karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-26 13:55:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-04-10 11:13:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Sanoit:
Lainaa:
Miksi karppaus auttaa:

Kun ei syö inlammaatioruokaa - viljaa, siemenöljyjä, teollista suttua jne. - niin ei aiheuta itselleen ruokavaliolla inflamaatiota ja vähentää myös riskiään autoimmuunisairauksiin ja sitä kautta inflammaatioon. Niinpä se D-vitamiinin tarvekin on sitten pienempi.


Väität että kapppaus vähentää d vitamiinin tarvetta.
ja sitten yrität sotkea siihen mukaan mitä minä sinun mielestäni voisin tarkoitta sanomalla että olet hakoteillä ja levität paltturia lääketieteellisenä totuutena.

Lainaa:
Tarkoitatko siis tuolla, että...?
- Keho EI käytä D-vitamiinia inflammaation taltuttamiseen.
- Korkeat insuliinitasot eivät aiheuta inflammaatiota.
- Autoimmuunisairaudet eivät aiheuta inflammaatiota.
- Viljat ja siemenöljyt eivät aiheuta inflammaatiota.

En ota edes kantaa tuohon listaan sillä se on ihan asian vierestä kuten sinulla on tapana kun puolustelet omia sanomisia.

Viellä kerran jos sattuu olemaan hidas päivä:

Väität että karpaajilla on D-vitamiinin tarve pienempi kun muilla ja minä toin esiin että ei noin kannata kansanterveyden nimissä sanoa ilman faktaa.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-10 11:22:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Lainaa:
Väität että karpaajilla on D-vitamiinin tarve pienempi kun muilla ja minä toin esiin että ei noin kannata kansanterveyden nimissä sanoa ilman faktaa.


Minähän nyt sanon ihan mitä huvittaa, täysin riippumatta siitä mitä mieltä sinä siitä olet. :D :lol:

Faktaa:

Insuliini / insuliiniresistenssi ja inflammaatio:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29528335

https://www.hindawi.com/journals/ije/2015/508409/

D-vitamiini ja inflammaatio:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6164284/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4160567/

https://www.nutritionsociety.org/papers ... ts-england

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 103920.htm

Siemenöljyt ja inflammaatio:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6179509/

Viljat ja inflammaatio:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2821887/

Ja tämä:
Lainaa:
En ota edes kantaa tuohon listaan sillä se on ihan asian vierestä kuten sinulla on tapana kun puolustelet omia sanomisia.


Miten niin asian vierestä? Juuri noiden juttujen vuoksi väitän karppaajan tarvitsevan vähemmän D-vitamiinia. Hyvä väistely-yritys kuitenkin... :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-10 11:41:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
ValtZooooooor please pick up the red courtesy phone.

Joo noi ei vaiskaan, väitä ihan mitä haluat ja kiertelet nyt jonnekin inflamaatioihin.

Eli sinun mielestä karppaus vähentää inflamaatiota ja sen vuoksi ei tarvitse syödä d-vitamiinia.

Meinaatko jos ei ole tarpeeksi d-vitamiinia ja lihoo sen vuoksi, tai saa sydärin, tai HDL laskee tai kilpparit sekoaa niin ei se mitään, karppaajien on turha syödä D-Vitamiinia koska karppaus alentaa tulehdusta ja ilman tulehdusta et tarvitse d-vitamiinia vaikka olisit sen puutteeseen kuolemassa.

Aika kova väittämä, onneksi olet täysin väärässä ja toivon että muut ymmätävät tämän.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-10 12:13:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Minä taas luen tuon tutkimuksen liittyväksi maksan insuliiniresistenssiin eli muunto varastomuotoon ei onnistu. Samoinhan on kilpparihormoonien muunto T4 varastohormoonista aktiiviseen muotoon häiriintynyt ja siksi se diabeteksen lääkehoito jolla hoidetaan vain verensokereita alemmaksi ei auta noihin jatkuvasti koholla oleviin insuliinitasoihin. Mutta kannattaa varmaan mittauttaa jos epäilee ongelmia. Lääkkeitäkin on tietysti erilaisia, esimerkiksi metformiinihan ei taida lisätä insuliiniresistenssiä ja tietysti muukin lääkitys voi vaikuttaa imeytymisiin.
Karppaus auttaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-10 13:04:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Toisinsyöjälle: muistathan, että motionilla oli ihka oikeaa D-vitamiinin puutos vielä pitkään karppina ollessaankin; kyllä sitä voi joskus karppikin tarvita.
Ja motionille: olen siinä samaa mieltä Toisinsyöjän kanssa, että D-vitamiinin tarve näyttää olevan alhaisempi karpilla ... tai aivan yhtä mahdollisesti riittävästi tyydyttynytta rasvaa syövän karpin iho on tehokkaampi muodostamaan D-vitamiinia ihon pinnan kolesterolista, joka on D-vitamiinin esiaste. Toinen tai molemmat vähentäisivät D-pillerien tarvetta. Ja tuo jälkimmäinen (eli muista syistä kuin karppauksen takia) heikentynyt ja ohentunut iho saattoi olla se syy, minkä takia jouduin itsekin tänä talvena pillereille, joita en tosin ajatellut enää näin keväällä jatkaa, vaan odottelen nyt syksyn seuraavia mittauksia.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-10 17:06:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Mulla on nyt koko Endocrine system sekaisin, mielenkiintoinen mailma avautuu kun syvemmälle mennään.
D vitamiinin puutos voi olla hyvin moninaisista syistä johtuvaa, se voi olla myös indikaattori ja tietty se voi johtaa muihin sairauksiin, myös sen suhteet muihin välittäjiin ovat tärkeät ainakin tässä minun tapauksessa, kieltäydyn nostamasta mitään yhtä markkeria tavoite arvojen ylärajaan tai edes puoli väliin, mitä vain niistä pystyy manupulomaan miten haluaa ja useammasta akuutisti alle raja arvojen olevien ja vielä useammasta alarajassa olevien markkereiden löytämisestä saan kiittää vain itseäni ja pientä rahallista sijoitusta, virallinen kun yksityinen terveyden huollon suomessa olisi pitännyt havaita nämä oireet jo kymmenen vuotta sitten, siis ihan perus kandin työharjottelussa pitäisi havaita tämmöinen.
Mut joo tämä on ollut kaikki kauan ennen karppausta, voisi sanoa että karpasin ilman selvää syytä ihan vaan pysyäkseni hengissä ja niin huonossa kunnossa kun olinkin vääristä lääkeistä ja huonoista elämäntavoista niin karppauksella pääsi jaloilleen, nyt se vain ei ihan riitä kun haen uutta tasapainoa, nykyisin olen myös oma lääkärini ja valitsen omat lääkkeeni ja voin ihan miten haluan.

Els, ei tuo ihon muutos vanhetessa ole koskaan tullut mieleeni, kuulemma floridassa ja californiassa voi pikini pojat ja tytöt kärsiä d- vit puutteesta aurinko suojien takia.

Tarve voi olla pienempi karpatessa, en tiedä enkä sano siihen mitään, se että esim suolan tai C vitamiinin tarve muuttu karpatessa ei tarkoita että D vitamiinin tarve muuttuisi, D vitamiinia keho osaa valmistaa itsekkin eli se ei ole edes vitamiini (joku jota keho ei pysty valmistamaan itse ja on tarpeellinen elämälle) ja C vitamiiniin verratuna on rasva liukoinen, ei poistu pissassa, ei ole antioksidantti jne.

Joka tapauksessa karppaus ei poista keneltäkään D-vitamiinin tarvetta ja on kohtuutonta ja vaarallista väittää että karppaaja ei tarvitse D vitamiini lisää, monella on vaikka mitä, kilppari ongelmatkin voi hyötyä lisätystä D Vitskusta. Puhumattakaan rantaleijonasta Floridassa tai Hangossa aurinko rasvoineen

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-10 20:27:13 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93727
+ että riittävää D-vitamiinitaso poistaa aurinkorasvojen tarpeen.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 09:48:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
els kirjoitti:
Toisinsyöjälle: muistathan, että motionilla oli ihka oikeaa D-vitamiinin puutos vielä pitkään karppina ollessaankin; kyllä sitä voi joskus karppikin tarvita.
Ja motionille: olen siinä samaa mieltä Toisinsyöjän kanssa, että D-vitamiinin tarve näyttää olevan alhaisempi karpilla ... tai aivan yhtä mahdollisesti riittävästi tyydyttynytta rasvaa syövän karpin iho on tehokkaampi muodostamaan D-vitamiinia ihon pinnan kolesterolista, joka on D-vitamiinin esiaste. Toinen tai molemmat vähentäisivät D-pillerien tarvetta. Ja tuo jälkimmäinen (eli muista syistä kuin karppauksen takia) heikentynyt ja ohentunut iho saattoi olla se syy, minkä takia jouduin itsekin tänä talvena pillereille, joita en tosin ajatellut enää näin keväällä jatkaa, vaan odottelen nyt syksyn seuraavia mittauksia.


Juu, toki moni karppaaja sitä tarvitseekin, MotionK on se joka on valehdellut minun väittäneen että karppaaja ei tarvitse D-lisää lainkaan ja myöskin totuuden vastaisesti väittänyt minun suositelleen sen syömisen lopettamista, vaikka vain kerroin että olen itse lopettanut kokonaan sen syömisen. Ainoa mistä olen puhunut tässä on kuitenkin se inflammaation vaikutus, muihin asiaan liittyviin seikkoihin en ole kommentoinut.

Tottakai asiaan vaikuttavat monet tekijät, mutta inflammaatio josta puhuin on yksi selkeä sellainen ja minusta on aika loogista että mitä vähemmän inflammaatiota sen pienempi tarve, tai toisin päin, mitä enemmän inflammaatiota sen suurempi tarve. Sen vuoksi minua eivät ikinä yllätä tutkimustulokset joiden mukaan esim. autoimmuunisairauksia sairastavilla tai T2D potilailla on löytynyt matalia arvoja ja selkeää vajetta D-vitamiinin osalta.

(En ylipäätään ymmärrä miksi MotionK kohkaa asiasta tuohon sävyyn ja noin pahasti minun sanomisiani vääristellen. :shock: )

MotionKlle kommentti tähän lihavoituun:
Lainaa:
Tarve voi olla pienempi karpatessa, en tiedä enkä sano siihen mitään, se että esim suolan tai C vitamiinin tarve muuttu karpatessa ei tarkoita että D vitamiinin tarve muuttuisi, D vitamiinia keho osaa valmistaa itsekkin eli se ei ole edes vitamiini (joku jota keho ei pysty valmistamaan itse ja on tarpeellinen elämälle) ja C vitamiiniin verratuna on rasva liukoinen, ei poistu pissassa, ei ole antioksidantti jne.


Onko joku väittänyt että suolan/C-vitamiinin tarpeen muuttuminen olisi jossain kytköksissä D-vitamiinin tarpeen muuttumiseen? Minä en ainakaan ole mitään sellaista sanonut missään vaiheessa. Insuliinitasoilla toki on vaikutusta molempiin, mutta mekanismi taitaa olla ihan eri.

Ja vielä MotionK tämä lihavoitu osuus:
Lainaa:
Joka tapauksessa karppaus ei poista keneltäkään D-vitamiinin tarvetta ja on kohtuutonta ja vaarallista väittää että karppaaja ei tarvitse D vitamiini lisää, monella on vaikka mitä, kilppari ongelmatkin voi hyötyä lisätystä D Vitskusta. Puhumattakaan rantaleijonasta Floridassa tai Hangossa aurinko rasvoineen


Kuka on väittänyt että D-vitamiinin tarve poistuu kokonaan tai että kukaan karppaaja ei ikinä tarvitse D-vitamiini lisää? Minä en ole missään kohtaa sanonut niin. Kertoisitko kuka tässä ketjussa on niin sanonut?

Se mitä sanoin oli: Karpatessa inflammaatio VÄHENEE, jolloin sen taltuttamiseen tarvitun D-vitamiinin tarve VÄHENEE. Lisäksi kerroin ITSE lopettaneeni D-vitamiiinin syömisen purkista. Mitään väitteitä/ohjeita/suosituksia muiden lisäravinteiden syömiseen en ole missään kohtaa antanut. Joten olepa hyvä ja lakkaa valehtelemasta minun sanomisisstani, kiitos. (Sikäli kun tuolla lainauksella siis minun kirjoituksiini viittasit.)


Semmoinen kyllä tuli taas mieleen että tässäkin asiassa THL:n ohjeistukset ovat sisäisesti konsistentteja:
Jos syö niin paljon viljaa ja siemenöljyjä kuin THL haluaisi meidän syövän, onkin syytä tankata hirveästi C- ja D-vitamiinia & vältellä suolaa kaikin keinoin.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 14:08:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Haha pitäis kyllä aina ottaa kuvakauppaus ihan kaikesta... täällä kun ei edes viimeinen editointi aika näy jäsenille.

Ihan sama, pers edellä kun kiipeää puuhun niin, anna mennä vaan.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 14:18:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Väitätkö, että olen editoinut tekstejäni tuolta eiliseltä niin etttä olisin poistanut sieltä väittämiäsi asioita ja nyt sitten kiistäisin niitä lainkaan kirjottaneeni?
Aika kova väite. Editoin yleensä tekstejäni LISÄÄMÄLLÄ tekstiä kiireellä kirjoitettuun lyheen versioon, sekä korjaamalla kirjoitusvirheitä. KOSKAAN en ole poistanut tällaisessa tilanteessa mitään kirjoittamaani.

(Tällä ketjulla on aika paljon lukijoita, ehkä joku joka on seurannut asiaa voi tulla kertomaan, onko hän eilen nähnyt minun kirjoittavan asioita joita valheellisesti väität minun kirjoittaneen. Olisin kiitollinen jos joku tällainen jaksaisi kertoa näkemyksensä asiasta. Tai ylläpito ehkä näkee milloin mitäkin on editoitu ja voi kertoa, etten ole niihin eilisiin viesteihin koskenut, joista nyt on puhe. Tämä alkaa mennä häiriköinnin ja kiusaamisen puolelle jo pikkuhiljaa... :( )

Mutta niinhän se on, että kun jää valehtelusta kiinni eikä pysty sitä myöntämään, pitää vihjailla lisää valheellisia asioita selitykseksi. :wink:

Vinkkinä sinulle vastaisen varalle:
Opettele sitä sisälukutaitoa! Katso mitä keskustelukumppanisi on OIKEASTI kirjoittanut sen sijaan, että horiset omia luulojasi, epämääräisiä muistikuviasi tai virhetulkintojasi niistä. Ole myös rehellinen ja kirjoita VAIN sanoja, joiden takana voit seistä myöhemminkin. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun yrität laittaa sanoja suuhuni.

Minnä kirjoitan aina tismalleen kuten tarkoitan ja sen vuoksi jokainen yritys lukea jotain rivieni väliin menee aina pieleen.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 14:22:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Väitän että editoit tekstiä ja poistit kohdan minkä ymmärtämiseen ei tarvita mitään sisäluku taitoa.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 14:27:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Korjaan tuota vielä sen verran että; väitän jonkun en vältämättä sinun.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 14:30:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Onko sinulla oikeasti riittävästi munaa myöntää, että tulit väittäneeksi minun sanoneen asioita joita en ole sanonut?

Sinä kohdistit aiemmin noita väitteitä SUORAAN minuun!
Nyt kiemurtelet asiasta epämääräisesti eroon tavalla, joka on aika vässyä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 14:33:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
MotionK kirjoitti:
Väitän että editoit tekstiä ja poistit kohdan minkä ymmärtämiseen ei tarvita mitään sisäluku taitoa.


Minä otin tämän lainauksena tähän ketjuun ihan vain sen vuoksi että jälkieditti sinulta ei hävittäisi sitä; ihmisillä on tapana syyttää toisia nimenomaan niistä asioista, joihin ovat itse taipuvaisia.

Minä en ole tullut yli vuosikymmenen keskustelupalstahistorian aikana edes ajatelleeksi, että joku voisi tehdä jotain niin lusmua. :D
Se että sinulle tulee se mieleen, kertoo jotain sinusta, ei minusta. :wink:

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 15:22:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93727
No huhhuh!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-11 17:02:58 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18459
Paikkakunta: Jämtland
Kas täälläpäs ne kalikat kalahtelee ja D vitamiinit odottavat siellä auringon paisteessa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-12 06:05:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Vuosien karppaaminen ei ole multa vieny inflammaatiota mihinkään. Muutaman vuoden söin deetä, eipä ollut vaikutusta silläkään suuntaan tahi toiseen. Kolme indikaattoria on ja pysyy: tulehdusmarkkerit veressä, viskeraalirasva aka masupallo sekä lihaskivut.

Joten inflammaation vähenemisen perusteella en jättäs mitään vitskuja pois mutta siis noin muuten en oikeen usko vitskuihin enkä ota tällä hetkellä muuta kuin magnesiumia jota sitäkin oon nyt viikon unohtanu ottaa.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-12 08:47:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Uusi resepti, onkohan vähän yli ammuttu jos ottaa kolmen viikon kuurin.

Paljastus: show
550 viikko ja 1000 kolme kun neuvvottelin hieman.
Sijainti on hyvä siinäkin mielessä että jos tapaa hyvän lekurin niin hän ei joudu tarkkailuun jos ottaa kokeita tai menetä lupiaan jos määrää tukihoitoa tuon varsinaisen vene hoidon rinnalle.
Kuva
https://www.samboat.com/boat-rental/lef ... aran/20905

Pitää mennä paikan päälle, jos saisi tonnilla neljä viikkoa jatkuvan niin vois muuttaa tuollaiselle, vois tarjota 3 päivän Greek Carnivore Cruisen Yenkeille ja loppu kuu olis itelle.

D vitamiini kun miettii tai oikeastaan kaikkia muita syitä minkä vuoksi karpataan niin on yksi yhdistävä tekijä 95+%, ja D vitamiini havainnollistaa sen hyvin.
Lainaa:
Sä heräät ilman paine ja kosteus sekä lämpö kontrolloidussa laatikossa pusessa tai betonisessa, puet suoja puvun päälle, syö jotain, suojatun tilan kautta tai mahdollisimman lyhyellä altistumisella ulko ilmastolle siirryt peltiseen tai muoviseen laatikkoon jota manipuloimalla saat siirrettyä työpaikkasi takapihalle tai alle josta taas lyhyintä tietä laatikkoon, on myös isoja joukkoliikenne laatikoita.... Ei vissiin tarvitse jatkaa

Käytöksesi muistuttaa sopulien tai ylipelokkaiden ja stressaantuneiden hiirien toimintaa laboratorio oloissa ja laatikostasi käsin sitten ihmettelet maailman menoa jos jaksat, sirkus + leipä on tuodaan suoraan laatikkoosi, siellä on turvallista olla, asut maanpäällisessä tunneli verkostossa, ulkoilmavarusteiden myyjien mainoksien eli median ohjauksella siirryt laatikollasi paikkaan missä voi mennä vaikka kerran viikossa ihailemaan luontoa kellon kanssa jotta saat D vitamiini tarpeen tyydytettyä tai sitten et.

Noin se menee, yllättävän monella ja jos tuosta tiputtaa D-vitamiinin pois ihan vaan häiritsemästä mietintää niin montako muuta viestin välittäjä toimintoa on häiriintynyt tai toimii väärin, pelkästään laatikosta laatikkoon hyppelemisen takia, vaikka söisi kuinka ja ainoastaan Biodynaamista, Eco Luomua.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-12 08:59:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Yksi juttu mikä tuli mieleen:
Ledilamput ja loisteputket (eivät kaikki, mutta jotkut niistä) tuottavat aivan pikkuruisia määriä UV-säteilyä. Määrä on siis tosiaan kuulemma naurettavan pieni, mutta onkohan se sitten sellaista UV:tä, että sen määrä/laatu olisi riittävää käynnistämään myös pikkuruisia määriä D-vitamiinintuotantoa ihossa?

Luultavasti ei, ehkä on määrä liian pieni (onkohan siinä joku alaraja ennenkuin tuotanto käynnistyy?) tai ehkä laatu väärä, onkos se loisteputkien/ledien uvA:ta vai B:tä? D-vitamiinintuotanto ihossa vaatii kaiketi nimenomaan UVB:tä.

Että tämmöisiä pohdiskelin ihan noin teoreettisesti. Ja vielä: Olisiko karpin iho hyvine kolesterolivarastoineen herkempi sitä D-vitamiinintuotantoa käynnistämään vähäisemmästäkin uv-määrästä?

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-21 15:55:34 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29288
Iltalehti: Osa suomalaisista saa edelleen liian vähän D-vitamiinia - pilaako vuosikausien D-vitamiinin puute terveyden?

Jutussa on tiedontynkiäkin, mutta myös paljon sisäisesti ristiriitaista diibadabaa, onhan haastateltavana epitutkija, joka on ollut vaikuttamassa siihen, että niin moni suomalainen saa edelleen liian vähän D-vitamiinia.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)