karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 11:25:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Ja miten sitä päätyikään ulkomaille?
Puolison työn takia 24%  24%  [ 13 ]
Oman työn takia 31%  31%  [ 17 ]
Löysin puolison ko. maasta 15%  15%  [ 8 ]
Lähdin ko. maahan opiskelemaan 16%  16%  [ 9 ]
Muu syy, mikä? 15%  15%  [ 8 ]
Ääniä yhteensä: 55
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-24 16:54:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-14 11:03:51
Viestit: 26
Paikkakunta: Helsinki
Tuo Tindellan tarina oli niin upea että innostuin ihan itsekin kirjoittamaan. Olen enemmän tälläinen piilokarppiaktivisti näillä foorumeilla, mutta välillä on ihan mukavaa poiketa tavoistaan.

Minut maailmalle heitti puhdas sattuma. Olin ollut kolme vuotta töissä kansainvälisen firman suomen toimistossa. Minulla oli loistava esimies, jolle olin jo sanonut että kunhan vuoden lopussa saan yliopistosta paperit käteen saa nykyhommat riittää. Luulin ihan vakavissani että vaihdan firmaa, mutta kävikin niin että esimies jutteli ruotsalaisen kollegansa kanssa. Perjantaina muutamaa viikkoa ennen joulua esimiehemme lähetti tiimille viestin että ruotsissa olisi avoin paikka vuodeksi - kiinnostuneita? Minä mietin viisi minuuttia ja soitin hänelle. Alle viikon päästä olin jo tapaamassa uutta tiimiäni ja viikko sen jälkeen minua jo koulutettiin uuteen hommaan. Muutin Ruotsiin tammikuun puolivälissä - noin kuukausi siitä, kun ensimmäisen kerran sain kuulla koko jutusta.

Nyt puolen vuoden jälkeen voin sanoa, että enpäs ole katunut päähänpistoani! En ollut ikinä ajatellutkaan muutavani Ruotsiin, vaikkakin ulkomaat kyllä houkuttelivat ajatuksena. Ruotsi tuntui liian lähimaalta. Asun Skånessa, joten kyllä tämä ihan tarpeeksi ulkomaalta käy. Tällä hetkellä tuntuu pahalta ajatella että puolen vuoden päästä tämä reissu täällä on ohi. Tykkään ilmastosta, ihmisistä ja kielestä. Niinpä suomen paluun sijaan mielessä pyörii lähinnä kaikki muut mahdollisuudet jatkaa tätä exfat-olotilaa. Nyt kun on uskaltanut kerran lähteä olisi niin paljon helpompaa aloittaa taas alusta jossain ihan muualla.

Tuntuu vähän kuin että olisi vihdoinkin uskaltanut hypätä pääedellä veteen ja nyt sitten seuraavana mielessä siinteleekin kaiken maailman uimahyppykisat. Ja minä kun en pitänyt itseäni huimapäänä. :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-03 18:22:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-12-24 14:12:31
Viestit: 125
Paikkakunta: Ulkomaat
Tyonperassa mekin ulkomaille muutimme ja vuoden pituiseksi suunniteltu ulkomaankokeilumme onkin jatkunut jatkunut eika loppua ainakaan viela ole nakopiirissa.

Maata voisin kylla vaihtaa silla unelmoin auringon paisteesta ja lempeasta ilmastosta. muutaman vuoden sateen ja tuulen jalkeen se olisi kaivattua vaihtelua. Lasten takia muuttaminen ei ole kuitenkaan niin yksinkertaista kuin se itselle ehka olisi, heilla kun on taalla koulut ja kaverit ym. suomeen paluu tuntuu ainakin talla hetkella aika kaukaiselta ajatukselta, voihan olla etta mieli tasta viela muuttuun.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wAU40uW/]
Kuva
[/url]
______________________________________________
v.2005 karpaten -15kg
v.2006-2008 "terveellinen" ruokavalio ja vaa'assa lopulta huippulukemat
v.2009 noyra paluu karppauksen pariin


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 15:22:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-07 21:37:40
Viestit: 171
Aina on ollu kaipuu pois Suomesta. Joku uteliaisuus, halu nähdä muutakin, oppia uusia asioita, ymmärtää ja oivaltaa.

Lukioaikoina ja yliopistouran alussa poikakaveri piti Suomessa kiinni. Onneks päädyttiin lopulta eroomaan. Sillon päätin, että kun ensimmäinen tilaisuus koittaa, nostan kytkintä.

Ja niin tein. Opiskeluvaihto tällä hetkellä menossa ja harjoitteluvaihto ja mahdollinen työura jossain muualla kuin Suomessa kiiluu jo silmissä.

_________________
Tarinoin Mustikkametsässä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 18:19:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-02 11:23:06
Viestit: 359
Paikkakunta: South Yorkshire, UK
Taidan minakin tarinani kertoa. Syyskuussa 2009 aloin jutella Steamissa eraan brittimiehen kanssa. Kaverini hanta minulle kovasti hehkutti, oli kuulemma ihan mun tyyppia. Ajattelin etta kai sita jutella voi, mutta ei mitaan vakavampaa kun eri maassa asutaan. No, siita kaksi viikkoa ja mies lensi ekaa kertaa Suomeen minua tapaamaan. Vietettiin reilu viikko yhdessa ja sitten lensin ekaa kertaa Englantiin jouluksi. Vietin kesan 2010 Englannissa ja mies tuli sitten kanssani Suomeen kun minulla oli viela muutama kuukausi opintoja jaljella. Kohta olen 2 kuukautta Englannissa asunut ja viihdyn kylla. Olin jo pitkaan halunnut muuttaa Englantiin, siis jo ennen miehen tapaamista, mutta ei ole ollut tilaisuutta. Taalla sita nyt sitten ollaan 8)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 20:12:19 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-05 09:41:08
Viestit: 1749
Paikkakunta: Kallio Ou Jea
Halusin (ja haluan edelleen) seikkailla ja nähdä maailmaa. Australiaan päädyin Englannin, Saksan, ja monen muun mutkan kautta. En varmaan loppuiäkseni jää tänne, ja tuskin kovin pitkäksi aikaa mihinkään muuallekaan. Mulla on aina kaukokaipuu ja levottomat jalat.

_________________
Melbourne is a tropical London!


Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 23:09:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-31 20:26:46
Viestit: 334
Paikkakunta: Naapurimaa
Kaipasin elämänmuutosta ja opinnot oli siinä vaiheessa, että pystyin lähtemään. Tiesin, että Tukholmassa on hyvä koulu (tunsin opettajani jo monen vuoden ajalta), hain opiskelemaan ja pääsin. Täällä olen vielä tämän vuoden loppuun, ensi vuodesta ei ole aavistustakaan vielä. Voi olla, että muutan takaisin Suomeen, jään vielä Ruotsiin tai sitten menen johonkin ihan muuhun maahan...

_________________
Syksy 2010: 66kg --> 60 kg, napa 85,5 cm --> 80 cm
Kaneel humpuukilla hotiksi!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-25 10:21:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Miehen työkomennuksella Tukholmassa. Minä kotiäitinä kolmen kanssa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)