karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 20:57:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-01 09:49:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-09 14:38:09
Viestit: 252
Paikkakunta: Paska kaupunni
Noniin, kesä kolkuttelee ovella ja lomatkin alkaa aivan pian. Olen viime aikoina innostunut taas treenaamaan enemmän, ja kesän koripallo/jalkapallokausikin on jo aloitettu. Siinä sivussa sitten törmäsin Leangains-nimiseen ohjelmaan. Tämähän on siis, oman käsitykseni mukaan, pätkäpaastoilua bodareille ja painonnostajille.

Noh, itse en koe kuuluvani edellä mainittuun joukkoon vaan enemmän kuntoliikkujan rooliin sopisin. Eli miten luulette pätkäillyn sopivan kuntoliikuntaan?

Sitten niihin muihin kysymyksiin:

"Aamupala", se päivän tärkein ateria. Se tuntuisi varman helpoimmalta skipata, tai ainakin siirtää joillain tunneilla eteenpäin. Onko pätkistelyni kuitenkin aivan tuhoon tuomittu jos nautin herättyäni mukillisen kahvia kuohukermalla ja kookosöljyllä+vitamiinit ennen aamutreeniä?

Olin ajatellut syömisikkunani n. klo 13-21, eli 16 tunnin paasto jos ei tuota aamukahvia lasketa ateriaksi. Toinen kysymys koskee proteiinin määrää, oletteko nostaneet reilusti kaikkia makroja, vai menneet ihan perstuntumalta eli 1-1,5g/painokilo? Laskin joskus Eadesien ohjeen mukaan omaksi minimiproteiininmääräksi 84 grammaa, joten jos syön kummallakin päivän kahdesta ateriasta 40 grammaa proteiinia, vältänkö tällä kuitenkin lihaskadon? Hiilarirajana ajattelin pitää n. 20-30 per ateria, ihan miten sattuu nälkä olemaan, loput rasvasta.

Kiitos, jos joku ystävällinen sielu kehtaisi auttaa aloittelijaa pulassa. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-01 14:23:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-03 15:52:41
Viestit: 2
Kiinnostava aihe. Itsellä 10 päivää pätkistelyä takana. Ekat päivät ihan ok, paitsi aamupäivät päänsärkyä. Nyt rupee jo tuntuun ihan mainiolta. Tänäänkin venähti 21 tuntia paastoa. Jonain päivänä tosin tuntu, että nyt saa riittää, mutta kun pääsi sen tietyn "pisteen" yli niin helppas.

Olen myös treenannut paastossa päivällä, mutta paremmalta tuntunut treeni, kun ottanut ruokalusikallisen kookosöljyä alle. Siittä en sitten tiedä katkaseeko se paaston. Aluksi laitoin myös aamuteehen kookosöljyä, mutta sen jätin pois.
Proteiineja en ole mitenkään punninnut/laskeskellut, mutta kyllä olen niitä tietoisesti lisännyt. Hiilarit olen poinottanut päivän ensimmäiselle suuremmalle aterialle ja toisella syömisellä oikeestaan pelkkää prodee. Eka ateria noin 16-17 aikaa ja toinen 20-21. Urheiluina kolme kertaa viikossa päivällä sali+juoksua yht. 1,5-2h ja kolme kertaa viikossa spinning iltaisin + yksi pidempi (1-2h) juoksulenkki viikkoon.

Painoa toivon tällä tempauksella putoavan muutaman (n.3kg) ja ennen kaikkea kehon muokkausta.

Enpä tiedä onko yhtään mitään apua, kun oikeestaan ihan lähtötilanteessa itsekkin vasta, mutta mielenkiinnolla seurailen jos tulisi kommentteja kokeneemmilta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-06-05 09:32:20 
Poissa
Psychokarppi
Psychokarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-08 17:01:47
Viestit: 1116
Paikkakunta: Porvoo
Tuolla keskustelua vähän joka kantilta pätkäpaastosta.
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/64820-intermittent-fasting/

Jonkin verran saa ottaa kaloreita että paasto ei katkea.
Koska itse treenaan aamuisin niin otan 30-35g proteiinia kolmessa osassa aamulla/päivällä.

_________________
Psychobilly is our Life
Let´s wreck, let´s drink
Let´s have dirty nights
We are addicted bone for bone
To the Darkside of Rock n Roll


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)