karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:16:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-26 19:45:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-04-07 15:59:14
Viestit: 81
Olen nyt kaks päivää kokeillut jonkinlaista intermittent fasting-tyylillä luettuani mm. tämän http://www.jussiriekki.fi/paastoamisen-abc/ jutun. Näyttää toimivan aika hyvin, vaikkei vielä voikaan sanoa :) Ruoka-aika olisi siis klo 12-20 välillä, suunnilleen. Muuten paastoa.

Muutamia kyssäreitä on, ohjatkaa toiseen ketjuun, jos tarvii.

Voinko juoda aamukahvit maidolla ja pienellä juustonpalalla, ei muuta aamupalaa. Usein herätessä sellainen vatsanälkä ja tuntuu että tuo kombo auttaa suht pitkään ainakin aamuisin ja tulee n. 100 kaloria. Onko sallittua?

Sitten juoksentelen ehkä 3 kertaa viikossa sellasen yleensä 10-15km lenkin juurikin tuon juustokahvin voimalla. Mulle lihasmassa ei ole niin must juttu, eitteikö sitä saisi pikkusen kadota sillä ehdolla että laardiakin lähtis :D Eli onko ok etten pari tuntia lenkin jälkeen syö mitään? Joskus kun oikein laiskottaa niin istun mettässä ja napsin mustikoita kesken lenkin. Mutta eikö se ole aika luonnollista ihmiselle:D

Punttia teen pari kertaa viikossa, illalla, mutta jos osuu aikaisempaan iltapäivään, enkä olis vielä syönyt, niin kuulostaisko hyvältä, että just ennen treeniä 30g heraproteiinia ja treenin jälkeen kotiin katkaseen paasto? Mitä mieltä yleensäkin herasta?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-26 21:43:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Kyllä tuo 100KCal sen paaston poikkasee. Täällä on paljon tietoa www.leangains.com jos tahdot paastojutuista lueskella.
Et tarvitse sitä juustopalaa ja se kahvinkin totut juomaan ilman sitä maitoa aika nopeasti.

Jos tahdot varmistaa, että lihaa ei lähde noilla pitkillä jolkotteluilla, niin 10g bcaa:ta alle ja päälle lenkin.
Se 30g heraa katkaisee myös sen paaston, mutta tuo 10g (40KCal) bcaa:ta ei sitä kuulemma tee.

Itse en enää noin tarkka siitä paastosta ole vaan jauheina menee aika isojakin satseja prodea
treenin ympärillä. Kokeilin tuossa kesällä vain yhtä ateriaa parin kuukauden ajan ja onhan se pirun tehokasta
rasvanpolton kannalta, mutta tuntui myös stressitasot nousevan, joten palasin pariin ateriaa takaisin.

Tsemppiä paastoiluun!

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-03 13:38:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Jos tavallinen Intermittent fasting ei sovi, niin voi ehkä kokeilla Bulletproof Intermittent Fasting-tyyliä, jossa aloitetaan aamu Bulletproof kahvilla. Olen itse kokeillut tätä kahvidrinkkiä (vähäsuolaisella voilla ja kookosöljyllä), ja niin kauan kun sen sekoittaa kunnolla sauvasekoittimella, niin se maistuu oikein hyvälle. Ja nälkä häviää.
Ainakin keksijän mukaan tällä versiolla saa samat hyödyt kuin tavallisella Intermittent fasting-tyylillä. Olen itse jonkin verran harkinnut tämän kokeilua jossain vaiheessa.

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-04 21:07:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-04-07 15:59:14
Viestit: 81
Oon nyt kokeillu juoda aamuisin teetä ilman maitoa, tai sitten kofeiinitabletteja ja vettä, mutta noi aiheuttaa ikävää polttelua mahassa ja muutenkin huonovointisuutta. Tuntuu, että pieni määrä jotain ruuan omaista jotenkin pehmentää vaikutusta. Kofeiinia vaan pakko saada aamuisin nimimerkillä riippuvainen :mrgreen:

En oo kokeillu tota bulletproof-tyyliä, maku kuulostaa niin karmealta reseptissä, ehkä joskus pitää tehdä kupillinen kokeeksi. Muutenkin kahvi maistuu pahalta ilman maitoa, voisi sitä tietty pikkuhiljaa vähennellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-05 10:41:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
F.D kirjoitti:
En oo kokeillu tota bulletproof-tyyliä, maku kuulostaa niin karmealta reseptissä, ehkä joskus pitää tehdä kupillinen kokeeksi. Muutenkin kahvi maistuu pahalta ilman maitoa, voisi sitä tietty pikkuhiljaa vähennellä.


Kuvailisin makua vähän kerma-latten tyyppiseksi. Jos kokeilet, niin muista sekoittaa kunnolla sauvasekoittimella tai tehosekoittimella (tehosekoitin olisi ehkä parempi, sauvasekoitin jättää ainakin minulla helposti aika ison sotkun :lol: , tai ehkä vain tarvitsen sekoitusastian jolla on korkeammat reunat). Tärkeintä on saada rasva ja kahvi sekoittumaan kunnolla (itse käytän suhdetta: 3 dl kahvia, 3 rkl vähäsuol. voita, 1 rkl kookosöljyä), ilman kunnon sekoitusta siitä tulee aika pahaa mössöä.

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-05 17:19:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-04-07 15:59:14
Viestit: 81
En omista teharia :?
Mutta lupaan kokeilla joku kiireetön aamu, jos ei onnistu, palaan entiseen, ei ole makroiltaan noin puhtaasti rasvaa, mutta en yritäkään ketoosia..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-07 11:45:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-07 15:09:54
Viestit: 105
Kaivoin tän esiin, koska koitan itse nyt pudottaa rasvakiloja pätkäpaastoillen 16/8. olen myös kokeillut vuoropäiviä, en oikein nyt tiedä mikä parhaalta tuntuu.

Eli aamulla bulletproof-kahvi ja 50g voita, ennen puolta päivää joko lihaskunto 30min. kotona ja heti perään lenkki 5km, tai sitten vain lenkki. Liikunnan jälkeen pieni palauttava ja sitten loppupäivänä pari isoa ateriaa. Pienillä miinuskaloreilla mennään (-200+)

Tänään on ollut ihan karmea olo, yököttää, viluttaa ja joten ajattelin katkaista paaston jo ennen lenkkiä heraproteiinipaukulla.

On tää niin vaikeeta, kun olot vaihtelee. Ja mielipiteitä on joka lähtöön siitä miten se rasva oikein parhaiten lähtee. Mikä on totuus? :/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-17 13:14:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-13 09:15:31
Viestit: 210
Paikkakunta: Keskel ei mittää
Tämä bulletproof-kahvihan on kuin luotu karppaajille. Olen nauttinut tätä kahvia nyt kolmena päivänä ja syödä ei ole juurikaan tarvinnut. Tarkoitukseni onkin katkaista talvella syntynyt epäterveellinen syöntikierre ja siihen tämä on toiminut loistavasti.

Mitä tulee tuohon sekoituspulmaan, niin ei siihen välttämättä tarvitse sauva- tai tehosekoitinta. Jos omistat tehokkaan maidonvaahdotinvispilän sekoitus käy silläkin ja tosi näppärästi. Itse olin ostanut sellaisen joltain kirppikseltä vuosia sitten hintaan 50 centtiä ja nyt totesin sen ehdottomasti parhaammaksi tähän tarkoitukseen. Muki tai sekoitusastia täytyy kyllä olla tarpeeksi suuri/korkea, jotta pyörre ei tule laidan yli. Mutta kun oppii vehjettä käyttämään, pystyy sekoittamaan ihan normimukissakin lopulta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-24 19:21:45 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
mä oon nyt yli 2 viikkoa ottanut aamuisin joko klo 6 tai 7 tai 8 Bulletin, jossa n.15 g luomu/kirnuvoita ja 1-2 rkl MCT-öljyä(iherbistä valkoinen pullo ja seuraavat on mustia lasisia).
seuraava ateria ruokaa on sitten ollut viimeistään 11-11.30, jossa onkin mennyt ihan kunnolla prodea, rasvaa ja kasviksia. reilun viikon välein pidän varsinaisen BP-paastopäivän sen mahdollisen kasvuhormoonibuustin takia... eli klo 6 tai 7 eka kahvi ja toka sitten 9-10 aikaan -> eka kiinteä ruoka 13.30 tai 14 aikaan. - ekalla kerralla viime sunnuntaina menin treenaamaan paastosta suoraan, ja nyt tänään onkin ollut lepopäivä. - väliajoilla olen juonut puhdistettua vettä tai vihreää teetä sekä ottanut vähintään kerran, yleensä kaksi, merisuolaa veden kanssa. :)
on kyllä ollut TODELLA MAHTAVA OLO aamuisin. tarkoituksena mulla siis buustata lihaskasvua samalla ku tota rasvaa ei tarttus niin paljon, sillä syön kyllä sitten PALJON ruokaa ku syön. Treenin yhteydessä 2 banaania, riisiä, bataattia + muita kasviksia + proteiini lähde eli vatsa niiin täyteen ku mahdollista. muina päivinä joko ihan VHH -ateriat(3-4) runsaalla rasvalla tai sitten HH-päivinä 2 riisiä tai bataattia sisältävää ateriaa ennen treeniä vähemmillä rasvoilla, mutta toki aina jokin luonnollinen rasvanlähde - muu kuin MCT. - tota MCT:tä laitan kyllä töihin usein salaatin joukkoon, vaikkei se tosiaan miltään maistu.

Kyllä aattelin tätä nyt vielä pari viikkoa aika tiukasti noudattaa ja katsoa mitä tapahtuu; nyt vasta on lähtenyt 3 kiloa --- siis semmosia jotka tulikin parissa viikonlopussa tai siis niitä tuli jopa 5!!!! kiloa. 53-58, joista toki hormooniturvotusta reilu kilo, mutta ei kiva kuitenkaan.

en tiedä kannattaako tämmösen ruokavammasen kaikkee aina koittaa, mut aikansa kutakin. ;)
- ainakin tää on PALJON PAREMPI tapa suorittaa jonkunnäköistä paastoa kuin se tavallinen IF tai Leagins tms... joita olen myös koittanut joskus 2007-2009, mutta huonolla menestyksellä: kauheet vilut ja tärinät ja heikotukset jne. - mut nyt ei oo ollu mitään noista vaan energiaa hyvin ja mahtava olo! :)

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-10 08:24:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-08-05 09:21:06
Viestit: 504
Paikkakunta: Ulkomaat
Surautin elämäni ensimmäisen bulletproof coffeen luomuvoista ja luomukookosöljystä tiistaina ja sehän on todella hyvää =P~
Arkiaamuisin pärjään sen voimalla hyvin lounaaseen saalla (klo 12-13) mutta näin viikonloppuisin syön aamiaista kun on aikaa. Aion kyllä jatkaa tällä linjalla ja suosittelen kokeilemaan bulletproof coffeeta :D

_________________
Kuva


Believe that you can and you are half way there


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)