karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-14 00:45:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-11-08 09:39:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Olen käynyt nyt kuukauden salilla. Koko ajan on kauhea nälkä, varsinkin välipäivinä. Syön yhden ylimääräisen aterian verran päivässä. Olen kokeillut nostaa hiilareita hieman ja olla nostamatta, en osaa vielä oikein sanoa miten ne 20-30 lisägrammaa hiilaria vaikuttavat josko mitenkään. En usko, että moinen hiilarimäärä tätä nälkää aiheuttaisi.

Kaksi kiloa on tullut lisää, eikä ihme, kun syön jot 300-500 kcal enemmän kuin aiemmin. Mut pitää syödä jos on nälkä? En uskalla olla syömättäkään, kun on kilpparivajaustausta (T3-lääkityksellä olen edelleen) ja lisämunuaisetkin död (kortisonilisää otan lisämunuaisten tukemiseksi), ja täällä karppilassa paljon varoitellaan treenaamasta alikaloreilla jos on kilpparivajakki tai poteantiaalinen sellainen (naiseus riittänee).

Meneex tää jossain vaiheessa ohi? Ei varppina ole lihaksia tullu, ei näin nopeasti. Lisäksi näenhän silmillä, että läskiä se on ja asettunut mahaan. Tiukimmat farkut ei mahu päälle, vaan pitää ottaa ne, jotka vielä vähän aika sitten olivat sellaset mummoväljät.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 09:45:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Voisi olla helpompaa vastata, jos laittaisit vaikka esimerkin jonkun tyypillisen päivän syömisistä.

Ensimmäinen mikä tulee mieleen ihan arvauksena tietämättä mitä syöt on: paljon proteiinia ja vähän rasvaa. Sillä saa itsensä nälkäiseksi, eikä se ole karppaamista. Prodea kannattaa vetää ihan virallisten suositusten mukaan (0,5 - 1,5 g per painokilo päivässä ja kun proderuuissa on prodea noin 20% tarkoittaa se sitä että pitää syödä puoli kiloa proderuokaa, jotta saa 100 g prodea) mutta rasvaa sitten sitäkin reippaammin.

Jos olet matalilla hiilareilla, nin tuollainen pieni nosto tuskin keräisi noin paljon painoa. Siksi kiinnostaisi eritoten se, paljonko proteiinia ja paljonko rasvaa yleensä syöt. Oletko laskenut makrosuhteita? Tuolta foorumin ylälaidasta löytyy ruokakulma, johon voi syöttää mitä päivässä söi ja se laskee sitten siitä paljonko oli grammoina hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa. Sitten vaan nuo lukemat laskutikkuun, niin saat päivän makrosuhteet prosentteina, eli paljonko päivän kaloreista oli prosentteina hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 12:57:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Toisinsyöjä kirjoitti:
Voisi olla helpompaa vastata, jos laittaisit vaikka esimerkin jonkun tyypillisen päivän syömisistä.

Ensimmäinen mikä tulee mieleen ihan arvauksena tietämättä mitä syöt on: paljon proteiinia ja vähän rasvaa. Sillä saa itsensä nälkäiseksi, eikä se ole karppaamista. Prodea kannattaa vetää ihan virallisten suositusten mukaan (0,5 - 1,5 g per painokilo päivässä ja kun proderuuissa on prodea noin 20% tarkoittaa se sitä että pitää syödä puoli kiloa proderuokaa, jotta saa 100 g prodea) mutta rasvaa sitten sitäkin reippaammin.

Jos olet matalilla hiilareilla, nin tuollainen pieni nosto tuskin keräisi noin paljon painoa. Siksi kiinnostaisi eritoten se, paljonko proteiinia ja paljonko rasvaa yleensä syöt. Oletko laskenut makrosuhteita? Tuolta foorumin ylälaidasta löytyy ruokakulma, johon voi syöttää mitä päivässä söi ja se laskee sitten siitä paljonko oli grammoina hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa. Sitten vaan nuo lukemat laskutikkuun, niin saat päivän makrosuhteet prosentteina, eli paljonko päivän kaloreista oli prosentteina hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa.



joku tyypillinen päivä vois olla vaik:

-aamupala: kolme munaa reilulla voilla paistettuna
-lounas: iiiiiso salaatti, jossa pupunruoan (sitä mitä siitä kookaupan tiskiltä saa, jäävuorisalaattia ja punasipulia ja fiilispohjalta jotain muutakin) lisäksi yleensä reilu kimpale lohta ja kunnolla vuohenmaitofetaa, kastikkeena oliiviöljyä
tai sitten edellisillan ruoan tähteitä tai lisäaineetonta makkaraa + kasviksia
-välipala: kermarahka (yleensä ilman lisukkeita, mut nyt hiilarilisäyspäivinä oon laittanu tohon marjoja)
-iltaruoka: esim. possunkylkeä ja kaalia, niin että napa naukuu, tai täysrasvasta jauhelihaa, kasviksia + juustoraastetta, tai kanankoipi ja kasviksia

Hiilarilisäyksenä on ollu joko noita marjoja, kotim. omena, tai kasviksiin valittu esim. tomaatteja ja juureksia normaalien vähempihiilaristen sijaan

Viime aikoina tohon on tullut sitten vielä yks ateria lisää, joku illalla nautittu kimpale juustoa + meffaria +oliiveja tai päivällä vedetty kookoskerma-marjasörssö, ja aamusin on niin nälkä et munia on kolmen sijaan neljä ja ehkä viel juustoa

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 13:12:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Hyvältähän nuo syömiset näyttävät sikäli että harrastat täysrasvaista vähän kaikessa ja rehujakin menee paljon monessa muodossa.

Mutta mitenköhän proteiinit, näyttää aika suurelta tuo proteiininsaanti, vaikka tietysti varmuudella ei voi sanoa ellet käy ruokakulmassa ja laskutikussa ihan laskemassa mitä tuosta tulee, mutta melko runsaalta vaikuttaa.

Esimerkiksi sen sijaan että syöt aamulla kolme munaa, voisit syödä vain kaksi ja korvata sen kolmannen kananmunan kokoisella voikimpaleella. Pannulle paistamiseen ei saa millään menemään tarpeeksi voita, ellei suostu suorastaan keittämään kananmuniaan voisulassa. :) Kuohukerma on myös helppo rasvalisä, sitä voi lorautella vähän mihin vaan, kuten vaikka siihen kermarahkaan, joka taitaa olla 10% rasvaa sisältävä - meikäläisen näkökulmasta edelleen hieman vähärasvainen.

Makrojen laskemista foorumin laskimien avulla siis suosittelisin, mutta voit myös hyvin kokeilla ihan vaan sitä että vähennät hieman proteiinia ja lisäät tilalle ennen kaikkea rasvaa, mutta myös ehkä vihanneksia jos siltä tuntuu. Kroppa muuttaa ylimääräisen proteiinin sokeriksi, jolloin liiallinen proteiininsaanti onkin sitä kautta hiilihydraattilisä. Rasva pitää nälkääkin paaaaaaljon tehokkaammin kuin proteiini. Voisin kuvitella että ihan muutaman päivän kokeilulla selviäisi oliko tämä ongelmana. Laadullisestihan ruokasi näyttävät tosi hyvältä, ehkä pieni tuunaus tässä proteiini/rasva-suhteessa riittäisi.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 13:39:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Okei, mielenkiintoista, ajattelin itse juuri toistepäin - eli että kroppa huutais prodea ja pitäs vähentää rasvaa ja lisätä prodea. Kun kuulemma pitäs saada ihan 2g/painokilo jos haluaa, et lihakset kasvaa.

Tää ruokavalio on ollut mulle hyvä puolitoista vuotta. Laihduin kymmenen kiloa ja olo parani monin tavoin. Kokeilemalla olen löytänyt itselleni sopivimman systeemin, esim. kerma ei oikein pidä nälkää minulla. Tää on nyt uutta, että on ihan pohjaton nälkä koko ajan. Alkoi aika tarkalleen samaan aikaan salille menon kanssa.

Personal trainer käski syödä enemmän hiilareita...

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 13:57:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minä sain vasta tässä vuosi sitten nippa nappa 1 g/ painokilo nostettua proteiininsaantini heraproteiinijauheen avulla, kun ei meinaa millään upota tarpeeksi proderuokaa. Sitä ennenkin on kuitenkin lihaksisto kasvanut ihan mukavasti, seitsemisen kiloa sitten teini-iän ja ilman punttisalia, tanssilla ja budolajeilla. Nyt kun saan paremmin prodea niin tuntuu sen sijaan että lihasten laatu on jotenkin parantunut; se ihan samankokoinen hauis kuin ennenkin on jotenkin vaan kovemman ja tiiviimmän tuntuinen kun sen jännittää. Ja tämä siis hurjalla 1 g/prodea päivässä per painokilo määrällä.

2g per painokilo on ihan siellä yläkantissa ja kilpabodaajien lukemia. Vähemmälläkin muskeli kyllä kasvaa. :D

Personal trainerit yleensä suoltavat virallista ravintosuositusta, sikäli en kuuntelisi jos muuten on olo hyvä. Ja syömisesi tosiaan näyttivät oikein hyviltä, enemmän rasvaa ja ihan vaan hitusen verran vähemmän prodea ehkä. Mutta lopullinen 'totuus' saadaan selville vasta jos lasket makrot niillä laskureilla. MInä luulin aiemmin syöväni ihan riittävästi proteiinia kun söin sitä niin paljon kuin maistui, mutta kun syötin ekaa kertaa syömiset ruokakulmaan ja sitten laskin laskurilla makrot, niin karu totuus oli että enintään tuli 0,5 g / painokilo. Tuo on suosituksen alaraja, mutta meikäläisen lihasmassalla ja treenaamisella kylllä selvästi alakanttiin.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 18:05:03 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Ei hiilareita tartte lisätä jos jaksat treenata..
Ja jos alkaa väsähtämistä kesken treenin olla, voi kokeilla esim siirtää sun hiilarisin ateria ennen treeniä.
Mulla ainakin toimii, tietty jokaisen tarttee löytää omat systeemit,eli eiku kokeilemaan :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 18:18:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
TeijaS kirjoitti:
Ei hiilareita tartte lisätä jos jaksat treenata..
Ja jos alkaa väsähtämistä kesken treenin olla, voi kokeilla esim siirtää sun hiilarisin ateria ennen treeniä.
Mulla ainakin toimii, tietty jokaisen tarttee löytää omat systeemit,eli eiku kokeilemaan :)



Joo, luin ensin täältä karppilasta tosi monta mielipidettä asiasta ja päätin sitten testata itse. Olen vielä testausvaiheessa, eli aika montaa kombinaatiota kokeiltuna, et miten paljon hiilareita lisää ja missä vaiheessa päivää nauttii. Siitä asiasta en vielä tiedä.

Ongelma nyt on toi et koko ajan on nälkä ja painoa tullu 2 kiloa ihan lyhyessä ajassa. En usko et hiilarit vaikuttaa suuntaan tai toiseen, sen verran vähän kuitenkin ollu ne lisäykset.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-08 18:22:55 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Lisääppä rehuja, ei oo hirmusti hiilareita mut täyttää masua :)
Karppilassa puhutaan usein siitä et syö vaan tyyliin 3 krt päivässä,
mutten mä siihen pysty,
syön sit ihan älyttömästi.
Mutten ookaan oikeeoppinen karppi :D
Eli syö lisää ja ennenkaikkea, juo sitä vettä :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-09 21:34:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-08-26 23:46:40
Viestit: 25
Ihan alkuun täytyy sanoa, että tämä on ihan oma veikkaukseni ja että kaikki ovat yksilöitä.

Mutta, mutta... Arvaanko oikein, että se aterialisäyksesi on tuo kermarahka?

Sikäli ihan oikein, että kulutuksen noustessa täytyy ruokaakin lisätä. Mutta nousiko sinulla myös maitotuotteiden osuus? Mainitsit myös, että sinulla ei kerma pidä nälkää. Ei minullakaan. Minulla itse asiassa suuri osa maitotuotteista aiheuttaa nälkää. Jos esim. aamupalassa on juustoa mukana, minulla voi olla pahimmillaan jo tunnin kuluttua nälkä. Kun seuraavana päivänä syö saman aamupalan ilman juustoa, nälkä pysyy poissa kirkkaasti lounasaikaan asti.

Minun neuvoni siis olisi, että yritä korvata vaikka vain yhtenäkin päivänä iso osa maitotuotteista jollakin muulla kohtalaisen vähähiilihydraattisella ruoalla. Tarkkaile sen jälkeen, mikä on nälkätilanne.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-10 19:14:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Monia jumittaa liika proteiini.Katso että tulee se max. 1g/painokilo.Ei kannata ottaa turhia riskejä vaan ryhtiä suosiolla hyväkarpiksi,etenkin kun treenaa.Rasvaa sen verran että nälkä pysyy poissa ja maksrot kannattaa laskea niin että tulee suht´samat kolmasti päivässä.Treenipäivinä voi syödä 1-2 kertaa enemmän,lähinnä ennen ja etenkin treenin jälkeen jotain pientä lisää.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-10 20:29:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
erfyt kirjoitti:
Olen käynyt nyt kuukauden salilla.

Kaksi kiloa on tullut lisää, eikä ihme, kun syön jot 300-500 kcal enemmän kuin aiemmin.


niin treeni nostaa aineenvaihduntaa ja silloin pitää ollakkin nälkä. punttitreeni kerää juuri tuon pari kiloa nesteitä lihaksiin, lihassolut vaan toimii nesteytettynä paremmin.

minkälainen treeniohjelmasi muuten on?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-10 20:42:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
kekexxx osui kyllä nyt naulankantaan.Tuo asia unohtui.Muistan kun karppauksen alkuaikoina kävin salilla 2 kertaa viikossa ja sitten yht´äkkiä menin luistelemaan 1 päivänä niin hups paino nousi 2 kiloa.Kun jätin luistelun pois niin 5 päivän päästä olin taas 2 kiloa kevyempi.Ja tuo 2 kiloa ei ikinä tullut takaisin.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-11 21:00:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Kiitos vastauksista!

Lehtivihreä: kermarahka on paheeni ollut koko karppauksen ajan, olen välillä yrittänyt siitä eroon mutta ei pysty, tukevasti koukussa. Suurensin annoksia kautta linjan, kun oli niin hullu nälkä. Punnasin viikonloppuna ruokani ja järkytyin. Että syön kerralla 200 g jauhelihaa + 100 g juustoo ja on kohta taas nälkä. Vaikka kuinka perusaineenvaihdunta vilkastuis ja lihasten mikrovaurioiden korjaaminen tarttis energiaa niin silti :o

kekexx, treeniohjelmani on muuttuva. Olen totaalirapakunnossa, 20 v sairastettu kilpparin vajaatoiminta on kivasti syönyt lihakset. Lisäksi esim. solisluuta ympäröivät lihakset ovat niin kireitä, että liikeradat ovat aika rajoittuneita. Nyt on nää ekat viikot menty sellasella nivelystävällisellä laitetreenillä ja pitkillä sarjoilla (15 toistoa) ja idea on lyhentää sarjoja ja siirtyä kohti moninivelliikkeitä ja yleensä kokonaisvaltasempaa treeniä sitä mukaa kuin kroppa vetreytyy. Mulla on tavotteena saada hyvä ryhti ja polvet sellaseen kuntoon, et pystyn patikoimaan ym. Polvea ympäröiviin lihaksiin + reisiin + pakaroihin ja sitten selkä-syvät vatsalihakset-hartiat-niska -osaston juttuihin keskitytään. Mulla on personal trainer joka todella rääkkää mua. Lähden salilta vapisten, jalat täristen ja kaiteista tukea ottaen.

Tulipa muuten taas nälkä...oon jo nukkumaan menossa ja tekis mieli mennä paistamaan vielä yks jauhelihasatsi :D

Mut ok, jos lihakset kerää 2 kg nestettä ni sit ei hätää. Sit mä kulutan noi järjettömät ruokamäärät ja kaikki muu on hyvin paitsi ympäristön tila sen jälkeen ku mä oon syönyt itteni kylläseks :D

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-12 12:25:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
erfyt kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Lehtivihreä: kermarahka on paheeni ollut koko karppauksen ajan, olen välillä yrittänyt siitä eroon mutta ei pysty, tukevasti koukussa. Suurensin annoksia kautta linjan, kun oli niin hullu nälkä. Punnasin viikonloppuna ruokani ja järkytyin. Että syön kerralla 200 g jauhelihaa + 100 g juustoo ja on kohta taas nälkä. Vaikka kuinka perusaineenvaihdunta vilkastuis ja lihasten mikrovaurioiden korjaaminen tarttis energiaa niin silti :o


Elimistö ei käytä liian suurta proteiiniannosta hyväksi. Ylimääräisestä proteiinista tehdään sokeria, joka aiheuttaa verensokerin heilahtelua -> nälkä. Turha siis suurentaa annoksia proteiineista. Kohtuulliset proteiinimäärät, ja kasviksia rasvalla täyttämään nälkää. ;)

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-12 12:46:57 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3457
Paikkakunta: Vantaa
Mua jäi mietityttämään jauhelihan laatu. Tarkoittaako "täysrasvainen" jauheliha naudan paistijauhelihaa vai rehellistä sikanautaa? Meidän taloudessa tuota järkyttävää nälkää ilmenee parissakin tapauksessa: jos ruokana on broilerintissiä taikka muuta vähärasvaista lihaa. Viimeksi kokeilin tehdä lihapullia naudan paistijauhelihasta jota äitini meille kantoi kilon verran. Vaikka niitä söi sen 200 g niin ainakin meikäläinen hapuili tuolla karkkikassalla jo tunnin päästä. Normaalirasvainen sikanautajauhis taas pitää mulla nälkää pois ihan kevyesti 5-6 tuntia.

Saman ilmiön nälän kanssa huomasin muuten saliaikoina. Jos salilla käynnin jälkeen ei nauttinut muuta kuin vettä, ei tullut edes kova nälkä vaan ihan normaalisti saattoi laittaa ruokaa kotona ja syödä sen. Jos salilla käynnin jälkeen vetäisi palkkarin (pelkkää prodea) niin hyvä kun pääsi kotiin asti käymättä kioskilla välillä. Eli mulle rasvaton proteiinipläjäys on huonompi kuin ei söisi mitään. Siis nälänhallinnan kannalta.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-12 15:20:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Rasvaisin jauheliha, jota olen löytänyt, on 17 %. En tietenkään syö paistijauhelihaa.

En syö sikanautaa, koska haluan syödä yhtä eläintä yhdellä aterialla. Näin siksi, että tarkkailen syömiäni eläimiä ja yritän vaihdella niitä tyyliin, nauta-possu-lohi-muu kala-broileri-lammas-saksanhirvi-poro-hirvi jne., ja listan alkupää pyörii luonnollisesti useammin kuin loppupää. Possua syön mieluiten kylkiviipaleina tai lisäaineettomana makkarana.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-12 15:27:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Paikkakunta: pirkanmaa
Joulupukki kirjoitti:
Saman ilmiön nälän kanssa huomasin muuten saliaikoina. Jos salilla käynnin jälkeen ei nauttinut muuta kuin vettä, ei tullut edes kova nälkä vaan ihan normaalisti saattoi laittaa ruokaa kotona ja syödä sen. Jos salilla käynnin jälkeen vetäisi palkkarin (pelkkää prodea) niin hyvä kun pääsi kotiin asti käymättä kioskilla välillä. Eli mulle rasvaton proteiinipläjäys on huonompi kuin ei söisi mitään. Siis nälänhallinnan kannalta.

Mä olen tehnyt palautusjuoman punaiseen maitoon. Mulla se on toiminut hyvin. Pitää nälkää parikin tuntia vaikka edellisestä ateriasta olisi kulunut viisi tuntia. Korvaa minulla siis oikeastaan aterian, koska käyn salin jälkeen suoraan uimassa ja ruokailuväli venyisi muuten turhan pitkäksi. Jos aamupala olisi vaikka klo 9 ja sali klo 13 ja tämän jälkeen uimahalli, niin kotona olisin syömässä vasta klo 16 jälkeen. Vetäisen juoman salin ja uinnin välissä. Ei jaksaisi ilman tuota rasvapitoista palautusjuomaa. Otan kyllä ennen salille menoa välillä jonkun pienen HH-tankkausen, mutta se kuluu taivaan tuuliin äkkiä :smt051 .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-12 17:31:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-20 14:12:57
Viestit: 896
Paikkakunta: Kanta-Häme
Mulla paino nousi kun aloitin ensin kahvakuulan ja sen jälkeen salin. Yhteensä 3-4kg ja siinä paino on pysynyt nyt aika tarkalleen +/- 1kg syömisistä, kierrosta, kuun asennosta ja ties mistä riippuen. Alkuun oli aika tuskaa mulle toi painon nousu, mutta uskottelin itelleni et se johtuu vaan tästä liikunnan aloituksesta ja katoo kyllä kun jatkan. Ei kadonnut, mutta peilikuva on muuttunut vähän kivemmaksi ja vyötärökin kaventunu pari senttiä. Painosta en siis jaksa enää stressata, sen verran vaan, että jos menee yli 65kg, niin täytyy ottaa ryhtiliike syömisissä. :lol: Nälkää mä en ainakaan kestä, joten syön jos siltä tuntuu. Ja salin jälkeen on aina nälkä! Toisin kuin esim. juoksulenkin jälkeen saattaa mennä pitkän aikaa ennen kuin ruokaa tekee mieli. En tiedä oliko tässä mitään pointtia, mutta ainakaan liikaa ei kannata painoa tuijottaa. :lol:

_________________
Karppaus aloitettu 8.10.2010
Liikkumisia

iHerb-alennus koodilla SUV365


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-11-12 19:01:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Ymmärrän ettei paino kerro kaikkea, mutta yhtään mitenkään en ole kuukaudessa voinut saada lihasta. En ole aivan varma, onko se kekexxin mainitsemaa nestettäkään, kun se on asettunut mahan seudulle. Mittasin juuri navan kohdalta ympäryksen ja sehän on kasvanut, yli yhdeksänkympin on taas eli naisten riskirajan yli. Sain sen karppaamalla aikoinaan alle yhdeksänkympin, niin tämä on todellista takapakkia.

Hyväkarppihommiin en kyllä usko. Kiristin hiilariruuvia, ei tästä muuten mitään tule. Minusta salilla jaksoikin nyt paremmin kun ei ollut syönyt hiilareita etukäteen. Ja jälkikäteen ei tehnyt yhtään mieli.

Mulla on muuten taas nälkä...olen syönyt tänään aika pitkälle sen verran mikä ennen salilla käynnin aloitusta riitti hyvin, kun yritän nyyt tahdonvoimalla syödä saman ku ennenkin. Yritin siis myös äsken iltaruoalla palauttaa ruoan lähemmäs normaalia, "vain" 150 g jauhelihaa (17%), iso läjä voissa paistettua kesäkurpitsaa ja 80 g juustoa. Ja mulla on nälkä! :/ Menin eilenkin nukkumaan nälkäisenä ja heräsin aamulla ihan tuskaiseen nälkään. Jotenkin mun nälänsäätely meni sekasin kun aloin käymään salilla. Liittyyköhän toi kilpparivajaus ja lisämunuaisten vajaus siihen jotenkin? Mulla on myös kolme kertaa noussut lämpö treenipäivän jälkeen, se on talttunut tulehduskipulääkkeillä. Mistään flunssasta ei ole kyse, kun ei ole nuhaa, yskää ym. ja homma on tosiaan toistunut kolme kertaa neljän viikon aikana. Kuumepäivinä en o tietenkään mennyt ja olen pitänyt niiden jälkeen pari päivää väliä, mutta nälkä pysyy vaikkei edes kävis niin usein salilla!

Mun PT sanoo koko ajan et joo kevennetään ohjelmaa ettei tuu näin rajuja ylirasitusoireita mut sit se kuiteski rääkkää mut ihan tärinään :/

Mä en kestä jos joudun lopettaan. Ensinnäkin olen maksanut hirvittävät rahat vuoden sopimuksesta + personal trainerista. Toisekseen mä olen 34 v ja työfyssarin mukaan lihasvoimaltani 70-veen tasolla! Toinen fyssari sano mut nähdessään: "En o ikinä nähny sun ikäsellä noin huonoa ryhtiä!" Kärsin siitä, etten pysty ulkoilemaan normaaliin tapaan, siis käymään perheen kanssa metsäretkillä tms., koska polvea ympäröivät lihakset eivät saa pidettyä polvia suorassa ja ne kipeytyvät. Haluan normaalin terveen olemuksen :(

Mun täytynee kysyä tätä kilpparivajakkiosastolla, ei tää varmaan kuulu tänne perusterveiden urheilijoiden osastolle :( Aattelin eka toiveikkaana et tää nälkähomma ei liittys kilppariin, mut jos kukaan muu ei o sellasta kokenut ni kyl se sit varmaan liittyy :(

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)