karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:49:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-01-16 04:22:56 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-14 07:12:33
Viestit: 1953
Paikkakunta: Keski-Suomi
Moi!

Oottako kukaan koskaan ollu Katolisen kirkon ristiäisissä? Meille on kutsu tullut emmekä ollenkaan tiedä että minkähänlaisia lahjoja sitä ruukataan vauvalle viedä? Sen tiedämme että kummit tässä suvussa ainakin (italialaisia) ruukaavat viedä noin 500CAD:n arvosta kultakoruja. :roll: Mutta siis kun emme ole kummeja, haluaisimme viedä jotain mutta ei mitään liian halpista eikä ainakaan mitään tökeröä... Ristiäisten jälkeen ruokailu on ravintolassa ja sielläkin on 5 ruokalajin ateria kyseessä. Tietysti kun lapsen isä on suomalainen, haluaisimme myös liittää tähän lahjaan jotain suomalaista eli hjelp ny kaikki karpit siellä! Nyt on vielä aikaa jopa saada miehen työkaverin roudaamana Suomesta jotain ennen h-hetkeä!!!

Mies ehdotti että ostaisimme Suomen Leijona-riipuksen mutta mulla kun ei tullu mitään muuta siitä mieleen ku skinit, en pysty semmoista lahjaa Vauvalle viemään. Eli jotain muuta.

_________________
Karppaus aloitettu 20.2.2006 89kg->78,6kg
Raskauden jälkeen (05/2007) paino 93 kiloon, karppausta on/off
2009 Huhtikuussa paino 86kg
2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko: katolisen kirkon ristiaiset
ViestiLähetetty: 2007-01-16 22:13:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
omat kolme lastamme on kaikki kastettu katolisiksi isansa mukaan(italialainen) ja kertomasi tyyli juhlien suhteen on juuri noin, vauvalle annetaan jo isot kultaristit ( vrt Suomessa pienemmat versiot saadaan rippilahjaksi)ja muutkin lastemme saamat lahjat ovat olleet suuria ja kalliita. Jos mietin "kaukaisimpia :etaisimpia kutsuttuja saimme heiltakin rahaa (100 euroa) tai vaatteita paketillisen. Suomesta saimme mm. ns kummilusikat, jotka ovat vielakin kaytossa keittolusikoina. Miehesi ehdottama leijonakoru olisi huippulahja usko pois. Muuta saatua oli erilaisia kulta-ja hopeakoruja, ranneketju vauvalle jne. Tarjottu arvokas ilta ravintolassa korvannee lahjan hinnan. Meilla oli 7 lajin ruoat 30 hengelle ja ihana paiva joka kerta. Ristiaiset ovat kirkossa ei kotona.
Tavat vaihtelevat paljon maan tapojen mukaan, nain meilla Belgiassa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 22:17:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
Kultakoru. Joku suomeen liittyvä olisi hieno, kalevala-korultakin voisi löytyä jotain. Ykköset niskaan. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 13:52:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Sorry, hieman OT:ta...

Ritasisko: Vihittiinkö teidät myös katolisessa kirkossa? (Siis jos olette naimisissa.) Olen kuullut sellaista, että Espanjassa ei katoliset papit välttämättä suostu kastamaan perheen lapsia, jos vanhemmat eivät ole katolisen kirkon silmissä naimisissa. Sitä en tiedä onko se yleinen linja, vaiko vain pappien oma.


Ylös
   
 Viestin otsikko: katolisen kirkon ristiaiset
ViestiLähetetty: 2007-01-18 20:13:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Olen naimisissa katolilaisen italialaisen kanssa ja meidat on kirkkovihitty vain katolisessa kirkossa (Italiassa)ja se , etta itse olen ev.lut oli vaikea juttu yhdistaa. Minun olisi pitanyt osata ulkoa (jollakin kielella) vaikka mita uskontoon liittyen ja kayda lapi avioliittovalmennus jne. "Paasin" lapi kuitenkin ihan tenteitta lopulta. Mutta mita kysymykseen tulee niin lapsemme seurasivat katolista kastetta automaattisesti isansa mukan, ei nain olen ongelmia ollut. (paitsi, etta Belgiassa kastetut lapset antoivat minulle taas paljon ko alan tehtavia, piti selostaa miksi kastamme lapset katolisiksi tai ylipaataan ollenkaan(=motiivi) ja monen monta muuta juttua eli vahan eri kuin suomalainen helppo peruskastetilaisuus......


Ylös
   
 Viestin otsikko: katolisen kirkon ristiaiset
ViestiLähetetty: 2007-01-18 20:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
jatkan viela aiheesta: otin aikoinani yhteytta paikalliseen suomalaispappiin kysyakseni neuvoa ja yhteistyota katolisen kirkon ristiaisista ja sain vastaukseksi juuri sen mita ajat takaa. Ko henkilo ei halunnut sekaantua toisen uskontokunnan tapahtumaan. (ajattelin vain silloin omia suomalaisia sukulaisiani, joille olisi ollut mukava kuulla suomenkin kielta).
Jos haluaa lapsen kastettavaksi vieraassa maassa voi kayttaa tietenkin oman merimieskirkon pappia asiaan..siis oman uskontokunnan pappia....


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 13:01:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Taalla Espanjassakin pitaa kayda toi "avioliittokoulu" jos kirkossa vihitaan... ja jos ei ole kastettu/konfirmaatiota niin se pitaa sitten suorittaa myos. (Itse menin siviilivihkimisella :arrow: mies ei kuulu kirkkoon, mina ev.lut).

Kastetilaisuudesta sen verran etta, kerran olen taalla ollut kastajaisissa kirkossa. Tilaisuus kesti melkeen 2 h :!: Ehtoolliset ym. Siita ystavien omaan ravintolaan brunssille, vietiin lahjaks vauvalle kesamekko. Saman tyylisia lahjoja sai muilta kavereilta, sukulaiset antoi sitten just kultaa ym.

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 13:38:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Kiitos Ritasisko! Itse en suostunut mihinkään katolisen kirkon kursseihin, joten mentiin sitten Suomessa naimisiin. Lasten kastaminen katolilaisiksi kiinnostaa lähinnä siksi, että se on Espanjan valtauskonto, mutta toisaalta ottaa pattiin katolisen kirkon nihkeys muita kristillisiä kirkkoja kohtaan. Tuskin huolivat luterilaisia kummeiksi katolisten lisäksi, jos nyt edes suostuvat kastamaan luterilaisessa kirkossa vihittyn parin lapsia. No, ainakin se helpottaisi päätöksentekoa.

Olen muuten Lillien kanssa samaa mieltä, että vain kummit ja sukulaiset vievät arvokkaita lahjoja, muut vieraat voivat hyvin viedä ihan tavallisia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-01-23 15:21:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
TOTTA RISTIAISLAHJOISTA : en ajatelut asiaa sen tarkemmin, meilla ei ollut kuin sukulaisia ja kummit vieraina. Asumme "kolmannessa maassa" joka ei kummankaan vanhemman kotimaa, eika kavereiden saapuminen juhlaan onnistunut.
1.poikamme kummi on suomalainen ja aluksi se tuotti ongelmia koska han kuului eri uskontoryhmaan, toiseksi , (Belgiassa ainakin , kummi voi olla jo jopa 12-vuotias, koska "ripillepaasy" on aikaisempaa kuin Suomessa) lapsemme kummi oli silloin vain 14-vuotias ei -rippikoulun kaynyt ev.lut. Pitkan juttelun jalkeen pappi suostui ottamaan tyton kummiksi, koska luotti sanoihimme siita, etta tytto varmasti kay rippikoulunsa samana kesana. Tyton vanhempia pyydettiin ns taustakummeiksi. Eli oli sitten kuitenkin ihan se ja sama mita pyytavat , loppu on kiinni itse papista ja hanen paatoksestaan.
Toisen lapsen kummit ovat puolalainen, katolinen seka hanen rippikoulun kaymaton italial.mies. Kolmannen lapsen kummi on suomalainen ev lut ,rippikoulun kaynyt eika ollut mitaan ongelmia. Ja ainahan voi lapselle pyytaa (Suomessakin) ns taustakummin, joka on lapselle tarkea virallinen kummi, mutta kirkon kirjoihin hanta ei merkita...
Lapsemme ovat katolisia, myos, koska se on maan enemmisto uskonto ja lapsemme kayvat katolista koulua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 18:02:06 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-14 07:12:33
Viestit: 1953
Paikkakunta: Keski-Suomi
No nii ostettiin ny se suomen leijona-riipus ja lisäksi meinaan laittaa jonku vaatelahjan siihen pakettiin. Ovat kuitenkin meidän ainoot ja parhaat ystävät täällä joten halutaan siksikin muistaa kunnolla kun kerta kutsuivatkin.

Miehen työkaveri oli sitä mieltä että 100 kanadan dollaria (noin 80€) per aikuinen ja lapsista 25 per lätty, sikälimikäli siis on tuommonen hieno päivällinen tiedossa.

_________________
Karppaus aloitettu 20.2.2006 89kg->78,6kg
Raskauden jälkeen (05/2007) paino 93 kiloon, karppausta on/off
2009 Huhtikuussa paino 86kg
2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)