karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-08-11 23:56:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pulssi nousee eikä jaksa
ViestiLähetetty: 2013-10-15 17:12:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-07-30 16:06:38
Viestit: 3
Moro pitkästä aikaa

Harrastelen jääkiekkoa harrastetasolla. Välillä kaukalossa tosin mennään aika kovaakin. Ennen karppaamista jaksoin huomattavasti paremmin. Nyt karpatessa tuntuu etten jaksa kuin puolet siitä mitä ennen karppausta. Mistähän tämä johtuu? Mitä kannattaisi ottaa huomioon ravinnossa, mitä lisätä ja mitä välttää? Milloin kannattaa syödä ennen harjoitusta ja nimenomaan mitä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-15 18:37:54 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Mulla toimii parhaiten niin että ajoitan enimmät hiilarit ennen treeniä..
mutten tarkoita mitään nopeita hiilareita, vaan esim rahka/turkkilainen+ marjat+ pähkinät+ raejuustoa..

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-16 09:48:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 823
En todellakaan harrasta juurikaan liikuntaa, mutta olen ymmärtänyt samalla tavalla kuin edellinen kirjoittaja, että ennen suoritusta (jos se on nopeatempoista) hiilihydraattien syöminen voi olla hyvä juttu. Kokeile ensin vähillä, ei todellakaan suklaapatukalla. Hölkkälenkkiä varten ei "ylimääräisiä" hiilihydraatteja tarvita.

Paljonko nyt syöt hiilihydraatteja? Ja minkälaisia?
Kokeile ja hae itsellesi sopiva tapa. Mitä yleensä syöt ennen harjoituksia tai pelejä?

Toisaalta kannattaa ehkä lukea tämä ketju läpi!
viewtopic.php?f=3&t=66189


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-10-23 18:21:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 638
Kipsissä, niin done that. Itsellä tuli kanssa stoppi jääkiekon ja karppauksen kanssa. Kaikki muu urheilu (puntti, hölkkä yms.) meni rasvan voimin ja sen tankkaamisella hyvin. Jääkiekossa itsellä syke liikkuu koko ajan melkein tapissa joten rasva ei energiaksi sovi. Myöskin palautuminen oli todella heikkoa karpaten (koko loppu päivä aivan veto poissa).

Ohessa keskustelu aiheesta mutta lyhyesti kunnon hiilaritankkaus (100-200g) 2-3 h ennen jäkistreeniä ja vähän treenin jälkeen niin on aivan eri meininki.

viewtopic.php?f=3&t=66390

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-22 08:57:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-07-30 16:06:38
Viestit: 3
Terve! Kiitokset hyvistä vastauksista! Olen todella satunnaisesti tietokoneen äärellä, joten vastaukset ja kiitokset aina unohtuvat. Tosiaan tuo hiilaritankkaus ennen treeniä ainakin itsellä toimii hyvin. Reipas tiesi tosiaan mistä puhui. Olisiko vielä heittää jotain hyvää vinkkiä mitä itse syöt ennen reeniä? Itse olen ottanut palautusjuoman tuohon jälkeen, joka sisältää hieman hiilareita, niin riittää potkua myös loppupäivään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-25 08:38:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 638
Moro,

Hyvä jos vinkeistä apua. Ite syön puoli kattilallista riisipuuroa (1 dl puuroriisiä, 5,5 dl punaista maitoa, muutama pala valkosuklaata, suolat ja sokerit). Kun reenit on aamulla seiskalta syön tuon edellisiltana (muuten n. 3h ennen huhkimista). Aamulla sitten kevyt protskudrinkki ja vähän suklaata ennen reeniä. Reenin/pelin jälkeen otan myös palautusjuoman (prostkua+dekstroosia 20-30g).

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-18 16:34:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 638
Huomasin muuten juuri, että dekstroosi (rypälesokeri eli glukoosi) toimii mainiosti kiihkeäsykkeisen jäkistreeninkin aikana. Joskus kokeillut maltodestriiniä tai muita urheilujuomia (Gatorade yms.) ja pistävät mahan sekaisin ja kipeäksi. Dekstroosi imeytyy (ainakin tuollainen 20-30 g per litra) ilman häiriöitä ja auttaa jaksamaan.

Reipas


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)