pystyn halutessani harrastamaan itsepuolustuslajeja.
Esimerkiksi varusmiespalvelusta kun mietin,nyt se,mmikä 16 vuotta sitten tuntui raskaalta alokaskaudella,olisi lähinnä normaali liikuntasuoritus.

Mikään nykyisistä "metsästäjä-keräilijöistä" ei liene kyllä edes BMI:ssä noita minun nuoruuden lukemiani.TOsin,ei he taida kyllä säännönmukaisesti saavuttaa 70 vuoden ikääkään.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 13:57:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Pakko tähän liikuntaan sanoa, että takuulla laihan on helpompi liikkua, mutta itse olen käynyt sujuvasti kuntopainissa, eli kamppailulajissa BMI 31 ja tälläkin hetkellä 30.
Että ottaa pannuun jos meinataan, että vain laihat voi liikkua onnellisesti.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 16:38:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Että ottaa pannuun jos meinataan, että vain laihat voi liikkua onnellisesti.

-ei tuommoista kukaan väitäkään.Mutta itselle nykyään on ainakin tosi paljon helpompaa ja ketterämpää.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 16:46:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
RaahenTiikeri kirjoitti:
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Että ottaa pannuun jos meinataan, että vain laihat voi liikkua onnellisesti.

-ei tuommoista kukaan väitäkään.Mutta itselle nykyään on ainakin tosi paljon helpompaa ja ketterämpää.

Liikkuminen on muutakin kuin painon kuljettamista...

Se, että pysyy jäntevänä, on tärkeämpää kuin se, paljonko juoksee missäkin ajassa.

Jotkut ikätoverini (50-v.) eivät hyppää pariakymmentä senttiä korkeammalta vaikkapa laiturille kiveltä! Toiset taas menevät jäntevästi. Painota riippumatta toisinaan. Nivelien kunto on ensisijaisen tärkeää, liian laihalla ne prkaa ja liian laihavalla ne prakaa. Ja lisäaineita syömällä ne prakaa minulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 17:43:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
Toi niveljuttu on totta. Jos esim. polvet on rikki, ei paljon tee mieli hyppiä, se kostautuu seuraavana päivänä. Välillä mulla tosin on parempia aikoja, välillä huonompia, jolloin "vettä polvessa" todella herkästi.

Urheillessa tullut erinäisiä vammoja, kierukkaa rikki ja eturistisidettä poikki, tapaturmainen lumpionmurtumakin tullut koettua. Silti mennään täysillä, vaikkei edes kovaa.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2015-04-28 18:58:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Leenuliinutiinu kirjoitti:
Liikkuminen on muutakin kuin painon kuljettamista...

Se, että pysyy jäntevänä, on tärkeämpää kuin se, paljonko juoksee missäkin ajassa.


-joo.Mulla ainakin on tapahtunut järkyttävän iso muutos takavuosista juuri "jäntevyydessä ja "kehon hallinnassa" (esim tasapaino,hyppiminen,kärrynpyörät,pääalaspäin yhdellä jalalla roikkuminen ym ym)

Kaikki tapahtuu paljon hallitummin ja itseensä luottavammin,kun "tuntee" että se jäsen toimii niinkuin pitää.
Nivelet on kyllä takavuosia paremmassa kunnossa ihan ruokavalionkin takia.Osin varmaan painonkin?

EDIT:+tietysti myös lihaskunto.Joka helpottaa kummasti kehon hallintaa ja tasapainoa,ryhtiä ym.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 329 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)