karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-20 03:10:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 00:21:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Paikkakunta: Pieni savolainen kunta
Mun liikunnan ope suosi hoikkia tyttöjä. Niitä jotka kikattivat ja tekivät hyviä suorituksia. Ja vaikka ne mokasi, se oli hyväksyttävää.
Minä olin yhden toisen tukevan tytön kanssa niitä, joiden epä onnistumisia pilkattiin.
Meitä ei valittu joukkueeseen, minut laitettiin seisomaan jääkiekkoa pelatessa, koska olinhan hidas.
Aina naurettiin valmiiksi jo, kun vuoroni lyödä pesistä pelatessamme.
Uimahalliin mentäessä sanoi mulle eräskin laiha ruipelo, että kannattasko sun jäädä saunomaan ettei altaasta kaikki vedet loiskada pois.
Monesti oli liikuntaa 2 vikaa tuntia. Minä lähdin kotiin ja valehtelin vatsakipua. Tai vaan lähdin ja väärensin poissa olo lappuja kotona.
Mulle myös naurettiin mun vanhoista verkkareista. Isäni oli kahden tytön yksin huoltaja ja ei ollut varaa hienoihin hepeneisiin.

Voi että minä vihasin sitä kaikkea. Mielessäni halusin vetää turpiin kaikkia ja sitä opettajaa. Aloin lintsailemaan ja päästö todistus oli huono. Pääsin heti töihin ja silloin vasta 16v aloin tuntemaan itseäni että olenhan minäkin jonkun arvoinen. Siitä on jäänyt kammo kaikille työkkärin kursseille ja kaikkeen mihin on yritetty pakottaa.

Nyt sain kokeiden tulokset ja mut todettiin terveeksi diabeteksesta. Haimani toimii täysillä ilman että tarvii pistää. Olen laihtunut ja voin hienosti.
Mulla on asiat hyvin, vaikka työtön olen niin saan silti rahani riittämään ja pystyn huolehtimaan mulle niin rakkaasta koirastani.
Alkoholin jätin pois kerta heitolla 2v4kk sit.

Vieläkin, kun ajattelen koulu aikoja tunnen vihaa, mutta nyt myös sääliä niitä kiusaajia kohtaan, kuinkahan he ovat omalla vittumaisella luonteellaan pärjänneet? Onneksi ei ollut fyysistä kiusaamista, mutta monesti sanat satuttaa enemmän. :roll:

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 06:19:05 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Santikka, joskus jotkut muistuttavat että karppila on vertaistukifoorumi. En ole vertaisesi, mutta rokenrol!
Sanat satuttaa, mutta myös voitelee hyvin. :D Mutta! (opiskelis vanhoilla päivillä romaaniset kielet)

"Aloita aina tässä ketjussa lauseesi; minua vaivaa..." 8)

Ei mua vaivaa mikään, keski-ikäistyminen ehkä. Tarttis ylävartaloon kohdistaa liikuntapyrintöjä enämpi, niska jumittaa. Ja epäoikeudenmukainen tulonjako vaivaa. Ja. Perkele! :D

P.S Oikeesti. Rehellinen pittää olla, heräsin - otin jaloviinapullosta huikan ja toisenkin. Olen tänään eräsmies!
What did it write, drunken bastard... Kohti haasteita! :smt031

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 08:32:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Santikan tarinasta kyllä näkee kuinka kiusaajilla on iso merkitys elämään.
Tuossakin opettaja ollut todella inhottava.

Nykyäänhän ainakin täällä pikkukouluissa kiusaamiseen koitetaan puuttua.
Toivottavasti onnistuvat..

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 09:22:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Ja minun mnielestä tervekilapilu ei ole kenellekkään pahaksi. Ihmeellistä, että ihmisen pitäisi olla aina paras kaikessa tai ei tarvitse osallistua ollenkaan??

Todella huonoa häviämistä?? Eihän tuolla periaatteella vois lapselle opettaa edes shakkia. Siinäkin etsitään aina voittaja


Sinä et nyt vaan tajua, että joitakuita - esimerkiksi minua - ei voisi vähempää edes kiinnostaa kuka voittaa ja kuka häviää. Jos se itse asia jossa kilpaillaan ei ole sen suorituksen aikana itseisarvoisesti nautinnolista toimintaa, niin sitten minua on vaan ihan mahdotonta motivoida innostumaan ko. toiminnosta - edes niissä tilanteissa joissa sattuisin olemaan 'paras' tai 'voittaja.' Ja olen ollut tällainen koko ikäni, ihan lapsesta saakka.

On se nyt SAATANA ettei voida hyväksyä sitä, että osalla ihmisistä ihan synnynnäisesti ei ole mielenkiintoa kilpailemiseen - edes silloin kun olisi itse ns. helposti voittaja.

Sellaista asiaa kuin 'terve kilpailu' ei ole olemassakaan minun kaltaisilleni ihmisille. On vain 'tylsä EVVVVVK kilpailu.' Eli PAKKO kilpailu, eli MIELENKIINNOTON kilpailu, eli KILPAILU JOKA EI ANNA MITÄÄN VAIKKA OLISI VOITTAJA!

Koeta nyt hyvä Ronja-Aliisa ymmärtää, että osaa porukasta - vaikkakin vähemmistöä, myönnän - ei kiinnosta kilpaileminen kilpailemisen takia vaikka olisi varma voitto tarjolla silloin, kun se itse toiminto jossa kilpaillaan on mielenkiinnoton.

Minä olen tästä kilpailukiinnostumattomuudestani johtuen nimenomaan erinomaisen hyvä häviäjä, koska minua ei todellakaan kiinnosta kuka voittaa ja kuka häviää, mistä syystä olen ihan yhtä tyytyväinen hävitessäni kuin voittaessani.

Kuinka paksua rautalankaa tämän kertomiseen oikein tarvitaan? Tämä on nyt tosi mones kerta tässäkin ketjussa kun yritän välittää tätä asiaa. Sen vuoksi tuo huuto eli isot kirjaimet tuossa yllä, tässä vaiheessa koen oikeasti niiden olevan jo tarpeen.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 10:06:48 
Tykkäätkö Toisinsyöjä kilpailla itseäsi vastaan? Minä ainakin tykkään. Se on jotenkin puhuttelevaa ja kasvattavaa kun menee rajoilleen, usein vain huomatakseen ettei olekaan ihan niin hyvä kuin on kuvitellut. Sillä hetkellä on tavallaan aika lähellä minuutensa keskiötä :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 11:00:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
No niin, mikä on tervettä kilpailua? Onko sitä olemassakaan. Jotkut tykkää pelata shakkia, lautapelejä, jääkiekkoa ihan mitä vaan, mutta monesti niissä tulee vain kärhämää, lyödään toista kuin vierasta sikaa,Kuva mailoilla, nyrkeillä, sanoilla... Mitä tervettä siinä on? Tietysti syynä ovat vain huonot häviäjät, mutta milläs ne karsit pois joukosta. Minä en pidä kilpailusta, urheilussa pidin lajeista joissa ei tarvinnut kilpailla edes itsensä kanssa(paitti mitä nyt pohojalaasena pesäpallo, mutta olinkin hyvä lyömään, :mrgreen: , en niinkään kiinnostunut juoksemaan, mutta kun löi kunnarin, sai jolkotella vaan ihan huvikseen ja lentopallo, jossa vaan läimittiin, eikä laskettu pisteitä.) Shakkia, kortti- ja lautapelejä pelaan tietokoneen kumppanina, se ei ala itkeä ja huutaa ja paiskoa tavaroita jos häviää, enkä minäkään ala. Ammunnan harrastamisesta on ollut täällä maalla asuessa etua, mutta kilpailua käytiin lähinnä kanalan rehuvarstojen laitamilla elämästä ja kuolemasta rottien ja minun välillä. Kuva Onko sekin kuitenkin hyötyliikuntaa?

Eiks me vaan voitas harrastaa kuka mitäkin ja mikä mitenkin, ilman että yrittäisimme saada toisinajattelijat ajattelemaan toisin. Piis and laav vaan täältäkin. Kuva

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 11:08:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Arvoisa 300 hiilarigramman vieras,

kiitos keskustelusta ja vastauksista.
Tämä viimeinen kysymykseni katosi parin sivun keskustelujen taakse, joten et ehkä nähnyt sitä.
Kun niin ystävällisesti vastasit muihin kysymyksiin (ja kun ilmeisesti vielä haluat jatkaa tällä nikillä :) )
niin voisitko vastata vielä tähänkin? :)
els kirjoitti:
Hyvä, kiitos tästä.

Selittäisitkö vielä sen jälkeen, mitä ihmeen hyötyä minulle olisi vaihtaa tuollaiseen? 12 lisätuntia liikuntaan, 1000 lisäkaloria, kalliimmat ruoat, lisäkustannuksia D-vitamiinista ja herasta (ja hikipyykistä ja ilmeisesti koiran sapuskoistakin)? Olen harrastanut tuon verran liikuntaa nuorena ja nättinä, eikä se auttanut yhtään silloisen runsashiilarisen sapuskan kera perusongelmiini eli ihottumaan ja atopiaan. Se ei edes torjunut flunssia ja tulehduksia.

Terve olen näinkin - tai itse asiassa vasta ja vihdoin näin.
Ei lääkäriä, ei lääkkeitä eikä viime vuonna sairauspäiviäkään.
... ja liikunnasta säästyneille tunneille löytyy mielekästä käyttöä vaikken niitä telkkarin ääressä kulutakaan.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 11:16:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
hh300g/pvä kirjoitti:
Tykkäätkö Toisinsyöjä kilpailla itseäsi vastaan? Minä ainakin tykkään. Se on jotenkin puhuttelevaa ja kasvattavaa kun menee rajoilleen, usein vain huomatakseen ettei olekaan ihan niin hyvä kuin on kuvitellut. Sillä hetkellä on tavallaan aika lähellä minuutensa keskiötä :)


Tärkeimpänä kaikista: Minuuteni ei ole millään tavoin sidoksissa mihinkään ulkoisiin tekijöihin minussa, niin ulkonäköön, suorituksiin kuin mihinkään muuhunkaan. Se vain ON.

En edes ymmärrä miten itsensä kanssa kilpaillaan, joten en varmaan tykkää kun en edes tajua mistä on kyse. :D Tämä johtuu varmaan siitä, että itsensä ylittäminen on suorituksin laskettavissa sellaisissa minulle täysin mielenkiinnottomissa lajeissa, kuin punttisali tai hölkkä, niissä näkyy koko ajan selkeitä mitattavia tuloksia jotka voivat muuttua päivästä toiseen. Tanssissa ja budolajeissa joissa ei kilpailla kehittyminen tapahtuu niin eri tavoin, että jos kaipaa jotain suorituksia tai oman itsen vertailua vaikka sitten aikaisempaan omaan itseensä, ei muilla kuin opettajilla ole välttämättä edes silmää nähdä kehitystä. Minä vain teen parhaani aina kun olen treeneissä, kroppaa toki kuunnellen, siinä kaikki mitä voin edes tehdä.

Vuosikymmenet ovat nimittäin opettaneet sen, että oppiminen ja kehittyminen tapahtuu minun treenaamissani lajeissa portaittain: sitä ikään kuin treenaa 'varastoon' ja mitään kehittymistä ei huomaa pitkään aikaan ja sitten yhtäkkiä tulee suuri oppimisen porras, se kaikki treenaaminen yhtäkkiä on kumuloitunut riittävästi jotta tapahtuu tuollainen oppimishyppäys. Niitä ei voi millään tavoin ennustaa ja joskus se aika kun mitään ei tapahdu on pidempi ja joskus lyhyempi, joskus oppimishyppäys on isompi ja joskus pienempi jne. Näin on ainakin budolajeissa ja tanssissa, ne yksinkertaisemmat asiat (kuten punttisali tms.) jotka ovat minulle liian päätäpuuduttavan yksinkertaisia, niissä tulokset mitataan toisella tavalla eli esim. kunnon kohoamisena tai lihasten kasvuna tai kykynä nostella suurempia painoja, joten niissä on paljon helpompi tehdäkin tuota minulle melko mystistä itsensä kanssa kilpailemista. Jos sitä yrittää minun lajeillani, into saattaa lopahtaa kun jotain oppimisporrasta joutuu odottelemaan parikin vuotta. :D

Viimeiset pari vuotta treenaamiseni on ollut lähinnä sitä että yritän pitää mielen pois tieltä häiritsemästä kehon tekemisiä, se kas kun osaa ne hommat jo paremmin kuin se mieli joka on usein vain tiellä. Tällaista asiaa ei voi mitata millään muulla, kuin sillä millainen kokemus jokin treeni oli.

Lähes 50 elinvuoden aikana olen myös ehtinyt kokeilla kaikki rajani, niin fyysiset kuin henkisetkin, niin pitkälle joka suuntaan että enää ei ole mitään mitä voisi vammautumatta ylittää, eikä mitään mitä olisi edes fiksua yrittää ylittää. :D

Eikä mikään tällainen itsensä ylittämisen kokemuskaan ole antanut minulle mitään ihmeellistä silloinkaan kun hölmönä tein kroppaa kuuntelematta treeneissä kaiken mitä käskettiin (ja sain siitä vammoja), koska en ylipäätään arvota itseäni lainkaan suoritusteni perusteella. Ihmisarvo, omanarvontunto on sisälläni ja se on kaikesta ulkoisesta täysin riippumaton. Minun maailmassani ihmisarvo ja omanarvontunne tulee sillä että syntyy ihmiseksi, ei tarvita suorituksia, ulkonäköä, koulutusta, rahaa, omaisuutta, muotivaatteita, valtaa tai puolisoa jolla olisi jotain näistä asioista. Jos tällaiseen perustaa omanarvontuntonsa, häviää aina, koska nuo asiat itsessään ovat häviäväisiä. Ja annosten tarvekin suurenee koko ajan silloin, kun omanarvontunto puuttuu sisältä ja sitä täytyy rakentaa ulkoisin, ulkoa ohjautuvin, keinoin esimerkiksi juurikin suorituksilla tai jollain 'itsensä ylittämisellä' jota en oikein edes ymmärrä. Pyrin myös elämään mahdollisimman paljon hetkessä ja itsensä vertailu edes aiempaan itseen vie huomion pois nykyhetkestä, mikä vähentää onnellisuutta suht automaattisesti.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:02:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Siis kait minä toisinsyöjä täällä tantereella saan ilmaista mun mielipiteen ja keskustella ja ihmetellä sitä ja teiän mielipiteitä??
Tarvi kiroilla kuitenkaan??

En tajua miksi lapset ei sais koulussa kilpailla kun koko elämä on yhtä kilpailua, opiskelupaikoista ja työpaikoista jne.
Se vaan on fakta, että vain rikkailla on mahikset antaa lapsilleen kaikki ilman kilpailua.

Jos mun lapset ei kilpaile, ne ei tule saamaan elämässään mitään, koska meillä ei ole mitään.

Minusta jo koulunkäynti on kilpailua. Sun on saatava tarpeeksi hyvä arvosana muihin nähden. Sun on oltava siellä huippupäässä jos haluat päästä tiettyyn kouluun.

Laittakaa lapset stainerkouluun jos kilpailu pelottaa. Minä kyllä omani valmennan elämään, saavat kilpailla ja saavat oppia sen että jos tekee parhaansa, niin joskus voi menestyäkkin ja
saavat raukat oppia senkin, että kehenkään ei vaan voi luottaa....
Elämä on ,,, paskaa.. köyhällä

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:08:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Ja toisinsyöjä, minusta jo se, että kärkkäästi, jopa kiroillen esität oman mielipiteesi ja haluat mut lytätä tai haluat mun tajuavan tyhmyyteni, kertoo aikamoisesta Alfa luonteesta ja siten kilpailuvietistä.
Tämä inttäminen on kuitenkin yhdenlaista kilpailua.
Ja Diesel on voittanut meidät monet laittamalla upeita kuviaan omasta kotipaikastaan... Kyllä, me häviämme hänelle monessa asiassa...
Ja kaikki VT ihmiset te myös olette heti lyttäämässä, aika kilpailua sekin minusta. Suorastaan agressiivista.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:13:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Sinun mielipiteesi, Ronja-Aliisa, vaikutti sisältävän vain sen vaihtoehdon, että jos ei halua kilpailla, kyseessä on häviämisen pelko ja huono häviäjä ja siitä syystä lapset pitää pakottaa kilpailelmaan, halusivat tahi eivät. Mitään muita vaihtoehtoja et nähnyt, vain sen että on huono häviäjä tai pelkää häviämistä kun kilpailu ei kiinnosta.

Entäs jos voittaminenkaan ei kiinnosta? Siihen sinulla ei ollut mitään sanottavaa ja tätä puutetta minä vain pyrin viestilläni korjaamaan.

MInä olen saanut elämässäni haluamani asiat, vaikka en olekaan ollut kiinnostunut kilpailemisesta. Tiedätkö miksi? Siksi että kun teen asioita jotka ovat minulle itseisarvoisesti ilman sitä kilpailua, ihan toimintoina, mielenkiintoisia ja sopivan haastavia, saavutan korkeimman kapasiteettini ja niinpä saatan 'voittaa' vaikka en ole siitä kiinnostunut tai se ei ollutkaan motivaattorina toiminnassani. :D

Kaikki eivät halua elämässää samoja asioita, sinä lähdet nyt siitä että tiedät satavarman telepaattisesti mitä lapsesi haluavat ja että se on samaa mitä sinä haluat ja että he kokevatkin kaikki asiat juuri kuten sinä ja ovat kiinnostuneita elämänsä varrellakin saavuttamaan juuri niitä asioita joista täytyy kilpailla.

Ymmärrän että on fiksua antaa lasten kilpailla jos he sitä sisäsyntyisesti haluavat. Toivottavasti sinun lapsesi haluavat, sillä minä en ole koskaan halunnut ja olen silti saavuttanut elämässäni haluamani asiat. Jos minut olisi kasvatettu sinun metodeillasi, olisin saanut itsetuntovamman kun en olisi kelvannut sellaisena kuin olen - kilpailunhaluttomana mutta silti halukkaana ja kykenevänä näkemään paljonkin vaivaa kun asia on oikeanlainen - vaan olisin tuntenut itseni vialliseksi kun en ymmärrä edes mikä siinä kilpailemisessa motivoi. Niitä jälkiä olisi sitten pitänyt aikuisena paikkailla ja se olisi totisesti estänyt saavuttamasta niitä asioita joita aidosti itse haluan.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:17:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Ja toisinsyöjä, minusta jo se, että kärkkäästi, jopa kiroillen esität oman mielipiteesi ja haluat mut lytätä tai haluat mun tajuavan tyhmyyteni, kertoo aikamoisesta Alfa luonteesta ja siten kilpailuvietistä.


Jos olet ajatustenlukija, miksi valittelet köyhyyttä sen sijaan että olisit kuitannut sekä James Randin että Skepsis ry.n lupaamat palkkiot sille joka tuottaa todistettavasti yliluonnollisen ilmiön? :D

Kirjoilu johtui TURHAUTUMISESTA, joka oli seurausta siitä että olen useita kertoja tässä ketjussa yrittänyt saada jakeluun sen, että jos laji itsessään ei ole mielenkiintoinen, en ole kinnostunut siitä vaikka sattuman kauppaa olisinkin siinä niin hyvä että voittaisin helposti.

En minä sinua tyhmänä pidä, vain ihmisenä joka ei oikein ymmärrä että muiden ihmisten maailmankatsomus voi poiketa heidän omastaan niin radikaalisti, että se kannattaisi ehkä vain hyväksyä sellaisenaan sen sijaan, että teorisoi toisen olevan huono häviäjä, kun itse asiassa se voittaminenkaan ei ole kiinnostavaa. :D

Ymmärrän, että kilpailu-fiksaation omaava näkee kilpailua joka paikassa, vaikka keskustelupalstallakin. Minulle keskustelupalstat ovat .... keskustelua. Siinä kaikki. Otan osaa jos elämäsi on sellaista, että lasket pisteitä joka asiasta kaikille asiaan osallistuville. Minä en haluaisi elää sellaisessa maailmassa ollenkaan. Onneksi voinkin valita itse sen miten maailmaa katson.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:21:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Sinä et ymmärrä, että kyllä minä ymmärrän, mutta en siltikään halua koululiikuntaa oikeastaan edes muutettavan.
Minusta on tärkeää, että lapset oppivat hjiihtämään ja joukkuelajeja jne.
Minusta on hyvä, että ujotkin lapset joutuvat osallistumaan liikuntaan jne.

Opettajien työ on vain tehdä siitä siedettävää.

Minusta kilapileminen kuuluu yhteiskuntaan ja se ei ole haitaksi, että sitä on pakko tietyn verran koulussa harjottaa ja urheilu on yksi hyvä keino.

En minäkään kiroile kun sinä et ymmärrä mun pointtia???

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:22:45 
els kirjoitti:
Selittäisitkö vielä sen jälkeen, mitä ihmeen hyötyä minulle olisi vaihtaa tuollaiseen? 12 lisätuntia liikuntaan, 1000 lisäkaloria, kalliimmat ruoat, lisäkustannuksia D-vitamiinista ja herasta (ja hikipyykistä ja ilmeisesti koiran sapuskoistakin)?


Vaikkapa siksi ettet paskan sokerinsiedon takia (pikkupulla) nukahda rattiin. Se voi tulla hyvinkin kalliiksi :) Eikun oikeesti ei kannata vaihtaa mitään mihinkään, jos koet voivasi hyvin.

Itse liikun koska nautin siitä ja sen tuomasta voiman- ja energiantunteesta, olo on vahvasti pystyvä. Toisaalta se rauhoittaa ja puhdistaa mieltä, auttaa suodattamaan häiritseviä ajatuksia, vähentää stressiä ja kirkastaa ajattelua. Sen avulla voi myös terveellä tavalla purkaa miehistä energiaa, ei tarvitse ryypätä ja tapella snagarijonossa :) Rasitustestein todetut erinomainen sydämen ja verenkiertoelimistön kunto, lihaskunto sekä rasva- ja hiilihydraattiaineenvaihdunta ovat kivoja pikku lisäbonareita.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:23:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
Toisen ihmisen ajatusmaailmaa ei tarvitse ymmärtää, ainoa ajatusmaailma joka aidosti pitää ymmärtää, on se oma ajatusmaailma.

Toisten tapa elää ja ajatella toki pitää hyväksyä, ja antaa olla.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:28:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
She, olet oikeassa, mutta minä kilpailevana ihmisenä koen melkeen velvollisuudekseni koittaa kääntää muita samalle kannalle mun kanssa :D

Enkä kyllä näe siinä mitään väärää?

Esim. olen yleensä joka elukka palstalla ainut joka hyväksyy halal teurastuksen.
Minä intän siitä väsymättä ja vastailen jokaiseen väitteeseen jotain, yhä uudelleen ja uudelleen.

En näe siinä mitään väärää, koittaa saada joku toinen ymmärtämään mun kantaa asiasta ja ehkä muuttamaan omaansa.

Se että turhautuisin niin että pitää kiroilla, se olis jo paha. Sitä teen lapsilleni, ne nimittäin voin pakottaa tekemään kuten tahdon.
Mutta se taas ei ole oikea voitto.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:29:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minun kirjoilua sisältävä viestini oli reaktio tähän sinun tekstiisi:

Lainaa:
Ja minun mnielestä tervekilapilu ei ole kenellekkään pahaksi. Ihmeellistä, että ihmisen pitäisi olla aina paras kaikessa tai ei tarvitse osallistua ollenkaan??
Todella huonoa häviämistä?? Eihän tuolla periaatteella vois lapselle opettaa edes shakkia. Siinäkin etsitään aina voittaja


Viestini ei siis edes kommentoinut koululiikuntaa, vaan tuota sinun asennettasi että jos ei halua kilpailla niin haluaa muka olla paras kaikessa tai on huono häviäjä.

Tuo ei päde minuun, eikä myöskään lähipiiriini - ihmisethän tuppaavat viihtymään samanlaisen maailmankatsomuksen omaavien seurassa parhaiten.

Kilpailemisen kuuluminen yhteiskuntaan ei ole luonnonlaki, vaan ihmisen oma päätös. Yhteiskuntia on ollut aikojen saatossa monenlaisia eivätkä kaikki niistä ole olleet näin kilpailukeskeisiä. Itse pidän kilpailukeskeisyyttä nimenomaan aika paljon mielenterveysongelmia ja myös koulunkäyntivaikeuksia aiheuttavana asiana.

Onneksi sain olla juuri se mikä luonnostaan olen kun olin lapsi. Sen ansiosta nimenomaan minulla on ollut mahdollisuus saavuttaa asiat joita haluan, kun ei ole ollut riittämättömyyden tunteesta tai epänormaaliuden tunteesta johtuvia ylimääräisiä ongelmia ratkottavana. Niitä olisi taatusti tullut jos kasvatukseni olisi ollut kilpailukeskeistä ja kilpailemiseen pakottavaa. Eikä tuo tarkoita etteikö minua olisi silti vaadittu tekemään parhaani.

Onneksi tehdä parhaansa ei ole sama kuin kilpailla tai voittaa. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:32:39 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Paikkakunta: Vantaa
Minusta joukkuepeleille pitäisi olla vaihtoehtoista liikuntaa, mikäli se on mahdollista. Esimerkkinä kerroinkin jo tuosta jääkiekosta. Siihen ei tarvinnut osallistua, sillä vaihtoehtoisesti sai luistella toisen kentän ympäri (N kertaa). Ziljoona kertaa mieluummin tein sitä, kuin olisin pelannut jääkiekkoa.

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:35:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Lähipiirisikö ajattelee kaikki samoin!?? :lol: Tuossa kiteytyy juuri tuo sun lainaama juttu.

Minä rakastan kivaa kilapilua ja mun lähipiiriin kuuluu sivareita, "halveksin" sivareita, lähipiiriini kuuluu huumeenkäyttäjiä, "halveksin" huumeen käyttöä, lähipiiriini kuuluu todella paljon ihmisiä , jotka ajattelevat monesta asiasta ihan päinvastoin!!!!!!!
Ja silti tulemme toimeen.

Minä intän jopa FBssä mun ystävien ja rakkaiden sukulaisten kanssa milloin mistäkin.

Minun ei tarvitse hakeutua samoin ajattelevien joukkoon, koska en pelkää hävitä keskustelua sillon tällön :lol:

pitääpä lisätä , että isoimmat intot on vegaani ystävien kanssa, minähän olen heidöän kanssaan päinvastainen :D

Olisipa kamalaa jos kaikki lähipiirissäni ajattelisivat kuin minä??????????????

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä teitä vaivaa?
ViestiLähetetty: 2014-01-23 12:40:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Matee kirjoitti:
Minusta joukkuepeleille pitäisi olla vaihtoehtoista liikuntaa, mikäli se on mahdollista. Esimerkkinä kerroinkin jo tuosta jääkiekosta. Siihen ei tarvinnut osallistua, sillä vaihtoehtoisesti sai luistella toisen kentän ympäri (N kertaa). Ziljoona kertaa mieluummin tein sitä, kuin olisin pelannut jääkiekkoa.

No sinullahan oli vaihtoehto?? Ja niin on nykyäänkin.
Tieten voi riippua opettajasta.

Itse olen kannustanut omia lapsia osallistumaan. Minä paasaan aina siitä, että osallistu vain, kyllä se siitä!!!
Ja niin meidän pikku prinsessa kahden vuoden häviöputken jälkeen on saanut ensimmäisen mitallinsa :D Kyllä se tuntui kaikista mukavalta ja pikku prinsessasta niin kivalle, että raahasi mitallin kouluun...

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)