karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-10-16 13:26:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-15 22:24:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tää täällä huomasi juuri sopivasti tän warrior-tsydeemin, johon en olekaan paremmin tutustunut. Tuntuis mun jutulta!

Oon jo puolisen vuotta alottanu aamun kerma-kookosöljy kahvilla ja manteleilla, ja lounaan syönyt ip joskus kahden paikkeilla, vaikka ois pitempäänkin jaksanut olla ilman. Illalla on maistunu silti turhan hyvin... :whistle:

Tänään testasin:
- Aamulla normi kaffe ja mantelit + reilu puoli litraa vettä (koko päivän kyllä vesilasi työpöydän vieressä, mut jarruttelin sen kanssa)
- Kahden aikaan keitin muutaman kupillisen yrttiteetä, johon hujautin lusikallisen kookosöljyä ja söin muutaman parapähkinän ja pari kuivattua aprikoosia
- Vasta seitsemältä vetäsin lautasellisen salaattia/tomaattia/kurkkua/paprikaa/punasipulia/kermamajoneesikastikkeella. Ei kyllä ollut näläntunnetta vielä sillonkaan.
- Pikku tauon jälkeen sitten höyrytettyä parsaa voilla, kaaliraastetta ja grillattua broileria + ecuadoria pala
- Ja taas tauko, sitten partaäijää vattujen ja mustikoiden kera

Tähän syömiseen meni vajaa kaksi tuntia, pitäs varmaan vähän hillitä vauhtia. Nyt oon jo tunnin verran ollu syömättä mitään, masu on täynnä eikä tee mielikään mitään, vissyä vaan lipittelen :respect: .

Kirjasin kalorilaskuriin suurinpiirtein kaikki syömäni ruuat: vähän yli 1600 kcal, 53 g protskuja/42 g hiilareita/139 g rasvaa :oops: . Saapi nähä miten tää vaikuttaa, kun oon huomannut, että paino putoo vaan n. 1000 kcal syömisillä (kilpparin vajaatoiminta tietty vaikuttaa). Mutta tästä iltasyömisestä voi hyvinkin pudottaa kaloreita, kunhan tottuu tyyliin ja oppii vähän pitkittää syömisiään... :-k

Mietin vaan, että miten pitäis rytmittää päivä, jos tietää joutuvansa lounaalle. Ilmeisesti oisi paras siirtyä silloin normikarppilinjalle ja syödä kevyesti, jotta illallakin sitten voi mässytellä... :twisted: Ja sitten taas soturoimaan!

Noh, kattotaas miten weekend menee tän uuden "harrastuksen" parissa.
Maanantaina kilpparilekurille kuulemaan, mitens noi veriarvot on kehittyneet kesäkuusta...hehe

52 v. • 163 cm • 68 kg • kilpparin vajaatoiminta

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-15 22:33:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin vielä:

Kiitos soturi els, kun viitsit nöösille vääntää rautalangasta syömismalleja :resp: !

Ehken joutuu piankin kyselee neuvoja...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 10:37:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

els kirjoitti:
Silloin jos on tullut nautittua enemmän sellaista ei-ihan-karppia, niin seuraavana päivänä tietty nälättää enemmän.

Tästä vedämme sen johtopäätöksen, ettei soturin sovi syödä miten sattuu, tai muuten sattuu. Tai ainakin "saa" kärsiä nälästä joka päivä. Taidan jatkossakin pitää hiilarit alle 50g/päivä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 10:46:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

nekkis kirjoitti:
els kirjoitti:
Silloin jos on tullut nautittua enemmän sellaista ei-ihan-karppia, niin seuraavana päivänä tietty nälättää enemmän.

Tästä vedämme sen johtopäätöksen, ettei soturin sovi syödä miten sattuu, tai muuten sattuu. Tai ainakin "saa" kärsiä nälästä joka päivä. Taidan jatkossakin pitää hiilarit alle 50g/päivä.

... tai ainakaan sellaisen soturin joka oli muutenkin hiilariherkkä? Niin minustakin.

Tosin näyttää siltä, että soturina saan syödä tuolla ilta-aterialla enemmän hiilareita, kuin mitä muuten yksittäisellä aterialla tai ehkä koko päivänä kestäisin.

Eli paasto näyttää olevan riippumaton, altistusta heikentävä tekijä, siinä missä hyvin runsas luonnonrasvakin (erityisesti voi), joka niinikään näyttää selvästi parantavan meikäläisen tärkkelysten sietoa. Mutta nämä ovat vasta muutaman kerran testattuja koetuloksia. Enkä yritäkään ehdottaa syytä, vaikka muutamaa vaihtoehtoa tuleekin spekuloitua 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 11:58:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

els kirjoitti:
... tai ainakaan sellaisen soturin joka oli muutenkin hiilariherkkä? Niin minustakin.

Niin toki, vaikka eikös tähän hullutukseen ajaudukin lähinnä hiilarivammaista porukkaa..? Kunhan arvailen. Mutta kyllä tämän "näytön" ja omien kokemusten perusteella nyt enemmät hiilarit itseltäni bannaan. Kunnes toisin ilmoitetaan :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 16:03:58 
Paikalla
Elinkautinen
Elinkautinen

Els, tää taas kyselee...

Ei kai vielä kannata vaipuu epätoivoon, vaikka vaaka temppuileekin ylösalas...

Oisko Pakarisen entinen...mallia -83, neuvo edelleen käyttökelponen...että vaaka naapuritalon kivijalkaan mäjäyttää :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 19:09:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Toki jos haluat, mutta kierrätys on päivän sana.
Josko liisaisit sen jollekin halukkaalle... ainakin kahdeksi viikoksi?

Ei kannata edes vaihtaa mittanauhaan... mutta jos ja kun sinulla on tietysti täti-ihmisenä on jossain venymätöntä lankaa niin ota sellaisella (ilman numeroita siis) vyötärön ja lantion mitta. Ja merkkaa kohdat vaikka tussilla - jos nyt jotain pitää mitata. Sitten et tiedä mitä ne ovat mutta niitä voi silti kahden viikon päästä verrata (itse käytin tuohon nokian laturia enkä lankaa, muttei sekään juuri veny käytössä 8))

Erityisesti aikana, jolloin stressi velloo sielläpäin muutenkin, voisit laittaa energiaa (punnitusten ja jatkuvan ruoanlaiton tai ryyppäämisen sijaan) vaikka joululahjoihin ja sen sellaiseen? Ja katsoa tilannetta uudestaan kahden viikon päästä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 19:28:17 
Poissa
carb au lait
carb au lait

en lukenut kaikkea läpi, mutta kysyisin semmosta että,
kun juot kahvia päivän mittaan, eikö tule mitään kofeiinioireita.
itsellä ei onnistuisi syömättä, mutta kahvia juoden, sillä silloin saan ihan hirveitä pyörrytyksiä ja sokerinheittelyä tai miksi sitä haluaa sitten sanoakaan..

toinen mitä mietin, että kun syö vain kerran päivässä, ja reilusti, ja rasvaista eikö tule ruuansulatusvaivoja oikeasti ollenkaan? tietysti rauhallisesti syöden se voi toimiakin..

olen joskus aiemmassa elämässäni ollut semmoinen syömishäiriöinen varrioori, että maha paisui kun lopulta illalla mättöi mitä mättöi mahaansa, kun oli ensin ollut kokopäivän syömättä ja juomattakin..

kyselyilläni en halua kritisoida, vaan olen ihan aidosti kiinnostunut, kun itse en vieläkään pysty olemaan kovin pitkiä aikoja syömättä..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 19:33:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Josko sittenkin lukisit koko ketjun läpi :wink:
Missä täällä kahvia päivällä kitataan???

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-16 21:37:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä en taida uskaltautua vaa'alle ollenkaan - aamulla oli vielä niin tuhti olo eilisillan syöminkien jälkeen!

Mulla onnistui hyvin tämänkin päivän panttaus, vaikkakin olin koko päivän liikenteessä. Kävin päivällä mutsille kaupassa ja siellä tuli hiukka hinku saada suuhunsa jotain, mutta kun tulin pois se meni ohi. Vähän vissyä ja pari mantelia lohduks masulle, manteleita (ja prossasuklaata) kun on aina laukussa. Ostinpa Etolasta pikkuisen purkin, johon laitoin kookosöljyä, laukkuun sekin meni hätätilanteita varten.

Tänä iltana oon syönyt fiksummin, siis hitaammin. Ei oo yhtään nälkä, mutta ehkä jotain vielä pistelen poskeeni. Kaloreita on mennyt suusta alas n. 1500 ja vinkkuna menee vielä jonkun verran lisää... [-X

Vaan mitäpäs täällä elsin tonteilla selittelen, täytyy varmaan avata oma... 8-[

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-17 15:17:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jaana k kirjoitti:
maha paisui kun lopulta illalla mättöi mitä mättöi mahaansa, kun oli ensin ollut kokopäivän syömättä ja juomattakin..

Tällä on luultavasti hyvinkin paljon tekemistä sen kanssa, mitä sinne masuun mättää. Viljatuotteita, paljon sokeria ja tärkkelystä, lihaa, maitotuotteita, kaikkea sekaisin ja alas hotkimalla, uuh, saatan kuvitella mitä käy :sick: Vähähiilarisella karppieväällä ei ole minulla ainakaan ollut ongelmia, vaikka aika tavalla sitä tulee lapioitua alas.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-17 16:51:19 
Poissa
carb au lait
carb au lait

mutmut vielä tosta kahveesta..
itse usein juon aamukahvia kermalla tai ilman ja se jotenkin saa aikaan sekavan ja levottoman olotilan mikäli sen kanssa ei syö mitään. ja olin lukevinani että viikonloppuisin menee lounaallakin teen tilalla kofeiinia. jos itse joisin tyhjään mahaan aamukahvituoppiseni ja vielä päivällä kahvia olisin kuin duracelpupu.
(nyt vaan suklaapupu)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-17 18:34:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ai silleen sulla? No sitten ymmärrän paremmin.

Itselleni ei kermainen kahvi oli (järkevissä määrissä) ollut ongelma ennenkään, niin että aamumukillinen (ja sosiaalisten tilanteiden pakkopikkukupillinen puoliksi juotuna) menee alas ilman ongelmia. Joskin kermattoman kahvin juontia välttelen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-18 13:02:43 
Poissa
karppi
karppi

Tää on mun ketju selvästi, M-U-N! Lopetin täysin, siis enemmän kuin kurkkua myöten täynnä suupalojeni kirjaamisen syyskuun lopussa, kun ei se painon pudotusta edistänyt, ainakaan minulla. Aloin syödä edelleen karpisti juur silloin, kun hyvältä tuntui.
MITÄ TAPAHTUI?? Mustahan on tullut täysin salonkikelponen varrioori!
Ja minä onneton kun luulin, että kohta käy kuin mustalaisen hevoselle, oppi olemaan syämättä ja kuoli! Häpesin, mitään en syönyt ennen iltaa, aamu(pannullisen) kahvia vain kerman kanssa.
Mun stoorini on vaan edelleen perin turhauttava: en muuten laihdu. Paino heiluu välillä 82-84. Mussa täytyy olla joku vika.... :smt022

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-19 10:14:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kas, sinäkin täällä 8) Teretuloa käymään!

Valitettavasti täällä ei saa juurikaan laihdutusneuvoja (tai ehkä joku osaakin - minä ainakaan en). Ja neuvoja taitaa tulla muutenkin vähemmän kuin tsemppiä kokeiluun. Kaikki on niin uutta. Mutta naapurien kokemuksista voi on apua - jos sellaista tarvitset. Ja mitä ainakin laihdutustarpeeseen tulee, niin kai kuulit että vuoteen 1999 saakka BMI 27 oli vielä täysin normaalipaino. Tästä löytyy GG'n postaus periskoopissa ikäketjussa (noin 4.sivulla) eli täällä:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=31045

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-21 10:37:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Laitan tämän omaan ketjuuni, kun en muualla osaa vastata monelle yhtä aikaa.

Meitä puolipaasto- tai päiväpaastokokeilijoita on nyt varsin monta. Jos käy samoin kuin viime syksynä, niin osalle syöntien jaksotus näin harvaksi sopii ja osalle ei. Niin kai sen piti ollakin? Jos hyvin käy, niin jokainen oppii näistä jotain uutta omasta itsestään, on tyyli sitten muuten sopiva tai ei.

Jos katsotaan asiaa ruoansulatuksen kannalta, niin jo syömisten (ja juomisten) rajoittaminen vain kolmeen kertaan päivässä on jo iso juttu ja toimii monille. Jopa rajoitus viiteen kertaan (vain kolme ateriaa ja kaksi välipalaa) on huomattavasti vähemmän kuin mitä me tavallisesti teemme - tai ainakin paljon vähemmän kuin mitä minä tein ennen kuin aloin ruokapäiväkirjojen avulla pistää muistiin joka ikistä suupalaa ja juomatilkaa.

Aloin kirjoitella näistä, koska minulle syömä- ja juomakertojen rajoitus on kerta toisensa jälkeen toiminut paremmin kuin mitkään kalorijutut. Ja ehkä myös siksi, että huomasin miten paljon lisärasva muutti hommaa omalta osaltani. Mutta tiedän tämän vain omasta itsestäni, en teistä muista.

Onnea silti kaikille kokeiluihin, mihin ne sitten johtavatkaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-21 16:36:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä ainakin henkilökohtaisesti olen hyvin iloinen että eksyin tälle puolelle pari viikkoa sitten ja sain (ja toivottavasti edelleenkin saan) sinulta (ja muidenkin päikyistä) paljon hyviä vinkkejä pätkimiseen.

Parin viikon koe osaltani näyttää siltä että homma toimii. Viimeisin säätö kolmeen "ruokailukertaan" päivässä toimii ja nyt paino ehkä sittenkin putoaa (vaakalakosta huolimatta pakko käydä puntarilla 8) )... Jatkan siis tällä tiellä ja näillä eväillä.

Kiitos :respect:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-22 16:04:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei els!

Mietin tässä miten on toisilla iltasyöjillä olotila ruokailun jälkeen. Itsellä tulee reilu tunnin ruokailun jälkeen tosi väsymys ja en ole onnistunut siirtämään ruokailua niin myöhään että menisin yölevolle sillä väsymyksellä. En oikeastaan syö suurta annostakaan ja ruoka on karppia.
Tämä oire tuli ilmi vuosi sitten pätkäpaastollakin kun oli iltaruokailujakso.

Ottaakohan mulla ruuansulatus niin koville että kaikki energia menee syödyn ruuan käsittelyyn?
:)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-23 14:49:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei Geri!
Noita väsymyskohtauksia olen saanut, mutten soturina enempää kuin muutenkaan - ehkä rasvaisuus ja pitemmälle aikavälille venyvät syönnit auttavat? Ja kun ajattelen tarkemmin, niin en myöskään ole enää väsähtänyt juhlissa, vaan päin vastoin energiaa on riittänyt aiempaa pitemmälle. Siippa sen sijaan ottaa aika herkästi alkuillasta puolen tunnin tirsat ja jatkaa sitten täydellä höyryllä (hän tosin karppaa kolmella aterialla, ilman iltalisiä). Mitenkäs muilla?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-23 20:52:44 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

No, minusta on ihan luonnollista että illalla väsyttää...
Kun menen nukkumaan 23-24 aikoihin ja herätys 4,30 tai 5,15 ja päivä töissä, niin ihmekkös tuo jos illalla vihdoin mukavasti vatsa täynnä alkaa nukuttaa..? :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00