karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:27:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-07-18 08:22:29 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Hei!

Olen elänyt ½v Belgiassa, ½v Ruotsissa aikanaan, sitten menin Pietariin 1½ vuodeksi ja sen jälkeen asuin 1½ vuotta Etiopiassa, Addis Abebassa.

Etiopiassa perheeni kasvoikin sitten yhdellä henkilöllä ja mahdollisia lisäosia aiotaan asentaa sitten Suomessa!

Olen ihan pilvissä ja jumalattoman onnellinen ja ihan siirappirakkaushumussa, mutta arvelen, että Suomen expat-ihmisten kanta on sellaista, että työn jne. kautta on helppo muuttaa vuosiksikin muualle, ja sitten kun se työ tai komennus loppuu, niin sitten kuitenkin tullaan takasin kotimaahan - vieläpä perheellisenä.

Euroopan maissa se vaihtelu on isompaa, että kumman maa valitaan, mutta Aasiasta ja Afrikasta ja kenties Latinalaisesta Amerikasta voi välillä olla vaikea saada koko perheen elättävä kunnon työ, joko puolisolle, itselle, tai molemmille.

Olen siis itse palaamassa Suomeen, mutta miehenihän tulee sitten olemaan expat!

Onneksi Etiopiassa, miehen kotimaassa, ruoka on hyvin itse tehtyä, luomua, ja olen nähnyt kun pihasta pistetään kanat potpottamasta pataan ja aviomies filmas mulle tänne Pietariin (olen kesätöissä Pietarissa ennen Suomeen paluuta... pakko oli saada kevyt bufferi laskeutumiseen maan pinnalle) sen tapahtuman, kun sen veli laski veret lampaasta ulos. Moniko aviomies siis tekist tämän vaimollen? :lol:

Ehkä näitä ex-expat ja semi-expat-kokemuksia voi sitten jakaa myös exfat-foorumilla! Moni sattumuksista ja ärrinmurrin- ja ahaa-oivalluksista ovat kuitenkin taustotettuja just siltä expat-ajalta, ja elämään vaikuttaa kuitenkin suuresti sen puolikkaan perheen eri kansallisuus.

Olen vaan niin rakastunut!

Toivon husbandini asettuvan ja kotoutuvan hyvin Suomeen. Hän inhoaa ulkoilua, ei tykkää urheilusta, ei pidä auringonpaisteesta eikä paahteesta ja viileä ilma on hänen mielestään hyvä. Tykkää kattoa urheilua telkkarista. Ainakin lähtökohtasesti näyttäis siis, että Suomi on ihan jees maa! :mrgreen:

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)