karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-08-20 15:00:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-01-06 13:44:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-03 07:45:09
Viestit: 17
Kiiitos ihmiset :)

Toi kooma laskuri näytti 1552kcal
Ja sitten makrot oli about rasva 55 ja protsku jotain 60 luokkaa.

Enempää en osaa noista päätellä kun on ihan uusia juttuja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-06 19:28:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 12557
Kantsii tutustua kaikessa rauhassa, ja syöttää koko päivän syömiset ruokakoriin. Ja paljonko oli hiilareita? Rasvaa tuli aivan liian vähän. Ja oliko noi määrät syötyjä, vai laskennalliset arvot?

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-06 19:55:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-03 07:45:09
Viestit: 17
Ööö hiilaria varmaan liian vähän, en nyt muista, oisko ollu 16tms..
määrät yritin laittaa syötyjä..
Voi olla etten heti ihan klaarannut tota hommaa.

mistä tota rasvaa sais suht kivuttomasti ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-07 07:13:01 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 20:39:22
Viestit: 4729
Pauliina86 kirjoitti:
Ööö hiilaria varmaan liian vähän, en nyt muista, oisko ollu 16tms..
määrät yritin laittaa syötyjä..
Voi olla etten heti ihan klaarannut tota hommaa.

mistä tota rasvaa sais suht kivuttomasti ?



Mulla on kans ongelmaa rasvan saannin kanssa. Yks helppo on ollut kookosöljyn lisääminen kahviin. Ja sit oliiviöljyä salaatille/kasviksille.

_________________
Mun ei täydy vaan mä saan! -Ela
My ideal weight is Benedict Cumberbatch on top of me.

Päikky. viewtopic.php?f=81&t=80817


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-19 08:09:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-03 07:45:09
Viestit: 17
Oon pitänyt hiilarit nyt n. 40/50hh koska oon aloittanu salilla käymisen ja sitä ennen /jälkeen on pakko saada vähän hiilareita että toimin kunnolla.

Oon aivan rakastunut tuohon salilla käymiseen, harmi vain että paino tai senttejä ei ole kadonnut sen jälkeen mitään. (n.1,5kk käynyt väh. Tunti ja n. 3-4kertaa viikkoon).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-04 15:43:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-15 22:42:15
Viestit: 17
Täälä yks juoksija kanssa, hei vaan hei! Tavotteellisemmin oon treenannut viime syksystä ja silloinkaan en ole överihiilareilla juoksennellut. Nyt kuitenkin olen ketoosissa (tarkotuksellisesti) ja juoksu näin alkuun ei ole ollut tahmeaa, mutta sykkeet huitelee ihan omissa lukemissaan. Eli kysymykseni onkin, että kuuluuko tähän siirtymävaiheeseen (hiilaripoltoosesta rasvapolttoseks) tuo sykkeiden huitelu korkealla? Esim tänää pitkällä lenkillä syke oli koko ajan 180 tietämillä ja normaalisti se pysyttelee 150-160 välillä? Olo oli muuten tosi hyvä, jopa lenkin jälkeen. Eli ainoastaan toi sykeasia mietitytti, ja ärsytti, ku meni osa lenkistä kävelyks.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-05 14:34:05 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 20:39:22
Viestit: 4729
Mulla menee just noin. Ketoosin aikana sykkeet huomattavasti korkeammalla. Koskee myös esim. Bodycombat ja HIIT tunteja.

_________________
Mun ei täydy vaan mä saan! -Ela
My ideal weight is Benedict Cumberbatch on top of me.

Päikky. viewtopic.php?f=81&t=80817


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-05 21:43:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-15 22:42:15
Viestit: 17
jontriplet kirjoitti:
Mulla menee just noin. Ketoosin aikana sykkeet huomattavasti korkeammalla. Koskee myös esim. Bodycombat ja HIIT tunteja.


Tasottuuko ne tästä? Haluan siis ihan vaan kokeilla tota juoksua ketoosissa, kun monet sitä kehuvat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-06 02:55:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4360
kairi kirjoitti:
jontriplet kirjoitti:
Mulla menee just noin. Ketoosin aikana sykkeet huomattavasti korkeammalla. Koskee myös esim. Bodycombat ja HIIT tunteja.


Tasottuuko ne tästä? Haluan siis ihan vaan kokeilla tota juoksua ketoosissa, kun monet sitä kehuvat.

Huomenta
:shock: [-X ](*,) [-o<

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain. Liki viljaton, maidoton, öljytön.
Linkki -> nyky ruokavalio tyyli on Pegan Diet
Linkki Pegan Diet Mark Hyman


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-06 11:36:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-15 22:42:15
Viestit: 17
Ari kirjoitti:
Huomenta
:shock: [-X ](*,) [-o<


Eli ei hyvä idis? :D No joo, aamulenkillä sykkeet oli jo ihan normaalit ja olo ollut muutenkin hyvä, mutta kattellaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-08 21:13:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-08 22:48:21
Viestit: 110
Apuja kaipaan minäkin!

Olen ollut vhh:lla jo vajaan 4v. Synnytysten jälkeen vähän lipsunut mutta aina on palattu ruotuun. Paino on vhh:lla pysynyt todella pitkään samoissa lukemissa, oikeastaan tuntui että mikään ei hetkauta sitä suuntaan taikka toiseen. Liikuntaa en harrastanut lainkaan. Sitten aloitin juoksuohjelman, paino nousi samantien 1,5kg ja joka paikkaan tuli senttejä lisää :( Syömisiä en ollut muuttanut. Tästä tietysti hirveä paniikki ja päätin koittaa jutta superdieettiä, sillähän kaikki on laihtunu samantien! Ja vielä mitä, painolle tapahtuu päivittäin (joo käyn päivittäin vaakassa) pieniä muutoksia, useimmiten siihen väärään suuntaan.. joten nyt sai juttadieetti mennä. Mutta ylimääräiset sentit on edelleen! Mm. vyötäröön 1cm, reisiin 1,5cm. Pohkeisiin 2,5cm mutta se nyt varmasti kuuluu asiaan, yläreisi ja vyötärö tuskin? Pehvankin ympärille 3cm. Masentaa todella paljon! Juttadieetissä hiilarit oli kuitenkin samaa luokkaa kuin normaaliruokavaliossakin noin 70g/vrk. Isoin ero oli rasvattomuus ja se, että pitää syödä 5x päivässä. Juoksukoulun mukana kunto on kyllä noussut ja se kannustaa jatkamaan mutta toi paino ja sentit etenkin on taas ihan liikaa! Palasin 3pv sitten normaaliruokavalioon eikä mitään muutoksia ole tapahtunut.

Mitähän ihmettä mahdan tehdä väärin?? Jotenkin vaan järki sanoi että muuttamatta ruokavaliota (joka piti painon tasaisena) + lisäämällä liikunnan, niin pitäisi laihtua? Ja minä tursuan, ketuttaa niin kovaa! Jos jollain on ideoita niin kertokaa ihmeessä! Myös "mättöpäivä" on kokeiltu, ei auta sekään.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w44EnXJ/
Kuva

Perhe: Mies ja 2 tytärtä (2009 ja 2011) sekä pöhkö koira ;) Ihania kaikki :smt060


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 09:46:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-08 22:48:21
Viestit: 110
lisäkysymys vielä: voiko se proteiini aiheuttaa painonnousua ja lisää senttejä? Painonnousun järki vielä ymmärtäisi jos sentit vähenisivät mutta kun ei vaan vähene. Tänä aamuna taas eiliseen lisäystä vaakan puolella, senttejä ei lisää muttei poiskaan. Maitorahkat ja raejuustot ei ennen kuulunu ruokavalioon lainkaan ja nyt niitä on. Vähensin kyllä määrää kun tuntuu et seuraava maitorahka tulee ylös.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w44EnXJ/
Kuva

Perhe: Mies ja 2 tytärtä (2009 ja 2011) sekä pöhkö koira ;) Ihania kaikki :smt060


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 09:59:18 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15316
Paikkakunta: Vantaa
Hyvät juoksijat, lukekaa ihmeessä Tim Noaksin artikkeli. Hän jätti pois seuraavat tuotteet ruokavaliostaan:

• Sugar (Must be completely removed from your diet)
• All sugary drinks including cola drinks and sweetened fruit juices
• Bread
• Rice
• Pasta
• Potatoes
• Porridge
• Breakfast cereals
• Some high energy fruits like bananas
• All confectionary – cakes and sweets
• Desserts
• Artificial sweetners and products containing these products (like “diet” colas)
• You should also be very wary of so-called “low fat” options, yoghurt especially, since these are laden with sugar and so are less healthy than the full fat options. In fact you need to check all the foods that you eat. You will be astonished in the number that contain hidden sugar.

_________________
Mateen ruokahakemisto

Jos haluat lisää hyllyaikaa, niin käytä karrageenia. Jos haluat terveyttä, niin älä käytä! -Matee
IPCC:n uusin raportti on sitä itsessään. Syö lihaa ja kananmunia, niin saat koliinia! -Matee
Blogi: sambakarppi.blogspot.fi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 11:45:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-08 22:48:21
Viestit: 110
Kiitos vastauksestasi Matee :) Täytyykin lukea tuo artikkeli! Pikaisesti vilkaisin tuon listan ja homma hallussa sen puoleen aika hyvin! Kaikki on muuten jo lähtökohtaisesti poissa, lukuunottamatta sitä että joskus saatan napata teen kanssa pienen palan tummaa suklaata ja hieman gluteenitonta näkkäriä tulee syötyä (1kpl/vrk) tai vaihtoehtoisesti 1dl riisiä/gluteenitonta pastaa joskus. Maitotuotteita tossa ei oltu erityisemmin mainittu, ennen söin turkkijugua ja sitten vaihdoin sen rasvattomaan maitorahkaan/raejuustoon mutta nyt taas takaisin turkkijuguun kun rahka on niin kuvottavaa!

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w44EnXJ/
Kuva

Perhe: Mies ja 2 tytärtä (2009 ja 2011) sekä pöhkö koira ;) Ihania kaikki :smt060


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 12:27:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
No siis, olen treenannut (sellaista 250 - 300 km 4 kk ajanjaksolla) ja juossut kaksi puolimaratonia ketokarppina (alle 20 g/hh). Ei se hiilareista ole kiinni :)

E:
Niin ja tälläkin hetkellä treenaan kolmatta puolikasta varten, edelleen ketokarppina ;) Ei ongelmia.

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 13:10:59 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 20:39:22
Viestit: 4729
Olipa hyvä lukea toi! Kiitos Torniojaws. Ensolle oikein uskaltanut täällä ääneen sanoa, että nyt olen joulun jälkeen vetänyt lähes ketona ja oikein hyvin olen jaksanut juosta ja liikkua.

_________________
Mun ei täydy vaan mä saan! -Ela
My ideal weight is Benedict Cumberbatch on top of me.

Päikky. viewtopic.php?f=81&t=80817


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 13:19:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-08 22:48:21
Viestit: 110
Mä taas en pysty ketoilemaan. Proteiinin lisäys jäi mietityttään ja muutaman päivän koitan mennä vähemmillä protskuilla ja kurkistan sitten vaakaan lähtiskö edes 100g pois :D Tänään on lepopäivä.

Mulla se noin 70ghh on ollut tähän asti sopiva, paino on pysynyt sillä paikallaan, teki mitä hyvänsä -paitsi ei liikkunut ;) Tää juoksuohjelma muutti kaiken. Aloituksen jälkeen pamahti kilot sillä "normaalilla vhh-ruokavaliollani" ja siksi aloin paniikissa juttaileen joka ei ole muuttanut tilannetta edes ennalleen vaan sitkeästi ylläpitää tota kertaalleen kohonnutta määrää :/ Joskus hiilarit menee alle 70g, jonnekin 50g tuntumaan, joskus taas saatan ylittää tuon määrän mutta harvoin noita tulee eikä varsinkaan tämän ohjelman aikana ole tullut kertaakaan. Ei voi kun jatkaan ihmettelyä. En kuitenkaan haluaisi luovuttaa juoksun suhteen mutta paino on mun herkkä paikka ja ottaa pikkasen hermon päälle tää tilanne.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w44EnXJ/
Kuva

Perhe: Mies ja 2 tytärtä (2009 ja 2011) sekä pöhkö koira ;) Ihania kaikki :smt060


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 14:13:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Ulkomaanfoorumeilla ovat saaneet samoja kokemuksia, eli urheilu on joillakin hidastanut/pysäyttänyt painonputoamisen, kun taas toisilla nopeuttaa putoamista. Kuitenkin suurin osa kommenteista on tuota hidastavaa vaikutusta kertovia:

http://www.lowcarbfriends.com/bbs/exerc ... -loss.html

Itsellä tuntuu urheilu (erityisesti lihaskuntotreeni) nopeuttavan painonputoamista ketokarppina.

Mikähän tuohon voisi olla sitten syynä. Ei ainakaan ole eroa onko mies vai nainen. Voisikohan kuitenkin jotenkin testosteroni/estrogeenitaso vaikuttavan siinä? Eikös naisillakin voi olla suht korkea testosteronitaso ja miehillä voi olla korkea estrogeeni? Tuo voisi jotenkin selittää miksei naisilla ja miehillä ole selvää eroa treenin ja painonputoamisen suhteen. Yleensähän testosteroni vaikuttaa lihasten kasvamisnopeuteen, joten voisi arvaillen yhdistää myös painoon? Mutta tämä nyt on vain spekulointia :)

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 16:44:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-09-08 22:48:21
Viestit: 110
hmmm.. olipa mielenkiintoista, että aika monella painonpudotus on tyssännyt liikunnan kanssa. Luulisi sen vaan edistävän.. Tosin useat on silti kadottanu senttejä, toisin kun mä kerran niitäkin :shock: Rasva on kanssa oleellisin ero juttadieetin ja karppauksen välillä. Ei hajuakaan kumpi urheilun kannalta olis viisainta, rasvaton vai rasvanen. Nyt olen nämä muutamat päivät pitäny rasvoja about keskiarvomäärässä noiden kahden välillä. Hitto miten hankalaa tiedettä kuntoilu ja painonpudotus voi olla!

Kaikki spekulointi on tervetullutta :) Jospa tähän vielä löytyy ratkaisu!

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w44EnXJ/
Kuva

Perhe: Mies ja 2 tytärtä (2009 ja 2011) sekä pöhkö koira ;) Ihania kaikki :smt060


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-09 20:29:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-11-27 17:25:16
Viestit: 45
Sen käsityksen ainakin sain, että teet johtopäätöksiä melko lyhyellä aikajänteellä, eli muutat jotain ja katsot seuraavana päivänä onko paino noussut tai laskenut. Vähän karrikoiden, mutta pointtini on että painohan heittelee päivän/viikon aikana paljonkin, itsellä esimerkiksi voi aamupainossa olla 2 kg eroa viikon sisällä, mutta pidemmän aikavälin keskiarvo on sama. Eli kun teet jonkin muutoksen, odota muutama viikko tai kuukauden verran ennen kuin vedät johtopäätöksiä.

Painon nouseminen liikuntaa lisätessä taitaa liittyä lisääntyneeseen energiansaantiin. Nälkä kasvaa kun liikkuu. Itsellänikin lähti paino nousuun liikuntaa reilusti lisätessäni, aloin vaan syödä enemmän, kun kulutustakin tuli. Nykyään seurailen karkeasti energiansaantiani, ja pidän pientä energiavajetta n. 300 kcal/päivä keskimäärin. Juoksu kulkee ja paino tippuu, hitaasti mutta varmasti.

_________________
"Ovatko Pohjois-Karjala-projektin opit unohtuneet?" -tutkimusprofessori Tiina Laatikainen, THL.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)