karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:02:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-04-08 15:35:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-13 22:44:24
Viestit: 13
Paikkakunta: Hollanti
Sattuisko kukaan tietamaan, saako Hollannista mistaan leipajuustoa tai mahd. vastaavantyyppista juustoa? Aiemmissa ketjuissa oli juttua Merimieskirkon kaupasta, Rotterdamissa nayttais olevan sellainen, loytyiskohan sielta? Hirvee leipajuuston himo vaivannut jo parisen viikkoa... =P~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-04-08 15:49:14 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Muistelisin että Lontoon merimieskirkko myy pakastimesta leipäjuustoa. Parhaiten varmaan selviää kun otat yhteyttä suoraan Rotterdamin merimieskirkkoon:

http://www.merimieskirkko.fi/toimipiste ... erdam.asp#

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-04-09 14:45:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Mä jopa pari kertaa leipiksenpuutteessani leikkasin mozzarellasta viipaleita lautaselle, ripottelin vähän kanelia päälle ja käytin pikaisesti mikrossa. Siinä tilassa toi jotenkin tuntui ajavan asian. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-06 08:40:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-26 14:14:55
Viestit: 138
Paikkakunta: Oulu
Ainakin Antwerpenin merimieskirkolta sai muistaakseni pakastettua leipäjuustoa. En tosin ostanut sitä itse, mutta niihin aikoihin ostin HK:n sinistä muutaman kerran pakastettuna :shock: :wink:

Kannattaa varmaan soittaa Rotterdamiin.

Korjausta: Ooops, huomasin vasta nyt, että viestistä on jo aikaa :oops: Jos et ole löytänyt niin voisin kysellä kaverilta, joka asuu 'ei niin kaukana Rdamista'.

_________________
-m-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-06 12:34:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-13 22:44:24
Viestit: 13
Paikkakunta: Hollanti
Juu, en oo viela lahtenyt leipiksen perassa Rotterdamiin, taytyy ottaa ekaks sinne yhteytta ja kysella. Nyt sain paketillisen tuliaisena Suomesta ensihataan, oli niiiin hyvaa! :smt007 Olisivat muuten tuoneet useammankin paketin mutta kesto oli niin huono, vaan muutamia paivia ettei kannattanut. Onkohan noissa leipiksissa yleensa noin lyhyt kestoaika (siis taa parasta ennen), vai sattuikohan vaan kaupassa olemaan vanhaa eraa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-06 19:09:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
On aika lyhytkestoista kamaa mutta mä pakastan sitä annospaloina muovipusseissa.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-07 02:39:46 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-14 07:12:33
Viestit: 1953
Paikkakunta: Keski-Suomi
Mulla on monta kertaa ollut mielessä että Suomen lomalta toisin juuston juoksutetta ja tekisin ite. No, jäi taas. Ja ens kertaa ei nyt ole pitkiin aikoihin näkyvissä kun kesällä muutamme pysyvästi Suomeen. Toistaiseksi. ;)

_________________
Karppaus aloitettu 20.2.2006 89kg->78,6kg
Raskauden jälkeen (05/2007) paino 93 kiloon, karppausta on/off
2009 Huhtikuussa paino 86kg
2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-07 11:58:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-26 14:14:55
Viestit: 138
Paikkakunta: Oulu
Tulossa NL:ään kesällä pikavisiitille, mutta mutkan kautta saavumme, joten ei voi toimittaa tuliaisia :wink:

Miten kaukana Rdamista muuten asut? Minulla asuvat ystävät Delft, Leiden ja Utrecht akselilla.

_________________
-m-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-07 14:15:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-13 22:44:24
Viestit: 13
Paikkakunta: Hollanti
Asun Utrechtissa mutta paivittain suhaan Haagiin toihin. Kivoja kaupunkeja kumpainenkin, muutenkin oon mukavasti viihtynyt (reilun puoli vuotta oon taalla asunut), valilla vaan kaipailee naita kotoisia herkkuja =P~ Kesalla oon menossa Suomeen kahteenkin otteeseen, taytyy sit tuoda repullinen leipajuustoa jos se ei kerran paljoa karsi pakastamisesta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-07 15:50:38 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Mä olen tulossa ensi viikolla Amsterdamiin, voisin kiikuttaa mukanani, jos pääset esim. kentältä keskiviikkona hakemaan?

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-08 08:55:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-26 14:14:55
Viestit: 138
Paikkakunta: Oulu
Tane kirjoitti:
Asun Utrechtissa mutta paivittain suhaan Haagiin toihin. Kivoja kaupunkeja kumpainenkin, muutenkin oon mukavasti viihtynyt (reilun puoli vuotta oon taalla asunut), valilla vaan kaipailee naita kotoisia herkkuja =P~ Kesalla oon menossa Suomeen kahteenkin otteeseen, taytyy sit tuoda repullinen leipajuustoa jos se ei kerran paljoa karsi pakastamisesta.


Ethän sinä siis autolla kulje? :shock: Olen kerran viettänyt 5-6 tuntia matkustaen taksilla Goudasta Roermondiin. Liikenne sikäläisillä teillä on niin rasittavaa, että onneksi maan junapalvelut ovat huippuluokkaa ;-)

Olin aikoinaan (95-96) muutaman viikon töissä Utrechtissä ja asuin Amersfoortissa. Sitten samainen asiakas siirsi toimiston Goudaan, jossa ehdin toimia hetken ennen kuin siirryin kuukaudeksi toiseen projektiin Roermondiin. Sen jälkeen olen käynyt NL:ssä vain lomailemassa noin kerran vuodessa pikaisesti. Mukava maa vierailla, vierailijoille ollaan tosi ystävällisiä ja enkulla pärjää hyvin. Parin sinne muuttaneen kaverin mukaan tosin suhtautuminen muuttuu pikaisesti, kun muutat asumaan ja jollet ala välittömästi oppia paikallista 'kurnutusta' ;-) Puhun itse jonkin verran flaamia, mutta paikka paikoin siitä ei ole paljon apua sillä puolen rajaa...

Onko sinulla pitkäkin pesti vai ihanko pysyvä ratkaisu asua siellä? Delft, Leiden ja Amsterdam ovat minusta ihania paikkoja vierailla. Utrechtistä ei jäänyt minkäänlaista kuvaa, koska olin siellä sumuisena kylmänä talvena ja töiden jälkeen menin suoraan Amersfoortiin. Yksi kaverini (englantilainen ex-kollega Suomesta) on viihtynyt siellä jo 7 vuotta, joten siitä päätellen ihan kiva kaupunki :)

_________________
-m-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-08 10:15:16 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-13 22:44:24
Viestit: 13
Paikkakunta: Hollanti
Dzinni kirjoitti:
Mä olen tulossa ensi viikolla Amsterdamiin, voisin kiikuttaa mukanani, jos pääset esim. kentältä keskiviikkona hakemaan?


Kiitoksia kovasti mutta olen ensi viikolla Madridissa. Kaipa tassa viela kuukauden kestaa leipis-paitsiossa, 5.6 oon kuitenkin menossa jo Suomeen kaymaan. Ihan alyttoman huono tuuri kylla ton Madridin reissun kanssa siina mielessa etta tanne on luvattu huippukeleja, +24-27 astetta ja Madridiin sadetta ja jotain +17... #-o No, onneks taalla on saanut jo tan viikon nauttia lammosta.

-m- kirjoitti:
Ethän sinä siis autolla kulje? :shock: Olen kerran viettänyt 5-6 tuntia matkustaen taksilla Goudasta Roermondiin. Liikenne sikäläisillä teillä on niin rasittavaa, että onneksi maan junapalvelut ovat huippuluokkaa ;-)

Olin aikoinaan (95-96) muutaman viikon töissä Utrechtissä ja asuin Amersfoortissa. Sitten samainen asiakas siirsi toimiston Goudaan, jossa ehdin toimia hetken ennen kuin siirryin kuukaudeksi toiseen projektiin Roermondiin. Sen jälkeen olen käynyt NL:ssä vain lomailemassa noin kerran vuodessa pikaisesti. Mukava maa vierailla, vierailijoille ollaan tosi ystävällisiä ja enkulla pärjää hyvin. Parin sinne muuttaneen kaverin mukaan tosin suhtautuminen muuttuu pikaisesti, kun muutat asumaan ja jollet ala välittömästi oppia paikallista 'kurnutusta' ;-) Puhun itse jonkin verran flaamia, mutta paikka paikoin siitä ei ole paljon apua sillä puolen rajaa...

Onko sinulla pitkäkin pesti vai ihanko pysyvä ratkaisu asua siellä? Delft, Leiden ja Amsterdam ovat minusta ihania paikkoja vierailla. Utrechtistä ei jäänyt minkäänlaista kuvaa, koska olin siellä sumuisena kylmänä talvena ja töiden jälkeen menin suoraan Amersfoortiin. Yksi kaverini (englantilainen ex-kollega Suomesta) on viihtynyt siellä jo 7 vuotta, joten siitä päätellen ihan kiva kaupunki :)


Juu en onneks taalla joudu autoilemaan, junalla kuljen toihin. Katevasti paasee noin 40 minuutissa. Paikoitellen radan vieressa kulkeva moottoritie on useimmiten ruuhkainen, siita on kiva posottaa IC:lla ohi. Viela kun tamanhetkinen tyonantaja kustantaa juna+bussilipun niin mikas siina on matkustellessa!

Ma olen taalla opiskelemassa, tarkotus olis valmistua ens vuoden elo-syyskuussa. Talla hetkella oon puolivuotisessa tyoharjottelussa. Jatkosta en tieda viela, tannekin vois jaada kenties mutta saa nahda kuinka vaikeeta on loytaa toita kun en hollantia kovin paljoa (ainakaan viela) puhu. Paikalliset ei tee kielen harjoittelua kovin helpoksi, mulle on useamman kerran kaynyt niin etta olen esim. kaupassa tai kiskalla alottanut hollanniksi ja sit mulle vastataan englanniksi... :roll: Pitais menna johonkin intensiivikurssille ja varmaan hommata enemman paikallisia kavereita tai vaihtaa poikaystava hollantilaiseen (nykyinen on portugalilainen) :wink:

Ma tykkaan kylla Utrechtista kun se on aika pieni (reilu 250 000 asukasta) ja helpommin hallittavissa kun esim. Amsterdam, jossa on niin pirusti turistejakin. Lisaks siita paasee junalla joka suuntaan, Saksassa ja Belgiassa on tullu kaytya junalla. Delft on kylla kans mukava. Leideniin en oo viela ehtinyt, taytyy nyt kesalla sekin katsastaa.

Taa tais menna nyt aika kauas leipajuustosta mutta menkoon... :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-08 11:45:35 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tane kirjoitti:
...saa nahda kuinka vaikeeta on loytaa toita kun en hollantia kovin paljoa (ainakaan viela) puhu.


Mäkin olen asustellut pari vuotta niissä maisemissa, ja siellä on paljonkin tuttuja, jotka ovat olleet siellä iät ja ajat töissä, mutta eivät puhu paikallista kieltä. Ja hyvin menee.

Harmi kun et ole ensi viikolla maisemissa, olisi tullut tuo leipäjuuston hinku tyydytettyä heti :wink:

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-09 17:49:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Tane kirjoitti:
Ihan alyttoman huono tuuri kylla ton Madridin reissun kanssa siina mielessa etta tanne on luvattu huippukeleja, +24-27 astetta ja Madridiin sadetta ja jotain +17... #-o No, onneks taalla on saanut jo tan viikon nauttia lammosta.


Hehee, Tampereella on ollut tanaan todella kaunis auringonpaiste - tahan asti! Juuri alkoi sataa vetta.. Toivottavasti Madridissa ei saa vaihdu yhta nopeasti ja etta sulla ois hyvat kelit ens viikolla, faija on just siella ja kuulemma tosi kesameininki. :D

Tane kirjoitti:
Taa tais menna nyt aika kauas leipajuustosta mutta menkoon... :D


Eikohan me exfatit olla aika rentoja tan suhteen.. 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-13 16:27:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
Paikkakunta: Keski-Eurooppa
Hantsu kirjoitti:
Mä jopa pari kertaa leipiksenpuutteessani leikkasin mozzarellasta viipaleita lautaselle, ripottelin vähän kanelia päälle ja käytin pikaisesti mikrossa. Siinä tilassa toi jotenkin tuntui ajavan asian. :D


Kokeilin tätä Dalfourin hillon kanssa :smt007 =P~ Hyvää! Ensi kerralla kokeilen paistaa voissa, koska mielestäni olisi kaivannut ihan aavistuksen suolaa :wink: Kiitos vinkistä! (En olisi tullut ajatelleeksi, kun yleensä syön mozzarellan omenan tai melonin kanssa aamiaiseksi ihan kuumentamatta.)

_________________
Banaanikarppi
Karppaus ei toimi, jos sitä ei noudata!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-05-14 19:32:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
^ Heh :lol: Eipa kesta! Hata keinot keksii.. 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2008-06-23 23:15:34 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
Mulla on jaakaapissa suomalaista leipajuustoa :)

Ja toin muuten juustonsuoksutettakin! Voisipa keitella... raakaa kutunmaitoakin on saatavilla.

Taalla Whole Foodsissa on nyt leipajuustoa - Bread Cheese - heti halloumin vieressa. Oli sellaista liian kovaa ja kiinteaa, mutta ihan syotavaa.

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2009-02-21 15:23:13 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Lontoon Kensingtonin Whole Foodsista en ole löytänyt :(

Mutta toisaalta Finnish Church myy kaikenlaista suomikamaa, joten paikalliset suomalaiset varmaankin asioivat siellä... On vaan vähän kaukana täältä W4:sta, koska se on Rotherhithessä asti.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2009-02-24 19:21:09 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Dzinni kirjoitti:
Mutta toisaalta Finnish Church myy kaikenlaista suomikamaa, joten paikalliset suomalaiset varmaankin asioivat siellä... On vaan vähän kaukana täältä W4:sta, koska se on Rotherhithessä asti.
Vahan kaukana :D
kuulemma ne voi lahettaa postitsekin jos tarvii, soitat vain ja tilaat. Toisaalta sa kayt niin usein Suomessa ettet varmaan ole yhta epatoivoinen kuin mina :mrgreen: :lol:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tahtoo leipajuustoa
ViestiLähetetty: 2009-02-24 21:51:05 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Pangolin kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Mutta toisaalta Finnish Church myy kaikenlaista suomikamaa, joten paikalliset suomalaiset varmaankin asioivat siellä... On vaan vähän kaukana täältä W4:sta, koska se on Rotherhithessä asti.
Vahan kaukana :D
kuulemma ne voi lahettaa postitsekin jos tarvii, soitat vain ja tilaat. Toisaalta sa kayt niin usein Suomessa ettet varmaan ole yhta epatoivoinen kuin mina :mrgreen: :lol:


Joo, niin käyn, vähän puolenaikaa molemmissa paikoissa. Nyt syönkin Suomessa just leipäjuustoa kun Expat lähetti Belgiasta sen kanssa hyvää sokeritonta kirsikkahilloa, nam!

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)