karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 09:48:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 126 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 21:20:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Hei vaan ja terveisia kaikille Kataloniasta! Taalla jarisi maa eilen :shock: oikeen 4.5 Richteria, oli aika outo tunne kun sohva liikkui siina istuessa! Oli ohi parissa sekunnissa, mutta tosiaan aika outo tunne oli. Mies ei meinannut uskoa kun ei itse ollut sita huomannut, mutta tanaan oli asiasta oikeen iso juttu lehdessa 8) epicentro (keskus?) oli n 300 km paassa Ranskan puolella, Lourdes nimisessa kylassa.

:smt039

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-09 18:57:03 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Lillie, nyt tarvitsisin Barcelonanvinkkejä (tosin olen siellä käynyt noin puolentusinaa kertaa, mutta silti). Tarkoitus olisi tulla sinne pitkäksi viikonlopuksi tuossa kevättalvella. Siis lomatarkoituksissa, vaihteeksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-09 22:40:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
:smt039 Dzinni lupaan laittaa vinkkejä, nyt en valitettavasti ehdi töitä riittää vielä huomenna ja sitten lomaa 10 pvää mutta siis heti kun ehdin niin laitan vinkkejä jakoon :wink: Onko jotain erityistä mikä kiinnostaa? Museot, shoppailu, rannat?

t. Lillie :smt114

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-09 23:24:05 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Lillie kirjoitti:
:smt039 Dzinni lupaan laittaa vinkkejä, nyt en valitettavasti ehdi töitä riittää vielä huomenna ja sitten lomaa 10 pvää mutta siis heti kun ehdin niin laitan vinkkejä jakoon :wink: Onko jotain erityistä mikä kiinnostaa? Museot, shoppailu, rannat?

t. Lillie :smt114


Ei mitään kiirettä, sillä en ole tulossa ennen helmikuuta kuitenkaan, asunnon remppaus Lontoossa vie aikaa ja aiomme mennä pariksi viikkoa koluamaan Californian viinialueitakin ennen sitä. Lähinnä kiinnostaisi hyvät ravintolat, viinikaupat jne. eli kaikki kulinaristinen. Vallespirilla on Celler Gelida, josta olen ennen viinini ostanut, ja Lavinia on tuttu, mutta kaikki uusi idea on tervetullutta. Boqueria Mercado on ihan must-kohde myös.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 12:30:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Kuva tanaan alkaa nelosella (Canal 4) Soy lo que como, eli olen mita syon eka tuotanto kausi. Pitaapa katsoa milta nayttaa. Kuva

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 17:36:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Joo, mielenkiintoista nähdä mille täällä yökkäillään. Jonkun mainoksen ehdin jo pikaisesti näkemään, ja siinä näkyi ainakin leipää olevan runsaasti, mutta mulle ei selvinnyt oliko se "ennen" vai "jälkeen" -ruokavalio. No, illalla selviää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 13:01:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Ja virallisterveellistähän sieltä tuli, vaikka Espanjassa ollaankin! Rasva on pahasta! Jääkaappiyökkäilyä ei näytetty, mutta ainakin mm. makkarat ja yllättävää kyllä "nilviäisten" mukana purkissa ollut rasva, joka saattoi olla oliiviöljyä (tai auringonkukka-) sai tuomion.

Leivän määrää sentään toppuuteltiin ja kokis ruokajuomana sai oikeutetusti lähtöpassit. Mutta sitä iänikuista espanjalaista hedelmien ylistystä ei unohdettu. Kasvikset kyllä mainittiin, mutta aina ne tulee vasta hedelmien vanavedessä. Makukysymys? Siis periaatteella "jos vihannekset ei mene alas, niin kai nyt hedelmät ainakin".

Jotenkin jäi myös mieleen, että miten perheen äiti, joka hoiti ruuanlaiton, saattoi olla niin pihalla ravitsemuksen perusasioistakin. Oli kyllä ollut jo pitempään huolissaan tyttärensä lihavuudesta, mutta ei tajunnut esim. vaihtaa kokista jo ajat sitten veteen. Samaten tuo suklaa"pullien" ja karkkien kiskominen välipalaksi olisi pitänyt jo ilman apuakin pitänyt tajuta lopettaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 11:47:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Dzinni kirjoitti:
Lillie, nyt tarvitsisin Barcelonanvinkkejä (tosin olen siellä käynyt noin puolentusinaa kertaa, mutta silti). Tarkoitus olisi tulla sinne pitkäksi viikonlopuksi tuossa kevättalvella. Siis lomatarkoituksissa, vaihteeksi.


No hei, katsotaan saanko vasattya jotain kokoon....jos oot noin monta kertaa taalla ollut niin en ehka mitaan turisti vinkkeja laita :wink: Sagrada Familiaa etc....

Viineista sen verran etta, itse ostan omani ihan supermarketista (suosikkini on Somontano alueen punkku Enate). Kiva viinipaikka (Vinioteca) on esim Bornen alueella, Santa Maria del Mar kirkkoa vastapaata. Niilla on kiva terassi. Siita 10 minuutin kavelymatkan paassa on suklaa museo (Museu de la Xocolata), itse en ole viela siella kaynyt mutta suunnitelmissa helmikuun lopussa kun saan vieraita tanne.

Tassa mun tyopaika vieressa on ihan kiva viiniputiikki myos, katujen Pau Claris ja Provença kulmassa, kadun toisella puolella on kiva sisustus liike Vinçon (joka myy mm Marimekon laukkuja, servetteja ja pyyhkeita :lol: )

Jos haluaa shoppailla ulkoilmassa, eika ostoskeskuksessa niin sillon suosittelen Rambla Cataluniaa joka nousee Plaza Catalunialta ylos aina Diagonalille asti. Ostoskeskuksia, Glorias (paasee hyvin esim metrolla tai ratikalla), Diagonal Mar, L'Illa ja Maquinista.)

Illalla jotain juomaan, no tietty cocktailille Bornen alueelle (Passeig del Born), kivoja ruokapaikkoja myos. Sen Maria del Mar kirkon ymparilla. Siina vieressa on muuten pari kivaa kauppaa jos haluaa tuliaisia ostaa, kukuxumusu (baskimaalta) ihania T-paitoja ihan edullisesti ja toisella puolella tieta Natura joka on kiva kans.

Mun suosikki rafla on Madrid-Barcelona, Aragon kadulla, Paseo de Gracian ja Pau Clarisin valissa. Sinne ei voi varata poytaa mutta jos menee lounas aikaan tai illalla ajoissa (20.30) niin ei tarvi jonottaa. Suosittelen Festival de Closcaa alkupalaksi (merenelavia). Sitten rafla jossa en itse ole kaynyt mutta miehen veli suosittelee, varsinkin viinin ystaville: Terra Baccus (Carrer de Muntaner, 185) viinilistalta loytyy kuulemma 250 eri viinia, joista 50:nta saa lasillisia.

Bouqueria halli on aivan ihana munkin mielesta, siella on ihana kavella ja katsella.

En ma nyt oikeen muuta keksi, kysy jos haluat lisatietoja tai muita vinkkeja....mun yks kaveri vuokraa asuntoa Sagrada Familian aluella (nakyy ikkunasta) eli jos haluat siita tietoja niin pista vaikka YV:ta tai laitan linkin mita kautta sita voi katsoa (mulla ei nyt sita ole tassa)

Jos osaatte espanjaa edes vahan niin kateva sivu on: http://barcelona.lanetro.com

Mukavaa matkaa & tervetuloa!

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 12:07:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Jamona kirjoitti:
Ja virallisterveellistähän sieltä tuli, vaikka Espanjassa ollaankin! Rasva on pahasta!

Jotenkin jäi myös mieleen, että miten perheen äiti, joka hoiti ruuanlaiton, saattoi olla niin pihalla ravitsemuksen perusasioistakin. Oli kyllä ollut jo pitempään huolissaan tyttärensä lihavuudesta, mutta ei tajunnut esim. vaihtaa kokista jo ajat sitten veteen. Samaten tuo suklaa"pullien" ja karkkien kiskominen välipalaksi olisi pitänyt jo ilman apuakin pitänyt tajuta lopettaa.


Hola Jamona! Joo totta makin sita ihmettelin etta, likka lihoi yli 100 kiloseksi eika aiti keksinyt vahentaa pullaa ja karkkia... :roll:

Katoitko viimeks kun se Yolanda (laakari?) puhui "ihme"dieeteista...siina meni Atkins romukoppaan...vaikka ei se nayttanyt kaikista pahin sen mielesta olevan :wink: ihana se "mamma" joka aamuisin soi aamupalaks panceta bocadillon ja kokista = sille varmasti sopis karppaus ei muuta kun pancetaa niin paljon etta, napa rutisee :D

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 12:41:06 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Kiitos, Lillie, just tällaisia vinkkejä kaipailinkin!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 12:48:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
No kiva, en huomannut etta, olit vastannut ja laitoin viestia tonne UK ketjuukin :oops:

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 13:48:12 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Mä olen siellä ollut aikaisemmin valitettavasti vain työmatkoilla, silti nämä Gaudín luomukset on nähty (olen suuri ihailija!), muuta sitten ei juurikaan paitsi joitain rafloja, kuten Los Caracoles (joka on kiva!) ja El Gangrejo Loco Port Olimpicissä. Noh, nyt täytyy sitten olla tosi turistina! Näyttäisi siltä, että matka ajoittuu maaliskuun puoleenväliin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 13:47:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
:smt039 Lillie!
Lillie kirjoitti:
Katoitko viimeks kun se Yolanda (laakari?) puhui "ihme"dieeteista...siina meni Atkins romukoppaan...vaikka ei se nayttanyt kaikista pahin sen mielesta olevan :wink: ihana se "mamma" joka aamuisin soi aamupalaks panceta bocadillon ja kokista = sille varmasti sopis karppaus ei muuta kun pancetaa niin paljon etta, napa rutisee :D

Joo, huomasin saman, Atkinsissähän ei syödä ollenkaan vihanneksia :shock: . Mutta onneksi tämä täti osaa varoittaa sentään hiilareista.

Se mamma oli tosi symppiksen oloinen. Ihme ettei ollut sen lihavampi, sen verran karmea sen ruokavalio oli. Ja ne yölliset jääkaappiretket, huh...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 13:17:14 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

Liittynyt: 2006-09-09 04:42:13
Viestit: 1686
Paikkakunta: Lentokentän vieressä
merkkiksestä löyty karppisuklaata!

ootteko pannu merkille? merkki on tämä: cemoi. maltitol, sin azucar anadido. sitä on tummana ja vaaleena.tummassa suklaassa hiilareita 46g, joista 40g polialcoholes. eli meleko vähähiilarista näyttää olevan. eikös se ollu niin, että nuo polit vähennetään tuosta niilarimäärästä? niin olin ainakin ymmärtävinäni atkinsin kirjasta. ja 100gr levy maksaa reilun euron, ja se vaalee suklaa oli ainakin tosi hyvää. tumma on vielä avaamattomana, mutta voisin arvella, että on vielä parempaa. vaaleessa on vähän enemmän hiilareita.

kyllä merkkis on sitten in! vetelen kuin hullu puuroa sitä vihreen purkin rahkaa. joka päivä syön yhden purkin runsaan kerman ja marjojen kanssa.

_________________
ENKELIT OSAAVAT LENTÄÄ, KOSKA NE OTTAVAT ITSENSÄ KEVYESTI.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-02 19:05:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Mä oon syönyt muutaman kerran maltitolisuklaata, mutta lopetin kun ei määrät pysyneet lapasessa. Kerran huitasin 200 g :oops: yhden illan aikana ja yöllä sitten istuinkin pöntöllä moneen otteeseen. Siirryin sen jälkeen tavalliseen tummaan suklaaseen ja nyt mun suosikki on Lindtin Trufa Fondant. Sairaan hyvää, mutta pari palasta riittää.

Rahka on täällä kyllä hyvää, ei tarvitse lisätä kermaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-03 20:10:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Kuva raulito! Olet sitten Teneriffan lammossa jo? Kivaa!

Joo, ma olen myos loytanyt sen Cemoi suklaan, taisin sanoa siita tosiaan tuolla "pallis" puolella. Se vaalee on mun suosikki ja kavin juuri 5 minsaa sitten sita hakemassa :oops: Mutta ma oon loytanyt viela "paremman" Valor merkkia, sokeritonta sita on tummaa ja vaaleeta, molemmissa manteleita, aivan "mega"hyvaa Kuva siina tummassa on mun mielesta vaan hiilareita 1 / 100 g! Vaaleessa vahan enemman olikohan 4 / 100 g. (jos ma oon ymmartanyt asian oikeen :?: ) Mulla ei vatsaan vaikuta noi malitolit suklaassa, vaan kun oon syonyt joskus niita Dietorellen pastilleja niin niista kylla menee sekasin.

Kivaa viikonloppua Madridiin Jamonalle, ja Tenskulle Raulille! (ja tietyt kaikille muille Epsanja ketjun lukijoille!)

Kuva

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 16:30:49 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

Liittynyt: 2006-09-09 04:42:13
Viestit: 1686
Paikkakunta: Lentokentän vieressä
oon miekin ostanu valoria joskus. täytyypä kattoa löytyykö sitä manteliversiota.

ja huippuhyviä on ne kovat sokerittomat toffeekarkit. tulee vaan syötyä ihan hulluna, ja sitten on vatsa sekaisin.

_________________
ENKELIT OSAAVAT LENTÄÄ, KOSKA NE OTTAVAT ITSENSÄ KEVYESTI.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 22:12:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
pika "hola" sitä vaan että, Corte Inglesistä löytyi soktonta Valor maitosuklaata hasselpähkinällä, aivan paras! :roll: :oops:

Kamala se Teneriffan luola juttu!

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-08 22:13:48 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

Liittynyt: 2006-09-09 04:42:13
Viestit: 1686
Paikkakunta: Lentokentän vieressä
moro taas espanjan karpit!

täällä teneriffalla on jotakin virusta vissiin liikkellä. olo on räkäinen, ja hyytynyt. olen myös joutunut hiilarihelvettiin, josta en meinaa millään päästä pois........täytynee taas huomenna yrittää.

toivottavsti teillä ei ole flunssaa liikkeellä.

_________________
ENKELIT OSAAVAT LENTÄÄ, KOSKA NE OTTAVAT ITSENSÄ KEVYESTI.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-09 11:05:40 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Just joo.....flunssaa on niin taalla Lontoossa kuin kotosuomessakin. Varsin pitkakestoista sellaista. Nokkahuuhtelu sarvikuonolla on tosin auttanut (ks. keskustelut off-topicin puolella).


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 126 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)