karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 07:04:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-25 16:59:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47633
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tätä (tietysti vain intuitiivisesti) olen epäillytkin 8)
Onneksi sentään päiväpaasto sopii hyvin tällaiselle kantiuntolle.

(Sori OT... mutta sentään vain perjantaina :oops:)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-25 17:39:13 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Kerropa els, onko sulla mitään arvailuja, mistä tuo voisi johtua?

Selkeästi kalorit on yksi ongelma, koska ateriat eivät paastollakaan toimi massiivisina. Mutta se ei ole pääsyy, periaatteessahan laihdutettaessa miinuskaloreiden ei niin pitäisi haitata jos vajetta ei tule massiivisesti.

Mutta mun kokemus sanoo, että jotain muutakin siinä on... teoria vielä puuttuu...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-25 17:45:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47633
Paikkakunta: HomeSweetHome
Siitäkö miksi se sopii kantuintolle vai siitä miksi se ei ehkä sovi urheiluun?
Oikeasti kokeilen vain tuota ensinmainittua.
Jos joku täällä lähtee teoretisoimaan urheilupuolesta, niin se olet sinä, en minä 8)

Mutta jos silti lähdettäisiin sinne paleomaahan, niin luulen että ruoanhankinta ei ole ensisijaisesti optimoituja lihaksia vaan optimoitua ajattelua ja tehonsäästöä... kuten luonto yleensäkin. Maksimituotto minimienergialla (ja vain sillä poikkeuksella ihmisten teknoyhteisön liukuhihnojen maksimituotosta, että luonto ei koskaa oikeastaan optimoi vain yhtä linjaa, vaan kokonaisuutta)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-25 18:35:51 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
No jos nyt lähdetään sitten teoretisoimaan.

Tasapaksu metsässä tai polulla tai asfaltilla juokseminen on maatalouden mukanaan tuoma ilmiö. Luonnossa elukat ja alkuperäiskansat eivät liiku eivätkä metsästä sillä tavalla. Eläimen liikkeitä seuraillaan, ja juostaan vain silloin kun elukkakin rynnistää. Eli hyvin erityyppistä liikuntaa kuin mitä liikunnalla täällä ymmärretään. Pääosa suorituksesta on hyvin kevyttä. Ja niinkuin sanoit, ansoilla ym. on oma osansa, jolloin työmäärä ei ole kuin ansojen katsastus.

Periaatteessa nälkä/syömättömyys ei saa haitata metsästystä/liikkumista/keräilyä. Sellainen adaptaatio olisi epäsuotuisa. Mutta ei ihmistä ole suunniteltu tällaiseen liikuntaan mitä nykyään harrastetaan. Eikä näyttöpäätetyöhön.

Mutta kun mulle ei teoriatasolla tuo oikein riitä, olisi mielenkiintoista nähdä mitä hormonitasolla tapahtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-27 13:05:34 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
iso kiistely miehen kanssa tana aamuna koska soin eilen pienen aamiaisen, sitten seka lounaan etta iltaruuan. Han sanoo etta mina olen niita ihmisia joilla laski on tosi tiukassa joten hanen mielestaan minun pitaisi kokeilla tata kerta paivassa ruokailua ainakin 6 kk ennenkuin kroppa paastaa irti ylimaaraisesta JA jatkaa liikuntaa. Neuvoja, kommentteja?

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-27 13:52:46 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Täällä oli joku, jolla homma lähti toimimaan pidemmän ajan päästä, mutta miksi mennä väkisin?

Jos jokin homma ei toimi, niin toimiiko se sittenkään jos sinnikkäästi teet sitä vain enemmän? Jotain mahdollisuuksia on, jos se toimii edes alkuun, mutta turha hakata päätään turhaan seinään. Ei laihtuminen vaadi hurjaa mielenlujuutta ja tuskansietoa, se vaatii vaan itselle sopivimman metodin löytämistä.

Jos haluat jatkaa pätkäpaastolla, niin sinuna ottaisin liikuntaa vähän alas (tai vaihtaisin kestävyydestä voimapuolelle) ja lisäisin pienen rasvalisän paastojaksolle (jos tulee nälkä).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-28 11:16:44 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
misukisu kirjoitti:
Ei laihtuminen vaadi hurjaa mielenlujuutta ja tuskansietoa, se vaatii vaan itselle sopivimman metodin löytämistä.


Hm-m. Kai sitten vetaydyn taalta toistaiseksi ja palaan lukemaan alan kirjallisuutta miettien etta mita karppauksen alalajia en ole viela kokeillut......

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-05-01 09:29:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Pangolin, olen taas pikakaynnilla palstalla. Niin energiaa oli ja vielakin (lienee auringonpilkahdukset ja lisaantynyt askelmaara tai itse asiassa niiden laskimisen aloittaminen) mutta itse painoon ei kerran paivassa syominene vaikuttanut mitenkaan ja minulla annokset paivan osuudelta eivat kasvaneet talla systeemilla.

Minakin pidattaydyn jonkin aikaa lukemassa alan kirjallisuutta ja stressaamatta laihtumisen suhteen.

Luin selaillen otsikoita ja huomasin , jonkun tyypin lopettaneen karppauksen , koska se ei sopinut hanelle. Itse en sanoisi , etta karppaus ei sovi ja palaan vanhaan. En ollenkaan.

Olen yha ilman riisi-pasta......litaniaa ja juomina vain tee vesi kahvi linja.Mutta etsin omaa linjaa. Meilla kuluu seka voita etta oljya paljon, luulen sen olevan kohdallani liikaa. Mieheni ui olivioljyssa ja mina siina sivussa voissakin. Kalorit ovat liian korkeat rasvan ansiosta. Meille jo sita oljya kuluu noin 5 litraa per kk (kaksi aikuista kolme lasta) seka voilokkina uin itse voissa silloin kun mina teen ruokana enka syo kotikokkini oljyisaa ruokaa...

Palailen takaisin jotain uutta oppineena (toivottavasti opin uutta)myohemmin....

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-05-07 11:05:46 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
jos kuuma saa jatkuu on automaattisesti taas warrioria. Muuten aion kokeilla jattaa kahvin pois :cry: ja kaiken suklaan taysin. Jos siita ei tule muutosta niin sitten menen taas ketoosilinjalle, se kun on tuntunut kaikkein parhaimmalta.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)