karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:12:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Upeeta! Mahtavaa!
ViestiLähetetty: 2010-09-24 21:41:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-25 19:29:17
Viestit: 136
Paikkakunta: Lontoo
sandeltree kirjoitti:
Ihmiset on pyöritelleet silmiään, kun olen sanonut että jos illalla syö, on aamulla nälkä, mutta jos illalla ei syö mitään ei ole aamulla yhtään nälkä!


Munkin kroppa toimii täsmälleen tällä tavalla ! :D :wink: Karppasin tai en.

_________________
Kuva

Sentit

Hömppä ja Ruoat


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-24 17:15:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Onpa täällä ollut pitkään hiljaista! Tuolloin vuonna 2007 pätkäpaastoillessa olin hoikimmillani. Sittemmin ilmeisesti liiallisten "vapauksien" ottamisen myötä sokerinkulutus (ja leivän, myslin jne.) karkasi käsistä. Päälinja on kokoajan ollut "karppia", mutta siihen kun lisää tarpeeksi hiilareita, on pyöreä lopputulos taattu. Ainakin minun kohdallani. Olen päättänyt hyväksyä lopullisesti sen, etteivät hiilarit sovi minulle missään muodossa, eivätkä edes "kohtuullisesti". Nälkä ja hiilarinhimo kun tulee niin pienestäkin hiilarimäärästä. Olo ei kuitenkaan ole edes haikea :) Nyt johdonmukaisen linjan säilyttyä jo monta viikkoa, aivot toimivat kirkkaasti, energiaa riittää ihan liiaksikin asti ja painokäyrä näyttää alaviistoon. Mikäs sen parempaa :) Pätkäpaaston aloittamistakin olen miettinyt, toistaiseksi en ole päässyt siinä alkuun. Ehkäpä huominen on ensimmäine päivä?

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-24 12:02:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-24 10:55:16
Viestit: 2
Hiljaista näyttää täällä olevan. Ovatko kaikki siirtyneet muihin ryhmiin?

Törmäsin itse jokin aika sitten Martin Berkhanin blogiin, jossa näyttäisi olevan ainakin itselleni sopivampi pätkämalli: 16/8 eli 16 tunnin paasto ja 8 tunnin syömisikkuna. Olen nyt vähän toista viikkoa toteuttanut sitä niin, että skippaan aamiaisen ja syön lounaan noin klo 13 aikoihin. Sitten normaali illallinen kotona perheen kanssa. Ei tarvitse selitellä ;)

Tuntuisi olevan aika luontainen rytmi minulle. Täällä oli joku toinenkin, jolle aamiainen ei oikein maistu. Minäkin olen oikein opettelemalla opetellut sitä syömään, kun se kuulemma auttaisi painonhallinnassakin... Lomilla syön aina tähän tyyliin, nukun pitkään, syön aamiaisen iltapäivälla ja sitten kunnon illallisen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-31 20:25:59 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Mä luulen, että aika moni jättää aamiaisen syömättä, mutta sitä ei niinkään pidetä pätkäpaastona, vaan se on enempi se normaali rytmi. Mä syön aamiaisen kerran pari viikossa. Muuten lähtee kahvilla. Martinin blogia lueskelin taas ja nyt voiskin vähän tarkentaa noita syömisikkunoita, kun ovat päässeet lipsumaan.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-02 19:50:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Tää asia kiinnostaa muakin, ehkä pistän kokeiluun huomenna. Jotenkin aamusta iltaan paastoaminen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta sen kolmen-neljän aterian sijaan, sillä mulla jää aterioiden jälkeen usein päälle sellanen tapanapostelu, joka sitten johtaa syömään liikaa. Painoa vois kilon tai kaksi pudottaa, muttei sekään niin justiinsa että jollei lähde niin ei lähde. Olis kuitenkin mukavampi olla.

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 09:02:31 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Olen miettinyt myös tätä päiväpaastoa. Syön mieluiten illalla, päivällä syöminen on jotenkin välttämätön paha ja häiritsee muuta elämää. :lol: Aamukahvista en tahtoisi luopua, joten onkohan se ihan mahdoton yhdistelmä kiskoa pari kuppia kerma/maito/kermamaitoakahvia aamupalaksi ja mennä sitten veden ja/tai teen voimin iltaan saakka? Toisaalta tuo 16/8-syömismalli kuulostaisi myös aika hyvältä...

Painohan mulla on junnannut suunnilleen samassa jo pidemmän aikaa (=vuosia). Jos syön karpisti, se pysyy samana, ja jos repsuilen, se alkaa hiipiä ylöspäin. Liikakiloja on karkeasti arvioiden 20. :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 09:19:37 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Riippuu kerman määrästä siinä kahvissa. Tarkoitus on että ruuansulatus ei herää ja se herää noi ½desiä kermaa annoksella. Valitse itse ja kuuntele kroppaasi tässä asiassa.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 09:29:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-16 20:11:02
Viestit: 539
Paikkakunta: Turku
Mulla ei kermakahvin kiskominen ole juurikaan vaikuttanut paastoiluun... aloin taas pätkäillä tuossa tovi taaksepäin, ja olen joka aamu ottanut kupillisen kahvia kermalla, oli sitten paastovaihe tai ei... (mulla on 24/24 -paasto jossa katkaisuaika klo 18:00.)

Yksilöllistähän tuollainen toki on. Kuten sanottu, kokeile itse mikä parhaiten toimii :)

_________________
'Good advice is useless; the wise need none and the dull won't listen.'
jonkintyylistä alakarppia elokuusta -06 eteenpäin. BMI 22.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 09:32:04 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Täytyy kokeilla. Toisaalta kahvi pääsisi paremmin oikeuksiinsa, kun sitä ei laimennettaisi millään valkaisuaineella.

Terv. Has Bean Coffeen asiakas. ;)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-04 12:53:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 20:30:51
Viestit: 1072
Paikkakunta: Helsinki
Moi! Mä kokeilen nyt vaihteeksi tätä pätkäpaastoa eli 24/24 syömisrytmiä. Pätkäisyn teen klo 15. Olen noudattanut tätä nyt pari päivää. Katsotaampa miten tää lähtee toimimaan. En oo ottanut painoja mitenkään ylös, mut tarkkailen sitä kyl päivittäin joten huomaan jos alkaa tapahtumaan muutosta suuntaan taikka toiseen. En ole noudattanut mitenkään orjallisesti karppiruokavaliota varsinkaan syömisjakson alussa vaan olen herkutellut mm. jäätelöllä jälkiruokana. Pääsääntöisesti pyrin valitsemaan terveellistä ja karppia syötävää, kuten paljon vihanneksia hedelmiä, lihaa, kananmunaa. Paastojakson edellä syön noin klo 14 ja 15 välillä tuhdin aterian, jonka pyrin valitsemaan karppia, niin ei ole nälkä koko seuraavana iltana eikä oikeastaan välttämättä vielä seuraavana aamunakaan ja monesti tulee puuhailtua se aamupäivä iltapäivään asti kaikenlaista jolloin kyl nälkä alkaakin jo hiipimään, mutta se onkin kiva kun saa klo 15 jälkeen mässäillä. (ja hassua kyllä, ei jaksa syödä kovin paljoa).

Paastojakson aikana pyrin juomaan vain vettä, kivennäisvettä, soodavettä, tai laimeaa sitruunamehua (sitruunavettä) Kahvia en juo, koska se saattaa stimuloida insuliinituotantoa enkä myöskään vihreää teetä. Yrttiteetä tai rooibosta voin juoda. Jos alkaa nälättää, niin lihaliemi on ok. Makeutusaineista yritän päästä kokonaan eroon, myös steviasta, koska olen oikeastaan tullut siihen lopputulokseen, että ne vain sekoittaa elimistön toimintaa, erityisesti paastojakson aikana vältän niitä. Jos tekee mieli makeaa, niin syön sitä ruokailujakson aikana. (ensisijaisesti marjoja, hedelmiä kuten banaania, taatelia, hunajaa, intiaanisokeria, siirappia, muscovadoa eli jotain, missä on jotain muutakin ravintoa kuin pelkkää puhdasta hiilihydraattia.)

Kokeilin tätä ekan kerran viime kesänä noin viikon, jolloin tää kyl näytti pudottavan painoa tehokkaasti, vaikka muuten mulla onkin jumittanut aika jatkuvalla syötöllä alun 2008 huiman painonpudotuksen jälkeen (13 kg kolmessa kuukaudessa)

_________________
Kuva

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-04 22:19:10 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Mie alotin kans pätkistelyn... syön illasta vasta ja joo huomasin saman, ettei sit jaksakaa paljoa syödä, vaikka sais... :lol:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-08 10:22:56 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Mä en uskaltanutkaan kokeilla, vaan aloitin perinteisen induktion. :lol: Pelotti tuo aineenvaihdunnan "sekoaminen". Hyvin toimii induktiokin, ei valittamista!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-15 12:39:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-25 19:52:18
Viestit: 115
Paikkakunta: vahto
Jaahas, tämä pätkäpaasto kuulostaa mielenkiintoiselta. Täytynee kahlata koko viestiketju läpi kunhan pääsen iltavuorosta kotiin. Googlettamallakin löytynee lisää tietoa.

Joulun jälkeen olen syönyt karpisti mutta napostelua, napostelua. ai ai...Pätkäpaastolla saan napostelut kuriin (toivottavasti) ja ehkä painoni laskemaan. Nyt painoni on junnannut samoja lukemia ees taas. Hyvinvointini on tärkein asiani. Hyvin olen voinut. Energiaa virtaa työpaikalla ja kotona. Ei ole ollut kertaakaan kipeä alettuani karppauksen. Yes! Painon laskeminen on ihana bonus. Olen tehnyt itselläni kaiken sorttisia kokeiluja. Olemme yksilöitä ja minun keholleni voi sopia erit jutut kuin muille tai sitten ihan samat. Vain kokemuksen avulla se selviää. Nyt alan tutkimaan pätkäpaastoilua 5 kilon verran, alan siis keräämään noita minun bonuksia hyvinvoinnin lisäksi. Sitten (jos ja kun siihen pääsen) annan kehoni tutustua uuteen painoon ihan rauhassa. Mikäs kiire tässä on.

_________________
Kuva
Ruokapäiväkirjani näkyy klilkkaamalla tickeriä!

Kampanjasivuni

Karpiksi hitaasti ei harppaamalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-16 13:17:37 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Nyt ei pysty pätkistelee, ku kipeenä olen... terveenä sit taas... :evil:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-20 10:34:44 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-01-19 09:07:12
Viestit: 47
Vaikuttaa mielenkiintoiselle. Omaan jumitukseeni kyllästyneenä pohdiskelin jotain tällaista rytmiä, jopa warrioria. Katsotaan.. Lomareissu tulossa joten sen jälkeen voisi kokeilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-20 13:06:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 20:30:51
Viestit: 1072
Paikkakunta: Helsinki
Pätkistelin noin 2 viikkoa, painoon ei sillä ollut lopulta mitään vaikutusta. Mutta jostain syystä painoni lähti putoamaan, kun lopetin pätkistelyn. Voisikin olla suhteellisen tehokasta välillä pätkistellä (jolloin voisi samalla korottaa hiilarien osuutta ruokavaliossa) ja välillä mennä sit vaikka viikko pari suht tiukalla vhh:lla. Ajattelin kyl jatkaa jossain vaiheessa pätkistelyä, kun se oli oikeastaan aika hauskaa. Nyt ajattelin syödä normaalilla vhh-tyylillä, koska haluan varmistaa optimaalisen haavan paranemisen leikkauksen jälkeen. (eli runsaammin proteiinia, c-vitamiinia, sinkkiä, a-vitamiinia, betakaroteenia ja antioksidantteja ja säännöllisesti ruokaa)

_________________
Kuva

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-20 14:17:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-14 15:29:28
Viestit: 155
Minä olen pätkistellyt nyt pikkuisen reilu pari viikkoa. Painomuutoksista on tietysti paha sanoa näin lyhyessä ajassa, mutta näyttäisi siltä, että n. 2 kg/2 viikkoa on lähtenyt (huomenna on vasta virallinen punnituspäivä) Tämä tuntuu sopivan minulle, joskin paastopäivinä palelen valtavasti. Syön karpisti, mutta en laske syömisiäni, vaan syön esim. hedelmiä, jos mieleni tekee. Paastopäivinä en ole nälkäinen, mutta vanhasta tottumuksesta lapsen ruokaaikoina tekee selkeästi mieli ruokaa. Liikuntaa olen jaksanut harrastaa myös paastopäivinä.

_________________
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/w0VnA6t/]
Kuva

iHerb ensitilaajille 5$ alennus loppuhinnasta koodilla ETI248


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-20 16:14:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-25 19:52:18
Viestit: 115
Paikkakunta: vahto
Minä alotin pätkistelyn tällä viikolla. Etukäteen kuvittelin että 24 tunnin syömättömyysjakso olisi rankkaa. Vaan ei ole ollut. Yllättävän helppoa. Karpisti olen syönyt. Jälkkäriksi hedelmiä jos vatsaan vielä mahtuu.

Vuorokauden katkaisen kello 12:
päivä 1: aamukahvi pienellä tilkalla kermaa, lounas ennen kello 12:00, klo 18:00 kahvi pienellä tilkalla kermaa
päivä 2: aamukahvi pienellä tilkalla kermaa, lounas kello 12:00 jälkeen, päivällinen kello 18:00 - 20:00

Palellun selkeästi helpommin etenkin kun menen nukkumaan. Silloin tärisen kylmästä niin vietävästi vaikka peittoja on päällä useita. Kahvia tulee juotua selkeästi vähemmän kuin aikaisemmin. Ennen join kahvia 3 kertaa päivässä nyt menee kolme kertaa kahdessa päivässä. Puolet siis vähemmän kun ennen. Vissyä ja vettä tulee juotua reippaasti. Normaalisti en tunne janon tunnetta juuri koskaan. Lienee jumini yksi syy. Siis tuo juomattomuus. Tuon iltakahvin ajattelin jättää pois parin viikon päästä. Aamukahvin kohtalon mietiskelen myöhemmin. Kahvia juon tarkoituksella ettei tulee vieroitusoireita. Kermaa pyrin laittamaan niin vähän ettei ruansulatus herää. Mistä sen tietää herääkö? Ei aavistutakaan. Mutu-tuntumalla mennään.

Sormet ovat paisuneet aika paljon. Tämäkin lienee ohimenevä oire. Elimistö hakee varmaakin omaa nestetasapainoa.Vihkisormusta ei saa pois eikä ole tarviskaan.

Painoa en ole seurannut niin tarkkaan. Ensi viikolla sitten.

_________________
Kuva
Ruokapäiväkirjani näkyy klilkkaamalla tickeriä!

Kampanjasivuni

Karpiksi hitaasti ei harppaamalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-13 11:48:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 20:35:39
Viestit: 225
Viime viikolla "ajauduin" kokeilemaan pätkäpaastoa 19/5 metodilla. Löysin heti sopivan syömisikkunan klo 14-19 syön niin usein kuin haluttaa, mutta ehdottomasti kuitenkin karppia ruokaa. Parina ekana päivänä vähän hirvitti, että kylläpä sitä ruokaa menee, mutta sitten ihan selvästi kolmantena päivänä annoskoot pienenivät ihan itsestään. Pienestä turvotuksestakin olen päässyt eroon jo muutamassa päivässä.

Koko homma alkoi oikeastaan siitä, kun huomasin, että ote ruokailuun oli alkanut lipsua. Söin kyllä VHHta, mutta viime aikoina ihan liian isoja määriä ja liian usein. Samaan aikaan oli lueskellut paljon erilaisista pätkäpaastoista mm. Marks Daily Apple sivuilta. Tykkään tuosta 5 tunnin syömisikkunasta. Saan syödä lasten kanssa lounaan klo 14 kun tulevat koulusta ja sitten siestan jälkeen vielä yhden pienen aterian ja jälkkäriksi kahvia ja karppiherkkuja, yleensä juustokakkua marjojen kanssa (tuoreet mansikat ilmestyneet kauppoihin =P~ ) tai kookosjauhokakkua. Sen jälkeen menee ilta ihan kevyesti, kun tuntuu että olen syönyt hyvin ja jopa herkutellutkin. Aamulla vain mustaa kahvia ja vettä lounaaseen asti. Vähän alkuun pelotti, että kuinkahan muijan käy, mutta olen todella positiivisesti yllättynyt siitä kuinka helppoa onkin ollut. Vointini on ollut hyvä koko ajan. Ei palelua, päänsärkyä tai muitakaan sivuoireita. Päätin, että jatkan nyt näin niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Kiva olisi jos koko talven jumittanut painokin samalla lähtisi taas laskuun.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-18 09:23:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 20:35:39
Viestit: 225
Viikko takana 19/5 tyyliin pätkistelyä. Pitää sanoa, että on ollut huomattavasti helpompaa kun osasin odottaa. Tarkkaa painon laskua en osaa sanoa kun en silloin aloittaessani heti käynyt punnitsemassa, mutta ihan selvästi housun vyötärö tuntuu väljemmältä. Ja syönyt olen ikkunani aikana just niin paljon kuin on mieli tehnyt. En todellakaan ole kituuttanut.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)