karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:06:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-06-02 10:06:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kun noita vanhoja dieettiohejkirjoja nyt kiertää maailmaa aika paljon, niin kerrottakoon tähän hiukan päivitystä

Michael Mosley paastosi ja söi puhdasta ja vältteli rasvaa, varsinkin tyydytettyä. Khan kuten opettikin.
Ja sai diabeteksen.
Ja sen jälkeen hän korjasi diabeteksensä remissioon, arvaatte varmaan millä?
Noh, tyydytetyllä rasvalla tietekin.

Voisi sanoa että näin kävi koska biologia ja fysiologia ovat mitä ovat, eikä niitä voi kauniilla teorioilla (tai puhtaalla ruoalla) selitellä pois :)

Linkki: https://www.telegraph.co.uk/health-fitn ... ont-work/#
(... ja sivuhuomautuksena: Tuohon Daily Telegrapin juttuun on kuvat takuulla valinnut joku muu kuin Mosley *vinohymy* )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-04 08:24:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
Michael Mosley oli tuon 5:2 kanssa jkl uranuurtaja (tosin jo vuosikymmeniä sitten esiteltiin ns. vaihedieetti, mutta se ei silloin saanut suosiota). Mutta nyt hänen uusi dieettikirjansa on aivan järkyttävä: Mosley ehdottaa 800 päiväkalorin dieettiä!
Olipa jopa todennut jollain pari päivää kestävällä tutkimuksella, että aineenvaihdunta ei tuolla laske...
Jos joku nyt kykenee tuota dieettiä noudattamaan, mahtaa yllättyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-04 17:22:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Eipä taida autofaagikaan käynnistyä. Mieluummin ne kaksi päivää vesipaastolla.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-05 08:52:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tai vielä mieluummin rasvapaastolla.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-05 12:59:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tai kerta päivässä syömällä, tai 6-1 paastolla... tai ehkä ihan vain runsasrasvakarppauksella ilman kaloreita. 800 kalorin päiväruoilla tuppaa todella monen kilpirauhane piiputtamaan, ennemmin tai myöhemmin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-05 20:04:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
Ei välttämättä ihan kuulu tänne, mutta mun mielestä tää Bright Line Eating (kirja on suomennettu muistaakseni Syömisen punainen lanka tms.) on rikollinen konsepti! Sen kehittäjä on itse sairastunut Hodginin tautiin, mutta ei tietenkään näe mitään yhteyttä pysyvän (!) nälkädieetin ja taudin välillä.

https://brightlineeating.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-26 19:17:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
Kauhistukaa: minä siis pudotin sen 10 kiloa nimenomaan tuolla 800 päiväkalorin dieetillä! :) Siitä on reilut kaksi vuotta, ja paino pysyy siinä, missä haluankin - kunhan en palaa entisiin syömistapoihin. Dieetin aikana opin, että olin siihen saakka syönyt aivan liikaa keski-ikäiseksi naiseksi (olen lähes 60)! Suurimman osan vuodesta liikun varsin vähän, joten kulutukseni on todella pieni.

Pätkäpaastoon en muuten sittenkään ole siirtynyt. Muistakseni olen jostain lukenutkin, ettei paastoaminen kovin hyvin sovellu ihmisille, joilla on taipumusta ahmimiseen. Paasto johtaa minulla kerran toisensa jälkeen siihen, että konttaan heikkona ruokakaapille ja syön viljatuotteita ja makeaa... Parempi syödä tasaisesti vähän.

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-26 20:46:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hyvä jos pääsit minne halusit. Aika paljon tuolla paastotessakin (tai itse asiassa juuri siellä) riippuu siitä MITÄ syö eikä vain koska.
Minusta ei olisi enää ikinä 800 kalorin paastoille. Ja keveitä/monta kertaa syöden kaikki meni ja menee pommiin.
... mutta onneksi sen voi tehdä muutenkin :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-26 22:30:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
Eipä sopinut minullekaan 800kcal päiväsyömisille kun 1kk kokeilin tuota pussikeittokuuria kun laihdutusvaatimus oli lääkäriltä. Pätkäpaasto silti sujuu hyvin kun joka toinen päivä tulee enempi syötyä ja joka toinen vähempi sitten. Tälläinen tuntuu tehoavan minulla hitaasti keventymiseen ja nyt olen päättänyt jatkaa sitä kuukausia ainakin.

Katoin Jason Fungin videoita ketoosiruokavalio jutuista ja taisi mainita tuon M. Mosleyn miten alussa oli vähärasvaista mutta muutti juttujaan kunnolla rasvan käyttöön kun todisteet kertoi sen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-08-31 22:41:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2021-02-02 16:14:56
Viestit: 3
Mosleyn 12 viikon dieetti ei todellakaan ollut mitään pussikeittokuuriin verrattavaa; siinä ei myöskään syöty kevyttuotteita, vaan aitoa ruokaa, ja aterioita oli kolme päivässä. Painoni on edelleen nyt viisi vuotta myöhemmin lukemissa, joihin silloin pääsin - lukemissa, jotka tuntuvat omilta ja hyviltä. Muuten tässä välillä on tapahtunut suuri elämänmuutos: neljä vuotta sitten aloitin täysipäiväisen opiskelun, kaksi vuotta sitten erosin ja vuosi sitten muutin lapsuudenkotiini yli 40 vuoden poissaolon jälkeen.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)