karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:51:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-11 17:40:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Koita laittaa jauhettua valkopippuria säkkien ympärille, sillä mä pidän kissat poissa kukkapenkistä. Ostan markkinoilta kilon pussin jauhettua valkopippuria ja lisäilen sitä jokusen kerran viikossa.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Belgia
ViestiLähetetty: 2008-01-11 17:43:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Kiitos vinkista, olen kokeillut viinietikalla rutkimista sakkien paalle ja varsinkin "reikakohtiin" , silloin kun niita jo on. Kokeilen kuitenkin sinunkin keinoasi.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2008-07-03 08:12:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-26 14:14:55
Viestit: 138
Paikkakunta: Oulu
poisto

_________________
-m-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-09 16:59:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 17:54:17
Viestit: 550
Paikkakunta: Belgia
Tämän otsikon alle ei näköjään ole pitkään aikaan kirjoitettu mitään, mutta toivottavasti joku lukee :) Eli olen aloitteleva karppi (vasta kolme viikkoa karppausta takana) ja Brysselin seudulla asustelen. Aika hyvin olen karppauksen alkuun päässyt, kun täältä löytyy niin hyvin täysrasvaisia tuotteita, mutta nyt tekisi mieli kokeilla uusia reseptiosion ohjeita. Monissa ohjeissa kuitenkin mainitaan psyllium, FiberHusk tms. jota en ole onnistunut täältä löytämään. Eli voisiko joku Belgiassa asuva ystävällisesti kertoa, jos on löytänyt kyseisiä tuotteita täältä? Eli mikä kauppa, tuotenimi, minkälaisessa paketissa ja hinta suurin piirtein?

Kiitoksia paljon jo etukäteen, jos joku osaa auttaa! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-09 18:51:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Itse en kayta ko tuotteita ollenkaan, mutta oletko kokeillut apteekista kysya. Voi hyvinkin loytya sielta...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-09 19:29:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Hei Orkidea, tervetuloa joukkoon!

Valitettavasti en osaa auttaa mistä saisi psylliumia täällä, itse toin viime Hesan reissulta pienen purkin mukanani juuri siksi että voisin joitain reseptejä kokeilla.
Ritasiskon mainitsemien apteekkien lisäksi mieleeni tuli luomukaupat, yritän muistaa ensi kerralla katsoa kun pistäydyn.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-10 07:40:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Poikani 8v ei "osaa syoda" koulussa ruokatunnillaan omia evaitaan (kaksi nakkileipaa tai patongin patkaa- voita-kinkkua kaksi kappaletta). Poikani kaipaa rauhaisaa ruokailutilannetta, ei luokassa pulpetin aaressa syomista kovassa metelissa. Eika hanelle ole silloin nalka.
Syo kotona aamupalan klo 07 15, koulussa valipalan klo 10 00 (omat evaat taas, syodaan ulkona samalla "kavellen") ja tama lounas klo 12 00 luokassa metelissa.
Opettaja nosti kovan metelin pojan syomattomyydesta (kyseessa ei ole anorektikko tapaus ollenkaan) ja pakotti pojan ostamaan koulun kanttiinista voileivan , josta poika itkien soi puolet, poika hoki koko ajan "en syo en syo, ei ole nalka enka syo kuin silloin kun on nalka".

Taytyy mainita, etta 20 luokan lapsesta poikani ja nelja muuta ovat luokan ainoat korrektit lapset opettajankin mielesta, ainoat, joita opiskelu kiinnostaa, muut lennattelevat lennokkeja tms....Ka lahella kymppia ja opiskelu helppoa vaikeana vuonna. Ei ongelmalapsi ollenkaan.

Kotona meilla on paaateria klo 15 30 heti koulun paattymisen jalkeen, jolloin kokoonnumme koko perhe pitkalle aterialle samalla keskustellen paivan tapahtumista. Lapset syovat paljon ja nautinnolla kotona tuoreista aineksista tehtya ruokaa, mukana jalkiruoat paivittain. Lapset saavat kaiken tarvitsemansa paivittaisen tarpeeensa tasta ateriasta.
Lisaksi illalla klo 18-19 on viela iltapala ennen iltapesuille ja -unille menoa, lapset nukkuvat hyvin ja heraavat aamuisin ongelmitta.

Opettajan lause " yrita syoda edes suklaapatukka tai jotakin kakkua tai torttua klo 12 jos leipa ei maistu. Tai esim keksipaketti..."ihmetytti...Ihan niinkuin olisi parempi syoda keksia perin tunnin valein kuin kunnon ruokaa kellonaikojen mukaan.
Lapsilla tulee lounaan kanssa kolme tuntia , ilman lounasta viisi tuntia taukoa ruokailussa, mika ei ole paha asia, jos ei kerran ole nalka..Itse olen "syo lautanen tyhjaksi"-kasvatettu ja lopputulos nakyy.....

Puolet koulun lapsista jaa koulun maksettuun opiskeluun klo viiteen asti ja heilla on se sama viisi tuntia lounaan kanssa taukoa, eika heilla edes ole ruokaa kotona odottamassa ,joten taukoa kaytannossa voi tulla 7 tuntia (tauko joka katkaistaan juuri kakuilla ja kekseilla) ja pikaruokana kotona voi olla ranskalaisia perunoita ja valmislihapullia....Heidan syomistaan ei kontrolloida.


Opettajan asenne oli mielenkiintoinen, toisen lapsen opettaja kysyy myos viikottain tytoltani mita ihmetta tytto syo (nakkileipaa voita ja kinkkua juustolla) johon tyttoni 6v kertoi "leipien olevan erittain hyvia ja antavat samalla hampaillekin tehtavaa mita pullaleivat eivat tee". Opettaja pyysi minua vahentamaan voin kayttoa koska ilmiselvasti lapseni eivat siita pida, he rakastavat sita itse asiassa eika meille ole koskaan ostettu mitaan muuta. Syovat voilla tai ilman voita, mutta ilman korvikkeita. Ja tama toinenkin opettaja nakojaan tietaa lapsemme ruokailuhalut ja -tavat paremmin kuin perhe itse haha...

Nain meilla


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-10 08:29:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Orkidea kirjoitti:
Tämän otsikon alle ei näköjään ole pitkään aikaan kirjoitettu mitään, mutta toivottavasti joku lukee :) Eli olen aloitteleva karppi (vasta kolme viikkoa karppausta takana) ja Brysselin seudulla asustelen. Aika hyvin olen karppauksen alkuun päässyt, kun täältä löytyy niin hyvin täysrasvaisia tuotteita, mutta nyt tekisi mieli kokeilla uusia reseptiosion ohjeita. Monissa ohjeissa kuitenkin mainitaan psyllium, FiberHusk tms. jota en ole onnistunut täältä löytämään. Eli voisiko joku Belgiassa asuva ystävällisesti kertoa, jos on löytänyt kyseisiä tuotteita täältä? Eli mikä kauppa, tuotenimi, minkälaisessa paketissa ja hinta suurin piirtein?

Kiitoksia paljon jo etukäteen, jos joku osaa auttaa! :D


Mä toin Suomesta, en löytänyt täältä. pyydä, että jouku vaikka lähettää pienessä mini-grip -pussissa kirjekuoressa!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-10 15:12:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 17:54:17
Viestit: 550
Paikkakunta: Belgia
Kiitos vastauksista Ritasisko, Aventurine ja Expat! :D Jos kerran muutkaan eivät ole kyseisiä tuotteita täältä löytäneet, niin täytyy lisätä ne "tuliaistoivelistalle". Minulle on onneksi tulossa vieraita Suomesta parin viikon päästä, joten nyt on hyvä aika miettiä kaikkea tarpeellista, mitä Suomesta voisin haluta... :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-15 15:24:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Käytiin katsomassa Mental Finland. Se oli hämmentävä mutta yön pohdinnan jälkeen päätin, että tykkäsin siitä.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-15 22:22:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Mä tulin just katsomasta Mental Finlandia :D. Enemmän pidin kuin en pitänyt, mutta tarttee sulatella vähän. Pituutta oli kyllä liikaa, yli 2,5h.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-28 13:43:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Tänään avataan grillaussesonki! Saavat naapurit taas taivastella hulluja suomalaisia! :D

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-02-28 17:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Mina taas avasin itseni iloksi kevatkauden takapihalla: haravoin kaikki loput pudonneet puiden lehdet, tein tilaa tulevalla muoviselle kasvihuoneelleni, leikkasin turmeltuneita rosmariinin oksia seka siistin salvian..(menee jo puutarhapuolelle) yhteensa kolme ja puoli tuntia ulkotoissa, mahtavaa, mutta nyt joka paikkaa kolottaa ensimmaisen talven jalkeisen ulkotyopaivan jalkeen, loppupaivan ohjelmana suihkuun ja vain olemaan.

Nyt sopisi hyvin ne grillaustuoksut tannekin.....

Huomenna jatkuu varaston siivous ja nakojaan en ole kaynyt talven aikana tarpeeksi usein siella, hiiret on visiiteillaan sotkeneet paikat, saa vieda taas "roskien lajittelukeskukseen" paljon tavaraa.
Se homma ensi viikkoon, huomenna vain esikatsaus....jospa puutarhapoytakin loytyisi.

Tanaan noin 10-12 astetta ja auringoin paistetta, en pahoita mieltani silla, etta luntakin voi viela sataa ennen kesaa. Nyt on kevatta rinnassa...

Ensi viikon vaihteessa oman kylan karnevaalit, juuri kun on toipunut Binchen huminasta, kolmen paivan lapiajokaranteeni....Paasiaiseen mennessa on jo ihan kypsynyt koko karnevaalisanallekin, kunnassamme on 8 kylaa, joissa jokaisessa ko juhlat ja ko paivina tiet suljettu ja kaikki tiet kulkevat juuri lapiajona kylien kautta..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-08-05 21:56:13 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Hah, nyt mulla on viimein liput! Lennän elokuun viimisellä viikolla. Tosin ajattelin, että pakkaan myös 15-30kg vaatteita ym. postipakettiin... Niinku vaikka kumpparit ja aerobictossut tjsp. :oops: Oon niin kyllästynyt elämään matkalaukun kanssa, että kannan ihan niin mahdollisimman vähän kuin osaan vaan pakata.

Nyt alan ettiä Brysselistä kursseja, joilla voin opiskella itsekseni ranskaa! Aloitan 31.8. Rue de la Loi:lla pestini, mutta haluan kyllä 6 kk aikana nauttia kulttuurista ja kielestä ja ihmisten seurastakin, vaikka odotan tosi suurella innolla myös harjoitteluani - työnkuva vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja varmasti haastettakin on luvassa!

Mietin vaan, onkohan jumppaaminen kovin kallista? Uikkarit on helppo ottaa mukaan, mutta kannattaako pakata myös tanssisneakerit... 8)

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-08-05 22:59:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Xaija, tervetuloa Belgiaan ja Brysseliin!
Ehkä törmätään Loin vilskeessä, siellä minäkin.

Tuli mieleen, järjestäisikö harjoittelupaikkasi ranskan kursseja?

Jumppia varmaan löytyy ihan kaikenhintaisia. On kalliita ja vähemmän kalliita kuntokeskuksia. Sitten on Friskis & Svettis, edullisempaa. Ja myös suomalaiset järjestävät omia jumppia, en ole vielä sinne ehtinyt, harmi. En valitettavasti osaa sanoa tanssipuolesta mitään.

Tänään muuten oli todella kuuma! Virallinenkin lämpötila näytti lähes +30°C, huomiseksi on luvassa vielä hiukan lämpimämpää... Mutta sateenvarjo kannattaa pakata ihan heti mukaan :D

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-08-06 11:03:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tervetuloa Belgian jaksollesi, mutta ala unohda Belgiaa kokonaisuutena. Maa tarjoaa hyvin paljon muutakin kuin Brysselin kuviot.

Liiku paljon ranskaa puhuvien seurassa, jos se on taalla puhumasi kieli. Nain opit tehokkaammin....Karpeistakin varmaan loytyy ranskan kielisesta ymparistosta oppaiksi. Kasittaakseni englanti ja flaaminkieli (suomen kieltakin kuulee) ovat myos voimakkaina kaupungissa, joten helppo "lipsuta" helpoimpaan kieleen.

Kauanko harjoittelusi:tyojaksosi kestaa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-08-06 22:25:51 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Harjoittelu kestää 6kk, joten aion ehtiä nähdä Belgiaa pääkaupungin ulkopuolella ja myös naapurimaita riittävästi. Tai sen mitä kukkaronnyörit antaa myöten - auton vuokraus joksikin viikonlopuksi jne. ois ihan loistavaa, jos kuski vaan löytyy.

Minun uus koti on 8-henkinen "perhe", jossa on ainakin ruotsalainen, suomalainen, tanskalainen ja tsekkiläinen tyttö toistaseksi. Kaipa me nähdään monia muitakin kansallisuuksia, ja harjoittelijoiden kautta varmaan tulee näkemään muutakin kuin suomenkielistä kansaa. Mulle kävi jopa ruotsissa vaihdossa opiskellessa niin, että tutustuin paikallisiin suomalaisiin (joita on kuitenki Lundissakin varmaan tuhansia) joskus vaihtolukukauden loppumetreillä! :lol:

Karpit verkostona on kuitenkin tosi houkuttava. Samaa perhettä jo ennakkoon!

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-08-07 14:05:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Junalla, bussilla tai lentaen paaset helposti niin merelle kuin Ardennes iinkin, samoin "ulkomaille" (Alankomaat, Ranska, Luxembourg, Saksa, miksei Iso-Britanniakin) .

Me asumme Ranskan rajalta puolisen tuntia ja kaymmekin aika ajoin siella "ostoskeskusostoksilla", lahimpaan Belgian puolella olevaan keskukseen ajaa saman ajan. Pariisiin on puolitoista tuntia erikoisjunalla tai 350 km autotieta pitkin.

Hyvalta kuulostaa suunnitelmasi.


Belgia on pieni keskeisella paikalla oleva kolmikielinen maa (plus muut maassa puhutut kielet), josta on todella helppo siirtya naapurimaihin.

Nautit varmasti taallaolo jaksostasi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-08-08 22:50:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Sanoin aiemmin etten tiedä tanssipuolesta mitään, no en edelleenkään, mutta satuin Wolubiliksessa huomaamaan tällaisen Dance Centerin ikkunamainoksen, että ainakin sellainen löytyy - ja varmasti monia muita vastaavia.

Muuten, mainitsit autonvuokrauksesta, hyvä idea, mutta pakko sanoa varoituksen sana ainakin Brysselin liikenteestä, liikennesääntöjä ei ihan aina muisteta noudattaa pilkun päälle, paitsi silloin kun tullaan oikeuksilla oikealta :lol: . Liikenneympyräkäyttäymistä jaksan vieläkin ihmetellä, ympyrään ajettaessa saatetaan näyttää vilkkua oikealla ja lähdettäessä jopa sisemmältä kaistalta ulos ei välttämättä ollenkaan, kerran viittä vaille rysäytin tällaisen kylkeen.

Ja kuten Ritasisko sanoi täältä tosiaan pääsee esim. junalla nopeasti "lähi"kaupunkeihin, mutta liput Thalykseen ja Eurostariin kannattaa varata mahdollisimman hyvissä ajoin, saapi edullisemmin.

Jos haluat jotain paikallisinfoa tai tavata saavuttuasi, yksärillä tavoittaa.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Belgia
ViestiLähetetty: 2009-09-12 18:45:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Lush löytynyt Brysselistä!

Ainakin Lontoo-ketjussa on ollut Lush:sta puhetta, tänään kävin ekaa kertaa ilmeisesti suht' uudessa Lushissa Brysselin keskustassa. Löytyy täysin uuden kauppakeskuksen (=täysin uudistettu rakennus) reunamalta de Brouckeren metroaseman lähistöltä, osoite kuitissa näkyy olevan 38 Rue des Fripiers eli kun rue Neuvelta jatkaa oopperan ohi Grand Placea kohti, niin osuupi matkan varrelle.
Antsussa Lush on ilmeisesti ollut jo hieman kauemmin.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)