karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-04-04 08:00:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: personal trainerin ohjeet...
ViestiLähetetty: 2013-02-19 15:23:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-29 09:42:34
Viestit: 141
Kävin tänään personal trainerilla... Kiitos parin vuoden seikkailustani hiilarimaan ja liikkumattomuuden riemuissa on painoni mahtavat 95kg (olen 162cm nainen) ja kuntoni rapa. Sain hyvän ohjelman millä lähteä liikkeelle. Trainer jopa piti VHH-linjaa jota olen nyt pari viikkoa noudattanut taas melko hyvänä, sanoi että sokeria ja tyhjää tärkkelystä ei tarvitse mihinkään :) Tähän asti siis kaikki hyvin. Sitten tuli kysymys: kuinka usein syöt??? Kerroin syöväni 2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla, syöväni reilusti kasviksia, ja että pidän kalorit suunnilleen alle 2000. Määrää ei pitänyt pahana, mutta. Ja tässä tulee se MUTTA mitä jäin miettimään. Pitääkö oikeasti syödä 5-6 kertaa päivässa jos vähänkään treenaa, tai sitten elimistö menee säästöliekille? Muutenkin hän yhdisti ruokavaliooni enemmänkin rasvattomia lihoja, rahkoja jne. Ja okei, eihän niissä mitään vikaa ole.

Itse ajattelin, että treenauspäivinä (ja se treenaus on vielä pitkään aika kevyttä, niin rapa on kunto) syön 3 kertaa päivässä, kuten viikonloppuina teen muutenkin. Se ei kuitenkaan kuulemma riitä, pitäisi syödä lisäksi välipaloiksi rahkaa tai raejuustoa ja marjoja. Välipalat on kuitenkin aina olleet minun lopun alkuni...

_________________
http://bigtodream.blogspot.fi/

Karppina eloa yrittelen, blogissa tarkempaa seurailua, että kuinka menee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-19 15:31:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-29 09:42:34
Viestit: 141
Niin siis pitihän tässä kysymyskin olla... Onko kellään siis kokemusta siitä, että laihtuisi, kunto kohenisi ja olo paranisi sillä, että syö 2-3 kertaa päivässä ja liikkuu reilusti verrattuna aikaisempaan? Vai pitääkö tässä ruveta tunkemaan kitusiinsa 5-6 pientä ateriaa päivässä vaikkei halua???

_________________
http://bigtodream.blogspot.fi/

Karppina eloa yrittelen, blogissa tarkempaa seurailua, että kuinka menee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-19 15:59:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4380
hilpi kirjoitti:
Niin siis pitihän tässä kysymyskin olla... Onko kellään siis kokemusta siitä, että laihtuisi, kunto kohenisi ja olo paranisi sillä, että syö 2-3 kertaa päivässä ja liikkuu reilusti verrattuna aikaisempaan? Vai pitääkö tässä ruveta tunkemaan kitusiinsa 5-6 pientä ateriaa päivässä vaikkei halua???

päivän kokonaiskalorit ratkaisee, ei syönti kerrat

_________________
Painonseurantaa täällä yli 14 vuotta.
Kalorivajeella laihtuu, oli ne makrot miten päin vain, mutta hh sopivasti, keltuaista, viljaton, maidoton, öljytön jatkuu, proteiinia tarpeeksi + jonkun tyylistä paastoakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-19 16:03:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-29 09:42:34
Viestit: 141
Ari kirjoitti:
hilpi kirjoitti:
Niin siis pitihän tässä kysymyskin olla... Onko kellään siis kokemusta siitä, että laihtuisi, kunto kohenisi ja olo paranisi sillä, että syö 2-3 kertaa päivässä ja liikkuu reilusti verrattuna aikaisempaan? Vai pitääkö tässä ruveta tunkemaan kitusiinsa 5-6 pientä ateriaa päivässä vaikkei halua???

päivän kokonaiskalorit ratkaisee, ei syönti kerrat


Näin mäkin sen olen aina aatellut :D Joten näillä ruokailuilla lähetään reenaamaanki... yritin tätä selittää trainerillekkin, mutta melko skeptinen tuo oli (mikä ei varsinaisesti yllättäny...)

_________________
http://bigtodream.blogspot.fi/

Karppina eloa yrittelen, blogissa tarkempaa seurailua, että kuinka menee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-19 16:07:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Kaikki valmentajat koulutetaan ravintoasioissa tämän yleisen linjan mukaan joka suosii useita aterioita päivässä. Mutta on meitä niitäkin, jotka ajattelevat ihan itse ja ovat kokeilleet monenmoista. Treenin ympärille olisi varmaankin hyvä saada ainakin nyt sitä proteiiniä, mutta niin kuin Ari totesi, niin kokonaiskalorit ratkaisee.
Niin ja varmasti laihtuu tuolla parin kolmen ateria rytmillä jos/kun se on sinulle sopiva malli.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-19 16:08:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-27 10:42:54
Viestit: 301
hilpi kirjoitti:
Niin siis pitihän tässä kysymyskin olla... Onko kellään siis kokemusta siitä, että laihtuisi, kunto kohenisi ja olo paranisi sillä, että syö 2-3 kertaa päivässä ja liikkuu reilusti verrattuna aikaisempaan? Vai pitääkö tässä ruveta tunkemaan kitusiinsa 5-6 pientä ateriaa päivässä vaikkei halua???


No en mie ainakaan huomannut huonoutta sillon kun innostuin salilla käynnistä, vaikka söinkin 2-3 krt/pvä. Salille/jumppaan (bodycombat, kuntonyrkkeily, zumba, pump) mennessä syömisestä oli ehkä 3-5 tuntia, ja kun menin kotiin niin aloin yleensä suihkun jälkeen kokata. Eli alle tunnin päästä treenistä oli evästä edessä. Alkuun olin kyllä rapakunnossa ja hengästyin varmaan jo ajatuksesta, että pitäisi liikkua :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-20 10:35:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-13 17:46:59
Viestit: 91
Paikkakunta: Turku
Minä syön juurikin 3 kertaa päivässä, välillä viikonloppuina vain 2 kertaa, kun ei useammin nälätä. Ja urheilen (kahvakuula, spinning, reipas kävely) 3-4 kertaa viikossa. Paino tippuu tasaisesti ja hyvin jaksaa urheilla, vaikka ei useammin syökään.

Muista, että lopulta kuitenkin itse päätät omista asioistasi, vaikka PT ohjeita antaakin! Teet niinkuin itse parhaaksi näet!

_________________
Kuva

Happiness is not a destination. It is a way of life.

6.1.11 98,7 kg
14.10.11 88,1 kg
22.1.13 78,7 kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-20 22:24:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Ihan hyvin voi syödä sen 2 kertaa päivässä.Treenipäivinä ottaisin kuitenkin treenin jälkeen palautusjuoman ja sijoittaisin sen toisen syömisen niin että se on korkeintaan 2 tuntia treenin jälkeen.Itse olen hyvällä menestyksellä syönyt 3 kertaa päivässä jo 2,5 vuotta hyvin tuloksin.Ennen söin 5 kertaa päivässä enkä näe että tuossa olisi mitään eroa ihan yhtä hyvin imeytyy kaikki proteiinit ja muut ravinteet.Ja tämän päättelyn teen ainoastaan tulosteni mukaan en minkään mutu tuntuman.
Sitä ei voi kieltää että personal trainerit tietävät aikas paljon yleisellä tasolla ja olen läheltä seurannut kun opettavat muita.Sen sanon kuitenkin että niistä joita olen nähnyt ei tiennyt voimanostoliikkeistä sitä mitä minä tiedän enkä ole personal trainer.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-02-26 12:33:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-29 09:42:34
Viestit: 141
Kiitos vastauksista... Nyt aloitettu kevyt treenaaminen ja pidetty 2krt/pv syömiset, ei aiheuta ongelmia joten näillä mennään :D

_________________
http://bigtodream.blogspot.fi/

Karppina eloa yrittelen, blogissa tarkempaa seurailua, että kuinka menee


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)