karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:51:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-04-24 20:03:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-25 18:51:20
Viestit: 1
Paikkakunta: Helsinki
Heippa, oon aika uusi karppifoorumilla ja en oo ketoillutkaan kovin kauaa. Hiilareita olen rajoittanut jo useamman kuukauden. Päätin sitten aloittaa liikunnan, että lähtis löysät ja nämä neljä kiloo mitkä on minusta liikaa. Aerobista ja salia su ja ti ja tänään pelkkää punttia. Erityisesti tänään huomasin että nälkä kolkutteli ovella jo 11.30 (syön aamupalaa klo 5.45) vaikka ketoosin ollessa päällä saatan tarvita ruokaa vasta klo 14.30, joskus vasta klo 15.30. Lisäks paino on jumahtanut tai tuntuu että läski ei pala, vyötäröllä samat fyllit ellei enempi jollen vallan paniikissa vaan kuvittele....vaikka alussa tuntui että lähtee. Tikku ei suostu enää punertamaan ku korkeintaan hennosti, äskenkin ei ollenkaan. :o
Pyrin tämmösiin makroihin tai näissä on pyörinyt: p 70-80 g, hh 25, r 120-150, paitsi treenipäivänä p 90. Treenipäivänä täsmäevästä (14g hh josta osa polyoleja ja proteiinia 14 g) juuri ennen treeniä jolla jaksanut ihan hyvin. Sitten treenin jälkeen lähinnä proteiinia ja rasvaa, hiilaria gramma pari mitä avokadossa ja proteiinijuomassa nyt on. Onko lie mistään kotoisin? Tätä foorumia tutkiessani päätin kokeilla tuota lisä hh ennen treeniä. Siitä oli montaa näkemystä, ajoituksesta ja tarpeesta ja että fruktoosi pahasta...
Tiedän että tikku ei aina kerro totuutta mutta tuo nälkä..tuntuu että illallakin saa syödä enemmän mut päivällä nyt ainakin. Ja se muistuttaa enempi sitä entistä nälkää, tänne ruokaa nyt heti eikä mennytkään ohi kupilla kermakahvia millä mä oon kyllä tainnut sitä lounasta siirtää tosin en tarkotuksella. Oonks mä nyt ketoosissa vai en? Ja onko mulla kaloreita liikaa jos ne pyörii 1600-1800 päivä. Aika paljon kysymyksiä joitka sopis tonne aloittelijoidenkin puolelle mutta jos joku jaksaisi kommentoida olisin kiitollinen.

Olen 160 pitkä ja painan 54.5 kiloa (se oli jo 53.9 viime viikolla...). Tavoite on 50 kiloa tai läskit pois kenties lihasta/kiinteytystä tilalle jolloin ei kannattane tuijottaa vaakaa. Mä oon hentoluinen, meleko pikkunen ni het kaekki näkkyy ylimääränen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-26 14:58:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-23 18:02:08
Viestit: 366
Heippa, NeitiNäpsä

Se harvoin on ihan virtaviivaista tuo laihdutuksen eteneminen. Kroppa vaan tottuu tiettyyn tilanteeseen välillä eikä paino hiavahda mihinkään. Jos olet vielä aloittanut punttitreenin kasvaa varmasti lihasmassa ja jos se ei kasva niin treenin myötä ainakin kerää kudoksiin nesteitä.

Itse en pidä ketoosia välttämättömänä. Tärkeämpää on kokonaiskalorit ja niiden vaihtelu viikko/päivätasolla, jotta kroppa ei jämähdä. Eli kärsivällisyyttä, vaihtelua ja erilaisia kokeiluja kehiin.

FF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-29 07:59:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Paikkakunta: Joensuu
Ja tulipahan tuota mieleeni, että liikunnan aloittamisen jälkeen, kuten ymmärtääkseni monesti myös ketokarpin jatkuessakin kroppa alkaa tehokkaammin käyttämään niitä ketoaineita, niin ettei niitä enää virtsaan asti mene hirmuisesti ylimääräistä, mikä ei toki tarkoita, että laihdutusteho olisi huonompi.

Sitten pohdittavaksi, onko siulla joku tietty himon kohde nälässä vai huutaako kroppa vaan lisää energiaa? Jos joku tietty ruoka himoittaa, niin kato vaikka finelistä, että onko kyseisessä ruuassa runsaasti jotain ravintoainetta ja jos on, niin siellä voi olla "puutetta". Ja jos ennen liikuntaharrastusta on pitkään menny lunkimmin, niin siellä voi ollakin konkreettinen pula rakennusaineista, joten kokeilepa ihan rennosti unohtaa vaaka ja siirtyä mittanauhaan ja armollisesti suoda kehollesi nälkään se kourallinen pähkinöitä, ylimääräinen liha-annos tms.

Tämä näin niin kuin vertaistukena. Ittellä tavallaan ollu sama tilanne päällä vuodenvaihteesta. Paino ei oo juuri tippuna, mutta näyttää siltä, että vaatekoko on pienentynyt kohta yhdellä. Lisääntynyt liikkuminen on myös miulla vaatinut/sallinut isommat hh-määrät.

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-05-14 12:11:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8762
^komppaan Golliwogia eli samaa mieltä vinkeistä aloittajalle.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)