karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:50:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 305 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-08 22:32:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Enno vegeä lähelläkään. Pähkinöitä oon kyllä syönyt, mutta niissä on lopulta kuitenkin melko vähänlaisesti prodea eikä riitä mulle. Sekä kun muut makrot on just siellä, missä niiden tahdonkin olevan, niin pähkinöiden rasvalisä ei oo nyt haluttu. Tonnikalapihvejä en osaa käyttää enkä muutenkaan hae mitään varsinaista aterian osaa, vaan jotain jolla korvaisin raejuuston tms. Mun ei tuu kotona viikolla tehtyä ruokaa, koska iltaisin ei vaan enää ole nälkä, mutta jotain helppoa prodesyötävää kyllä tartten, jota voin heittää ruuan kylkeen tai napostella vähän illalla. Eli esim. jauheliha on ihan turha neuvo, kun ei mulla oo sille aikaa tai paikkaa valmistaa.

Kinkkusiivuja ja lihaleikkelettä ostin Tescosta ja se on ihan ok tähän mun tarpeeseen. Voi kyl pidemmän päälle alkaa kyllästyttää, mutta ensiavuksi oikein hyvä!

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-10 17:30:03 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-27 15:55:36
Viestit: 20
Paikkakunta: Lontoo
Täällä on myös myynnissä Fromage Fraisia, joka on rahkaa miedomman makuista mutta muuten melko samanlaista. Sitä voisi helposti maustaa ja käyttää joko jälkkärin lisukkeena tai esim. kalalle jos lisää esim. sitruunaa, tilliä, suolaa ja pippuria.
http://www.ocado.com/webshop/getSearchP ... Products=y

Raejuusto on täällä joka paikassa erilaista, varsinkin jos on tottunut Valion raejuustoon. Itse kyllä pidän täkäläisestä raejuustosta, mutta onhan se koostumukseltaan ja maultaan erilaista.

Itselläni joskus naposteltavana on on kaupan valmis tonnikalamajoneesi (tesco/sainsbury ilman maissia) tai munamajoneesi ja amerikansalaatin lehdet..eli iso lusikallinen tahnaa lehdelle, kääri paketiksi ja ääntä kohden, mutta tässä taitaa se rasva olla ongelmana?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-10 17:48:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Tota tonnikalamajoneesia voisin testailla salaatin kera! Syön sitä lounaalla joskus mix-salaatissa tai jacket potaton täytteenä ja oon tykännyt. Varmaan menis ihan ok, ku jättäis macadamiat vaikka syömättä ja napostelis iltapalaks salaatti-tuna-rullia.

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-10 22:25:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-03-03 10:33:42
Viestit: 103
Paikkakunta: UK, jossei sitten jossain muualla..
ma syon sillon tallon tescon muna-pekoni majoneesia, sita on helppo syoda vaikka kurkkusiivujen kans tms, just napostella. Niilla on kans kana-pekoni majoneesi mika oli vahan turhan lihaisa mulle, mutta olis ainakin proteiinia! Leikkeleet, ja tuore paksu kinkku on kans hyvia, mutta kyllastyttaa valitettavasti nopeesti.. Waitrosesta saa myos heti syotavaa pekonia, mika oli muistaakseni aika lailla proteiini pitoista, ei siis pelkkaa rasvaa. Tosin hintavaa, joku 2 puntaa 80g paketti. Pari kertaa junassa oon niita mussuttanut.
Tietaako kukaan muuten mista taalta saa psylliumia? Oon kohta puoltoista vuotta karpannut, koko sen ajan taala lounais englannissa mutta nyt vasta oon alkanut miettia johko sita jaksais tehda jotain uusia karppi leipia tms.. Meidan luontaistuotekaupassa, eika tescossa, ei ainakaan ollut. Lontoossa varmaan ainakin on, pitais vissiin koittaa muistaa kun seuraavan kerran oon siela "ihmisten ilmoolla".
Myohasista ilta ruoka ajoista.. soin just 400g luomupossun jauhelijaa lisukkeineen (chilia, inkivaaria, sienia ja vihreita papuja, majoneesia) klo vahan yli 9pm ja aamu seiskalta syoty aamupala.. voi olla ettei ihan heti saa unta tuommosen satsin jalkeen, mutta jotenkin tottunut tahan ettei toitten jalkeen voi heti syoda.. njoo


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-25 12:40:47 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Ma tykkaan eniten Longley Farm raejuustosta.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-25 22:24:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Ja mistäs noita tonnikala-, muna- ja muita majoneeseja sitten löytää? Oon kiertänyt kaikki sellaiset hyllyt, joissa niitä loogisesti pitäis un mieletä olla, mutta ei ole osunut kohdalle. Mutta en mä löytänyt kyllä hehkulamppujakaan...

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-26 12:43:51 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Ma kayn ostoksilla Waitrosessa (kallis!) ja Sainsburylla, todella harvoin Tescossa. Waitrose myy hyvaa mustaa makkaraa...

Mainitsinkohan jo aiemmin, etta Sainsburyn omista tuotteista esim. kinkunsiivut ovat aika mureita ja hyvia. Niita saa myos tryffelilla maustettuina, jos tykkaa "tallinmausta". Muuten leikkeleet ovat aikamoista kukkua, eika juustovalikoimassakaan ole kehumista. Mutta jos tekee mieli miedommanmakuista sinihomejuustoa (kuten Aura Suomessa), kannattaa kysella Cambozolaa palvelutiskilta.

Piimaa joskus kaipailin, ja sielta sita sai pienissa purkeissa (tai siis jotain sen tapaista, buttermilk), eika ollut hyvaa.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-04-26 21:17:53 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-27 15:55:36
Viestit: 20
Paikkakunta: Lontoo
Jaea kirjoitti:
Ja mistäs noita tonnikala-, muna- ja muita majoneeseja sitten löytää? Oon kiertänyt kaikki sellaiset hyllyt, joissa niitä loogisesti pitäis un mieletä olla, mutta ei ole osunut kohdalle. Mutta en mä löytänyt kyllä hehkulamppujakaan...


Ne on tuoretavaraa ja yleensä leikkelehyllyn lähettyvillä ainakin Tescossa ja Sainsburyssä. Sandwich Filleriksi ne täällä niitä kutsuu..

Tästä linkistä näät kuvan Sainsburyn purkeista http://www.sainsburys.co.uk/groceries/i ... 5467822625


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-05-03 16:55:52 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-27 15:55:36
Viestit: 20
Paikkakunta: Lontoo
Kyllä on kylmä ilma ja mulla on vieläkin lämmitys päällä aamulla/illalla :shock: Povaavat ennätyskylmää toukuuta ja siltä se tuntuukin.

Tällä UK&Irlanti palstalla on aika hiljaista ja ajattelin ajankuluksi esitellä itseni :D

Olen 43v kissallinen naisihminen SE Lontoosta ja asunut tällä kertaa täällä 6v ja aika pysyvästi olen juurtunut, sillä ostaa rykäisin talon pari vuotta sitten. Olen aina ollut anglofiili ja fiilis vain vahvistui opiskeltuani täällä aikoinaan kolmen vuoden yliopistotutkinnon.

Paino on koko iän keikkunut lievän ylipainon puolella ja hoikimmillani on painoindeksi ollut n.23.. ja siihen haluaisin takaisin. Yritän välttää punnitsemista ja kilotavoitteen sijaan minulla on tavoite farkut, jotka ovat luultavasti n.10 kilon päässä.

Karppaus sujuu ok ja paino tippuu hissukseen, minkä huomaan vaatteista, mikä on mitä halusinkin! Pääsääntöisesti ketokarppaan jos syön kotosalla, mutta satunnaisesti (pari kertaa viikossa) juon vinkkua ja syön enemmän hiilareita jos käyn ulkona syömässä. Pidän ruoanlaitosta ja syön pääsääntöisesti kotiruokaa ja paljon vihanneksia (töissä aina iso salaattilautanen rasvalisällä ja proteiinilla).

Morrisonilta olen löytänyt hyvää valmista naurismuussia, jossa on vähemmän hiilareita kuin esim. porkkana-lanttumuussissa. Odotan että uuden sadon parsat kunnolla rynnistävät kauppoihin niin voi herkutella ;) ja lotrata oikean hollandaise kastikkeen kanssa ja marjoilla aion kyllä kesällä herkutella jahka saapuvat kauppoihin.

Kesää odottelen kovasti että saisi istuskella ulkona puutarhassa ja nauttia grilliherkuista!

Mitä m


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-05-04 15:40:28 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
hei eulalia, kuulemma ovat povanneet lumisadetta toukokuulle! en jaksa odottaa grillaamista koska se on niin helppoa olla karppina grillaten :wink:

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-05-09 13:04:42 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/Atkins-Diet

resepteja

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-05 09:52:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Hiljaisuus vaan jatkuu :D Esittelenpä sit minäkin!

Oon 25-vuotias opiskelija Jyväskylästä ja siirsin sijaintini Lontooseen viime tammikuun lopulla, eli karkeesti puoli vuotta sitten. Tulin suorittamaan opintoihin kuuluvan työharjoittelun ajatuksena jäädä maahan pysyvästikin, niinkuin nyt näyttää käyneen. Työhaku on alkanut ja stressaa ihan mukavasti. Vielähän mä oon opintotuilla, mutta se ei täällä riitä, jos ei kunnolla Suomessakaan. Jokun osa-aikaduuni pitäis löytää, mielellään vielä omalta alalta (markkinointi/pr, musiikki&media)

Ylipainon kanssa ei oo historiaa, normaalipainon sisällä oon ollu koko ikäni. Liikuntaa harrastanut ja valmentanut vuosia, tosin valmentamisen loptelin jo 1,5 vuotta sitten. Nelisen vuotta juoksin Satsilla ryhmäjumpissa ja salilla, mutta nyt oon kuntokeskusjäsenyydestä luopunut, kun se alkoi vähän jo kyllästyttää. Lajeina on nykyään kuntonyrkkeily ja ihan kohta suunnistan tästä elämäni ensimmäiselle Hot Bikram Yoga -tunnille; ostin 20 päivän rajattoman kortin, kun tutustumistarjous oli niin hyvä. 23. päivä alkaakin sit tankotanssin alkeiskurssi. :mrgreen:

Karppaus sujuu jo vähän paremmin kuin alussa, rytmiin olen tottunut jo paremmin ja ruuatkin alkaa kaupasta löytyä. Rentoiluahan tää mun karppaaminen on, kun ei ole sen suurempia ongelmia painon tai terveyden kanssa eikä noita yliherkkyyksiäkään. Ainoastaan jos hiilaripainotteinen mässäys jatkuu päiviä kerrallaan, niin sen huomaa sit olossa ja vatsan toiminnassa. Ulkona syödessä ei ole tarve nipottaa, vaan tilaan sen fish&chips -annoksen ihan hyvillä mielin ;)

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-05 23:02:50 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Jaea, ma ainan kuorin ne taikinakuoret pois kalasta ennenkuin syon enka perunia lainkaan.

Sahan oot toisellakin forumillla eiko? sisi killan? Ma en paase sinne enaa kirjoittaan kun jotain meni pieleen tunnussanan kanssa enka o saanut uusittua kun tulee joku hassu viesti jos yritan joten luen vain en enaa kirjoita. Miten paljon suomalaisia tuttuja sulla on siella? Onko suomessa sun mielesta asiat niin huonosti kuin kaikki tuntuu sanovan? seurasin keskustelua naamakirjassa ja sain sen kasityksen etta sakki on muuttamas muualle, vahintaan Ruotsiin kun Suomessa on kaikki niin muuttunut.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-06 00:31:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Mutku mä tykkään ranskiksista täällä! Ja se kalakin on panerointeineen just hyvää.

Oon killankin foorumilla, kyllä :)

Mä en oo tollaseen törmännyt, että Suomessa olisi asiat jotenkin vituillaan. Mä en siellä viihdy, mutta ei se sinänsä mun mielestä huono paikka ole. Enkä oo kyllä kuullut tuollaista puhettakaan.

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-06 17:53:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 22:57:04
Viestit: 271
Paikkakunta: Irlanti
Jaea kirjoitti:

Mä en oo tollaseen törmännyt, että Suomessa olisi asiat jotenkin vituillaan. Mä en siellä viihdy, mutta ei se sinänsä mun mielestä huono paikka ole. Enkä oo kyllä kuullut tuollaista puhettakaan.


En oo minakaan, tosin tuntuu etta kaikkialla on asiat vahan huonommin kuin joitain vuosia sitten.
Onko muuten englannissa milla tolalla tama karppaus? Itse olen kyttaillyt taalla irlannissa ja tuntuu aika vahalta, ainakin toistaiseksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-06 22:06:15 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Mulla on vain yksi brittikaveri joka karppaa. Low GI ruokavaliota tunnetaan paremmin mutta siinakin ihmiset ajattelee etta riittaa kun vaihtaa ruskeaan pastaan jne jne. Musta monilla on myos isot annoskoot.

Meilla taalla Lincolnshiressa hallitus maksaa neljannesmiljoonan etta ihmisia joiden painoindeksi on yli 30 liittyy painonvartijoihin, siis niiden jasenmaksut maksetaan etta ne laihtus. Mua tama arsyttaa, koska painonvartijoilla on niin huono pitkaaikaistulos ja ei perustu oikein mihinkaan.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-08 23:43:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-01-28 23:53:42
Viestit: 321
Ei täällä irkuissa tosiaan paljoa karppausta näy mutta paikallislehdessä sentään oli juttua hyvistä rasvoista, että kalaa ja pähkinöitä pöytään 8) Hirveästi haluttais kaikkea merenelävää syödä kun sitä täällä on mukavasti tarjollaki mutta välissä joko hinta hirvittää tai sitten osaaminen ei riitä edes simpukoiden kypsentämiseen :oops: Kellään reseptivinkkejä (myös ihan kirjoja!) jolla esim. musselseja vois kokkailla?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-09 01:59:27 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Chouette kirjoitti:
Ei täällä irkuissa tosiaan paljoa karppausta näy mutta paikallislehdessä sentään oli juttua hyvistä rasvoista, että kalaa ja pähkinöitä pöytään 8) Hirveästi haluttais kaikkea merenelävää syödä kun sitä täällä on mukavasti tarjollaki mutta välissä joko hinta hirvittää tai sitten osaaminen ei riitä edes simpukoiden kypsentämiseen :oops: Kellään reseptivinkkejä (myös ihan kirjoja!) jolla esim. musselseja vois kokkailla?


Tuolta reseptiosiosta voi hakea yhdenkin ainesosan perusteella ohjeita. Tässä yksi, jossa käytetään simpukoita:

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=537

Sitten ainakin kampasimpukoita on helppo laittaa, ostat vaan ne kalakaupasta puhdistettuina (sitkeä kiinnityslihas pois). Hiukan suolaa ja mustapippuria päälle ja paisto pannulla. Joissain hienommissakin rafloissa tämän kanssa saatetaan tarjota vaikka siivu paistettua blackpuddingia päällä, tai savupekoniin kiedottuna.

Carpaccionakin hyvää, ks. reseptit.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-09 02:22:16 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kiva kun olit dzinni ykkösenä listalla. Tiedäksää noista riverdance/lord of the dance showsta. Mun tekis mieli viedä toi parempi puolisko kattoon oikein iso show, mutta näyttää siltä että tän syksyn parhaat paikat on joko dublinissa tai sitten itäeuroopassa linjalla bulgaria, romania, serbia jne.. Jotenkin musta tuntuu, että paras fiilis olis kuitenkin dublinissa. Ootko käynyt? Jos joku on, niin antakaa toki vinkkiä miten sinne menitte, miten liput, yöpyminen jne. Ei mulla ole rahasta kiinni, mutta toisaalta olis järjetöntä maksaa samasta palvelusta tolkuttomasti. Pidennettyä viikonloppua enempää ei meillä onnistu, tai mulla onnistus, mutta puolisoni on enempi haluttu puhuja moneenkin tilaisuuteen.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: UK & Irlanti
ViestiLähetetty: 2012-08-10 01:13:22 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
haili kirjoitti:
Kiva kun olit dzinni ykkösenä listalla. Tiedäksää noista riverdance/lord of the dance showsta. Mun tekis mieli viedä toi parempi puolisko kattoon oikein iso show, mutta näyttää siltä että tän syksyn parhaat paikat on joko dublinissa tai sitten itäeuroopassa linjalla bulgaria, romania, serbia jne.. Jotenkin musta tuntuu, että paras fiilis olis kuitenkin dublinissa. Ootko käynyt? Jos joku on, niin antakaa toki vinkkiä miten sinne menitte, miten liput, yöpyminen jne. Ei mulla ole rahasta kiinni, mutta toisaalta olis järjetöntä maksaa samasta palvelusta tolkuttomasti. Pidennettyä viikonloppua enempää ei meillä onnistu, tai mulla onnistus, mutta puolisoni on enempi haluttu puhuja moneenkin tilaisuuteen.


Riverdancesta en osaa sanoa, mutta Dublinissa on pari musiikkipaikkaa, jossa varsin monenkirjavaa väkeä laittaa iltaisin jalalla koreasti livemusiikin tahtiin. Ainakin siis St. John Gogartyssa. Arlington-hotellin baarissa on kai enemmänkin esityksiä iltaisin. Noi on musta ne parhaat paikat, jonne paikalliset työkaverit ensitöikseen joskus aikoinaan mut raahasivat.

http://www.gogartys.ie

Edittiä: Täältähän ne kiertueet näkeekin, siis nyt kannattais varailla lentoja sinne Irkkuihin http://www.riverdance.com

Tässä on muuten hyvä budjettihotelli, jonka eteen pääsee suoraan lentokenttäbussilla:

http://www.ballsbridgehotel.com/index.html

Ei ihan keskustassa, mutta DART-juna kulkee ihan vierestä, ja voipi sen matkan toki kävelläkin.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 305 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)