karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:19:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-18 10:27:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-07 07:16:43
Viestit: 1088
iliana kirjoitti:
Viikko takana 19/5 tyyliin pätkistelyä. Pitää sanoa, että on ollut huomattavasti helpompaa kun osasin odottaa. Tarkkaa painon laskua en osaa sanoa kun en silloin aloittaessani heti käynyt punnitsemassa, mutta ihan selvästi housun vyötärö tuntuu väljemmältä. Ja syönyt olen ikkunani aikana just niin paljon kuin on mieli tehnyt. En todellakaan ole kituuttanut.

Sun 14-19 syömisikkuna vaikuttaa ihan hyvältä kun vertaa joihinkin tässä ketjussa aiemmin esiteltyihin viritelmiin. Syöminen ja sitä kautta aineenvaihdunta tulee pitää sopivassa rytmissä oman sisäisen kellon kanssa. Normi-ihmisellä se tarkoittaa että sitä että fyysisesti aktiivista aikaa on aamu-/alkuiltapäivä ja syömiset loppuisivat hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Nykyisin tuollainen rytmi täytyy erikseen järjestää sillä meiltä puuttuu luonnollinen kontrolli. Minusta kyse ei ole mistään laihdutuskikasta mitä täällä erityisesti naiset käy metsästämässä vaan hyvin keskeisestä asiasta ja askeleesta kohti sitä aikaa ja maailmaa jolloin nykyvaivat olivat paljon harvinaisempia. En ole löytänyt todisteita sille että esim. yksi iso ateria päivässä olisi parempi kuin tuo mitä teet. Ennemminkin päinvastoin.

On hyvin tärkeää että ruokailujen rytmittämistä ei varjosta kituuttaminen ja kalorien tai hiilareiden liiallinen laskeminen.

_________________
Kun iäkäs ja arvostettu henkilö puhuu teille, kuunnelkaa häntä tarkkaan ja pitäkää häntä arvossa. Mutta älkää uskoko häntä, sillä hän saattaa olla väärässä. Ole siis aina skeptinen ja ajattele aina itsenäisesti. - Linus Pauling, 10.12.1954


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-18 13:50:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hyvin kiteytetty monta asiaa, westie :)

Tuolla karppipuolella pätkittely näyttää kehittyneen muutamassa vuodessa suuntaan, että enää suositellaan yksittäisiä paastopäiviä silloin tällöin tai korkeintaan 1-2 kertaa viikossa elimistön taloudenpidon kurinpalautukseen eikä jatkuvaa pätkäilyä.

Eikä sitä laihdutuskeinona mainita enää juuri missään. Onneksi.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-30 16:34:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-01 21:35:33
Viestit: 351
Jei! Mä kokeilen! Luontainen iltasyöppö ja kevyen työn tekijä, jolle ei oo kahvia kummempi aamiainen koskaan oikein maittanut. Huomisesta alkaa, raportoin miten etenee.

_________________
33 v. jojokarppi palaamassa ruotuun. Hyveenä terveet makutottumukset ja liikunnan ilo, paheena laiskuus ja punaviini.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-30 23:25:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-13 06:43:35
Viestit: 24
Tervehdys pätkistelijät,

Pari viikkoa on takana minullakin pätkäpaastoa. Aloitin koko karppaus intoilun vasta tammikuun alussa ja viikolle 11 asti vedin ketoosissa suurimman osan ajasta ja sain n. 15 kg painoa tiputettua. Halusin kokeilla miten pätkäpaasto toimii minun kohdalla, kun olen mielenkiinnolla lukenut teidän kokemuksianne.

Olen vaihdellut paaston pituutta 16 h aina 32 h asti, mutta pitemmät jaksot on jäänyt kahteen tai kolmeen kertaan nyt kahden viikon aikana. Tankkaukset olen tehnyt huolellisesti ja yrittänyt saada tarvittavan määrän rasvaa ja proteiinia silloin. Vitamiinit olen syönyt kasvisten lisäksi purkista, kuten myös myös omega 3 kalaöljyt päivittäin.

Painoa olen saanut tiputettua molempina viikkoina tasan - 1.1 kg eli yht. - 2.2 kg on tiputus nyt ja tasaista on ollut. Ajattelin vielä kolme viikkoa jatkaa samalla systeemillä ja katson mikä on tulos kohdallani. Viikottainen kalorivaje on jäänyt aika suureksi ja olen nyt ensimmäistä kertaa tälle vuodelle syönyt ruisleipää, jota en itselleni sallinut tiukan ketoosin aikana.

Kokemuksena ihan mielenkiintoinen ja pakko oli testata, mutta en vielä osaa sanoa palaanko kuitenkin takaisin normaaliin vähähiilariseen ruokavalioon takaisin. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-11 09:31:22 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Study finds routine periodic fasting is good for your health, and your heart
http://www.physorg.com/news/2011-04-rou ... ealth.html

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-11 10:05:38 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Mulla meni pätkäpaastoon ihan luonnostaan silloin kun aloitin karppaamisen. Sillä linjalla se on jatkunut lähes aina, kun karppaan. En vain osaa syödä muuten. Eli syön yleensä ensimmäisen kerran 12-13 välillä ja sitten seuraavan kerran 16-17 välillä. Enkä muuta. En vain saata syödä enempää. Hirveen tarkkana pitää olla, että kaloreita tulee riittävästi, sillä meen herkästi alikaloreille. Tuolla pätkiksellä olen tiputtanut sen 20-25kg silloin alkuvuosina, mutta nyt ei auta edes pätkistely.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-27 16:08:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-16 09:35:18
Viestit: 901
Mä voisin lähteä kanssa vaikka sellaiselle 20/4 linjalle. Aamupala ei ole koskaan maittanut ja muutenkaan ei ole koskaan nälkä. Nälkä tulee vasta kun syö jotain ja nyt viime ajat ollut jotenkin tosi takkusta tän karppaamisen kanssa ja maha onkin sitten kuikutellut ja pahasti (chrohnin tauti). Eli kun syön jotain, vaikka ihan karppia, niin loppupäivä menee naposteluksi ja epäkarpiksi :oops: . Paino on päässyt nousemaan muutaman kilon, varmaan n.55 kg nyt (pituus 166). Ihan normaalissa siis, eikä se nyt olekaan niin just, mutta olo on NIIN tukala ja löllö! Toivon että jos rajais tiukan syömäikkunan, niin se lopettais tän napostelun.

Itteäkin ihmetyttää miten mulla on niin läski olo, kun en ole läski :lol: Vähän voisi siis kiinteytyä.

Se mikä mietityttää on imetys. Onko kellään kokemusta vaikuttaako maidontuloon? Vauva 10 kk ja on vielä aika paljon tissillä.

_________________

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia


Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-16 19:36:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-16 19:26:49
Viestit: 3
Vhh ruokavalio ja pätkäpaasto omalla kohdalla tuntuu liian raskaalta, joten olen
ollut sunnuntait syömättä. Paastoa siis (36h) veden voimalla lauantai illasta maanantai lounaaseen.
hyvin toimii.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-16 21:39:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-05 21:55:30
Viestit: 66
Olen nyt ollut ylläpidolla pari kk. pudotettuani 22kg. aika tiukalla Atkinsilla viidessä kuukaudessa. Tavoitepainoon 82kg. olisi ollut vielä 4- 5 kg. mutta tällä nyt on vaihtelevasti menty kun olot oli sellaiset, että hiilareita piti lisäillä, huimausta, heikotusta. Pätkäpaasto 8/16 on osoittautunut hyväksi keinoksi päästä jumista taas liikkeelle ja nyttemmin saada painon nousuun karkaaminen kiinni. Sellaisen 2-3 kg. nousun ( punnitustulos muutamalta päivältä) jälkeen jätän aamiaisen kokonaan pois, kevyt lounas klo. 11.00 rahkaa, jogurttia, mysliä, siemeniä, mantelijauhoa, proteiini/ vitamiinijauhoa. Normaali päivällinen klo. 15-16. Pieni iltapala klo. 18.00. Sen jälkeen ei mitään ennen seuraavaa lounasta. Nälkää ei ole ensimmäisen päivän jälkeen, päinvastoin aamupäivällä olo on virkeä ja energinen. Paino palautuu yleensä muutamassa päivässä pysyvään olotilaan. Pitempiaikaisesta pätkäpaastosta runsaammassa painonpudotuksessa en omaa kokemusta. 8/ 16 jako yöaikaa hyväksi käyttäen on ehkä helpoin tapa. Joka toinen vuorokausi paasto olisi varmaan vielä tehokkaampi, mutta ei nyt sellaiseen ole ollut tarvatta. Jotkut ovat sitäkin vetäneet laihdutukseen pitkiäkin aikoja, olisi hauska kuulla kokemuksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-16 23:22:47 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Maailmalla isosti asioita tutkineet ja itse kokeilleet siis käytännössä kirjojakin julkaisseet Brad ja Martin molemmat sanovat, että no hätä. Kelaa siis kannukset muualta ja nauti. Mun paras kaveri Brad sanoi, että, että et sä haili voita. Nimi tietty muutettu, mutta joidenkin sähköpostien jälkeen pakko se on uskoa. Toisaalta martin sanoi, että jatka vaan, siis kannustusta, liikkumista, ruokavaliooo. No totuus on se, että jos et hallitse syömishormoneja, niin kusessa olet.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-17 11:37:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-14 09:48:01
Viestit: 249
Paikkakunta: Helsinki
haili kirjoitti:
Mun paras kaveri Brad sanoi, että, että et sä haili voita. Nimi tietty muutettu, mutta joidenkin sähköpostien jälkeen pakko se on uskoa. Toisaalta martin sanoi, että jatka vaan, siis kannustusta, liikkumista, ruokavaliooo. No totuus on se, että jos et hallitse syömishormoneja, niin kusessa olet.


Olen pätkäpaastoilut Brad Pilonin EatStopEatin luettuani jo monta kuukautta. Fiiliksen mukaan 1-3 24h paastoa per viikko. Jos oikein paljon on tullut mässäiltyä niin kolme, mutta aika harvoin. Kaksi on just sopiva, mulle. Olen aina ollut kova tyttö syömään, vedin jo penskana kauheet kilarit jos joku edes uskalsi ehdottaa mulle ravintolassa että tilaisin lastenlistalta jotain :twisted: Tää paastoilu mahdollistaa sen, ettei tartte rajoittaa annoskokoja ellei niin itse halua. Treenit kulkee mielettömän hyvin!

@Haili, en ymmärtänyt mitään tosta sun edellisestä viestistä, avaatko vähän? Tai siis tota Brad-kohtaa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-17 16:09:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-05 21:55:30
Viestit: 66
Hauska kuulla Zazie että homma toimii. Paasto on vaan joskus ilmeisesti ainakin mulle ainut ja myös vaivattomin (vähiten v......ta aiheuttava ) keino saada nopeasti muutama kilo pois. Joskus vaan tulee repsahdus ja syötyä aivan sairaasti. Tulee sorruttua ahmimaan ruisleipää kaikilla mahdollisilla mausteilla aivan ähkyyn asti. Silloin yleensä mopo karkaa pariksi päiväksi aivan käsistä. Takaisin ruotuun pääsee helpoiten pätkäpaastolla. On helpompaa olla jonkun aikaa kokonaan syömättä kuin yrittää vaan hissuksiin vähennellä. Näin mulla. Kerran syöppö, aina syöppö. Mutta nykyään homma pysyy hanskassa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-17 23:08:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-03-03 10:33:42
Viestit: 103
Paikkakunta: UK, jossei sitten jossain muualla..
No olipas mielenkiintoinen ketju, jaksoin lukea kokonaan :shock:
oon paastonnut 24:24 nyt reilu viikon, kiinnostavaa on ollut ja yllattavan helppoa. katkaisu klo 18. Painosta en tieda, ihan samankokoiselta tunnun mutta jotenkin on enemman energiaa kuin ennen. Tykkaan ruoasta valitettavasti, ja sen takia on koko elaman ajan tullut syotya reilusti.. siis aina kun konmtrolli unohtuu.
Ainoastaan pitkina tyopaivina (yli10h) jatkuva jaloilla olo, kavely ja tavaroiden nostelu on ollut raskaampaa kuin yleensa. Yhden paivan jalkeen tuli ihan pohkeet kipeaksi, mita ei oo koskaan aiemmin tapahtunut.. ja on edelleen kipeat kolmen paivan jalkeen, ihan kuin olis ollut punttiksella, (en oo ollut vuoteen... :roll: )
Jatkan kuitenkin edelleen, ja saas nahda miten kay, on ihanan helppoa kun ei tarvii miettia ruokia niin paljoa, mutta joka paiva saa syoda 1-2 ateriaa ja sina paivana kun klo 18 jalkeen on syonti, niin syon todella hitaasti ja jalkkarin kanssa.
Suosittelen kaikkia kokeilemaan, vaan siten sen tietaa johko sopis itselle! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-20 16:31:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-03-03 10:33:42
Viestit: 103
Paikkakunta: UK, jossei sitten jossain muualla..
Ostinpa tanaan vaa an ja paino oli 3kg vahemman kuin kaks viikkoa sitten, punnitsin silloin kaverin luona.. joko vaaka heittaa tai sitten tama patkaily todella toimii :D olo on kylla kevyempi, ja housut ei kirista..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-21 14:03:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Eri vaakojen tulokset ei ole vertailukelpoisia keskenään. Seuraava punnitus omalla vaakalla kertoo mikä on tilanne.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-30 19:06:44 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Minähän olen päätynyt myös pätkäpaastoilemaan. Eka ateria puolen päivän aikaan, yleensä viimeistään yhden maissa ja illallinen yleensä 19-21 välillä, isommin stressaamatta tarkoista ajankohdista - paastoilurytmi on siis lähinnä Leangains-tyyppinen. Joskus syön välipalan tuossa välissä. Tuntui loppujen lopuksi ihan luonnolliselta valinnalta - en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä (opettelin kyllä kun käskettiin), laiskuudesta johtuen aamupala on aina ollut laadullisesti huonoin. Tykkään tuoreesta, vastavalmistetusta ruoasta ja tuota mieltymystä on helpointa palvella, kun ateriointikertoja on vähän (no joo, hyvät tähteet imuroin kyllä ihan tyytyväisenä). Tykkään myös syödä kunnollisen kokoisia aterioita - ja tuntea olevani välillä kunnolla täysi - ei kuitenkaan ähkyssä.

Aloitin kesällä - ja tämä taitaa jäädä pysyvästi ohjelmaan. Helppo elämä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-30 23:46:29 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-05 19:59:52
Viestit: 9735
Paikkakunta: Tuusula
Mä olin about kuukauden pätkiksellä. Päivän ekan aterian söin n. klo 17-18, mahdollisen toisen aterian klo 21-22. Se tuntu sopivan tosi hyvin! Mut tällä hetkellä se on tauolla. Pätkiksen alottamisen jälkeen aloin kärsiä univaikeuksista. Ja niitä mulla ei oo ollu. Heräsin yöllä ainakin kerran ja unta oli tosi vaikea saada uudestaan. Parhaimmillaan/pahimmillaan pari tuntia hereillä keskellä yötä. Tässä on tapahtunu paljon muutakin mikä saattaa olla syynä univaikeuksiin mut aattelin tän pätkiksen (toivottavasti) karsia mahdollisuuksista pois. Eli nyt oon about kuukauden normirytmillä (mitä tarkottaa mulle ekaa ateriaa n. klo 11) ja syön kun on nälkä.

Mä toivon että pätkis ei olis syynä unettomuuteen. Sillä toi rytmi sopi mulle älyttömän hyvin muuten. Kun alkuun pääsi. Katsotaan mitä tapahtuu.

_________________
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-14 11:21:04 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Mä oon nyt pätkistelly varmaan about vuoden, tosin en aina vknloppusin. Oikeastaan tämä johtuu aika paljon laiskuudesta eli en jaksa ottaa ruokaa töihin mukaan. Tykkään myös syödä hitaasti, joten puoli tuntia ei kyllä millää riitä mun ruokailuun. Nyt tuleekin sitten oikeastaan se vaikeus. Haluaisin jatkaa pätkistelyä, mutta multa loppuu työt. Olen siis tulevaisuudessa työttömänä kotona. Onko muita pätkistelijöitä, jotka viettävät koko päivän kotona? Miten saatte pysyteltyä poissa jääkaapilta? Itsellä ainakin on tapana syödä tylsyyteen :roll: Harrastatteko jotain, että pysyy pois jääkaapilta? Vai onko vaan pakko unohtaa pätkistely... Ainakaan viikonloppuisin en pysty olemaan syömättä siihen neljään asti eli tuskin viikollakaan. Pätkistely vaan on tuntunut auttavan himojen kanssa paremmin ja painokin on kivasti pudonnut.

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-14 13:20:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen jo eläkeläinen ja kotona. Olen oikeastaan pienen ikäni ollut pätkislainen koska aamiaista en ole viitsinyt pakottaa itseäni syömään eli työelämässä ollessa oli muutama muki kahvia aamulla, iltapäivällä joku voileipä täytteillä ja sitten illalla ruokaa kunnolla. Nyt on aamulla kookosrasvakahvi, lounas joskus klo 13 ja päivälinen 18 -19. Välillä voin ottaa kupillisen mustaa kahvia iltapäivällä. Tuntuu että aamulla ei ole tarvetta mennä jääkaapille kun ei syö mitään, minulla kookosrasva ei herätä ruoansulatusta niin että tulisi nälkä. Lounaalla kunnon annos pitää nälän poissa iltaan. Minulla tilanne on sikäli helppo että asun ja kokkailen yksin ja kauppaan on senverran matkaa että jääkaapissa ei naposteltavaa ole. Eli riitävästi ruokaa syömäkerroilla ja jääkaapissa vain aterian tarpeet niin tottuu. Tietysti työttömyys stressaa omalla tavallaan, siihen voisi jonkun opiskelujutun aloittaminen auttaa, ihan vaikka vain joku pieni iltakurssi alkuun että ajatukset saa uutta suuntaa. Onnistumisiin!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-14 13:50:09 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Ehkäpä jos alkaisi tuon kookosöljyn käytön aamuisin. Pitää tesmata! Jotain tarvii joo keksiä, ettei ihan masennu yksin kotona. Aluksi ainakin voi siivota :)

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)