karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-02-28 14:04:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-04-21 09:11:37 
Väite: karppaus parantaa immuunivastetta.

Epäily: liian hyvä immuunivaste vs. patogeenien puute aiheuttaa autoimmuunisairauksia (punajäkälä/diabetes/kilpirauhasvaivat jne).

Mikä on totuus?

ViestiLähetetty: 2014-04-21 10:12:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Allerginen yliherkkyys atopioineen päivineen autoimmuunisairautena tarkoittaa sitä
että keho käy taistoon omaa itseään vastaan.
Vähän niinkuin yliviritetty vahvistin, joka muuttaa taustakohinan hyökkäysvaroitukseksi
ja hyökkää sen jälkeen tuttujenkin proteiinien kimppuun.
Tästä on omakohtaista kokemusta, valitettavasti.
Mutta kohta 14 v, karpilla tilanne on vuosi vuodelta vain parantunuut
aiempaan neljäänkymmeneen jatkuvatulehdusvuoteen verrattuna,
jolloin vastaavia hyökäysvaroituksia tuli käytännössä joka päivä.

Diabetes autoimmuunisairautena tarkoittaa sitä, että keho käy taistoon omia haimasolujaan vastaan.
- Bernstein karppisapuskoineen on tietääkseni maailman pitkäikäisin ykkösdiabeetikko.
- Karlhamnin yli neljän vuoden tulokset kakkosdiabeetikoilla voittavat kaikki muut yritteet 6-0.
- Lääkärit, vanhimpana varmaan Kwasniewski, ovat hoitaneet sekä ykköstä että kakkosta vuosia
(ja itse asiassa jopa vuosikymmeniä, eli jo kauan ennen nykyboomia) karpilla
... eikä niukkahiilihydraattisilla luonnonkansoilla näy alkuperäisruoallaan immuunisairauksia,
joten eipä tuo näytä tekevän hallaa alunperin terveillekään immuunijärjestelmille.

Ilmeisesti reaalielämästä löytyy riittävästi hormeettisia ärsykkeitä niin ettei kenenään tarvitse
erityisesti kerätä tulehduksia viljasta, sokerista ja teollisuusöljyistä pysyäkseen terveenä.
Ainakin käytännössä ja ainakin sellaisen tavallisen ihmisiän verran. Eiköhän se riitä.
Toisaalta, kauniit teoriat ovat sitten tietysti asia sinänsä,
eikä mikään estä sinua kokeilemasta jotain ihan muuta :)

Hyvää pääsiäistä vain sinnekin o/

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2014-04-23 20:05:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Immuunivaste ei ole liian hyvä, jos sairastuu, vaan immuunivasteessa on vika. Siis ei asteikolla huono ja hyvä, vaan toimii oikein tai ei toimi oikein. Hyvällä bensalla ei moottori mene rikki, vaan toimii, huonolla eli epäpuhtaasti palavalla ja lisäaineita sisältävällä moottori ennen pitkää rikkoutuu ja alkaa pitää ääniä... Jos nyt tällainen vertaus sallitaan, sillä ihminen ei ole kone.

Kokemuksesta tiedetään, että erittäin moniin autoimmuunisairauksiin karppaus auttaa. Ainakin suolistotulehduksiin, diabetekseen jne. Ravinto tavallaan ohjaa sammuttamalla tai laittamalla geenejä päälle, tämä voi olla yksi väylä. Mutta ravinto vaikuttaa niin monella tapaa hormoneihin, että on mahdoton tietää mitään varmaa vastausta.

ViestiLähetetty: 2014-04-23 20:28:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sunnutäjättyäk kirjoitti:
Väite: karppaus parantaa immuunivastetta.

Ainakaan olematonta immuunivastetta ei paranna eikä edes buustaa yhtään mikään.

ViestiLähetetty: 2014-04-23 20:34:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja se usein unohdettu asia, jokainen ihminen on yksilö, mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi sinulla. Eikä toimi minun lapsillanikaan, joilla vain puolet geeneistä ovat lähtöisin minulta.
Melko olemattoman immuunivasteen omaavana, karppaus on ensimmäinen asia, joka edes jossain asioissa on auttanut, mutta valitettavasti mikään ihmelääke sekään ei ole, eli täysin terve en tule koskaan olemaan. Eli minä olen minä ja sinä olet sinä, joillekin tämä on tie täydelliseen terveyteen ja minulle polku huomattavasti vähempään sairastavuuteen.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2014-04-24 09:36:57 
diesel kirjoitti:
Ja se usein unohdettu asia, jokainen ihminen on yksilö, mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi sinulla. Eikä toimi minun lapsillanikaan, joilla vain puolet geeneistä ovat lähtöisin minulta.
Melko olemattoman immuunivasteen omaavana, karppaus on ensimmäinen asia, joka edes jossain asioissa on auttanut, mutta valitettavasti mikään ihmelääke sekään ei ole, eli täysin terve en tule koskaan olemaan. Eli minä olen minä ja sinä olet sinä, joillekin tämä on tie täydelliseen terveyteen ja minulle polku huomattavasti vähempään sairastavuuteen.

Aamen. Itekin huomannut jälkikasvusta kuinka perimä vaikuttaa immuunijärjestelmän toimintaan ts. sama ruokavalio, sama kasvuympäristö, samat vanhemmat, toinen aina sairaana ja toinen ei koskaan.

ViestiLähetetty: 2014-06-02 09:48:54 
Autoimmuunisairaudet ovat lisääntyneet Suomessa samaa tahtia, kuin suolistoloisten ja helikobakteerin yleisyys on laskenut. Venäjän Karjalassa samoilla geeneillä autoimmuunisairaudet ei juuri nimeksikään, sen sijaan suurimmalla osalla (80%?) helikobakteeri sekä kaikenmaailman pikkuloisia. Meistä 5 % kantaa helikoa, muita loisia aika harva myös. Nää loset ovat aina olleet osa elämää, ennen nykyaikaa. Nyt kehomme reogoivat herkemmin vaarattomiin proteiineihin, kun ei ole kehossa mitään vierasta, mitä vastaan tapella.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00