karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2018-10-15 18:13:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-01-28 10:45:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-27 13:06:26
Viestit: 13
Olen harrastanut rankkaa liikuntaa (Crossfit) kohta 2v ja samaan aikaan aloitin vhh:n.
Paino pudonnut 110kg:stä 82kg:n, siitä sitten noussut nykyiseen noin 87 kg:n.
Senttejä lähtenyt pääosin vatsasta ja painoindeksi ekaa kertaa kymmeniin vuosiin normaali (25).
Lähinnä mietityttää painon vakiintuminen tähän nykyiseen.
Liekö kyse lihasten kasvamisesta, jota on selkeästi tapahtunut ihan peilikuvan perusteella?
Lihas/painonnostotreenit ovat lajissani tavallisen kovia.
Syödyillä kaloreilla ei paljon ole merkitystä, syön sitten 1000 tai 2000kcal per päivä.
Kalorilaskurin mukaan pitäisi syödä lähes 3000kcal (siinäkin se tuttu -500kcal) jolla pitäisi laihtua.
Voiko lihasten kasvu kokonaan kompensoida rasvan vähenemisen?

Korvien väliä rassaa se että on pääsyt "lihoamaan" tuosta jo saavutetusta 82kg:sta.
Bodaria ei minusta ole tarkoitus tulla, eikä sellaisia crossfitillä edes tehdä, enemmänkin kymmenottelijoita ;)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-28 11:27:01 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 14399
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Tarkentava kysymys: Harrastatko rankkaa liikuntaa 1000 kilokalorin päiväravinnolla useinkin? 2000 kilokaloriakin on kevyttä toimistotyötä tekevän naisen tarvitsema keskimääräinen energiamäärä ilman liikuntoja.

Olet jo hoikistunut todella paljon, joten enää ei kropassasi ole paljon vararasvaa käytettäväksi. Jos kituutat liian vähällä ravinnolla, elimistösi voi alkaa säästää energiaa, koska kropan näkökulmasta jatkuvilla kitukaloreilla ollaan nälänhätätilanteessa ja elämä on uhattuna. Seurauksena voi olla juuri mainitsemasi painon nousu rankasta liikunnasta huolimatta.

VHH-ruokavaliolla syödään runsaasti rasvaa juuri siksi, että hiilareita on vähennetty radikaalisti. Jostakin se energia pitää saada. Laihtumisen jälkeen pitäisi vielä lisätä rasvan käyttöä, koska sitä ei ole enää ottaa omista vararasvoista.

_________________
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
vuodesta 2011. En ole vielä pudonnut.
PRAISE the LARD!
Once you have been taught to think, it's hard to stop.
Sinnikkyys on suosiollista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-28 12:07:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-27 13:06:26
Viestit: 13
Kyllä ne päiväkalorit liikkuu 1000-2000 välillä helposti, hyvin harvoin yli 2000.

Esimerkkinä päivän safkat
- 4 kananmunaa (XL koko)
- sikanauta jauheliha 17% 200g, lohi tai broileri
- avokado
- paistettu pekoni 100g
- bataati, kukkakaali tai parsa 200g
- reilusti kaalia tai jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaattia ja/tai paprikaa
- pari hedelmää, banaani tai mandariini

Ruuanlaitossa on käytössä pelkästään voi, oliiviöljy tai kookosrasva.
Näistä on vaikea saada yli 2000kcal, paljon enempää ei pysty syömään.
Aamiaisella menee tuo 4-5 XL kokoista kananmunaa, tuosta munaa tulee jo noin 5dl munakkaaseen.
Munakkaaseen mukaan esim. jauhelihaa ja pilkotttua avokadoa.

Tämä setti on jo sen verran iso ettei mahdu normaalille ruokalautaselle, ja tällä pärjää aamusta jo varhaiseen iltapäivään. Lounaaksi menee just jotain paistosta, jossa hiilareita vihanneksista ja proteiinit tulee vaihdellen kalasta, lihasta tai broilerista.

Sitten alkaa olla jo treeniaika lähellä ja vatsan täyteen veto ei ole hyvä idea ennen CF treeniä, treenit vedetään aina ihan äärirajoilla ja yrjö alkaa täydellä vatsalla olla lähellä.
Treenien jälkeen harvemmin ehtii syömään päivän kolmatta lämmintä ruokaa, yleensä pieni iltapala VHH tyyliin.

Kaikki päivät menee pääosin samalla tyylillä, alku lähes aina kananmunan eri variaatioilla.

Rasvaa en siis säästä enkä syö/juo mitään kevyttuotteita, tietenkään ;)

Kai se on niin että alan olla nykyisellä elämäntyylillä sopivassa painossa, eikä tällä treenimäärällä paino laske, jos ei nousekkaan. Esim. nyt tammikuussa on vedetty 17 treeniä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-28 17:13:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 638
Moro, Karijuhani69!

Aika vähän kyllä syöt. Laihtuessasi se on ihan ok kun lisäravinto tulee suoraan sieltä omista rasvavarastoista. Sitten kun ei enää rasvaa polta tai ole poltettavaksi kannattaa syömisiä rukata ylöspäin. Itse saan helposti rasvaa maitotuotteista (mm. voi, mascarpone, turkkilainen, smetana, vuohenjuusto)

Eikös Crossfit ole aika korkeasykkeistä touhua? Pärjäät kuitenkin ihan hyvin rasvalla?

Itse olen huomannut tarvitsevani hiilaritankkauksia kovemman sporttailun yhteydessä. Hiilaritankkaukset myös hyvin spurttaavat aineenvaihduntaa käyntiin.

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-29 08:44:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-27 13:06:26
Viestit: 13
Joo, erittäin korkea sykkeistä touhua on Crossfit, pulssi 170-190 lähes koko treenin ajan.
Treenithän vaihtelee 5min-1h, ollen yleisesti 10-20min välillä.
Joskus on painotreeni eli nostetaan vaikkapa rautaa 40kg rinnalle 50 kertaa, vuorotellen esim. leuvanvedon tai 50cm boksihypyn kanssa. Joskus taas on pelkkää keuhkotreeniä esim. soutu/juoksu yhdistettynä vaikkapa punnerruksiin tai hyppynarulla tuplien hyppimiseen. Jo pelkkä lämppäri vastaa jo normaalia kuntosalitreeniä.

Näillä kaloreilla on hyvin pärjännyt.
Painonlasku ei ole varsinainen tavoite enää, mutta itsäni vaan kiinnostaa että voiko olla lihaksia tullut vuodessa 6kg edestä?
Lihasmassa kokonaispainosta olisi kasvanut täten 5%.
Viime vuonna tuli käytyä inbody mittauksessa ihan omasta mielenkiinnosta, rasvaprosentti oli 20% luokkaa.
Tiedän ettei vaakaa pitäisi tuijottaa ja esim. keskivartaloläski on kokonaan sulanut reilussa vuodessa.

Pitää kai kokeilla nostaa vaikka partiksella kaloreita ja katsoa mihin suuntaan paino menee?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-29 22:20:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 184
Karijuhani69 kirjoitti:
...
Painonlasku ei ole varsinainen tavoite enää, mutta itsäni vaan kiinnostaa että voiko olla lihaksia tullut vuodessa 6kg edestä?
Lihasmassa kokonaispainosta olisi kasvanut täten 5%.
Viime vuonna tuli käytyä inbody mittauksessa ihan omasta mielenkiinnosta, rasvaprosentti oli 20% luokkaa.
Tiedän ettei vaakaa pitäisi tuijottaa ...


Onko sinulla mahdollista käydä uudelleen Inbody-mittauksessa? Sieltähän tuo lihasten muuttunut määrä sijaintia myöten selviäisi näppärästi. Itse kävin Inbodyssä syyskuussa ja uudelleen menen ehkä keväällä, niin näkee treenivaikutuksen, if any.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-08 10:05:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-27 13:06:26
Viestit: 13
Olishan sitä mahdollista käydä.
Hieman harmittaa etten käynyt mittauksessa 15kg painavampana kun treenit aloitin.
Rasvaprosentti oli syyskuussa mittauksessa 22%, painoa silloin 2kg enemmän kuin nyt.
Ihannepainoksi laskelma näyttää 80kg eli nyt sitä painoa reilu 6kg "liikaa".
Lihasmassan määrä silloin jo piirun verran yli viitearvon, viitearvo 38,7kg ja mitattu 39kg.
Ihan silmälläkin näkee että lihasmäärä on puolessa vuodessa kasvanut merkittävästi.

Martti Syväniemi kirjoitti:
Karijuhani69 kirjoitti:
...
Painonlasku ei ole varsinainen tavoite enää, mutta itsäni vaan kiinnostaa että voiko olla lihaksia tullut vuodessa 6kg edestä?
Lihasmassa kokonaispainosta olisi kasvanut täten 5%.
Viime vuonna tuli käytyä inbody mittauksessa ihan omasta mielenkiinnosta, rasvaprosentti oli 20% luokkaa.
Tiedän ettei vaakaa pitäisi tuijottaa ...


Onko sinulla mahdollista käydä uudelleen Inbody-mittauksessa? Sieltähän tuo lihasten muuttunut määrä sijaintia myöten selviäisi näppärästi. Itse kävin Inbodyssä syyskuussa ja uudelleen menen ehkä keväällä, niin näkee treenivaikutuksen, if any.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-15 13:40:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-27 13:06:26
Viestit: 13
Nyt mittauksessa käyty, seuraavat muutokset syyskuun mittauksesta

Paino 88,3->86,7kg
Lihasmassa 39->38,8kg
Rasvamassa 19,9->18,7kg

Painoindeksi 26,4->25,9
Rasvaprosentti 22,3->21,6

Eli painoa on viidessä kuukaudessa saanut pois minimaalisen 1,6kg!
Tästä lihaksia onneksi vaan 200g ja läskiä 1,2kg.

Ottaen huomioon mitä/miten on tullut syötyä ja miten treenettua on muutokset aika minimaalisia.
Itse olisin odottanut suurempaa muutosta ja olisin kuvitellut että lihasmassa olisi kasvanut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-15 15:37:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 638
Kun katsoo sun liikkumista ja syömistä, voi hyvin todennäköisesti olla, että kroppasi on ns. hälytystilassa. Pitää kiinni kaikesta ravinnosta ja yrittää vielä varastoidakin kun on "nälänhätä" päällä. Lisää ruokaa systeemiin. Mieluusti hyviä luonnollisia tyydyttyneitä rasvoja

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-15 15:55:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 184
Karijuhani69 kirjoitti:
Nyt mittauksessa käyty, seuraavat muutokset syyskuun mittauksesta

Paino 88,3->86,7kg
Lihasmassa 39->38,8kg
Rasvamassa 19,9->18,7kg

Painoindeksi 26,4->25,9
Rasvaprosentti 22,3->21,6

Eli painoa on viidessä kuukaudessa saanut pois minimaalisen 1,6kg!
Tästä lihaksia onneksi vaan 200g ja läskiä 1,2kg.

Ottaen huomioon mitä/miten on tullut syötyä ja miten treenettua on muutokset aika minimaalisia.
Itse olisin odottanut suurempaa muutosta ja olisin kuvitellut että lihasmassa olisi kasvanut.


Eikös nuo ole ihan kadehdittavia lukemia miehelle? Muutos oli pienehkö, rasvaa pois 6%, eli elimistösi mukaan olet lähellä tasapainotilaa näillä elämäntavoilla, vai kuinka?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-25 21:13:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 184
Kävin uusimassa syksyisen Inbody mittauksen. Mittausten väliin mahtuu syksyllä 20 kpl ja keväällä 37 kpl tunnin treenikertaa, etupäässä perusvoimaa ammatilaisten ohjauksessa. Lisäksi tuli normimäärä kestävyysliikuntaa.
Tulos: Rasvaa hävisi 100g. Lihasta tuli lisää 1,0kg, josta 600g keskivartaloon. Lihas lisääntyi siis 17g/käyntikerta(4€) ja lihakilon hinnaksi tuli hulppeat 228€. Lihasta on kaikkiaan 27,7kg, jonka hankintahintana voidaan pitää 6315€. Tätä ei kuitenkaan voi tulkita myyntitarjoukseksi.
Kympin juoksukisa meni alle 50min, joka on peräjälkeen neljä Cooperin testiä a´2400m/12min + 400m loppukiriä. Tomumaja tuntuu olevan priimakunnossa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)