karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-03-23 23:57:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1008 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 142 43 44 45 4651 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-02-16 16:10:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-nemo- kirjoitti:
Yhden miehen komitea kirjoitti:
Helsingin kaupunginvaltuuston enemmistö on sekaisin. Ovat ehkä vegeilleet vähän liikaa.
Ilta-Sanomat: Helsingissä suunnitellaan lihan ja maidon kulutuksen puolittamista kouluissa, päivä­kodeissa ja vanhain­kodeissa
Koululaiset voivat sentään syödä eväitä ja saada ravinteikasta ruokaa kotonaan, mutta miten käy laitoshoidossa olevien vanhusten?

Tää on hyvin linjassa viher-vege-femakko-vasureiden maailmanparannustalkoissa. Eläinrasva- ja proteiini vain pois ja tilalle teollisesti tuotettuja kasvisjalosteita, suurviljelijät (USA/EU) ja elintarviketeollisuus kiittää - näin maailma pelastuu.

ViestiLähetetty: 2019-02-17 10:22:07 
Poissa
ruutana
ruutana

Kamalaa!

https://nypost.com/2019/02/15/vegan-cou ... -to-death/

ViestiLähetetty: 2019-02-18 10:01:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Mattilalle:
Ala-asteella (ja päiväkodeissa) ainoa tapa vastustaa luokatonta ruokaa on täyttää ipanoiden maha aamulla ja illalla hyvänmakuisella ja ravitsevalla ja runsaasti kaloreita sisältävällä ruoalla, niin että kunnan tarjoama ulkoruokailu jää vähäiseksi niin mauttomuuden kuin kylläisyydenkin takia. Yläasteella ja sen jälkeen ainakin oma jälkikasvu sai (toki nurinoilla) jättää lounaan syömättä, jos itse sitä halusivat, ja silloin jo halusivat.

Ero koululaisten ja vanhusten ynnä muiden kokoaikaisten laitoshoidokkien välillä on kotiruoka.
Sillä pystyy täydentämään paljon. Muita kuin omia sillä ei valitettavasti voi auttaa, mutta sentään edes heitä.

Juu näin on, ja tähän pyritäänkin.

ViestiLähetetty: 2019-02-18 10:14:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-nemo- kirjoitti:
Tää on hyvin linjassa viher-vege-femakko-vasureiden maailmanparannustalkoissa.

Olisiko sinulle puolestaan tarpeen jonkinlaiset käytöstapatalkoot tai ehkä jopa ajattelutalkoot?

Vasemmistolaisena feministinä haluan huomauttaa, että EN ole millään tavoin kasvissyöntimyönteinen ja myös että minua VITUTTAA, että feminismi ja vasemistolaisuus automaattisesti yhdistetään kasvissyöntiin yms. vouhotukseen. Enkä takuulla ole maailman ainoa vasemmistolaisesti äänestävä feministi, joka syö lihaa hyvin omintunnoin.

Toisista ihmisistä olisi syytä puhua käyttämättä vihapuhetta. Sana femakko on on haukkumasana: feministi + emakko = femakko
Haukkumasanojen käyttäminen toisista ihmisistä on henkistä väkivaltaa ja kiusaamista.

Ei niin että omalla kohdallani tuntuisi missään, mutta minusta on ikävää jos tämä muuten kohtuullisen hyväkäytöksinen forum muuttuu samanlaiseksi paskalaariksi, kuin mitä ovat niin monet muut.

Tässä sinulle lisäksi pohdittavaksi kysymys, johon en odota vastausta sillä ei edes kiinnosta:
Olisiko sinulla pokkaa sanoa ketään viher-vege-femakoksi naamakkain, vai huuteletko vain turvallisen anonyymisti keskustelupalstoilla?

ViestiLähetetty: 2019-02-18 12:24:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Vasemmistolaisena feministinä

Sinun määritelmäsi feminismistä ei mene läpi feminismistä enää feministien Johtavissa Piireissä. Tai siis et ole siinä mittakaavassa ns. hyvä feministi, vaan jonkin sortin taantumuksellinen. Olet kovan (ja nykyään johtavan) linjan feministeille mitä sosiaalidemokraatti kommunisteille - luokkapetturi. Olet pahempi kuin sovinisti/fasisti. Sitä en tiedä, millainen vasemmistolainen olet, mutta tämän kuvan olen feministisyydestäsi saanut.

Lainaa:
minua VITUTTAA, että feminismi ja vasemistolaisuus automaattisesti yhdistetään kasvissyöntiin yms. vouhotukseen.

Voit katso itse äänestyksen jakaumaa. Ketkä kannattivat kasvissyöntiin pakottamista? Vihervasemmistohan se. Samat tahot, jotka edustavat nykytulkintaa feminismistä, eli valtiojohtoista intersektionaalista sosiaaliliberalismia.

Sinänsä automaattisten yhtäsuuruusmerkkien vetäminen on tietysti aina väärin, mutta isossa kuvassa tuollainen analyysi ei ihan vääränlainen ole. Ymmärrän asemasi ja näkemyksesi sikäli, että itsekään en juuri täytä perinteisiä oletuksia.

ViestiLähetetty: 2019-02-18 12:52:21 
Poissa
ruutana
ruutana

Alibi: Perunan syöttäminen oli viedä hengen – rikostutkinta

Lainaa:
Yhdysvaltalaispariskunta halusi pitää viimeiseen asti kiinni aatteestaan, vaikka heidän vauvansa oli henkihieverissä.

Tuoreet vanhemmat ovat vegaaneja eli he välttelevät kaikkia eläinperäisiä tuotteita. He eivät halunneet antaa vauvalleen äidinmaidonkorviketta, koska se sisältää lehmänmaitoa. Äiti löysi netistä ohjeen perunapohjaiseen sekoitukseen. Vanhemmat syöttivät sitä vauvalle ainoana ravinnonlähteenä.
Viisikuukautinen pienokainen painoi alle neljä kiloa, vaikka hän oli vastasyntyneenäkin painanut hieman enemmän. Titsuvillessa työskentelevä poliisi kommentoi WFTV9-kanavalle, ettei hän ole koskaan nähnyt niin huonokuntoista lasta. Kylkiluut törröttivät ja pienessä vartalossa oli löysää nahkaa. Lisäksi silmät näyttivät siltä, kuin ne olisivat painuneet pään sisään.

Lapsi oli ollut niin voimaton, ettei hän pystynyt liikkumaan. Kun vauva toimitettiin sairaalahoitoon, hänen painonsa oli noussut saman tien muutaman sata grammaa pelkällä nesteytyksellä.

Lapsen vanhempia, 20-vuotiasta naista ja 31-vuotiasta miestä, syytetään ainakin laiminlyöntirikoksesta. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin ja syytteitä saattaa tulla lisää yksityiskohtien selvittyä.

ViestiLähetetty: 2019-02-18 13:16:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mattila kirjoitti:
Sinun määritelmäsi feminismistä ei mene läpi feminismistä enää feministien Johtavissa Piireissä. Tai siis et ole siinä mittakaavassa ns. hyvä feministi, vaan jonkin sortin taantumuksellinen. Olet kovan (ja nykyään johtavan) linjan feministeille mitä sosiaalidemokraatti kommunisteille - luokkapetturi. Olet pahempi kuin sovinisti/fasisti. Sitä en tiedä, millainen vasemmistolainen olet, mutta tämän kuvan olen feministisyydestäsi saanut.

Kiitos mies, että tulit selittämään minulle vähäiselle naiselle mitä minun feminismini on tai ei ole ja myöskin poliittisen suuntautumiseni tiedät paremmin kuin minä itse.
Mansplainingin vuoden 2019 suomenmestaruuskisojen ensimmäisen välierän kisaaja on nyt ilmoittautunut, naiset: Kumartakaa ja kuunnelkaa!

Sitä et sitten vaivautunut lainkaan kuitenkaan kommentoimaan, että kritisoimassani kirjoituksessa käytettiin vihapuhesanaa "femakko".

Riittää kertomaan minulle missä mennään.

ViestiLähetetty: 2019-02-18 15:28:16 
Poissa
ruutana
ruutana

Ei ainoastaan Helsingissä ja Vantaalla, vaan myös Kaliforniassa halutaan viedä B12-vitamiinit, koliinit, DHA:t ja sinkit lasten suista.

https://www.livekindly.co/vegan-school- ... -students/

ViestiLähetetty: 2019-02-18 21:15:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Yhden miehen komitea kirjoitti:
Ei ainoastaan Helsingissä ja Vantaalla, vaan myös Kaliforniassa halutaan viedä B12-vitamiinit, koliinit, DHA:t ja sinkit lasten suista.

https://www.livekindly.co/vegan-school- ... -students/

Vegaani sanan väärinkäytöksestä tulee tuossa jutussa mehevä oikeusriita jos tarjoilijat, kokit ja keittäjät eivät itse pukeudu ja käyttäydy vegaanisti. Myöskään vegaani ruokaa ei tule tarjota jollei opiskelija pukeudu kokonaan kankaisiin tai bio-muoveihin sillä muuten joku loukkaantuu varmasti.

ViestiLähetetty: 2019-02-19 07:32:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Kiitos mies, että tulit selittämään minulle vähäiselle naiselle mitä minun feminismini on tai ei ole ja myöskin poliittisen suuntautumiseni tiedät paremmin kuin minä itse.
Mansplainingin vuoden 2019 suomenmestaruuskisojen ensimmäisen välierän kisaaja on nyt ilmoittautunut, naiset: Kumartakaa ja kuunnelkaa!

Sitä et sitten vaivautunut lainkaan kuitenkaan kommentoimaan, että kritisoimassani kirjoituksessa käytettiin vihapuhesanaa "femakko".

Kiitos että käytit vihapuhesanaa mansplaining! Noin tosissaan, hyvä käytös on toki hieno asia, mutta pienistä tölväisyistä ei kannata suuttua. Ylipäätään metakeskustelu harvemmin tuo mitään lisäarvoa. Ehkä siinä kohtaa, kun kyse on ihan puhtaasta argumentaatiovirheestä. Eli vastaa siihen, mitä sanotaan, älä siihen, miten sanotaan.

Niin tai näin, en tullut kertomaan sinulle, mitä sinun feminismisi on, vaan miten käsitykseni siitä vertautuu nykyiseen feminismiin. Ja jos pitää rautalangasta vääntää, niin tässä pointtina oli se, että sinua saa vituttaa ihan kaikessa rauhassa se, että vasemmistolaisen feminismin ja vegehuuhaan välille vedetään yhtäläisyysmerkit, mutta aika pitkälle tämä tehdään hyvästä syystä. Esimerkiksi siitä, että tämä vegepakotus on nimenomaan vihervasemmistolainen (ja sikäli melkein suoraan myös feministinen, sillä nykyinen feminismi on hyvin voimakkaasti vihervasemmistolaista) projekti, vaikka ihan jokainen vasemmistolainen feministi ei sitä kannattaisikaan. OR tuossa on varmaan noin 300.

ViestiLähetetty: 2019-02-19 08:26:48 
Poissa
ruutana
ruutana

Mielenkiintoinen artikkeli terveysongelmista, joita veganismi aiheutti Mahatma Gandhille:

https://economictimes.indiatimes.com/ma ... s?from=mdr

Hänen henkensä ja terveytensä pelasti … vuohenmaito!

ViestiLähetetty: 2019-02-19 12:29:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Mielenkiintoinen uutinen tuokin. Siitä erilainen poliitikko, että halusi pitää vannomuksensa - ja siitä samanlainen, että salli sen tehtävän vippaskonstein, jotka eivät tavikselle enää niin vain onnistuisikaan.

Muu juttu onkin sitten aika lailla vaikeammin ymmärrettävää.
Tai miten sen sanoisi, siinä on iso sokeakohta keskellä. Norsu huoneessa suorastaan.
Uskon planetaarisiin aka ekologisiin tai eettisiin eläimenpuolustajavegaaneihin vasta kun se on hoidettu.
Lääkkeet ja lääketeollisuus pidetään tiukasti pimennossa näistä jutuista. Aina.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2019-02-20 17:31:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mattila kirjoitti:
Toisinsyöjä kirjoitti:

Kiitos että käytit vihapuhesanaa mansplaining! Noin tosissaan, hyvä käytös on toki hieno asia, mutta pienistä tölväisyistä ei kannata suuttua. Ylipäätään metakeskustelu harvemmin tuo mitään lisäarvoa. Ehkä siinä kohtaa, kun kyse on ihan puhtaasta argumentaatiovirheestä. Eli vastaa siihen, mitä sanotaan, älä siihen, miten sanotaan.

Niin tai näin, en tullut kertomaan sinulle, mitä sinun feminismisi on, vaan miten käsitykseni siitä vertautuu nykyiseen feminismiin. Ja jos pitää rautalangasta vääntää, niin tässä pointtina oli se, että sinua saa vituttaa ihan kaikessa rauhassa se, että vasemmistolaisen feminismin ja vegehuuhaan välille vedetään yhtäläisyysmerkit, mutta aika pitkälle tämä tehdään hyvästä syystä. Esimerkiksi siitä, että tämä vegepakotus on nimenomaan vihervasemmistolainen (ja sikäli melkein suoraan myös feministinen, sillä nykyinen feminismi on hyvin voimakkaasti vihervasemmistolaista) projekti, vaikka ihan jokainen vasemmistolainen feministi ei sitä kannattaisikaan. OR tuossa on varmaan noin 300.

Niin, tossa vois relata vähän ja, vihervasemmistokommunistit on tietty ihan oma lukunsa mutta että jaksaa edes ottaa aivoon osoittaa terapian tarvetta enkä tarkoita mitään VT gender homo juttuja, ihan vaan että kundi ei tajua että likat on hiekka latikolla, vittuuks niist.

Jos Amerikoista käsin katsellaan niin sos dem on tiukkaa kommunismia ja siitä vasemmalle vielä pahempaa, sipilät ja muut, LOL

Femnazi on muuten täysin hyväksyttävä sanamuoto, femakko ei tai siis on mutta emakko femakoiden mielestä ei joten sitä tulisi vältää jos ei halua tekemisiin Natzi Vasemmisto Vihapuhe Poliisin kanssa.

Fuck You All and Me Too, mmmm

ViestiLähetetty: 2019-02-20 17:32:55 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Lopetetaanko tässä ketjussa keskustelu feministeistä ja vihervasemmistosta jne. silloin kun se ei lainkaan korreloi otsikon aiheeseen. Voittehan halutessanne tehdä oman ketjun aiheesta.

ViestiLähetetty: 2019-02-20 17:44:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Greda Carpo kirjoitti:
Lopetetaanko tässä ketjussa keskustelu feministeistä ja vihervasemmistosta jne. silloin kun se ei lainkaan korreloi otsikon aiheeseen. Voittehan halutessanne tehdä oman ketjun aiheesta.

Hyvä idea, toteus vissiin vaatii kaikkien naisten bannaamista, no woman no vihervasemisto no feminist.

Menikö taas liian helpoksi.

ViestiLähetetty: 2019-02-20 17:49:20 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ketään ei tietenkään bannata. :D Ja sarkasmikin sallitaan. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2019-02-20 19:21:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin, no tuon rankemmaksi jos joku sallitusti pistää, tarjoan oluet.

ViestiLähetetty: 2019-02-20 20:34:48 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Niin, oluthan olisi kasvisjuomaa. Mutta karpille nestemäistä leipää.

ViestiLähetetty: 2019-02-23 19:20:10 
Poissa
ruutana
ruutana

Mielipidekirjoitus Financial Timesissä: Kasvisruokabuumista on enemmän hyötyä elintarviketeollisuuden voitoille kuin sinun terveydellesi tai maapallolle.

https://twitter.com/xophermc/status/1099089306617028608

ViestiLähetetty: 2019-02-24 10:12:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja tässä taas vaihteeksi Nina Teichholzin twiittaus: https://twitter.com/bigfatsurprise/stat ... 2702262273
This is exactly why giant corporations are pushing vegan. It's just a marketing scheme for them. Take sugar, wheat, vegetable oils and make some kind of processed junk...but label it Vegan! [Nestlen Forever vegan -tuotemainos]: Contains 70 grams of carbs per 100 grams of which 13 grams are refined sugar (a blend of Sugar, Invert Sugar Syrup, Barley Malt Extract and Molasses to be precise), and they are proud to be vegan?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1008 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 142 43 44 45 4651 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00