karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:38:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-22 11:43:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Meidän paras ja eniten käytetty kallis vehje on ollut MARKIISI, ollaan istuttu villasukat jalassa terassilla markiisin alla sateensuojassa grillaten!

Ja surullinen uutinen kaikille Belgolandian asukkaille, syksystä on KMI:n mukaan tulossa sateinen ja kylmä eli kesä oli ja meni, viime kesänä :lol:

Mun ihanaiset chilit hukkuu ja/tai paleltuu!

Lapset pelaa tietokoneella, käy yökylässä kavereiden luona pelaamassa tietokoneella, lukee ja TAPPELEE!

Remontoidaan poikien huoneita, siltä osin ihan hyvä ettei ole kamalan kuuma. Ja onhan sekin ihanaa, että voi öisin nukkua, kun ei ole liian kuuma/kostea. No, typerää positiivsta asennetta tästä tavoittelen, persiistä tää ilma on! Ei mitään hyvää!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-08-22 18:11:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tappelevatko teidankin lapset, se on virustauti auringottomalle kansalle.
Harrastuksetkin ovat samat lapsilla: tietokonepelit, tele ja tietokonepelit ja musiikin kuuntelu kaikilla kovaaanisilla leluilla yhtaaikaa (kolme lasta kolmet lelut)..mina parka...

Takapihalla olisivat vaikka millaisessa sateessa, mutta se sisaan -ulos marssi vartin valein tuo lisatyota KURAN siivoamisen muodossa liikaa. Lapseni vaihtavat myos vaatteita liian usein paivittain , varsinkin likaisten leikien jalkeen. Hah...Hermot alkaa olla kirealla jokaisella. Pienin prinsessamme on puhjennut raivokohtauksiiin, joten paivan aikana on yhteensa noin neljan tunnin huutokonsertti "mina haluan samaa kuin toisetkin"..( on just 5v ja isoveli melkein 10v)

Ensimmaista kertaa kesan aikana toivon, etta koulut alkaisivat pian (minahan saan jaada kotiaidin roolissa kotiin ja takapihalle aurinkoa ottamaan (?????), paitsi eihan sita aurinkoa kuitenkaan luvattu edes syyskuullekaan).

Onneksi naapurit tulevat parin paivan paasta kuukauden Italian matkaltaan, voin jattaa kesatyopaikkani naapurin kissan ja kasvimaan hoitajan. Ja samalla kuunnella ihanasta aurinkolomasta nauttivan perheen lomamatkaa. Mielikuvamatkailua tarvitaan ja paljon mielikuvitusta..

Perheen loma mieheni loman aikana meni hyvin ,vaikkakin sateessa, ongelma olikin kotinpaluu neljan seina sisalle.

Tanaan viihdytin lapsiani hyvin: aamulla autolla mutuelle' iimme, jossa pitkat jonot, sitten kahville konditoriaan ja riitelyn ollessa jo aika pahassa vaiheessa kotiin kiireesti mokottamaan...Uusia tietokonepeleja, telea arkartelua ja lukemista. Onneksi kohta joutavat nukkumaan...En ole nain ajatelut lomailusta aiemmin koskaan..

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-22 22:29:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Samoja fiiliksiä paitsi että mun pojat jo vähän isompia, 10 ja 13-vuotiaat, just täyttivät.
Tänään vietiin pojat leffaan katsomaan Ratatouille, ite livahdettiin Matongeen drinksuille. leffan jälkeen vietnamilaiseen ravintolaan syömään, onnistunut keikka, pojat olivat tosi tyytyväisiä.

vaatteita meilläkin vaihdellaan ja mulla palaa hihat silittämisessä, vihaan silittämistä!

Korttia pelattiin muutama ilta, se on lapsista ihan hauskaa, myös uusi monopoli pankkikortteineen on iskenyt.

Parhaiten saan lapset hiljaisiksi paistamalla heille ulkona (markiisin alla) muurinpohjalettuja, onhan se sellasta lahjomista mutta enpä mä kauaa enää lettuja ehdi paistella, kun lähden koulunpenkille ja pois kotoa.

Viikonlopuksi luvattiin lievästi parempaa ilmaa mikä olisi mukava, koska meillä rapujuhlat perjantaina. Kaivelin jo vintiltä esiin rapu-lyhtyjä, kynttilöitä ja muuta rekvisiittaa. Ja Skåne akvavitin laitoin jo pakkaseen.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-08-23 06:23:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Nautin paivan ainoasta laatuajasta itseni kanssa: mies lahti aamuvuoroonsa jo pari varttia sitten ja kaikki lapset nukkuvat. Kuppi kahvia eteen ja koneelle. Sadeilmojen vuoksi annan oman koneaikani lapsille (jotta olisi hiljaisempaa talossa hiljaisissa "leikeissa") ja omaa aikaa loytyy vain aamuisin.

Unohdin sanoa, etta tana aamuna olen jo pessyt koneellisen pyykkia ja pyyhkinyt alakerran lattiat....
.....valmistanut miehelleni aamupalan herattyani klo 04 45. Aamuvuorojakson aamupalan valmistaminen miehelle on yksi rakkauden osoitukseni muotoja. Han tekee kaikki muut ateriat koko perheelle. (paitsi mita nyt sekoitan systeemia omilla karppiversioillani)

Lasten koulun alku on minulle ensi viikoilla lomaa: voin tehda kotihommat omaan tahtiin yksin...ja silloin kun haluan, tosin se iltapaivarumba onkin sitten jo eri juttu. Mutta paivasaikaan on vapaus hengittaa syvaan ja rauhallisesti, hah.

Viikonlopuksi lahdetaan taas Ardennes in kavelemaan ja uusia kylia tutkimaan (ja pienimmalle leikkipuistovaihtoehto..) ja pirstaa , vaikka tulisikin vetta taivaalta.

Olemme mieheni kanssa ihastuneita alueen tyyliin rakentaa talot isoista kivista tai uutta tuotantoa "paallystaa" talot ko kivilla. Ikkunoille kukat ja pihaan auringonkukat ja kurpitsat ...Mita muuta voisi toivoa? Metsaa ymparille ... Ai , unohdi , ettei talla combinaison illa saa lasten kouluja lahelle...Jaa siis vaan haaveeksi.

Viikonlopuksi tosiaan luvattin aurinkoista, joten kaikki Belgian sadepilvien alla majailevat "paa pystyyn ja hymy huuleen": saamme parikymmenta astetta lampoa ja aurinkoa....
Vasta ensi viikolla siistin takapihan pilalle menneesta kasvimaan tuotannosta: vain basilica lahti kasvamaan ronsyilevana.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-25 09:06:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-08-09 17:53:33
Viestit: 13
Paikkakunta: Bryssel
Eilen olikin aika kiva ilma, toivottavasti rapujuhlat olivat menestys. Tänään odotin aurngon paistetta ja linnunlaulua, no pulut hyppii katolla mutta ulkona on taas kylmää ja harmaata. Taidan tarvita markiisin ja solarium lamput terassille että voisi nautiskella =)

OT Milloin pitäisi leikata ruusut, ja kuinka lyhyeksi ne kuuluu leikata? Tänä vuonna meillä oli jo 2 metrisiä piikkihirviöitä tarttumassa ohikulkijoiden vaatteisiin :?

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgcNh93/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-08-25 09:45:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Ilmat......onneksi leikkasin jo eilen (suuniteltu job talle paivalle auringon paistaessa) nurmikon ja siistin takapihan, tanaan taas tihkuu vetta ja maa on markaa. Ardennes in reissu peruttu ilmojen vuoksi ja teemme normaalit lauantaishoppailut sen sijaan. Arvaa kumpi kiinnostaa lapsia enemman?

Laitoin eilen jo aurinkovarjonkin valmiiksi aamupala ajatelen ja siella se nyt on ulkona kosteana ja likaisena. Ylapuolella kun on naapurin jonkin sorttinen marjaa kantava suri puu.

Puutarhan hoidosta en tieda yhtaan mitaan, mutta aheran pienen alueeni kanssa paljon; ruusut leikkaan sina elo-syyskuussa, miten aika antaa periksi. Itse siirsin ronsyilevat pensaat kasvaman naapurimme raja-aitaa pitkin eli leikkaan vain ne "muurin"ulokkeet pois ja kiinnitan jaljelle jaaneet klipseilla kiinni verkkoaitaan.

Aiemmin omatessani isot ruusupensaat maassa, leikkasin ne 20-30 sentin mittaisiksi ja kevaalla kasvoivat hyvin leveytta...

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-27 21:27:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Mä oon leikannut ruusut vasta marraskuussa, usein kukkivat siihen asti, kunhan vain jaksaa leikata pois jo kukkineet ruusut.

Meillä oli ihan hienot ilmat, perjantai-iltana rapujuhlat ja lauantaina grillijuhlat.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-06 08:49:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Käytiin eilen ekan kerran Brysselin pappilassa ja joulumarkkinoilla. Oli mukava tunnelma ja paljon kaikkea kivaa herkkua ostettavaksi! Suosittelen!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-12-06 10:35:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Olen kuullut naista markkinoista vaan hyvaa, eli lahella asuvat kaykaa ihmeessa, saatte Suomi-tavaraa.

Me asumme liian kaukana Brysselista markkinareissua ajatellen , vaikka mieli joskus tekisikin suomalaista tavaraa ja ruokaa.

Suomalaisena havettaa sanoa, etten ole kaynyt 12 vuoden aikana kuin 3-4 kertaa paakaupungissa ja nekin kerrat liittyivat suurlahetystoreissuun passiasioissa. Suomessahan tuollainen 60-70 km ei ole mikaaan matka, toiset kayvat toissakin samalla etaisyydella..

Entisena helsinkilaisena olen nyt niin maaseutunut, etten suostu autoruuhkaan ihan helpolla sekaantumaan.

MUUTEN

Onko teilla olut uutisissa mainittua ongelmaa lastenne koulupaikkojen suhteen?
Jonotitteko oita camping filiksella?

Meilla on ihan laadukas koulu ( primaire ja humanitaire eli 5-18 vuotiaat oppilaat) samassa kylassa (jonne lapsia tulee jopa kauempaakin asti sisaoppilaitokseen) ja ensi syksyna kolmas lapsemme aloittaa siella. Ilmoitan hanet sinne puhelimitse tammikuussa ja saan paikan.

Tuntuu aivan jarjettomalta tama eriarvoisuus paikan saamiseksi. Kaikille halukkaille olisi saatava mahdollisuus hyvaan koulutukseen.

Aluellamme en itse lapsiamme laittaisi kunnalliseen kouluun, koska taso on niin alhainen ja lapset tulevat iltapaivin kotiin laksyitta. Ensimmaisen vuonna ei opita edes lukemaan kunnolla.
Ja tokaluokkalaiseni HYVASSA KOULUSSA vetelee jopa helppoja murtolukuja taysilla...

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-06 22:20:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Meillä lapset katolisessa hollanninkielisessä koulussa. Sinne pääsee ala-asteelle ihan ilmoittautumalla, yläasteelle pääsee todistusten perusteella ja sit nuoremmat sisarukset pääsevät automaattisesti. Pojat olivat aikaisemmin kunnallisessa koulussa, josta otimme heidät pois, meni hulinaksi. Nyt mielestämme jopa liikaa kuria ja välillä yläasteen opettajat tuntuvat ihan selkeästi mopottavan poikaamme. Ajattelin ottaa yhteyttä reksiin ellei äikän ope pian lopeta tai ainaki kohtuullista rangaistuksiaan.

Kaverin anoppi jonotti 24 h koulupaikkaa pojalle mutta jälkeenpäin kävi ilmi, että haastattelevat vielä sekä lapsen että vanhemmat ja vasta sitten tekevät päätöksen, eli ihan kukkua koko juttu ilmoittautumisjärjestyksestä, koska haastattelussa vopivat silti valita halumansa.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-07 21:56:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Ritasisko, mitä käytät siirappina pipareihin? Unohdin ostaa merimieskirkolta enkä viitsi lähteä Brysseliin vaan siirappia hakemaan.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-12-08 07:16:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Meilla ei enaa tehda pipareita, juuri kukaan ei niita himoitse. Koristelen paikalliset spekoloos -keksit sokerikuorrutuksella tai sulatetulle suklaalla ja koristelen muuten vaan kakkukoristein.

Jouluuni kuuuu paikallinen versio pullasta eli craklin tai cramique. Maku on kenties suomalaistapullaa sokerisempi ja voisempi (siis parempi, mutta samalla tuhdimpi). Ostin juuri yhden sellaisen 25 cm halkaisijaltaan ja erittain korkean pullean pallomaisen pullan. Puolikas meni neljalta lapselta hetkessa.

Muttenkaan en tee suomalalsita joulua vaan mieheni joitaa kaiken juhlapaivien ateriat. Yleensa syomme kalaa laajassa myodossa notkuvan poydan antimina, tana vuonna kuulemma olisi ankkaa...

Lasten alkupalana (syovat melkein koko ateriansa eri "alkupaloina") on aina ollut luumut pekoniin kaarittyna uunissa paistettuna. Ne ovat olleet oma ykkosenikin.

Sina teet kirjoituksistasi paatellen aidon suomalaisen joulun, eiko?

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-08 10:46:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Aidon ja aidon...ollaan valittu vaan ne herkut, joista pidämme, ei mitään pakko-perinneruokia :D Mutta joo, kunnon joulukinkku pääruokana ja lanttulaatikkoa ja hernemuhennosta ja ihana kerma-omenakastike. Alkupalapöydässä sitten jo paikallisiakin herkkuja mukana, oikeastaan pelkkiä kalaherkkuja savulammasta ja hanhenmaksaa lukuunottamatta. Pipareita rakastaa myös poikien koulukaverit, joten kouluun leivon muutama sataa piparia, tykkäävät, kun ovat ohkasia ja mureita ja makuakin enemmän.
Mä leivon suomalaista pullaa pojille aina välillä ja Lucian päiväksi teen lussekattereita aamiaispöytään, sen verran rantaruottalainen olen..

Mutta mehän ollaankin koko perhe supisuomalaisia mitä nyt täällä satutaan asumaan :D

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-12-08 14:00:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Nostan hattua suurleipomisillesi : ne piparit koulukavereillekin. Mina tein alkuun pipareita kotona, mutta lapset eivat pitaneet, eivat edes pida naista Spekulooseistakaan, kunhan teen huvikseni paikallisen version pipareista. Aitojen maku on ihan erilainen kuin korvikkeen.

Niin pitaakin syoda sita mita perhe haluaa ja on ehka helpompaa "ulkomailla" olla pakkokattamatta 100% suomalaista joulupoytaa.

Mina en lapsenakaan ollut mikaan laatikkoherkuttelija, mutta kinkkuahan on kulunut aina paljon. Me syomme "kinkkua" omalla versiollamme pitkin vuotta, sen makuun ei kyllasty.



Poikiemme rippikoulukasvatuksen pohjalta olisi melkein pakko menna jouluna yokirkkoon messuun. Emme kuitenkaan aio menna, koska on ihan alytonta pitaa lapsia hereilla vain yomessun vuoksi. Olemme iltaunisia ja jos jouluaattona jaksavat valvoa klo 23 00 kin asti ovat jo yokukkeleita.

Vanhin poika 10 v valmistautuu "Vahvennukseensa" (kahden vuoden treenaus) ja keskimmainen 7v valmistautuu 1. Ehtoolliseensa (puolen vuoden treenaus), ja painottavat tata yomessua kovasti.

LISAA BELGIA KYSYMYKSIA

Miten teidan alueellanne reagoidaan tahan Belgian kahtia jakamiseen? Taalla yleisesti ollaan neutraaleja, mutta ne jotka seuraavat tilannetta ovat vastaan. Itse en nae mitaan syyta ensin koota isoa EUeurooppaa ja sitten jakaa pienen pieni Belgia kahtia. Kuulostaa ihan nurinpain menemiselta. Se on kyllakin totta, etta nama kaksi aluetta elavat ihan erilailla ja eri saannoilla, mutta riittaako se syyyksi jakaa virallisesti maa kahtia kuin sodassa....Yllattavan hiljaiseloa on ilmassa nainkin suuren patoksen alla. Paikalliset eivat reagoi voimakkaasti kuten maanmiehemme maassamme asioihin.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-09 11:38:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Mähän asun pahimmassa paikassa, "leijonan kidassa" eli Brysselin reunalla, fasiliteettikunnassa, jossa flaamit ja ranskankieliset tekee toisilleen kiusaa minkä ehtii. Meidän kunnan pormestaria ei nimitetty ollenkaan laittomuuksien takia ja nyt kyseinen ukonketale on julkisesti ilmoittanut, ettei aio noudattaa Flanderin yksipuolisesti säätämää lainsäädäntöä. Saa kattoa mitä tästä tulee. ranskankieliset haluavat, että kunta liitetään Brysseliin mutta Flanderi ei sitä varmasti hyväksy koskaan. Belgian lippuja liehuu tai roikkuu usean talon ikkunassa/parvekkeella, heiluupa siellä muutama Flanderin leijonakin..Kiusa se on pienikin kiusa...
Mä en kannata Belgian jakamista enkä usko loppujen lopuksi että kovinkaan moni tavallinen kansalainen sitä haluaa. Poliitikoilla on aikamoinen vastuu hoitaa hommat kuntoon. Voisivat lopettaa kielipoliittiset vääntönsä mutta sitä ei tapahdu koskaan, ainakaan niin kauan kuin flaamit ovat sitä mieltä, että ranskankieliset halveksivat heitä ja samalla kuitenkin lypsävät rahaa vauraammalta Flanderilta.
Mielenkiintoisia aikoja eletään!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 14:40:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Onks kukaan teistä ollu rauhantuomarin kanssa tekemisissä täällä Belgiassa? Ollaan riidelty naapurin kanssa sen jumalattomista puista ja nyt lopullisesti vedetty herne (vihreä oksa..) nenään ja ajateltiin viedä juttu rauhantuomarille.
Täällähän kaikilla tuntuu olevan oma luotto-asianajaja, joten onkohan tiedossa hankala ja pitkällinen prosessi? Ja miks belgot ei kuuntele puhetta? Joko pitää huutaa ja uhkailla tai mennä suoraan asianajajan juttusille? Mä en kyllä ymmärrä näitä vieläkään vaikka just tuli 13 vuotta täyteen!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 10:27:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Naapuri sai köniinsä, voitimme juttumme rauhantuomarilla! Siellä laadittiin asiakirja, jonka mukaan naapurin pitää leikata kaikki meidäån puolelle tulevat oksat tai me leikkautamme ne ja lähetämme naapurille laskun. Ja päätös on siis jatkuva ettei tarvi joka syksy mennä rauhantuomarille uudestaan! Jippii!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2008-01-11 11:50:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Mina leikkaan kasin (jalki on omaperaista) kaikki naapuriemme (3) puiden oksat, jotka tulevat meidan puolelle. Se on iso homma, mutta on sailynyt naapaurirauha toistaiseksi. Meidan puolelle roikkuu jotakin "pahkinapuuta", sen sadon keraan talteen, seka toinen puu, josta tippuu varjaavia marjoja nurmikolleme , arsyttaa, mutta oksat ovat liian korkealla ja jos ne katkaisen naemme naapurin puolelle suoraan...

Mutta esim rajallamme oleva naapurien havuaita ronsyilee pahasti niin heidan kuin meidan puolellemmekin. Keraan siita joulukoristeoksat reilulla kadella.

Miten naapurienne ja teidan valit on nyt? Puhutteko toisillenne? Minulle on tarkeaa omata neutraalit toimivat valit naapurien kanssa, emmeka sen vuoksi aja asiaamme eteenpain.Toisaalta kyseessa ei olekaan isot puunoksat.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 12:19:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Samanlaiset ne välit on vieläkin, nyökkäämme toisillemme, emme koskaan ole muutenkaan näiden naapureiden kanssa jutelleet. Muut naapurit ovat sitäkin mukavampia ja heidän kanssaan onkin voinut ihan sivistyneesti sopia puutarha-asioista, ollaan yhdessä leikattu pensasaitaa, kun naapuri ei ite ylety kaikkeen yms.
Mä sain kertakaikkiaan tarpeekseni, miksi meidän pitäs kärsiä ylimielisestä ja laiskasta naapurista?

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2008-01-11 15:18:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Hyva, etta saitte asian hoidettua eika teidan tapauksessa naapurisopua menetetty kun sita ei kerran alkuunkaan ollut.

Meilla muutaman vahan kauempana olevan naapurin lukuisat puolivapaat kissat (ovat ja asustavat ulkona, mutta omistajat rokottavat ja ruokkivat kissansa "maaseudulla" kun asumme) kayvat saannollisesti rikkomassa Idean (melkein euron per kappale) roskapussit etsiessaan lihanpalasia sakeista. Hommasta tulee hirvea sotku ja sen lisaksi se maksaa. Roskapussit tyhjennetaan aluellamme kerran viikossa ja se valiaika niita pusseja on sailytettava omissa tiloissa (autotallissa, takapihalla, varastossa) ja mina olen pitanyt takapihalla siistissa rivissa. Naapurin kommentti on kuten kenen tahansa maaseudulla asuvan. "Kissat on kissoja, ei niita voi vahtia". En halua kissoja rangaista "ajamalla niita poisvahvoin keinoin", syyllinenhan on niiden omistaja eika kissat.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)