karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 06:34:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-03-01 17:01:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
No, hmmm, julkkis: juttu tehtiin osaksi myos siksi , koska kirjoittelen ko lehteen ja olen luonut taman etanakerhon. Juttu ok, mutta en voi ylpeilla valokuvauksellisuudellani: kaikki itsestani otetut kuvat ovat yhta imartelevia, no olen ihan hyva tyyppi kuitenkin, minkas sita naamalleen voi, hah.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-01 20:09:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Yleinen kysymys! Oottekste lukenu viime viikonlopunvaihteen Ilta-lehdestä Ville Itälän haastattelun? Kun Belgiassa on niin paljon pedofiilejä ettei joukkoon mahdu. Puistoonkaan ei uskalla yhden aikuisen kera mennä, kun joka puun takana on pedofiili. Ja markettien ilmoitustaulutkin ovat täynnä pedofiilien kidnaappamien lasten katoamisilmoituksia! Toista se on Turku, jossa voi viedä lapset leluosastolle leikkimään ja mennä sillä aikaa itse ostoksille... :shock: Ai niin, 20 % belgialaisista on sit vielä rasistejakin ja ruokakin on vaarallista. Voi reppanaa, kovaa on Villen elämä!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-06 20:19:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Tämänpäiväisessä DeStandaard -lehdessä artikkeli karppauksesta ja tutkimuksesta, jossa Atkinsin dietti todetaan tehokkaimmaksi ja samalla kuitenkin terveelliseksi!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-03-07 17:26:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Expat,
ei ole osunut silmiisi vastaavaa artikkelia ranskankielisessa lehdessa? Olisi niin ihanteellista saada nayttaa se laakarilleni ja tietenkin MIEHELLENI, joka kuvittelee minun oivaltavan jotain omia juttujani laihdutukseeni.

Hesarissa olleista jutuista sainkin jo jotain nayttoa.....

Toinen juttu: MISTA ostatte pahkinat ja mantelit, jos niita syotte? Katselin Delhaizen hintoja ja olivat huippukalliita , meilla kun olisi viisi syojaa kotona.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-07 23:42:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-14 20:27:48
Viestit: 8
Paikkakunta: Belgia
Moikka,

Sotkeudunpa minäkin teidän keskusteluun.

Pähkinät ja mantelit ostan yleensä lähelläni kerran viikossa olevalta torilta, samoin kuin jogurtit, juustot ja joskus meetwurstit.

Kiitokset vinkistä tuohon parlöörin artikkeliin, enpä itse olisi osannut muuten yhdistää!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-09 09:46:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Ostan pähkinöitä usein etno-kaupoista, turkkilaisilta tai sitten torilta. Savumanteleita haen Liedlistä, niiden suola-pistaasit myös hyviä.
mantelijauhoa ostan Makrosta.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-13 23:13:11 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tulin just takaisin Belgiasta, ja nyt täytyy (vähän off-topicina) kiittää Expatia julkisesti hienosta illallisesta ja oikein kivasta seurasta torstaina. P ei muusta ole puhunutkaan koko viikonloppuna :lol: Laitan sulle hiukan meiliä siitä, mitä lopun viikonlopun touhusimme...

PS. Torstain menun voisi tietysti laittaa esimerkinomaisesti jakoon täälläkin? Oli se niin hyvä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 08:56:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Dzinni tietty osti Villeroy&Bochin tehtaanmyymälän tyhjäksi..?
Kiitos, meillä oli myös mukavaa! Illallinen oli musta ihan tavallinen, juusto-korvasienikeitto alkuun, grillattuja lohiperhosia, valkoista parsaa, bearnaise-kastiketta ja paistettuja chili-kesäkurpitsa-herkkusieniä, jälkkäriksi tuoreita mansikoita vanilja-kermavaahdon kera. Ei niin, että me joka päivä näin syötäs mutta olin valinnut helpot ja nopeat, ettei tartte tuhlata aikaa keittiössä.
Jokos on makkarantekolaitteet hankittu?

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 18:29:07 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Mua kyllä innostutti se makkarantekoasia. Ja myös olisi kiva saada se sun korvasienikeittoresepti (namnam!) - josko voisit tuonne resepteihin heittää sen? Vai onko salainen? Minä kun olen keittoihminen...jostain kun löytyisi kolmen ruokalajin keittomenyy, niin olisin takuuvarma asiakas.

Astiaostoksille ei valitettavasti sitten eksytty (toisaalta en olisi voinut mukana kantaakaan).

Luxissa olimme edelleen hyvinkin ihastuneita joka puolelta löytyneisiin parsamenuisiin. Siis parsansyönti jatkui läpi viikonlopun. Englannissa muuten tuollaista parsakauden hyödyntämistä ei näy, valitettavasti. Suomessa jonkunverran. Tiedän, että periaatteessa parsaa saa läpi vuoden miltei paikassa kuin paikassa, mutta kyllä silti tiettyjen juttujen kaudet pitäisi noteerata. Ihan niinkuin Suomessa rapuaika.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 11:47:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Samaa mieltä parsojen ja mansikoiden ja muunkin suhteen. Pikku hiljaa kaikki kausi-ruoka katoaa, kun maapallon toiselta puolelta tuodaan tänne parsoista mansikoihin. Musta se on jo ekologisestikin väärin, ei mun tarvi syödä parsaa joulukuussa, kun huhti-toukokuussa saan ihanaa tuoretta kotimaista parsaa, joka maistuu sitten pitkän tauon jälkeen niin hyvältä!
Sienikeitto:
Mitä tahansa tuoreita sieniä tai liotettuja kuivattuja sieniä hakataan pieneksi, paista ensin nesteet pois, lisää reippaasti voita ja paljon pieneksi silputtua sipulia. Anna hautua hetki, lisää kasvilientä jokunen desi ja anna hautua 10 minuuttia. Tässä vaiheessa mukaan voi lisätä, jos on lihansyöjä, pieneksi pilkottua kylmäsavuporoa ja savuporo-koskenlaskijaa, jos ei piittaa lihasta, lisää viherpippuri tai kanttarelli-koskenlaskijaa pieninäpaloina, sulaa helpommin. Ihan lopuksi loraus kermaa ja reippaasti kuivattua rakuunaa sekä pieni tujaus sherryä. Voila!

Ai niin, keiton voi hyvin tehdä valmiiksi kermaan asti useamman tunnin ennen tarjoilua. Eli sit vaan lämmittää ja lisää kerman, sherryn ja rakuunan.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 13:00:51 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
entisena Belgian asujana tungen nenani tanne ja vastaan Ritasiskolle etta brittikoko 14 vastaa samaa kuin Ranskan, Espanjan, Portugalin ja Belgian koko 42 ja sama kuin Italian koko 46 ja Saksan, Hollannin ja Ruotsin koko 40. Oletan etta Suomen ja Ruotsin koko olisi sama. Nama Trinny ja Susannahin kirjasta.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-05-21 21:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Pangolin, kiitos koko numeroista, itse olin normaalipainoisena kokoa 16 muodokas. Pieni laskutoimitus ja olen nyt sitten (tai ainakin vaatteeni) kokoa 20, huh. Ei ihme, ettei valmisvaatteita loydy kaupoista....

Poikani naki paitikseni alla uuden musta tiukan topin ja kysyi oliko vaatteeni vielakin kokoa XXXL vai joko x kirjaimia on voinut vahentaa. Lapset ihailevat aitejaan olivat he sitten minka kokoisia vaan.

Asuitko kauan Belgiassa? Missa taalla, itse asun Hainaut in kunnassa Wallonian puolella.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-22 10:19:42 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Asuin Antwerpenissa puoli vuotta ennenkuin muutin Nepaliin.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-20 15:11:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Ja täällä vaan sataa ja sataa ja sataa! Helvetti soikoon, miksen osannut valita asuinpaikkaani hieman paremmin :evil:

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-08-20 16:06:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Ottakaa nyt ihmeessa ihmiset osaa allottavaan oloon: sateen katseluun loman aikaan. Meita Belgiassa asuvia on tana vuonna totisesti rankaistu jostakin ilmojen muodossa.


Ostimme kevaalla ajoissa puhallettavan uima-altaan lapsille (ja miksei minulekin helletta virkistamaan)eika sita ole vielakaan kasattu..Nuorin (5v) kysyy viikottain miloin se kesa oikein alkaa ja odottaa kesan tulon niin kovasti. Koulut alkavat parin viikon paasta eika todennakoisesti allasta tule ollenkaan tana vuonna.

Huhtikuussa laitoin helteiden keskella maahan kasveja ja istutuksia ja esimerkiksi 30 jattiaurongon kukasta nelja lahti kasvamaan. Aiempina vuosina muutamat kokeilut kasvattivat kukkaa viisimetriseksi.

Toukokuu ja kesakuu menivat koulujutuissa ja siita seuraavasta pikkustressissa. Heinakuu oli onneksi lomakuu ja matkustimme Ardenneen vuokrattuun asuntoomme: vetta satoi ja oli kiva olla pienissa tiloissa viisi henkea kurasten kenkien tuodessa kuravellia sisaan ja ulos... No, naimme koko suuralueen kaikki nahtavyydet leikkipuistoista luontopolkuihin ja maksettuihin huveihin.

Suosittelen Labyrinttia ja Clorophylle-puistoa aikuisillekin. Ja majoituspaikkamme oli mahtava, kaunis ja edullinen . Ilmojen vuoksi saimme lahes koko paikan priveena, muut turistit jaivat koteihinsa hah.

Nyt mieheni tyon alettua olen kolmen lapsen kanssa kotosalla ja katsomme telea tai filmeja tai olemme tietokoneella tai katsomme taas telea. Ei ihan nain pahalta nayttavaa, mutta alkaa olla aktiiviseltakin ideat vahissa. Askartelemme ja luemme , kuten yleensakin TALVELLA.

Miten itse vietat nama sadeviikot ja kuukaudet? Oletko sattumalta lomalla , joloin sade tuntuu tosiaankin rangaistuksena.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-20 18:46:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Tulin tänne "Belgiaan" vähän vierailulle, eipä Katalonian kesässäkään ole ollut kehumista. Satanut, ja ollut harmaata. Viime viikonloppu oli ihana sen kannalta että oli kipeenä joten oli kiva maata sohvalla sadetta kuunnellen/katsellen peiton alla :arrow: IKINÄ ei elokuussa ole vilttiä ollut sohvalla!

Lasten kanssa varmasti hankalaa keksiä tekemistä kun ei voi nauttia ulkona, toivotaan että tulee inkkarikesä ja saadaan nauttia syyskuussa lämpimistä päivistä!

:smt039

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-20 19:39:09 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Expat kirjoitti:
Ja täällä vaan sataa ja sataa ja sataa! Helvetti soikoon, miksen osannut valita asuinpaikkaani hieman paremmin :evil:


Suomessa on paistellut aurinko, kuten UK:ssakin miltei aina kun oon siellä ollut (mies valitti mun vievän ja tuovan aurinkoisen sään mukanani). ja mä olen ehtinyt olla lomalla vain 3 päivää. No kuumottaa se aurinko tuonne toimistoonkin :smt013 :smt076 :smt093

Sen asian "kivuudesta" sitten voikin olla monta mielipidettä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-20 22:01:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-14 20:27:48
Viestit: 8
Paikkakunta: Belgia
Expat, täysin samaa mieltä!!

jos duunikuviot ei kohta selvene, tämä karppi vaihtaa asuinmaata ja tällä kertaa tutkitaan sääkartat etukäteen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2007-08-20 22:40:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tullessani tanne -95 oli ilmat mahtavat, vaikka tulinkin Kyproksen kautta (kylmaahan taalla oli syyskuussa helteisiin verrattuna). Syksy oli aurinkoinen ja kuiva pitkalle marraskuulle asti, talvella oli hieman pakkasta ja kevat tuli "normaalisti". Nyt ei oikein tieda mika vaihe on menossa. Kuvitelkaa : pakkasin lasteni kesavaatteet jo pois lahes kayttamattomina. Kesa meni ohi ihan huomamatta ja sen huomaa jopa kadulla ihmisten naamoista. Olemme tyytymattoman nakoisia.

Saan Suomesta viikkopostia ja siellahan on olut aivan mielettoman hyva ja helteinen kesa. Ja taas silloin kun koko perheemme oli Savon maisemissa satoi vetta viikon pari eika idyllinen metsan keskella oleva kesamokki tuntunutkaan enaa niin viehattavalta, varsinkaan jarvensa takia. Sinne ei uskaltanu menna ollenkaan.

Olemme ilmeisesti aina vaarassa paikassa auringon suhteen. Mieheni kaipaa Italian kuumuutta ja elaa taalla sateessa.

Jos lapset olisivat jo isoja irti kouluistaan muuttaisimme valittomasti ,mieheni jaadessa varhaiselakkeelle, jonnekin aurinko taattuun paikkaan. Nyt olemme kiinni taalla seuraavat 15 vuotta ainakin.

Belgian sosiaaliturva lapsiperheen silmin toimii erittain hyvin , joten se auringottomuus ja sateet vahan silla korvaantuvat.
Piristaydytaan me auringottomat sadeveden kastelemat suomityypit...

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-22 11:08:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-08-09 17:53:33
Viestit: 13
Paikkakunta: Bryssel
Ei ole tänäänkään ilmoissa kehumista! Talvivaatteet piti jo kaivaa esille!! Milloinkahan joutuu laittamaan lämmön päälle 17% korotetuin kaasuhinnoin :?: Sitten kun koulut alkaa, ringi on jumissa ja töissä vääntää 12 tuntista päivää tulee varmasti se odotettu hellekausi...

Viikonloput olisi niin ihanaa viettää grillaillen, onneksi on ollut niitä kuiviakin päiviä / iltoja aina silloin tällöin :D Sinä yhtenä helle-sunnuntaina pääsimme jopa Nekkeriin nauttimaan hiekkarannasta ja tekojärvessä uinnista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)