karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 13:16:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-11 23:50:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-05 23:05:17
Viestit: 3
Juu, VHH+bulkkaus lienee varmaan aika mahdoton yhtälö mikäli tavoittelee maksimaalista kasvua, mutta kun hiilarit ei sovi niin ei sovi :evil:. Lähinnä kiinnostaisi se, millä hiilarimäärillä olette tavoitelleet kasvua ja mihin tuloksiin olette päässeet.

Itse törmäsin TKD/CDK dieetteihin joita täälläkin on näköjään pyöritelty (joskin eri muodossa), mutta ei kiinnosta jatkuva ketoosi tai insuliinipiikki kerran viikossa. Siispä etsinkin jotain kultaista keskitietä 8).

Te, jotka koitatte saada lihaksia, pidättekö hiilarit alle 100g jopa treenipäivinäkin? Itse ajattelin ryhtyä noudattamaan jotain hyväkarppia +300 plussakaloreilla tyyliin 100g hiiliä välipäivinä, treenipäivinä 150g hiiliä joista suurin osa ajoitettu ennen treeniä ja treenin jälkeen. Vähempikin varmaan riittäisi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-12 13:26:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
repe34 kirjoitti:
Itse ajattelin ryhtyä noudattamaan jotain hyväkarppia +300 plussakaloreilla tyyliin 100g hiiliä välipäivinä, treenipäivinä 150g hiiliä joista suurin osa ajoitettu ennen treeniä ja treenin jälkeen. .


Varmaan hyvä lähtökohta, säätää sitten tarpeen mukaan jatkossa. Toihan on periaatteessa TKD hiukan sovellettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-16 12:17:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-16 12:01:29
Viestit: 3
Itse en ole lisännyt hiilareita ja olen onnistunut kasvattamaan massaa lähes samalla tahdilla kuin aiemmin pastaa ja muita syödessä.
Aiheeseen liittyen tuli tämä mieleen:
http://www.marksdailyapple.com/gain-wei ... z1v1hXz5DB

_________________
Karppaajan lihapullat


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-16 15:11:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Omalle kohdalle on toiminut hyvin kerran viikkoon hiilaritankkaus, jolloin sitten bataattia, papuja, banaania, viiliriisiä, joskus kaurapuuroa ja muutakin hiilaripitoista, viikot sitten pienillä hiilarimäärillä, alle 70gr:n. Mulla ei ennen treeniä otetut hiilarit toimineet lainkaan, paljon paremmin toiminut kerran viikkoon tankkaus. Noista ennen treeniä otetuista hiilareista myös uudessa Bodylehdessä Matti "Guru" Halonen varoitteli, vaikkei muuten vähähiilarisen ruokavalion puolestapuhuja olekaan. Testaamaan vaan mikä itselle sopii. Alkuvuodesta painoa tullut useampi kilo, ilman että vatsanympärys olisi juuri muuttunut, voimatasot nousseet todella selkeästi myös, etukyykkysarjat joka oli todella huono 5x75->6x110, mave 5x150->5z200, noin puolessa vuodessa. Muutama viikko sitten aloitin tiristelemään ylimääräisiä rasvoja pois kropasta, samalla periaatteella mutta pienemmillä kaloreilla, 2300-2800 nyt/päivä, reilu 1,5kg nyt lähtenyt. Talvella en laskenut kaloreita, mutta tuntuisi noin 1000-1500 enemmän olleet kalorit silloin/päivä. Mauro DiPasqualen kirjan oppeja olen soveltanut. Itsellä massankasvatus aina ollut sivuseikka, jos voimatasot kasvaa niin lihasmassa seuraa perässä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-17 11:21:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-05 23:05:17
Viestit: 3
ellae, mitäs se Halonen sanoi niistä treeniä ennen otetuista hiilareista, ja paljonko otat hiilareita kun tankkaat? Itse otan heraa, lasillisen täysmaitoa ja 1 sitrushedelmän ennen ja jälkeen treeniä. Viikon kokeillut näin ja hyvin on mennyt. Tässä on myös mielenkiintoinen thread, ei muuta kuin hyviä uutisia mun kaltaiselle karpille joka ei suostu käyttämään maltoa ja rakastaa täysmaitoa =D> http://www.pakkotoisto.com/ravinto/8672 ... ue-taemae/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-18 15:21:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
300-400gr:n yli hiilarimäärät tankkauspäivänä, riippuu tietysti edellisen viikon treenien kovuudesta. Joku lukija kysyi Haloselta miksi loppuu paukut kesken treenin, pari tuntia ennen syö ison aterian, ja joskus vielä hiilaria ja proteiinia sisältävän juoman ennen treeniä. Halonen vastasi tiivistetysti: ennen treeniä otetuilla hiilareilla ei pysty glykogeenivarastoihin vaikuttamaan, kohonnut insuliini voi laskea verensokerin liian alas ja siiitä seuraa hyytyminen. Charles Poliquinhan suosittelee ennen treeniä otettavaksi lihaa ja pähkinöitä, niillä sivuilla hurjasti myös tutkimustuloksia. Kiitokset linkistä pakkotoiston puolelle. Maltoa en ole itsekään käyttänyt ainakaan viiteentoista vuoteen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-05-22 19:13:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Pakko vielä kommentoida ton pakkotoistolla vaikuttavan junnun linkityksiin, paljon on asiakin mutta huokuu vahvasti joillekin tuonikäisille tyypillinen "tiedän kaikesta kaiken" asenne. Esim. Poliquinin juttujen lyttääminen kun on lisäravinnebisneksessä yms. Kun noita Poliquinin juttuja lukee niin kyllä sieltä todella paljon mielenkiintoista juttua tulee mitkä ei liity hänen bisnekseen. Sama pätee Mauro Di Pasqualeen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-06-06 17:11:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-05 23:05:17
Viestit: 3
Niin.. kaveri tuntuu vihaavan Pasqualea, lyttää monessa muussakin viestissä häntä :?

ellae, paljonko proteiinia saat ja mitäs sul makrot näyttää arkisin ja vkl? Pasqualea neuvoo kirjassaan, että 5 päivää viikosta kokonaiskaloreista tulisi olla proteiinia noin 40%, 30g hiilareita ja loput rasvaa. En tiiä mikä juju ton proteiinimäärän takana on, mutta tuossa on tolkuttomasti proteiinia jopa mun painoselle. Eikös ylimääräinen proteiini muunnu glukoosiksi ja sitä myötä läskiksi? Puhumattakaan dieetin "massakaudesta", jossa syödään 1500-2000kcal yli kulutuksen :shock:

Lisäks kiinnostais vähän toi hiilarimäärä. Koko dieettihän perustuu siis siihen, että keho rupee käyttämään rasvaa polttoaineena, mutta kuitenkin vasta silloin kun liikutaan ketoosin rajoilla kuitenkaan menemättä ketoosiin. Toisille ketoosiin meneminen vaatii alle 30g, toisille 60g. Entäs jos haluankin 60-70g hiilareita päivässä, mutta ketoosi toteutuu mun kohdalla just ton alle 30g hiilen kohalla? Onko näillä asioilla loppujen lopuks mitään merkitystä? Kokeilitko Anabolic Dietiä ohjeiden mukaisesti ennen kuin rupesit soveltamaan omaa? Tekis mieli myös vaihtaa tähän sun kaltaiseen systeemiin jossa tankataan hiilareita viikonloppuisin, mutta tuntuu että toi 30g rupee rajoittamaan pidemmän päälle.. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-06-11 10:04:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-01-09 18:00:12
Viestit: 346
Uudemmassa kirjassa Metabolic Diet tarkemmin noista makroista, hiilarimäärän lähtökohta tuo 30gr, siitä sitten olon mukaan ylöspäin muokataan jos tarvetta. Proteiinimäärä jää itsellä joskus lepopäivinä 2gr:aan/ rasvaton painokilo, välillä sitten sinne lähemmäs 3gr/rasvaton painokilo. Huonoiten tuo proteiini muuttuu kehon rasvaksi verrattuna muihin, vaikka toki sekin on mahdollista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: VHH ja massan kasvatus
ViestiLähetetty: 2012-06-21 08:42:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Massan kasvatus onnistuu hyvin karppaamalla.3kk päästä tulee 2 vuotta täyteen ja keho on tiivistynyt aika lailla vaikka paino vain 2kg alle sen mistä aloitin (syyskyy 2010 124.3 tänään 122.2kg).Hiilissä olen kokeillut kaikkea 50 ja 100 välillä.Aloitin aikoinaan Heikkilän 70g ja siihen olen nyt palannut monestakin syystä.Olen lähes koko ajan pitänyt yhden hiilaripäivän viikossa jolloin syön hiiliä vapaasti.Hiilet tekee mulla 10% kokonaiskaloreista.Makrot olleet nyt 2kk HH71 R232 P215 ja ne ovat nyt olleen näin yli 2kk.Treenipäivinä hiillet on 80g johtuen heratankkauksesta ennen treeniä ja sen jälkeen.Proteiinit tuolloin myös korkeammat n.300g.
Treenistä sen verran että alhaisilla hiilillä etenkin kyykky ja vetosessiot eivät palaudu niin hyvin kuin hiilariruokavaliolla.Poikkeuksena tässä penkki joka mielestäni palautuu yhtä hyvin.Toi on kuitenkin pieni haitta verrattuna kaikkeen siihen etuun mitä saa karppaamalla.Oma rataisu tähän on yksinkertaisesti ollut se että kevyet viikot otan kyykyssä ja vedossa entistä kevyemmin.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)