karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 14:14:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uudet ravitsemussuositukset
ViestiLähetetty: 2012-06-06 13:18:27 
Uudet, vielä julkaisemattomat, ravitsemussuositukset ovat saanet jo fanaattisimmat karpit varsin jyrkkiin mielenilmauksiin: viewtopic.php?f=14&t=62304. Millaiset suositukset miellyttäisivät äärikarppia? Rasvaa kaikille 70-80 E%, vai?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 14:47:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Määrittele äärikarppi, niin sitten sellainen voi vastata sinulle. :D

Itse olen rentokarppi tai hyväkarppi ja syön 70-100+ g hiilihydraatteja vuorokaudessa, mutta silti sen ainoan kerran kun makrosuhteet laskin niin tulos oli se, että päivän kaloreista tulee 13% hiilihydraateista, 13% proteiineista ja 74% rasvasta. Näillä makrosuhteilla minä voin hyvin, mutta koska ihmiset ovat yksilöitä, jollakulla mulla suhteen täytyy olla toinen jotta terveys säilyisi.

Minun tärkein suositukseni kenelle tahansa on:
Tee ruokasi itse eli vältä kaikkia valmisruokia, jätä pois kaikki viljat ja sokeri ja kokeile sen jälkeen sitten mikä juuri sinulle sopii parhaiten.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 15:07:11 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Määrittele äärikarppi, niin sitten sellainen voi vastata sinulle.

Yhden totuuden torvi, leipäteollisuuden juoksupojan negaatio (esim. Hikikomori).

Toisinsyöjä kirjoitti:
Minun tärkein suositukseni kenelle tahansa on:
Tee ruokasi itse eli vältä kaikkia valmisruokia, jätä pois kaikki viljat ja sokeri ja kokeile sen jälkeen sitten mikä juuri sinulle sopii parhaiten.

Ihan kiva, mutta ei ehkä sittenkään ihan tästä maailmasta, siis viralliseksi ravitsemussuositukseksi :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 16:32:24 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-05 01:36:24
Viestit: 2703
Paikkakunta: Kaakkois-Aasia
ex karppi kirjoitti:
Uudet, vielä julkaisemattomat, ravitsemussuositukset ovat saanet jo fanaattisimmat karpit varsin jyrkkiin mielenilmauksiin: viewtopic.php?f=14&t=62304. Millaiset suositukset miellyttäisivät äärikarppia? Rasvaa kaikille 70-80 E%, vai?


Iso askel oikeaan suuntaan on tehty, kun yksilöllistä valinnanvaraa on kasvatettu, mutta mun mielestä valinnanvaraa voisi olla vieläkin enemmän. Osalle porukasta sopii allekin 35 E% hillareita.

Omalla kohdallani en näe ongelmaa esim. 70 E% rasvoista, joten äärikarpiksi saa leimata, jos siltä tuntuu. :)

_________________
Ravitsemus ja terveys | Vähähiilihydraattinen ruokavalio | VHH-kirjoja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 16:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-21 19:49:49
Viestit: 1797
Missä niitä fanaattisten jyrkkiä mielenilmaisuja on? Linkit tai lainaukset kelpaisi.
Kerro, mikä on äärikarppi, niin katsotaan sovinko määritelmään ja saanko osallistua "keskusteluun". :roll:

_________________
Fyysinen ikä 46 - henkinen ikä 19 - Kylähulluus kunniaan!
Suhina vaan käy, kun menee yli ymmärryksen
carpe diem - karppaajan daimit
.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 16:51:07 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
ex karppi kirjoitti:
Uudet, vielä julkaisemattomat, ravitsemussuositukset ovat saanet jo fanaattisimmat karpit varsin jyrkkiin mielenilmauksiin: viewtopic.php?f=14&t=62304. Millaiset suositukset miellyttäisivät äärikarppia? Rasvaa kaikille 70-80 E%, vai?


Mitä vitun väliä suosituksilla on? Ne on suosituksia.. Noudatatko itse suosituksia?

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 17:27:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
En taida kelvata äärikarpiksi minäkään, melkein päivittäisine perunoineni, jos kohta rasvaa tuleekin syötyä, hmm, riittävästi?
Oli miten oli, minä toivoisin suosituksilta tällaisia :)

Ainoa makroravinne, jonka minimi ja maksimi pitäisi mainita suosituksissa jatkossakin, on valkuainen.
Toisaalta, sillä on jo aika hyvä haarukka nytkin. Muilla prosenteilla ei ole niin väliä.

Mutta jotta ravitsemussuosituksissa olisi jotain mieltä kansanterveyden kannalta, siellä pitäisi tuon lisäksi
- rajoittaa selkeästi fruktoosin ja ainakin tiettyjen E-koodien määrää, esimerkkinä vaikka glutamaatti. Kummassakin liika on selvästi liikaa, vaikka miten kumpikin on luonnollinen tuote - ja vaikka miten suositusten noudattaminen onkin sitten jo toinen juttu.
- Rasvoissa rajoittaa suorasanaisesti elaidiinihapon eli yleisimmän teknotranssin määrää (minkä pitäisi olla helppoakin kun se ei kuulemma ole ongelma, enää). Ja pitää edelleen voimassa Pufan rajoitus edes alle 10 prosenttiin kokonaisenergiasta, tulivat ne kalorit mistä hyvänsä. Kummatkin ovat selkeästi todistettuja kansanterveysriskejä (toisin kuin "kovarasva" tai tyydytetyt)
- suositella valkuaisen minimimäärän lisäksi myös tasapainoisia aminohappoja eikä vain pelkkää prodea.
- laittaa vähimmäismäärät aika monelle hivenelle (mukaan lukien D3, K2 ja sensellaiset). Ja sitten vielä tutkia millä määrillä ne tasot saadaan täyteen; viimeistään silloin huomattaisiin, miten täysjyvä ei ehkä sittenkään ole se ihmiselimistölle optimaalisin ratkaisu, vaikka miten numerot näyttävät analyysivaa'assa näteiltä.
- suosia selkeästi vähän jalostettuja raaka-aineita einesten sijaan; suolistoflooran tarpeisiin (vaikkei ftalaateista välittäisikään)
... sen sijaan että nillitetään suolasta ja tyydytetystä rasvasta, joista kumpikaan ei ole tutkimusten mukaan kansantautiongelma...

Eikä olisi varmaan yhtään hassumaa rajoittaa viljan ja tärkkelyksen määrää, ainakaan erityisohjeissa
mutta tämä varmaan on jo liikaa vaadittu, eli kunhan aloitettaisiin noilla yllämainituillakin.

Noilla päästäisiin parantamaan jo nykyisiä laitosruokaohjeitakin valovuosia paremmiksi :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 17:40:13 
Olen itse miettinyt samaa. Kehottasin karppeja lopettamaan pään seinään hakkaamisen ja turhan katkeruuden ja syömään hyvällä mielin ihan sitä mitä itse huvittaa. Niin kuin muutkin tekevät. Ilmeisesti ei ole mitään syytä muuttaa suosituksia sellaisiksi, että ne olisivat karpeille mieliksi. Piste.
Tuntuu kyl välillä, että räyhääminen ja eri mieltä oleminen on pääasia, se nyt vaan kohdentuu ravintoon. Useimmat tuskin edes tietävät millaisen suosituksen haluaisivat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-06 18:47:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-11 10:24:47
Viestit: 38
Ilahtuneena luin uusien pohjoismaisten ravitsemussuositusten luonnosta.

Aikamoista pyörittelyä teksti on, keskustelu on varmaankin ollut värikästä luonnosta muotoiltaessa. Muutamia huomioita tekstistä:

-Suositusta ei voi käyttää yksilötasolla. Kullekin sopiva ruokavalio ei siis voi olla suositusten mukaan väärin, jippii.
-Rasvan käytön ylärajaa ei enää ole, hienoa. Huolta kannettiin kuitenkin tarpeellisten ravinteiden saannista, tästä pitää huolehtia mikäli rasvaa kuluu paljon. Rasvan käytön alarajana mainittiin 20E% ja alle 25 E% ei suositeltu, jotta rasvaliukoisten vitamiinien ja tärkeiden rasvahappojen saanti turvataan.
-Hiilihydraateille ei myöskään asetettu enää rajoja, sillä tarpeellinen määrä riippuu ruokavalion kokonaiskoostumuksesta. Lisätyn sokerin määrän pitäisi olla alle 10 E%. Pidän tätä edelleen hassuna, sokeri on sokeria, riippumatta siitä, miten se on ruokaan joutunut.
-Proteiinisuositus on vielä kesken, alustavasti 10-20 E%


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-07 12:18:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
ex karppi kirjoitti:
Millaiset suositukset miellyttäisivät äärikarppia?


+ murhakokojyväviljansyöjien ristiinnaulitseminen ja elävältä syöminen miellyttäisi minua ravintosuosituksissa. muutenkin lisää ihmissyöntiä.

- kasvikset voi tunkea vaikka hevon perseeseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-07 13:03:11 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
kekexxx kirjoitti:
ex karppi kirjoitti:
Millaiset suositukset miellyttäisivät äärikarppia?


+ murhakokojyväviljansyöjien ristiinnaulitseminen ja elävältä syöminen miellyttäisi minua ravintosuosituksissa. muutenkin lisää ihmissyöntiä.

- kasvikset voi tunkea vaikka hevon perseeseen.


Komppaan kekkulia, äärifundamentalistikarppia.

Asiasisältöä - Suosituksien pitää noudattaa viimeisintä tietoa, tutkimusta. Tyydyttynyt rasva ei olekaan se paha?
Maatalouspolitiikkaa.

lis. Haluutko linkin? :mrgreen:

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-07 13:45:32 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Paikkakunta: helsinki
Olen samoilla linjoilla kuin edelliset (Keke, Moi). Yleinen nöyrä anteeksipyynto olisi vähintä mitä odotan. Pekka Puska voisi polvistua ja painaa otsansa maahan. Kaikki myöntäisivät toimineensa yleistä etua vastaan. Sokaistuneensa vallasta ja asemasta ja asettaen oman etunsa kansakunnan edelle jakaen heppoista tietoa sitä vielä vääristellen.

Tärkeintä olisi laitosruoan parantaminen ja kevyttuotteita luopuminen, nykyistä tilannetta voisi pyytää anteeksi koko delegaatio ja Suomessa pitäisi erottaa kaikki nykyiset asiantuntijat ja vallassa olevat virkaihmiset jotka ovat vastanneet laitoksissa tarjottavista ruoista.

Ursula Schwabin pitäisi polvistua ja painaa otsa maahan ja pyytää nöyrästi anteeksi kaikkia viime aikaisia törkeyksiään ja luvata palvella lopun ikäänsä yleistä hyvää. Hänet pitäisi tietenkin (kuten muutkin) erottaa virastaan ja viedä kaikki kunniamerkit ja avustukset pois.

Tämä olisi hyvä alku.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-07 16:31:29 
kekexxx, moi ja jussi yrittävät varmaan parastaan, mutta melko hankalaa on noiden vastausten pohjalta suositusta laatia. Elsin vastaus taasen kuulosti oikeinkin hyvältä, joskin melko kunnianhimoiselta. Vallanko komppaavat pulskat pojat karppilan älykköä vai yritättekö vielä tarkentaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 12:17:50 
Onko muuten tietoa, millä tavalla pohjoismaiset ja mahdollisesti tulevat suomalaiset ravitsemussuositukset poikkeavat oleellisesti kaikkien maailman 193 (vai onko enemmän) valtion suosituksista? Pitäskö myös kaikkien muiden maiden suositusten laatijat tuomita hirteen vastuuttomasta ravitsemuspolitiikasta? Kyseessä lienee järjettömän suuri maailmanlaajuinen salaliitto, joka ei perustu faktoihin ja tutkimuksiin vaan korruptioon ja vänkyröintiin. :D Tästä sais hauskan kirjan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 20:06:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
ex karppi kirjoitti:
Uudet, vielä julkaisemattomat, ravitsemussuositukset ovat saanet jo fanaattisimmat karpit varsin jyrkkiin mielenilmauksiin: viewtopic.php?f=14&t=62304. Millaiset suositukset miellyttäisivät äärikarppia? Rasvaa kaikille 70-80 E%, vai?
"Ex karppi"? Silti on joku pakko saada "äärikarppien" kommentit uusiin ravitsemussuosituksiin? Olisiko joku fanaattinen ortorektikko tai muu syömishäiriöinen kyseessä? Miksi karppien suositukset kiinnostavat?

Minua eivät kiinnosta edes ne ravitsemussuositukset (pitäisi kyllä, mutta kun on muutakin elämää), eikä oikein edes karppien kommentit, saatika joidenkin vegaanien yms. joiden kanssa olen muutenkin eri mieltä (ref. "ex karppi").

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 21:20:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-06-04 20:52:38
Viestit: 14
Elka kirjoitti:
Minua eivät kiinnosta edes ne ravitsemussuositukset (pitäisi kyllä, mutta kun on muutakin elämää), eikä oikein edes karppien kommentit, saatika joidenkin vegaanien yms. joiden kanssa olen muutenkin eri mieltä (ref. "ex karppi").


Tulit kuitenkin kiireisen elämäsi keskeltä kertomaan, että toisten kommentit eivät kiinnosta pätkääkään. Ajattelit ilmeisesti, että tämä sinun upea kommenttisi kiinnostaa meitä muita. Kiitos vain, kun olit niin reilu, että suostuit jakamaan mielipiteesi meidän tylsimysten ja erimieltä olevien typerysten kanssa. Tällä me pärjätään nyt ainakin puoli vuotta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 21:33:57 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
veranta kirjoitti:
Kehottasin karppeja lopettamaan pään seinään hakkaamisen ja turhan katkeruuden ja syömään hyvällä mielin ihan sitä mitä itse huvittaa. Niin kuin muutkin tekevät.



Oooh.. Mutta suurin osa karpeista syökin juuri mitä huvittaa, suurimmalle osalle karppaus on ruokavalio.. Vähän sama kuin sulle toi vt-valio..

Mut me voidaan syödä maistuvaa ruokaa, et vetele sä vaan sitä valkoista riisiä tai perunaa, kummassa kun ei ole mitään makua.. Me vedellään sillä-aikaa vaiks' höyrystettyjä kasviksia voisulalla ja jotain rasvaisia lihoja..


Edit: Tulivaan mieleen että kun täällä kirjoittelee joku v***tun Hmoilanen, niin se varmaan on sun jokin tuttus? Eli lyhenne Homo moilasesta, ettekös te kaikki tunne toisenne?

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 21:41:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-06-04 20:52:38
Viestit: 14
jäbä kirjoitti:
Mut me voidaan syödä maistuvaa ruokaa, et vetele sä vaan sitä valkoista riisiä tai perunaa, kummassa kun ei ole mitään makua..


Jos perunassa ei ole makua sinulla on vikaa makuaistissa ja/tai niissä paljon mainostamissasi kokkaustaidoissasi.

H voi olla lyhenne melkein mistä vain. Mikäli homo on ainoa sana h-alkuinen sana, joka sinulle tuli mieleen, niin se kertoo aika paljon sinusta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 22:43:26 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu
Avatar

Liittynyt: 2007-05-26 17:05:37
Viestit: 1499
Paikkakunta: Hokkaido
jussi kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla kuin edelliset (Keke, Moi). Yleinen nöyrä anteeksipyynto olisi vähintä mitä odotan. Pekka Puska voisi polvistua ja painaa otsansa maahan. Kaikki myöntäisivät toimineensa yleistä etua vastaan. Sokaistuneensa vallasta ja asemasta ja asettaen oman etunsa kansakunnan edelle jakaen heppoista tietoa sitä vielä vääristellen.


土下座!Pekka vois ottaa tästä mallia.


Lisäys: tämä on siis Japanissa erittäin nöyrä anteeksipyyntöasento.

_________________
La gente es bastante Kinky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-08 23:04:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93641
Kun olen kerran uskonut suosituksiin aivan liian kauan ja menettänyt terveyteni, niin en tod. enää aio niihin uskoa. Silti olisi hienoa, jos tunnustettaisiin vhh:n tepsivän sairauksien kuten kakkostyypin diabetes, epilepsia, sv- sairaudet, hoitoon.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)