karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:43:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-17 22:01:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Muita kyseisestä lajista innostuneita?

Itselläni on nyt takana 2 tuntia. Ihan järkyttävän vaikeaa, mutta samalla niin kiehtovaa! :smt048 Keskivartalon hallinta melko hakusessa, mutta ehkä se siitä vähitellen. Itselläni on kokemusta baletista, jazzista ja modernista, mutta eipä noista ihan kauheasti hyötyä ole, kun vatsatanssin tapa liikkua on vaan jotain muuta, mihin kroppa on tottunut. Tuntuu myös tehokkaalta liikuntana, keskivartalon lihaksilla todella saa tehdä töitä! :shock: Ja mikä parasta, vatsatanssissa voi unohtaa länsimaiset ihanteet litteästä mahasta, pehmeys ja pyöreys on kaunista. :smt049

Inspiraatioksi!


_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-18 18:58:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 15:56:54
Viestit: 130
Harrastin aikanani useampia vuosia, sitten jäi ajanpuutteen vuoksi.. ja nyt on menossa vähän niinkuin vauhdikkaampaa, eli zumbaa. Mutta kyllä siinäkin saa lannetta pyörittää ja rintakehää hetkuttaa, eli samoja elementtejä, nopeammassa tahdissa vaan!
Vaan ihan oli mukavaa tuokin vatsatanssi, ties vaikka joskus jatkaisin kun nuokin kolikkovyöt ovat odottelemassa hyllyssä...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-21 14:28:59 
Poissa
Karpisti
Karpisti
Avatar

Liittynyt: 2006-01-11 14:20:17
Viestit: 3407
Olen haaveillut tästä jo pidemmän aikaa, mutta en ole löytänyt mahdollisuutta käydä kokeilemassa jossain tunnilla kerran. Ei viitsi maksaa koko vuoden maksua kurssista jos se osoittautuukin ihan mahdottomaksi...

_________________
~Kiiruhda hitaasti~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-23 15:25:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-28 21:17:37
Viestit: 23
Mä olen tanssinut monta vuotta, välillä taukoa, mutta taas jatkunut. Vaatteita ja muita helyjä on iso laatikollinen. Todella vaikeaa, jos aikoo tanssia oikein. Mutta palkitsevaa! Kun oppii liikuttamaan oikeaa paikkaa, se on nautittavaa ja hauskaa. Käy todella kunnon hikiliikunnasta. Ja kun opitaan ihan kokonaisia tansseja ja tanssitaan putkeen monta kappaletta, niin kyllä kumma on, jos ei hiki virtaa ja kunto nouse/pysy. Ja se musiikki on parasta! Itämaan tunnelmaa...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-23 16:12:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-15 14:33:45
Viestit: 563
Harrastan, olen todella innostunut lajista. Jaksaisin tanssia monta tuntia putkeen, musiikki ja kaikki on niin ihanaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-23 16:16:15 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Liittynyt: 2006-05-04 13:31:51
Viestit: 4150
Ooh. Mä inspiroiduin ainakin! Ikään en oo kokeillu ja uskon, ettei ihan helppoa ole tämmöiselle perusjäykkikselle.. Mut pitääpä tutkia, missä vois harrastaa.
Toi oli ihana toi tanssija. Todella kaunista!

_________________
Koodilla WEP390 iHerb-tilauksesta 5$ alennusta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-23 17:05:58 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Mä oisin kanssa harrastanut mutku täällä ei oo muuta mahista ku toi kansalasiopiston ryhmä. Kolmen vuoden yrittänmisen jälkeen en enää jaksa olla muka ekana aamusta ilmoittautumispäivänä netin ääressä vain jälleen kerran todetakseni, että enpä ehtinyt vaan ryhmä on jo täys :evil:

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2012-09-24 11:03:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Aaah, tänään taas! :smt049

hiljaahyvätulee kirjoitti:
Todella vaikeaa, jos aikoo tanssia oikein. Mutta palkitsevaa! Kun oppii liikuttamaan oikeaa paikkaa, se on nautittavaa ja hauskaa. Käy todella kunnon hikiliikunnasta.


Tuo oikein liikkumaan oppiminen on kaikissa tanssilajeissa koukuttavinta! Sitä tunnetta vatsatanssin saralla odottaessa... :D Tykkään opettajamme tyylistä, että nyt alussa keskitytään nimenomaan siihen, että perusasennot ja liikkeet tehdään oikein. Ja tosiaankin käy kunnon liikunnasta! Harvoin ovat pakara- ja kylkilihakset olleet yhtä hellät seuraavana päivänä liikunnasta kuin viime viikon tunnin jälkeen. :lol:

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-01-06 14:35:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Nostan! Ensi viikolla alkaa taas. Nyt olen käynyt peruskurssin kahteen kertaan (kun on sisältynyt yliopistoliikunnan vuosittaiseen maksuun), mutta ensi viikolla jatkuu ns. alkeisjatkoryhmässä. Luvassa vähän haastavampaa tekniikkaa ja sarjoja. Odotan suurella innolla! :D

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-01-08 09:00:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-07-26 15:21:14
Viestit: 1634
Ääh, kuulun selvästikin väärän yliopistoliikunnan piiriin - ei meillä mitään tuollaisia. :P

_________________
<3 Kookosöljy
Iherbin alekoodi uusille tilaajille IRI825 ;)
Pilkettä-blogi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-01-08 09:20:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
No joo, ei kuulu Turussakaan enää kevätkaudella vähäisen kävijämäärän takia. :( Muutenkin on karsiutuneet kaikki kivat lajit, nykyisin pirusti vaan kaikenmoista hyppelyä. Tuo alkeisjatkoryhmä on yliopistoliikunnan tunteja vetäneen opettajan omassa tanssikoulussa. Maksaa jonkin verran, mutta kuitenkin hinta on sen verran siedettävä, että olen sen valmis maksamaan. Halu kehittyä ja innostus kyseistä lajia kohtaan ovat isoja! :D

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-01-18 18:32:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-19 14:10:20
Viestit: 513
Paikkakunta: Helsinki
Reilu vuosi sitten aloitin itämaisen tanssin. Siinä riittääkin opeteltavaa vielä moniksi vuosiksi :lol: . Helppoa ei ole, mutta sitäkin hauskempaa!

Mielenkiintoista harjoitella eristettyä liikettä; niin että vain osa kehosta liikkuu. Lantio esim. tekee kahdeksikkoja, vatsan rullauksia tai lonkanpudotuksia. Samanaikaisesti ylävartalo vain on "kannateltuna". Eikä (suinkaan) lähde vastaliikkeeseen...

Samoin eri tanssit ja tyylisuunnat ovat aivan oma, kiinnostava maailmansa. Mukava saada välähdyksiä erityyppisistä tansseista. Enpähän ennen tiennytkään, miten paljon niitä on :oops: : beledi, saidi, haggala, khaleegi...

Kropassakin huomaa väkisin pieniä muutoksia. Koko viime talven kuuntelin ryskettä ja rytinää omasta rintakehästäni. Alkaa hissukseen rintaranka avautua, luulen! Ja huomaa sitä ryhdissä sekä alaselän kunnossa ja liikkuvuudessakin muutoksia hyvään suuntaan.

_________________
Kasvissyöjästä on kehkeytynyt kalansyöjä - kalansyöjästä on kehkeytymässä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-01-19 12:34:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 15:11:43
Viestit: 475
Lore kirjoitti:
Olen haaveillut tästä jo pidemmän aikaa, mutta en ole löytänyt mahdollisuutta käydä kokeilemassa jossain tunnilla kerran. Ei viitsi maksaa koko vuoden maksua kurssista jos se osoittautuukin ihan mahdottomaksi...


Jos löydät jonkun joka pitää omia tunteja (siis muuten kuin kansalaisopiston kurssilla), kysäise voisitko käydä kerran kokeilemassa ja maksat sitten vain yhdestä tunnista jos päätät ettei ole sinun juttusi. Tanssinopettajia tai tanssiryhmiä voi löytyä esim kuntosaleilta tai ihan vaan netistä hakemalla.

Itse kävin joskus vatsatanssiryhmässä, mutta se jäi yhteen syyskauteen kun ei ollut rahaa, enkä ole saanut aloitettua uudelleen. Opettaja sanoi että hänellä kesti vuoden ennenkuin alkoi "paikat aueta" eli yhdestä kerrasta ei kannata lannistua jos ei kädet ja jalat pelaa lantion kanssa yhteen :D. Lisäksi alkuun on ihan perusliikkeitä, eli varsinaiseen tanssiin päästään vasta pidemmän ajan päästä joten yhdellä kerralla voi olla vaikeaa saada kokonaiskuvaa lajista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-01-22 20:04:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Voin allekirjoittaa kaiken, mitä Kasvissyöjä kirjoittaa! :D

Perusjuttujen hokaamiseen itämaisessa tanssissa menee yllättävänkin kauan. Vasta reilusti yli puolen vuoden jälkeen tajusin, mitä opettajamme tarkoitti "ajatelkaa munasarjojanne" -lausahduksella. Monet liikkeistä kun todella lähtevät sieltä lantion syvistä lihaksista, joita ei ihan kuheasti tule käytettyä.

Vaikeinta itselle on liikkeiden kerrostaminen. Yksittäisen liikkeen isolointi jotenkin onnistuu (okei, undulaatiot on vielä aika työn alla...), mutta kun mukaan sotketaan jotain muuta niin menee pää sekaisin. Jo yksinkertaiset käsiliikkeet sekoittaa pään. :lol: Mutta treeniätreeniä... 8)

Ja itsekin olen huomannut positiivisia muutoksia kropassa. Keskivartalon lihasten hallinta on parantunut ihan älyttömästi. Tästä on ollut hyötyä esimerkiksi punttistreenailussa, kun saa vatsalla hyvän tuen selälle. Ja tietysti on ihan loistavaa liikuntaa senkin puolesta, että opiskelujen takia tulee istuttua aivan liikaa, niin aukaisee hyvin jumiutuneita paikkoja. Kun vielä kotosallakin jaksaisi useammin treenailla...

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-02-05 22:20:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-13 16:32:50
Viestit: 166
Minä olen tanssinut nyt n.7v. :smt049 Vatsatansii on minun suuri rakkauteni. :D Entisenä kilpavoimistelijana tanssi tuntuu niin rentouttavalta ja luonnolliselta tavalta liikkua. Minun tyylini on fuusio tribal, toki monia muitakin olen kokeillut, mutta tribal on minulle ominaisinta. Viimevuosina olen esiintynyt aika vähän kun lapset ovat pieniä, mutta silloin tällöin kun tulee tilaisuus, on ihana päästä esiintymään. Koreografioiden tekeminen on myös mukavaa, ihania pitkiä prosesseja. :) Jos haluaa haastetta tekniikan treenaamiseen, kannattaa tutustua salimpour tekniikkaan,

_________________
Tytöt 04/10, 04/12 ja 1/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-02-17 21:27:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Jee, kivaa, lisää harrastajia! :D Oman opettajani tyyli painottuu egyptiläiseen vatsatanssiin. Välillä tehdään myös heimotansseja, ollaan ainakin nuubialaista kokeiltu. Vielä en voi sanoa juuta enkä jaata omasta tyylistäni, koska perustekniikassa on niin paljon oppimista, mutta aika lailla on tämä tanssimuoto imaissut mukaansa.

Tänään taas harjoiteltiin ihan uusia juttuja (ei voi muistaa nimeä) ja yksinkertaisia kerrostamisia. Nuo kerrostamiset kyllä käyvät todellisesta aivojumpasta. :shock: Mutta hauska kuitenkin huomata, että jotain on myös oppinut, kun ei nuo uudet jutut kuitenkaan mahdottomilta tunnu. :wink:

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-02-18 11:58:35 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Miekin tykkään! Rakastan! Oon niin onnessaan vatsatanssista! Vatsatanssi oli myös Pietarissa asuessani ihan vakiovaruste kuntosalien jumppaohjelmassa, vaikka viihdyinkin parhaiten ihan "oikean" napatanssin opettajan tunneilla.

Pehmeys, pyöreys ja _pienet_ liikkeet on loistavat!

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-02-25 13:14:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Heh, se uusi juttu oli nimeltään hägälä (en tiedä, kuuluuko virallisesti olla ääkkösinä...). Sitä taas treenailtiin eilen. Hitaasti tehtynä sujuu, hetkittäin jopa nopeamminkin tehtynä, mutta paljon treeniä vielä kaipaa. Lisäksi harjoiteltiin "ikisuosikkiani" undulaatiota. Suurin ongelmani undulaatiossa on se, että en vie sitä vatsan rullausta tarpeeksi alas, jolloin rasitus tulee liikaa selälle. Opettaja auttoi asennon korjaamisessa, joten tiedän kyllä, miltä onnistuneen liikkeen kuuluu tuntua, mutta toteutus on vaan niin vaikeaa... :roll:

Tuolla omassa päikyssä jo kirjoitinkin. En ole asiaan kiinnittänyt aiemmin hirveästi huomiota, mutta katselin itseäni tuossa joku aika sitten peilistä ja vatsatanssihan on muokannut kroppaa ihan sikana. :shock: Lantion seudulle on tullut lihasta, joka näkyy siten, että lantio alkaa levenemään aiemmin. Eli jo tämän puolesta voin suositella lajia, kroppaan muotoa lihaksilla. :wink:

xaija kirjoitti:
Pehmeys, pyöreys ja _pienet_ liikkeet on loistavat!


Tässähän se. :smt049 Itseäni kiehtoo myös hirveästi aksenttien ja muiden terävämpien liikkeiden ja pehmeiden liikkeiden kontrasti.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-02-25 14:33:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-13 16:32:50
Viestit: 166
Minä aloitin vatsatanssin kauan ennen karppausta ja olin perushoikka ja hyvässä kunnossa (takana vuosia kilpavoimistelua ja tanssia) ja silti kroppa muokkaantui. Vyötärö kaventui (vaikka vyötärö oli ennenkin kapea verrattuna lantioon), se oli suurin muutos. :)

_________________
Tytöt 04/10, 04/12 ja 1/15


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-02-25 17:51:01 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
mulla toi hirveän paljon apua myös vatsatanssiin se, että puolitoista vuotta ratsastin, kävin joogassa ja pilateksessa ja pelasin tennistä. Mitä se teki? Se korjas notkoselän pois.

Nyt kun testailin vanhoja tanssikamppeita päällä, hahmotin ihan eri tavalla just undulaation, lonkan pudotukset ja myös isot ja pienet ympyrät. Mulla on tosi voimakas alaselän notko, mikä siis varmaan tarkottaa, että ne lonkan koukistajat on äärisuppenevassa minimitassa koko ajan, joten on ollut välillä tosi vaikea saada selkä silleen suoraksi. Tai siis että lonkkaluut tulis oikeasti suoraan linjaan ja vieläpä eteenpäin just noissa pudotus- ja eteenpäin rullaavissa liikkeissä. Varmaan ollut polville ja lonkillekin ylirasitusta tanssia "muka" oikein selkä notkolla...

... mutta senkin voi korjata. Etenkin pilates ja ratsastus korjas selän suoruutta ihan tosi paljon! Voishan sitä korjata peilinkin kanssa, mutta mulla oli lapsesta asti vaivannut joten ei enää pikkuhiominen auttanut. ;)

Oikeassa asennossahan napatanssi pidentää hurjasti selkää ja rentouttaa ihan tosi paljon nikamien välejä ja tuntuu jotenkin, että kehoon tulee sisälle paljon enemmän tilaa. Just siks kun selältä lähtee rasitusta pois ja vatsa lähtee tosissaan töihin. Vähän niin kuin joogassa tehdään selkärangan ja tukirangan ympärille tilaa, joka tukee tukirankaa, mutta se tila täytetään sen jälkeen niillä pienillä pehmeillä ihmispinnan väreillä.

Se on ihan eri tavalla maagista, niin kuin olis joku merenneito. tai niin kuin savu tai joku muu pehmeä hivelis ihoa saaden vartalon pyöreisiin kurveihin ja musiikin iskuihin. Se on aika taianomaista, ihan tavistreeneissä verkkareissakin!

Minunkin suosikkisuuntauksista toinen löytyy Egyptistä, toinen Turkista. Venäläistanssi on vähän ehkä jopa flamenco-tyylistä kun naiset on luonnostaan niin laihoja ja luut on helppo "naksautella" näyttävästi suuntaan jos toiseen, Pohjois-Afrikkalaisen ja Euro-Orientin liikkeissä sen sijaan on jotain maagista ja räväkkää yhdessä pehmeän naisellisuuden kanssa.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)