karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 00:59:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-12 10:09:11 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 12:49:56
Viestit: 25
Hei!

Te jotka treenaatte, niin paljonko syötte hiilareita treenipäivinä? Entä rasvan käyttö?
Itse käyn salilla pari-kolme kertaa viikossa ja lisäksi jumpissa, lenkillä, ratsastan ym. Niin mietin vain tuota hiilarien määrää, et onko hyvä jättää alle 20g/pvä?
Ja paljonko tota rasvaa pitäis/saa suunnilleen syödä??

Kiitos!

_________________
"Pahin vastustajasi olet sinä.
-Kun voitat itsesi, voit voittaa maailman"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-12 11:30:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-13 16:23:44
Viestit: 716
Jos haluat olla turvallisilla vesillä, niin opeta ketoosilla kroppasi polttamaan rasvaa ja himmaa sitten hiilareita takaisinpäin. Eli käytännössä teet niin, että kun asetonin haju tulee hengityksestä tai totean Ketostixeillä ketoaineita (ei treenin jälkeen vaan vaikkapa aamulla), pidä ketoosia matalilla hiilareilla yllä niin pitkään, että salilla ollessa energiat tuntuu riittävän "loputtomiin". Tuossa vaiheessa kroppasi on oppimassa rasvapolttoiseksi, mutta huomaa, että kituilemalla (oli sitten ketoosia tai ei) saatat aiheuttaa esim. tässä ketjussa pohdiskeltuja asioita, eli lisämunuaiset voivat uuvahtaa: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=36&t=55472 .. eli jos yhtään alkaa piiputtaa, pidä reilu tauko liikunnasta tai ainakin vähennä intensiteettiä asentoon "mielihyvä mahdollisimman vähällä määrällä liikuntaa".

_________________
Tuurilla täällä mennään-elämä on bakterologiaa.
+ fruktoosi on myrkkyä
+ teollisesti GMO:lla tuotetut entsyymit saavat sinut syömään roskaa - niitä ei mainita tuoteselosteessakaan
+ stressi tappaa varmemmin kuin huono ruoka (kiitos THL stressistä)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-13 14:43:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-18 00:03:23
Viestit: 127
Paikkakunta: Helsinki
Tuo kaikki on täysin yksilöllistä eikä kukaan pysty sinulle täällä sanomaan tarkkoja määriä mitä pitäisi syödä ja mikä tuntuu hyvältä.

Joudut siis valitettavasti itse ihan vaan kokeilemalla löytämään itsellesi sopivat hiilarimäärät. Jos pystyt treenaamaan tehokkaasti jopa alle 20 hiilareilla niin hieno juttu. Rankemmissa treeneissä (anaerobisella tasolla) saattaa kyllä helposti tarvita lisähiilaria.

Kerrotaakoon nyt sitten omalla esimerkillä että itse aikoinaan söin alle 50gr päivässä ja vielä aerobisellakin tasolla toimi treenit todella hyvin (treenasin maratonia varten). Mutta kun tuli sitten aika vetää anaerobisia intervalleja niin väsähdys tuli nopeasti, keho ei pystynyt palautumaan tarpeeksi nopeasti niin vähillä hiilareilla. Söin sitten hiukan enemmän ja homma toimi :)

Itse maraton meni sitten ketoosissa, aamulla ennen suoritusta hyvä salaatti jauhelihapihvillä ja seuraava ruoka olikin vasta ~12 tunnin päästä kun tuli takaisin kotiin. Matkan ja koko tapahtuman aikana meni siis pelkkää vettä.

_________________
Aktiivista elämää, ruokaa ja liikuntaa: http://active-life.fi
Frisbeegolfkiekko itse valitsemallasi kuvalla? Tsekkaa http://anabolic-asteroid.net/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-14 08:40:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 640
Punttisalia ja kevyempää treenausta voi hyvin vetää rasvavetoisesti. Mm. kylmäpuristettu neitsytkookosöljy on erityisen hyvä energian lähde aerobiseen ja voimatreeniin. Kunhan totuttaa vatsan siihen pikku hiljaa. Itse vedän yleensä kermaprotskujuoman (1,5 - 2 dl luomukermaa + heraproteiinia 40 g + marjoja/marjakeittoa) ja kookosöljyä ennen punttitreeniä.

Rankempaan intervallityyppiseen rääkkiin (kuten sulkapallo, jääkiekko yms.) otan äsköiseen lisänä vielä hiilarilisät ennen ja jälkeen treenin (yleensä fazerin sinistä ennen treeniä ja dekstroosia treenin jälkeen).

Muuten komppaan Epigeneettistä eli ei kannata rääkätä itseään liian kitukaloreilla tai liian vähäisillä hiilareilla rankkoina liikuntapäivinä. Kannattaa otta huomioon, että jos normipäivän ketoraja on se 20 g hiilaria on liikuntapäivänä kulutus ja hiilariraja ihan eri.

Reipas


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-14 20:37:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Jos treenaa kovaa punttia pitää saada jonkun verran hiiliä,paljonko se on vaikea sanoa.Itse en treenaisi lainkaan ketoosissa vaan siirtyisin suoraan hyväkarpiksi.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-15 22:15:55 
Poissa
Aerobikarppi
Aerobikarppi

Liittynyt: 2010-10-12 15:46:22
Viestit: 2603
Paikkakunta: Lounainen
Aloittaessani karppauksen ketoilin pitkät pätkät ja kroppa oppi käyttämään rasvaa energialähteenä. Nykyään treenailen 6-12 h viikossa enimmäkseen aerobista (nyt kesän lopussa en enää pääse normisti 10 h/vko, kun pyöräily on jäänyt taka-alalle).

Hiiltä tulee pähkinöistä & siemenistä, manteleista, satunnaisesti voicroisanteista, kasvikiksista, viikunoista. Hedelmiä (lähinnä banaaneja) syön todella harvoin. Rasvaa tulee maitotuotteista (maidotonta musta ei saa tekemälläkään), oliiviöljystä, kananmunista , metukasta, pekonista, ja aiemmin mainituista pähkinöistä sekä kunnon jauhelihasta jne. Ruoanlaitossa käytän voita ja kaffiin lorautan tinkimaitoa tai maitoa punaisesta purkista.

Hiilen (sekä proden ja rasvan) suhteet ja kokonaiskalorimäärä vaihtelee yksilöllisesti, mukaanluettuna treenin määrä ja intensiivisyys. Mutta mielestäni voit nostaa hiilen määrän lähemmäs 50 g tai jopa 100 g:aa jos siltä tuntuu.... Tosin sitten kannattaa "nipistää" rasvasta, ettei kokonaiskalorimäärä lähde lapasesta, jos tavoitteena on painonpudotus tai -hallinta.

Tämä oli tällaisen kestävyysurheiluun hurahtaneen mielipide.

_________________
Karppielämää since 07.10.2010. Kestävyysurheilua kuntotreenailijan ominaisuudessa. kuntoamatööritriathloNISTI sekä mastertempoilija

Liksapäikky ---> viewtopic.php?f=42&t=60089


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-22 11:35:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
Alhaisilla hiilillä kovaa treenaaminen vie äkkiä ylikuntoon ja monet pitävätkin viikottaisen tankkauspäivän tai syklittävät hiilarit pitkin viikkoa välttääkseen tätä. Rasvanpolttoon ja laihdutukseen vhh on erinomainen työkalu, mutta jos sitä jatkaa pitkään ja treenaa kovilla tehoilla, voi käydä huonosti.

Itse kokeilemalla pitää valitettavasti löytää se sinulle parhaiten sopiva tyyli - joko hiilarisyklitystä niin että treenipäivinä lisäät salaattiin annoksen riisiä, tai sitten pidät viikottaisen enempihiilihydraattisen päivän.

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-23 08:48:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
Minä syön tummaa suklaata aika lailla päivittäin saadakseni vähän ekstrahiilareita. ;)

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-23 09:03:43 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Koitan ajoittaa hiilarini ennen treeniä, sen jälkeen ei juurikaan enää..
Kaurapuuroa aamusta treenipäivinä monestikin :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-24 21:39:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2013-06-04 17:01:07
Viestit: 112
Paikkakunta: Epsoo
Itse alottelin ekan kerran karppiruokavaliolla ollessani kunnon säännöllisen punttitreenin pari viikkoa sitten ja minulle sanottiin, että ne hiilarit kannattaa (ainakin minun tapauksessani, verensokeriongelmainen kun olen) ajoittaa treenin jälkeen, jolloin muutenkin syö kunnolla. Ja lisätä rasvan määrää samalla kun lisää hiilareita, ettei se verensokeri romahda. Toisin sanoen on pakko syödä kunnollinen ateria prodeineen aina raskaamman treenirupeaman jälkeen. Tosin mikäs sen mukavampaa!

En ole ehtinyt kokeilla tätä tosin kuin pari kertaa, mutta tuntuu toimivan. (Kun syö melkolailla karpisti ennen treeniä, jaksaa kyllä tehdä itse treenin hyvin.) Verensokerikaan ei tunnu tippuvan, vaikka ateriakohtainen hiilien määrä on ollut merkittävästi korkeampi kuin hyvin pitkään aikaan. Hankin myös maltodekstriiniä hätätilanteiden varalta (eli treenin jälkeen ei pääse syömään kunnon ateriaa, jolloin vedä pelkästään proden ja malton), mutta en ole päässyt vielä testaamaan sitä. Saa nähdä, mitä verensokeri tykkää siitä!

_________________
Verensokeriongelmainen (gluteeniviljaton ja maidoton) hiivapotilas.
Treenihommeleiden vuoksi tasapainottelua hyväkarppilinjalla.
iHerbin ensitilauksesta jopa 10$ alennus koodilla TWG459. ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-25 15:37:59 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Multa tuntu aina loppuvan puhti, kun en syöny hiilareita ennen treeniä..
Mutta näinhän se toimii, joka kroppa erilailla :)
Oman tyylinsä kun löytää, niin..... :mrgreen:

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-08-25 21:25:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2013-06-04 17:01:07
Viestit: 112
Paikkakunta: Epsoo
Näinhän se on :) Mulla tuntuu muutenkin menevän niin, että mitä pitempi tauko (ei kuitenkaan mikään överi 6 tuntia) syömisen jälkeen ennen treeniä, sitä paremmin kulkee ja pitempään jaksaa. On vissiin niin paljon sitä rasvavarantoa poltettavana.. 8) Toistenhan tarvitsee tankata vähintään tuntia ennen, itselle taas tulisi siitä lähinnä oksetus kesken reenin. Noin muuten on vissiin tärkeintä syödä vähintään se proteiini mahdollisimman pian treenin jälkeen, jotta kroppa palautuu. Itse olen tämänkin käytännössä huomannut toimivan juuri näin. :)

_________________
Verensokeriongelmainen (gluteeniviljaton ja maidoton) hiivapotilas.
Treenihommeleiden vuoksi tasapainottelua hyväkarppilinjalla.
iHerbin ensitilauksesta jopa 10$ alennus koodilla TWG459. ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-09-11 06:50:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Itse olen pitänyt hh-määrät pieninä treeni päivinäkin (20-30g). Hyvin on puhtia riittänyt harjoitteluun, tosin pienet hh-määrät näkyy sitten enemmänkin hitaampana palautumisena. Tähän asti on tämä systeemi toiminut hyvin, mutta jossain vaiheessa taidan nostella nuita määriä hiukan, koska tällä hetkellä harjoittelen aika kovaa (intervallia,salia,kahvakuulaa). Toinen vaihtoehto on tuo syklittäminen nuiden määrien kanssa, se on varmasti kans kokeilemisen arvoinen juttu, itselläni ei siitä pahemmin kokemusta tosin vielä ole.

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-09-11 12:10:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Itse käyn salilla kolmesti viikossa ja hiilarit on noin 20 g. Rasvoja syön ainakin 150 grammaa ja proteiinit on n. 80-110 grammaa (korkeammat treenipäivinä).

Hiilarimäärät riippuu aika paljon liikunnan intensiteetistä ja kestosta, mun omiin tunnin mittaisiin punttitreeneihin, missä on aina välipäivä treenien jälkeen, 20 g riittää ihan hyvin niin kauan kun kalorit ovat tarpeeksi korkealla (1800-2000). Heraa käytän treenin jälkeen, en mitään muuta.

Jos treeni on pitkäkestoista tai korkeaintensiivistä, niin hiilarilisä voi tulla tarpeen. Jos treenaa enemmän kuin kerran päivässä, niin kannattaa syödä jotain hiilaripitoista siinä välissä.

Mielestäni jaksan paremmin treenata nyt rasvapolttoisena, ei enää tule huonoa vointia tai tunnu siltä että melkein pyörtyy kun venyttelee treenin lopussa. Ja on se paljon helpompaa ettei syömistä tarvitse niin ajatella, vaan voi lähteä salille vaikka tyhjällä vatsalla. Ennen piti aina ajoittaa syömiset niin tarkasti, ja piti olla ruokaa valmiina treenin jälkeen koska oli aina valtava nälkä. Yleensä se treeni-innostus sitten hävisi kun ei jaksanut sitä ruokahifistelyä.

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-09-11 12:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Treenaan erästä budolajia, syke ei nouse usein tai paljon, mutta laji on koordinaation kannalta vaativa ja välillä tulee pitkäkestoisia staattisia lihasjännityksiä, tai tehdään jumalaton määrä toistoja jotain asiaa, vaikkakin tahdilla joka ei välttämättä nosta sykettä. Välillä, mutta ei hirveän usein, tarvitaan myös maksimivoiman räjähtävää käyttöä. Treenipäivinä en syö millään tavoin eri lailla, eikä tunnu että söisin myöskään yhtään enempää kuin niinä päivinä joina en treenaa yhtään mitään. Liikunnan määrä ei tunnu korreloivan millään tavoin syömisen määrään, minkä perusteella näppituntumalla päättelisin että rasvapolttoisena mennään, eli se mitä ei ruuasta saada, otetaan persrasvoista. :D

Meillä on treenileireillä hieno pitopalvelu joka tekee minulle karppiruokaa ja ovat mitä ilmeisimmin googlanneet reseptejä minua varten, sillä olen kotioloissa hyväkarppaaja/rentokarppaaja jonka hiilarit ovat yleensä välillä 70-100 g /päivä, mutta treenileireillä veikkaan että hiilareita tulee selkeästi vähemmän. Ja se on todellista kestävyysliikuntaa, treenit ovat yleensä 3 tunnin jaksoissa pitkin päivää ja tauoilla on ruokailu. Silti ei tuottanut mitään ongelmaa se viime kesän viikon pituisen leirin pisin treenipäivä: 11 tuntia treenausta. Enkä pystynyt edes syömään kaikkea mitä olisi tarjottu ja jo pari vuotta sitten ryhdyin pyytämään aamiaiseksi 1 dl kuohukermaa, ei muuta. Sen laitan kahviin ja lisäksi muutama kaakaopapu, niin hyvin menee 3 tuntia lounaaseen asti, joka minulla on siellä se päivän eka kiinteä ateria.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-09-11 12:52:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Lisäyksenä tohon omaan viestiin, että itsellänikin käytössä heraproteiini palkkari ja se nyt tuntuu vähän auttavan kovan treenin jälkeen.

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-09-12 20:37:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Otappa heran kaveriksi vielä salipäivänä palautuksena 1 banaani,sitten siirtyy palautuminen uudelle tasolle. :twisted:

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-09-15 15:51:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Patrik Nyman kirjoitti:
Otappa heran kaveriksi vielä salipäivänä palautuksena 1 banaani,sitten siirtyy palautuminen uudelle tasolle. :twisted:

Tota banaania vois kyllä kokeilla toisko se vähän lisä boostia 8)

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-11-14 12:59:51 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 20:39:22
Viestit: 4772
Otin nyt ihan asiakseni kokeilla jaksaako ketokarppauksella treenata ja kyllä olen jaksanut nyt on 3. Viiko menossa.

Viikko sujuu suurinpiirtein niin että

1x pilates
1xspinning
3x body pump tai oma saliohjelma
4-5x keskivartalon muokkaus eli core treeni
1x HIIT juoksemalla
1x 5km-> juoksu tai sauvakävely lenkki
2x kunnon venyttely tunti

Treenien jälkeen aina palkkari, mulla on stevialla makeutettu ja teen sen aina veteen.

_________________
Mitä turhia äiti naureskeli. Nyt rupeat vain itseäsi kaunistamaan . Syö vuosi sulaa voita ja toinen vuosi sianlihaa, ja niin sinusta tulee muita sirkeämpi
Kalevala


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Treenaavat karpit
ViestiLähetetty: 2013-11-17 22:04:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-04-10 20:05:35
Viestit: 84
Miten jontriplet, oletko huomannut mentaali puolella mitään radikaaleja muutoksia?

_________________
Karppauksen ja liikunnan avulla -20kg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)